ניהול תוכן: איך לכתוב בלוג עסקי שהלקוחות שלך יאהבו?

ניהול תוכן: איך לכתוב בלוג עסקי שהלקוחות שלך יאהבו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לחלוק מידע. לענות על צורך. להקשיב. לתת במה. בלוג עסקי הוא מקום מפגש של צרכנים בעלי צורך ועסק בעל גישה לפתרון, אבל גם חיבור בין עסק בעל צורך לבין צרכנים עם רעיונות ופתרונות. החוכמה הגדולה היא לערוך את השולחן בנדיבות ובכישרון, ולתת לכל אחד למצוא את המנה האהובה עליו.  

כתיבת בלוג עסקי היא אבן היסוד המרכזית של שיווק מבוסס תוכן, ויש לזה סיבות טובות.

אפשר להתחיל מכמה שורות של סטטיסטיקה:
– 72% מהבלוגרים מעוניינים לחלוק באמצעות הבלוג את המומחיות שלהם
– 61% מהבלוגרים חולקים את המומחיות שלהם עם הקוראים במטרה לעשות מזה כסף או לפחות לקדם את מטרות העסק שלהם
– 53% מבעלי הבלוגרים בעלי בלוג עסקי מיעדים את הבלוג שלהם למשיכת לקוחות חדשים לעסק
– ורוב רובם של כותבי הבלוגים גילו שכתיבת הבלוג הפכה אותם למוכרים יותר ומפורסמים יותר בתחום שבו הם פועלים.

מבחינת כותבי הבלוגים, מדובר במשימה תובענית ולא פשוטה אבל ראויה ומתגמלת

לכתיבת בלוג עסקי  יש כמה וכמה יתרונות מופלאים שקשה מאוד להתחרות בהם באמצעים אחרים:
– כתיבת בלוג עסקי מבסס את מעמדו של הכותב כמוביל בתחומו ובעל דעה
– כיוון שמנועי החיפוש אוהבים מאוד בלוגים, הרי שכתיבת בלוג מגבירה משמעותית את התנועה לאתר העסק ואת כמות הלינקים החוזרים
– בלוג עסקי בונה מודעות נרחבת למותג, ומחזק את נוכחות המותג ברשת בכלל.

מבחינת קוראי הבלוגים, מדובר במענה זמין ויעיל לצורך במידע ובפתרונות

נתונים מראים:
– כ- 58% מהצרכנים פונים לאינטרנט כשהם צריכים מענה או מידע.
– 53% מהם מחפשים ברשת מומחים לייעוץ.
– 60% מהם מושפעים מהמלצות של חברים.
בלוג עסקי מעניין ואינפורמטיבי עשוי לשמש מקום מפגש לצרכנים, לצורך החלפת דעות, התייעצות משותפת והמלצות הדדיות.

לא צריך להיות גאון במתמטיקה כדי לחבר את שני צידי המשוואה:

  • אם כתיבת בלוג עסקי מבסס את המעמד שלך כמומחה בתחומך, ואם מרבית הגולשים מעדיפים לחפש חוות דעת של מומחים ברשת – יש לכם על מה לדבר.
  • אם כתיבת בלוג עסקי מאפשרת לך להעלות לאוויר מידע מועיל על מוצרים ושירותים, ואם גולשים רבים נהנים לחלוק ביניהם את המידע ולהגיב עליו – יש לך מועדון מעריצים פוטנציאלי,  שההיענות שלו תלויה כמעט אך ורק באיכות התוכן שיופיע בבלוג.
  • אם כתיבת בלוג עסקי מקדמת את העסק שלך בגוגל ומאפשרת ללקוחות פוטנציאליים למצוא אותך יותר בקלות – יש בשביל מה להתאמץ.

לא רק לדבר, אלא גם ובעיקר להקשיב.

בלוג עסקי צריך להציג את המוצרים או את השירותים דרך העיניים של הלקוחות. המסר צריך להיות ברור: חשוב לי לדעת מה אתם חושבים. חשוב לי לשמוע מה יש לכם לומר.
לפתיחות כזאת עשויים להיות כמה וכמה יתרונות. הקשבה אמיתית ומתן תחושה של קשב ללקוח מחזקת את ההיכרות, החיבה והאמון בינך לבין לקוחותיך, ולא פחות מכך, היא עשויה להתגלות כמנוף לשיפור המוצר או השירות, ואפילו כחממה למוצרים או שירותים חדשים.

בלוג עסקי לפני העסק? אהה… ולא, זאת לא טעות

אחת השאלות שחוזרות על עצמן היא, מתי הזמן הנכון להתחיל לכתוב בלוג עסקי? והתשובה הנכונה היא: כמה שיותר מהר – יותר נכון. כן, אפילו לפני לפני שיש לך ביד מוצר ולפני שגיבשת את עמדתך הסופית לגבי השירות שבכוונתך להציע.
– אם יש לך בראש כיוון כללי של תחום הפעילות או נישה שבה ברצונך לפעול, וכמה רעיונות להניע את העשייה – בלוג עסקי עם מידע מעניין עשוי להיות המנוע היעיל ביותר שממנו תצמח גם הפעילות העסקית שלך.
– נוכחות אינטרנטית אינטראקטיבית באמצעות הבלוג תאפשר לך להתחיל לאסוף מידע ונתונים מהשוק, לבנות נוכחות אפקטיבית, לבחון מוצרים, רעיונות ושירותים חדשים מול קהל הקוראים שיתאסף סביב מדורת המילים, ולהתכוונן טוב יותר אל צורכי השוק ואל מודל עסקי שייתן להם מענה.

 אז מה צריך להיות בבלוג העסקי שלך?

  • המון תוכן בעל ערך שייתן מענה לצורכי הקוראים
  • תוכן עם הפנים לקוראים, שיעשיר אותם במידע ובטיפים
  • אפליקציות שיאפשרו לקוראים להעביר את המידע הלאה

 מה לא צריך להיות בבלוג העסקי שלך?

מידע מכירתי מגמתי שיבריח את הקוראים למתחרים 

מה חשוב מאוד שיהיה בבלוג העסקי שלך?

חזון עסקי והגדרת יעדים ברורה, שיבוא לידי ביטוי בדף “אודות” מגובש ומעורר אמון והשראה.

האם הנחיות לכתיבת דף “אודות” כזה יכולות לעזור לך? אני מזמינה אותך להגיב ולספר לי מהם הנושאים הקשורים לכתיבת בלוג עסקי שברצונך שאתייחס אליהם בהמשך.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן