להיות מומחים: איך להפוך למומחים מובילים בתחומכם ולבנות לעצמכם מוניטין חיובי

להיות מומחים פירושו ליהנות מההערכה, מהאמון ומהסמכות שהיא נחלתם של מומחים ידועי שם בלבד. זוהי גם הדרך היעילה ביותר לבנות קהילה נאמנה ובסיס לקוחות לחיים. ובנוסף, כשאתם נחשבים לאוטוריטה מובילה בתחומכם – יש לכם גם אפשרות לגבות יותר עבור השירותים או המוצרים שלכם, ולעבוד עם הלקוחות האידיאליים שלכם בלי להתפשר על כל עבודה שמזדמנת בדרך.

רוצים גם? במאמר שלפניכם אני אצייד אתכם ב-5 הצעדים שיעזרו לכם לבנות את המומחיות העסקית שלכם, צעד-אחר-צעד, ולהפוך למומחים מובילים בתחומכם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף.

 

אז איך להפוך למומחים בהא הידיעה בתחומכם ולבנות לעצמכם מוניטין ייחודי, גם אם יש לכם ידע בתחומים רבים או שאף אחד עוד לא באמת יודע מי אתם?

צעד מס’ 1: למקד את הנישה

אני בטוחה שכבר אמרו לכם את זה קודם, ועדיין אתם חושבים: אבל יש לי ידע בהמון תחומים או אני טובה בהמון דברים, ואני רוצה לדבר על כולם. הבעיה היא, שממש קשה להפוך למומחה כשאתם מתעקשים לעשות גם וגם וגם… או כמו שאומר הפתגם האמריקני: Jack of all trades – master of none, ובעברית: עושה הכל – מומחה בכלום.

אם אתם רק יוצאים לדרך – המשימה שלכם היא למקד את הידע שלכם בדבר אחד – תיכף נראה איך.

ואם אתם כבר בדרך, ויש לכם כמה וכמה ואפילו הרבה מאוד תחומים שאתם מכירים לעומק וממש טובים בהם – גם פה, המשימה שלכם היא למקד את שיווק ההתמקצעות שלכם בדבר אחד בלבד.

נשמע לכם מנוגד להיגיון? או מקטין? תחשבו שוב.

כי אם יש לכם הרגשה שכשיצאתם לדרך הייתם מומחים מובילים, ועם הזמן צמחה סביבכם תחרות ועכשיו אתם מחפשים מחדש להגדיר את חוד החנית של הפעילות העסקית שלכם – אז זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות: להגדיר מחדש את חוד החנית, ולשים בצד את היתר.

לא לתמיד! רק באופן זמני!

תמיד תוכלו לחבר עוד ועוד תחומים, ככל שתתקדמו ותחזקו את האוטוריטה הספציפית שלכם בתחום ההתמחות שאותו החלטתם לשים בפרונט.

זה מה שאני עשיתי בתחילת הדרך

אני התחלתי עם שיווק באמצעות תוכן, נטו, והיום אני כותבת ומדברת על כל מיני נושאים, שהמכנה המשותף שלהם הוא שהם עוזרים לכם להגיע ליותר לקוחות ולהרוויח יותר כסף. אבל כשהתחלתי את פעילות התוכן שלי, הייתי מאוד מאוד מאוד נישתית, והתמקדתי בהדרכות תוכן שיווקי לעצמאים.

תכל’ס, תחשבו, מה הנישה שבה אתם הכי טובים בעולם, משהו שאתם ממש ממש מומחים בו – בזה אתם רוצים להתמקד וזה מה שאתם רוצים ללמד. התחילו משם לפחות לכמה החודשים הראשונים, ומשם תתחילו לייצר את המומנטום.

כי זה הקטע המדליק בסיפור: ברגע שאתם נתפסים כאוטוריטה אתם יכולים לדבר על כל נושא שבעולם ולמנף את התכנים שלכם לכל מקום ולכל תחום. אז תעשו כל מה שאתם יכולים לעשות כדי למצב את עצמכם קודם כל כמומחים.

ואני רק רוצה להגיד: מומחים זה מומחים!

אם לקחתם איזה קורס של שבועיים-שלושה ועכשיו אתם קוראים לעצמכם מומחים – זה לא מה שאני מדברת עליו. עם כל הכבוד, ובלי לפגוע באף אחד. להיות מומחים זה להשקיע זמן וסבלנות, ולעשות את העבודה שצריך ממש יום-יום: זה לעקוב אחר כל טרנד, וזה ללמוד כל טקטיקה, וכלי וטכניקה – כדי באמת להיות מומחים. כי מומחים אמתיים – כל הזמן, כל הזמן לומדים ומלמדים, והם כל הזמן משפרים ומשתפרים.

מה זה אומר מבחינתכם?

  • תקנו ספרים מקצועיים ותקראו אותם – לי יש 3 ספריות של ספרות מקצועית: ספרים פיזיים במשרד, ספרי קריאה באפליקציה של אמזון, וספרים להקשבה באודיבל – שאני מקשיבה להם כל בוקר, תוך כדי הליכה על הקרוס-טריינר
  • תשתתפו בקבוצות מאסטר מיינד ולקבוצות למידה של קולגות מהתחום שלכם
  • במקום לחשוב “תחרות” תחשבו “שיתוף פעולה”. ככל שתעבדו עם יותר אנשים מהתחום – תגלו שהיכולות שלכם מתרחבות והמומחיות שלכם גדלה.

בשורה התחתונה: תעשו כל מה שאתם יכולים להיות מומחים נישתיים ממש על בסיס יום-יומי. 

הטריק שלי הוא לעבור כל בוקר על רשימה של בוקמרקס של אתרים שמעניינים אותי, כדי להתעדכן בחדשות האחרונות בתחום, לראות מה הולך ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק. זה לוקח לי משהו כמו חצי שעה כל בוקר, ממש על הבוקר, וזה נותן לי הרבה מאוד כיווני מחשבה למאמרים, להדרכות ולמוצרים חדשים שאני רוצה לפתח באותה נישה.

אני ממליצה גם לכם, פשוט להתמקד ולהעמיק קודם כל בנושא האחד שבו בחרתם, ורק אחר כך, אחרי שתבססו את המומחיות שלכם באותו תחום, תוכלו להרחיב את המעגל ולעסוק בתחומים נוספים, משלימים או משיקים. זה יגיע, לא לדאוג! והנכון הוא לאפשר לזה להגיע מתוך המומחיות שתבנו בנישה הצרה והספציפית, תחילה.

צעד מס’ 2: לספק הוכחות  

אתם יכולים להגיד שאתם מומחים מהיום ועד מחר, אבל ברגע שמישהו אחר אומר את זה עליכם – זה נשמע לגמרי אחרת, כי תכל’ס, מה שהופך מומחה למומחה, זה שאנשים מדברים עליו ומפנים אליו. ולכן, זה גם מה שיעזור לכם לזכות במעמד של מומחים.

מה זה אומר מבחינתכם?

  • דבר ראשון תתחילו לאסוף המלצות ועדויות של לקוחות מרוצים, וממש תכניסו את זה לתכנית העבודה שלכם.
    נשמע מצחיק? או מובן מאליו? אז זהו, שזה ממש לא, ובכל פעם אני נדהמת לגלות בקורס שלי בעלי עסקים שעושים דברים מדהימים, ממש משנים לאנשים את החיים, אבל אין להם אף המלצה כי הם מעולם לא טרחו לבקש המלצות. או, מה שלא פחות גרוע, יש להם המלצות חווייתיות, שלא באמת אומרות משהו שיכול להשפיע על החלטות הקנייה של הקוראים, ובוודאי שאין להן יכולת ליצור דימוי של מומחה מוביל בתחום כזה או אחר.
  • דרך נוספת לסדר לעצמכם הוכחה חברתית למומחיות שלכם היא להופיע או להרצות בפני קהלים, ורצוי בפני קהלים, וכמה שיותר גדולים.

וזה מחזיר אותנו לצעד מס’ 1: כי ככל שתתמקדו יותר בנישה ספציפית – כך תהיו מרצים יותר אטרקטיביים ומבוקשים, מפני שמטבע הדברים, אירועים, כנסים או הרצאות מתמקדים בתחומים ספציפיים, וברגע שאתם מזוהים עם נישה מסוימת – קל יותר לשייך אתכם לאותה נישה ולפנות אליכם.

זה גם המקום להתייחס לשאלת התגמול: לדרוש תשלום או לא לדרוש תשלום עבור ההופעה שלכם. 

והתשובה? תלוי באיזה שלב של ביסוס המומחיות שלכם אתם נמצאים.

אם המטרה המרכזית שלכם היא לבסס את המומחיות שלכם, ולצורך כך אתם רוצים שיהיו לכם, למשל, תמונות שבהן אתם מדברים מול קהל גדול – יכול להיות שתוותרו על תשלום, מפני שהמטרה העיקרית שלכם היא לדבר על הנושא שבו אתם ממקדים את המומחיות שלכם, ולתגבר את המיצוב שלכם כמומחים באותו תחום.

  • דרך נוספת לייצר הוכחות למומחיות שלכם היא באמצעות שיתופי פעולה עם קולגות ומומחים שיכולים לתת לכם במה להיחשף לקהל חדש – זה יכול להיות דרך פוסט אורח בבלוג, או פודקאסט שיארח אתכם כמומחים בתחומכם, או מעורבות בכנסים אינטרנטיים שמאפשרים לכם להרחיב את מעגל הקהל, ויחד איתו – את מעגל המומחיות שלכם.

אז כשאתם מופיעים מול קהל – אל תשכחו גם לשכוח לצלם את המעמד ולעשות שימוש בתמונות, כדי להעצים את אפקט התהודה בדרך לבניית ניראות המומחיות שלכם!

צעד מס’ 3: לדייק את המומחיות שלכם

זה נשמע מובן מאליו, לא? אבל אני אגיד את זה למרות הכל: תשאלו את החברים, משפחה, קולגות ועובדים או עובדים לשעבר, במה, לדעתם, אתם מומחים ומה התחום הכי חזק שלכם.

למה זה כל כך חשוב?

אל”ף, כי לרבים מאיתנו, מאוד לא נוח עם הצורך השיווקי הזה לשים את עצמנו בפרונט ולקחת אחריות על המומחיות שלנו. במיוחד אם חינכו אותנו לצניעות וענווה. ולכן, תנו לאחרים להגיד לכם במה אתם טובים, ואפילו מעולים, בעיניהם.

בי”ת, רובנו סובלים מקללת היכולות. הרי לאורך השנים עשינו כל כך הרבה – וכן, זה בחלט מחזיר אותנו קצת גם לצעד מס’ 1 – אז מכל מה שעשינו – במה אנחנו ה..ה…הכי מומחים?

כי זה בדיוק הוא אזור הגאונות שלכם. המקום שבו אתם הכי שולטים והכי טובים והכי מצליחים… והכי מומחים.

מה זה אומר מבחינתכם?

קחו לעצמכם חצי שעה, כדי לשבת ולהכין רשימה של כל הדברים שאתם עושים ושאתם יודעים, ושאתם ממש מעולים בהם – ממה שאתם מרגישים על עצמכם וממה שאחרים אומרים עליכם – והכי חשוב: דברים שאתם יכולים ללמד אותם. מהר מאוד תהיה לכם ביד רשימה מאוד מדויקת של נושאים וידע שאתם יכולים להעביר הלאה, ושאנשים ישמחו לשלם לכם עליו.

והנה הדבר הכי יפה בסיפור: ככל שתְלַמדו יותר – גם תדעו יותר וגם תוכיחו ותחזקו את היכולת ואת המומחיות שלכם. ובגלל שאנשים מחפשים ידע ועזרה, והם אוהבים ללמוד ולשתף – הרי שככל שתְלַמדו את המומחיות שלכם – כך תרכשו יותר מומחיות ותזכו בהכרה כמומחים.

ואת זה אמרו עוד חכמינו זכרם לברכה: “מכל מלמדיי השכלתי ומתלמידיי – יותר מכולם”. 

  • כשאתם מלמדים – אתם מתמקצעים
  • כשאתם כותבים – אתם מתמקצעים
  • ככל שתכתבו יותר ותלמדו יותר – דרך התוכן – תתמקצעו יותר ותהפכו מהר יותר למומחים!

המשימה שלכם היא: להכין רשימה של כל הדברים שאתם ממש-ממש טובים בהם, בנישה שבה החלטתם לבחור, ולשאול גם את האחרים ולהוסיף לרשימה.

צעד מס’ 4: לבנות תשתית תוכן תומכת

אחרי שעשיתם רשימה של כל החוזקות והנושאים שאתם טובים בהם – עכשיו אתם אמורים לבחור את הפלטפורמות האינטרנטיות שישרתו אתכם.

הבחירה בפלטפורמות הנכונות זה הדבר הכי חשוב.

מצד אחד, אתם רוצים כמה שיותר נוכחות ברשת, אבל מצד שני, ללא ספק אתם רוצים להשקיע את עיקר המאמצים שלכם בפלטפורמה שתיתן לכם את ההחזר הטוב ביותר להשקעת הזמן והכסף שלכם.

ולכן, רצוי מאוד שתבחרו קודם כל פלטפורמות שנכנסות לדירוג של גוגל, כדי שהתוכן שלכם לא ייעלם אלא יצבור קילומטראז’ ויתקדם מיום ליום.

מבחינתי, הפלטפורמה היעילה ביותר היא הבלוג העסקי באתר הבית שלי, כי כל פוסט שאני מעלה לשם – מופיע בגוגל, ואני ממשיכה לראות את התוצאות לאורך זמן. וזה לא נגמר שם, כי הבלוג העסקי הוא חלק בלתי נפרד מהמשפך השיווקי השלם, או ליתר דיוק, מתשתית התוכן שמרכיבה אותו.

בסופו של יום, זה לא רק החשיפה של הנכסים השיווקיים שלכם בגוגל, אלא השליטה בנכסים השיווקיים שלכם – מעבר לנוכחות ברשתות החברתיות שכולן, ללא יוצאת מן הכלל, נמצאת בבעלות של אחרים ובשליטתם!

בכל פלטפורמה שבה תבחרו – תוודאו שאתם יוצרים תוכן מעולה ומועיל.

איך יודעים?

אתם רוצים להשקיע את כל המאמצים שלכם בתוכן שיהיה “חבר” – גם בעל ערך חינוכי – שאנשים יוכלו ללמוד ממנו, גם בעל ערך בידורי – שאנשים יוכלו ליהנות ממנו, וגם רלבנטי – שהוא ידבר לאנשים המתאימים בנישה שבה בחרתם.

ברגע שתיצרו נוכחות מועילה, רלבנטית ובעלת ערך שעוזרת לאנשים בצורה עקבית – זה מה שיעזור לכם להרחיב את מעגל האנשים שעוקבים אחריכם ולבנות את המוניטין שלכם כמומחים.

מה זה אומר מבחינתכם?

תחזרו לרשימת הנושאים של צעד מס’ 3, תבחרו כמה מהנושאים ואז – הכינו 4-5 יחידות של תוכן והתחילו להפיץ אותן כבר בשבוע הקרוב. תזכרו, אתם רוצים שזה יהיה תוכן “חבר”, וזה מה שיעזור לכם לבנות את סמכות המומחה שלכם ולהגדיל את בסיס החשיפה שיתמוך בסמכות המומחה שלכם ברשת.

אלופי התוכן מודעה

צעד מס 5: לטפח את הקהילה

הקהילה שאתם אוספים סביבכם באמצעות התוכן שאתם יוצרים – זה הקהל הכי נאמן שלכם. ברגע שיש לכם קהילה סביבכם שאוהבת אתכם והולכת אחריכם – הם תמיד יהיו הראשונים לקנות מה שאתם מציעים, והראשונים לשתף את מה שאתם כותבים או מצלמים, והראשונים לספק לכם את ההוכחה החברתית שאתם רוצים וצריכים כדי להפוך למומחים בעלי מוניטין.

איך עושים את זה? מה הסוד שיגרום להם ללכת אחריכם?

בשתי מילים: לספק ערך. כשאני יצאתי לדרך, במשך חודשים יצרתי תוכן איכותי והפצתי אותו בחינם. נתתי באהבה, וזה מה שבנה את הקהילה שלי במהירות.

אם אתם רוצים לבנות עסק לאורך זמן – ואתם בהחלט רוצים לבנות עסק לאורך זמן – קחו את הידע שלכם ותנו לקהילה שלכם ערך ועוד ערך ועוד ערך – בלי לבקש כלום ובלי למכור דבר. פשוט לתת. וזה מה שיעזור לכם לבנות לעצמכם את הקהל במהירות.

תכוונו רחוק.

כי כשאתם מתחילים להתניע את נוכחות המומחים שלכם, ברגע שתתנו יותר ערך מהמתחרים שלכם – אתם תמיד תנצחו.

מה זה אומר מבחינתכם?

זה יכול להיות פוסטים מעשירים ומועילים בבלוג, או סרטוני וידיאו – מה שיותר מתאים לכם ולהם. העיקרון הוא אותו העיקרון: כשאתם נותנים סופר ערך – אתם מטפחים במהירות קהילה נאמנה סביבכם.

וזה מחזיר אותנו לתוכן של צעד מס’ 4: כשאתם מכינים את התוכן להפצה – תחשבו: מה הערך של התוכן שלי. איפה הוא עוזר לקהילה שלי. מה התועלת שהוא נותן להם. ורק אז תכתבו ותפיצו, כדי שהקהילה שלכם תהדהד את המומחיות שלכם הלאה.

הפניה ליוטיוב

בשורה התחתונה

להיות מומחים פירושו ליהנות מהערכה ואמון, לבנות קהילה נאמנה ובסיס לקוחות, לגבות יותר עבור השירותים או המוצרים שלכם, ולעבוד עם הלקוחות האידאליים שלכם בלי להתפשר.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי להפוך למומחים בעלי מוניטין וליהנות מכל היתרונות, חשוב למקד את הנישה שבה את פועלים, לחזק את מעמד המומחים שלכם בעזרת הוכחות והמלצות, לדייק את המומחיות שלכם, לתת לה ביטוי און ליין בעזרת תוכן שיווקי נכון ולבנות קהילה תומכת שתעזור לכם להדהד את המומחיות שלכם עוד ועוד.

עכשיו אתם

עד כאן חלקתי אתכם תכנית פעולה מעשית שתעזור לכם להפוך למומחים מובילים בתחומכם ולבנות לעצמכם מוניטין חיובי ומתגמל, בדרך המהירה והיעילה ביותר. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה מידע תוכלו לחלוק עם הקוראים? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף אותו עם חברים וקולגות.

אם גם אתם חשבתם להקים תשתית תוכן שתוביל את הפעילות השיווקית שלכם אבל אתם לא בטוחים איך להתחיל ואתם חוששים לבזבז זמן יקר על טעויות כואבות, תנו לי להיות המדריכה שלכם, ואני אוביל אתכם צעד-אחר-צעד לכתיבה והפצה של תוכן שימשוך אליכם יותר קוראים ויעזור לכם להמיר יותר לידים ללקוחות משלמים על אוטומט, כולל אתר אינטרנט שיווקי מדהים – במתנה!

לכל הפרטים – לוחצים עכשיו פה. 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה