ניהול תוכן: 5 רעיונות פרקטיים לתוכן שיגרום לקוראים להתאהב בעסק שלך לתמיד

כל אחת יכולה להתאהב בין לילה. אבל לשמר את האהבה לאורך זמן ולהפוך את הפרפרים בבטן למערכת יחסים יציבה ובעלת משמעות – זה כבר סיפור אחר… זה נכון באהבה. זה נכון לא פחות בעסקים. ואיך את מתמודדת עם המעבר מהניצוצות לחיים האמיתיים? מה את עושה כדי לתת לקוראים שלך תחושה של בטחון, בית חם ורצון לקבל ממך עוד סיוע ומידע, והפעם בתשלום? על 5 רעיונות פרקטיים שיגרמו לקוראים שלך להתאהב בעסק שלך לתמיד – במאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא וליישם, כי בסופו של יום, לסיפור אהבה שפורח בין תוכן לקוראים יכול להיות הפי אנד נהדר: תוצאות בקופה.

השבוע התמלאו כל החנויות בלבבות אדומים, לכבוד יומו של ולנטיין הקדוש – פטרון האוהבים ומקדם המכירות של תרבות הקניות המודרנית… אז מה… עוד סיבה לקנות מתנות. עוד סיבה להגיע הביתה עם זר ורדים. עוד סיבה להצמיד לוורדים כרטיס ברכה (הברכות הכתובות, אגב, הן נשמת אפו של ח האוהבים)… עוד סיבה נהדרת להזכיר לעצמנו לאהוב, לפרגן ולשמח את היקרים לנו.

אהבה – לא סוף הסיפור…

יהיו מי שיגידו, שאהבה היא לא אהבה בלי פרפרים בבטן וניצוצות בעיניים… אבל גם שוחרי הפרפרים יגידו שהחיים האמיתיים מתחילים בבוקר שאחרי, כשאנחנו נדרשים להפעיל מיומנויות אחרות – של הקשבה, שיתוף, עניין וחיזור מתמיד, כדי לשמר את הניצוצות, לטפח את הקשר ולהשקות אותו מדי יום ביומו, כמו פרח יקר ונדיר.

ככה זה בין נאהבים, וככה בדיוק זה עובד בינך לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלך. התאמצת? השתדלת? רצת? תפסת? עכשיו צריך לבנות ולטפח את הקשר החדש, ולהוביל אותו לתוצאה עסקית בקופה. השאלה הגדולה היא כמובן… איך עושים את זה. והתשובה? האם את מנחשת? כמובן, בעזרת התוכן הנכון.

כדי לעזור לך למצוא את המלים הנכונות ולייצר את התוכן הנכון, שיהפוך את הקוראים שלך לקונים ואת הלידים ללקוחות משלמים – הכנתי לך 5 רעיונות פרקטיים לתוכן מושך במיוחד, שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך להתמסר בקלות ולאורך זמן. שנתחיל?

רעיון פרקטי # 1: שימי תמיד את הלקוחות במרכז

אנחנו מכירות את זה מצוין מהסרטים: בחור ובחורה נפגשים, והיא או הוא מתחילים לדבר על עצמם ולא מאפשרים לצד השני להשחיל מילה… דייט שני כבר לא יהיה שם. ואצלך? אותו הדבר בדיוק: אם הקוראים שלך יגיעו לאתר העסק, וכל מה שהם ימצאו שם יהיו עלילות גבורה וסיפורי הצלחה – הם ייעלמו מהאתר לבלי שוב. אז מה לעשות? לשים את הקוראים/הלקוחות הפוטנציאליים במרכז.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לך לשים את הלקוחות שלך במרכז התוכן:

  • התחילי תמיד מהבעיה שלהם. זה הרי מה שהביא אותם אליך מלכתחילה
  • ספרי להם על ההצלחות וההישגים שלך – דרך התועלות ללקוחות כמותם
  • אל תספרי על עצמך. ספרי להם מה את יכולה לעשות – בשבילם!

את הקוראים שלנו לא מעניין כמה אנחנו גדולות או ותיקות או מובילות בתחומנו. הדבר היחידי שמעניין אותם זה האם אנחנו יכולות לעזור להם לפתור את הבעיה שמציקה להם. אם התוכן שלך לא יענה על השאלה הזאת – לא יהיה לקשר שלכם שום סיכוי להתקדם…

רעיון פרקטי # 2: דברי אליהם בשפה שלהם

הרבה נשים (ואנשים), במיוחד מומחיות בתחומן ובעלות מקצוע, מאמינות שהשפה המקצועית היא חלק מבניית מערכת יחסים נכונה בינן לבין לקוחותיהן. אין טעות גדולה מזו! הקוראים שלך רוצים להרגיש שאת מבינה אותם, שאת יודעת מה עובר עליהם, ושהמקצועיות שלך יכולה לסייע למצוקות שלהם. אם לא תדברי אליהם בגובה העיניים – זה לא יקרה. אז מה לעשות? לכתוב את התוכן שלך בשפה שלקוחות מבינים (וכן, גם במחיר של ויתור על האדרת האגו בז’רגון מקצועי…).

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לך להתחבר אל הקוראים דרך המילים:

  • הקשיבי להם. כך תגלי באילו מילים ומונחים הם מדברים על מצוקתם
  • השתמשי באותן מילים. כך תאפשרי לקוראים להזדהות עם המסרים שלך
  • הימנעי מהסברים מקצועיים מפותלים ומעמיקים. בגובה העיניים, אמרנו?

הטכניקה היעילה ביותר לגרום לקוראים להרגיש שסוף סוף הגיעו למקום הנכון, היא לשקף את הפחדים, הדאגות והתשוקות שלהם, ובמילים שלהם. זוהי טכניקת שכנוע יעילה במיוחד, שתמוסס גם פרטנרים עקשנים במיוחד. ואל תחששי לעגל פינות. עוד יהיה לך הרבה זמן להעמיק ולהסביר, כשהם יהיו לקוחות משלמים.

רעיון פרקטי # 3: שימי להם את התועלות מול העיניים

שמלה לבנה ואור ירח הם התחלה לא רעה בכלל לקשר, אבל כשהשמש עולה והשמלה הצחורה מתחלפת בג’ינס – הרומנטיקה קצת מתעמעמת… עכשיו צריך לתחזק את הקשר החדש, ולהסביר בצורה ברורה את התועלות שלו לשני הצדדים. מה… את שואלת… הם לא רואים? ועל כך כבר אמרו חכמים ממני: דברים שרואים מכאן – לא רואים משם. אם לא תגידי במילים ברורות – אולי הם יבינו ואולי לא… לא הייתי בונה על זה… אז מה לעשות? לשים לקוראים שלך את התועלות מול העיניים.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לך להכניס את התועלות לתוכן:

  • חפשי את הכאבים שלהם. עכשיו חפשי את הפתרונות שיש לך להציע להם
  • מצאת את הפתרונות? יופי! עכשיו חברי אותם לתועלות עבורם. ולא… גם זה לא מובן מאליו…
  • היי יצירתית. התועלות שיש בראש שלך, הן לא בהכרח התועלות שיש בראש של הקוראים שלך.

בשפת השיווק קוראים לזה ערוץ WII-FM  – שפירושו: מה בעצם יוצא לי מזה – לי, הקורא… הלקוח הפוטנציאלי. זה מה שמעניין את הקוראים שלך. זה הפילטר שדרכו את חייבת להעביר את המידע, כדי לתת להם להרגיש שאת באמת-באמת מתעניינת בהם. רק כך, תוכלי לרכוש את תשומת הלב שלהם ולהתחיל לגלגל אותה לצעד הבא.

רעיון פרקטי # 4: תני להם הזדמנויות להכיר אותך יותר לעומק

באופן מוזר, רוב האנשים מסתובבים בעולם עם תחושה שכולם יודעים מה הם עושים ולמה כל כך כדאי לפנות אליהם בשעת הצורך… כשזה לא קורה, הם מרגישים כעוסים ומאוכזבים… אם רק יצליחו לאזור די אומץ כדי לשאול מדוע לא פנו אליהם… יגלו ברוב המקרים שהצד השני בכלל לא היה ער ליכולותיהם… מפני שהם אף פעם לא באמת טרחו להסביר להם או ליידע אותם… נשמע מוכר? האם גם את יושבת בראש המגדל, כמו היפהפיה הנרדמת, ומחכה שהאביר יואיל ברוב טובו לטפס על קירות הטירה?
אני רוצה להציע לך טקטיקה אחרת, יעילה יותר: אל תניחי הנחות ואל תחכי שהלקוחות הפוטנציאליים שלך יגלו את הכישורים שלך בכוחות עצמם. אפשרי להם להכיר אותך לעומק, בצורה יזומה וחכמה.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לקוראים להכיר אותך טוב יותר:  

  • במקום לנפנף בתארים מפוצצים – ספרי במילים פשוטות איך עזרת ללקוח כמותם
  • סיפרת? יופי! עכשיו תשאלי אותם אם גם הם זקוקים לסיוע דומה
  • נצלי כל הזדמנות כדי להבהיר לקוראים שלך מה עוד את יכולה לעשות בשבילם, בתחומים אחרים ובערוצים נוספים.

גם אם נדמה לך שכרטיס הביקור שלך מסביר הכל, ושהפלייר שהכנת ברור כשמש ומציג את יכולותיך בצורה מזמינה ומושכת – תני תמיד עוד מבט, ונסי לבחון את המסר דרך עיני הלקוחות שלך. להגיד זה דבר אחד. לוודא שמה שאמרת מובן ומזמין – זה כבר סיפור אחר. ותמיד תמיד תזכרי שפלייר הוא בסך הכל פיסת נייר. אין תחליף לתקשורת בין בני אדם.

רעיון פרקטי # 5: תגידי להם בדיוק מה לעשות

לא רק נשים מנגה וגברים ממאדים. גם בעלי עסקים ולקוחות מגיעים משני כוכבי לכת שונים, וכדי שהמפגש ביניכם יהיה אפקטיבי – חשוב לייצר תקשורת מניעה לפעולה. אחרי שהסברת מה את יכולה לעשות בשבילם, ובשפה שלהם, ואחרי שמנית את התועלות אחת לאחת והצעת להם עוד ערוצים מועילים להצלחתם, עכשיו עליך להוביל אותם אל השלב הבא. איך תעשי את זה? פשוט מאוד: תגידי להם בדיוק מה לעשות.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיובילו את הקוראים שלך ממילים למעשים:  

  • תגידי להם. אל תרמזי, אל תלכי סביב ואל תתביישי. תגידי להם מה לעשות, ובצורה הברורה ביותר
  • תני להם סיבה טובה לפעול ולהתקדם: הזכירי להם את התועלת הגדולה שמחכה להם
  • תני להם סיבה טובה לפעול ולהתקדם כאן ועכשיו, כדי למזער את הסחות הדעת ולנצח את הדחיינות.

לעולם אל תניחי ש”הם” כבר יגלו או יבינו בעצמם… קחי אחריות על הקשר ביניכם. אם לא תגידי – זה לא יקרה, או שזה לא יקרה כמו שאת רוצה… וזה נכון בעסקים בדיוק כפי שזה נכון באהבה…

בשורה התחתונה

בעסקים, כמו באהבה, לא מספיק להצית את הניצוץ. צריך לשמר ולטפח אותו לאורך זמן ובהתמדה.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כדי להעמיק את הקשר שנוצר באמצעות התוכן שכתבת, ועל מנת למנף אותו לתוצאות עסקיות, חשוב להדק את הקשר צעד אחר צעד – באמצעות תוכן נכון, מדויק וחכם, ששם את הלקוחות במרכז לכל אורך הדרך, מדבר בשפתם, מסביר להם מה התועלות שיצמחו להם מהקשר, לא משאיר שום מידע חשוב לידי הדימיון ומוביל את הקוראים אל השלב הבא.

עכשיו תורך

באיזה רעיונות את משתמשת כדי להדק את הקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולהוביל אותם למערכת יחסים משמעותית וארוכת טווח? אנא שתפי את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעדים הבאים שלך להצלחה

אם עדיין לא הורדת את מדריך “מסלול ההגשמה שלך” – אני מזמינה אותך ללחוץ על הקישור ולגלות מהם 3 השלבים שיעזרו לך למנף את היכולות שלך לעסק משגשג תוך חצי שנה או פחות – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. עדינה מלול הגב

    התגובה שלך כאן
    שלום עידית
    תודה על כל הטיפים הפרקטים. יש לי רעיון לפנות בדיאלוג ימיומי עד ראה”ש לנשים בסביבות ה 40, שרוצות מטבע הגיל בשינויים. אני רוצה לעשות זאת דרך קטעי סרטים ותמונות. את יודעת אם חוקי להפנות לקישור של טריילרים וסרטונים שהורידו אחרים, לאתר הסרט, להורדת תמונות מסרטים? יש מאגר בתשלום?
    יום טוב וזהוב,עדינה מלול

    • עידית נעמן הגב

      תודה עדינה, אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה.
      אם הכוונה האם חוקי לשתף קישורים – חוקי ורצוי. שיתוף היא המדרגה הגבוהה ביותר של בניית קשר והערכה, והשאיפה הגדולה של כל משווק אינטרנטי. פייסבוק לא אוהבת סרטונים מיוטיוב… אבל עדיין זה חוקי ורצוי למי שהעלה את הסרטונים וחולם על שיתופים רבים ככל האפשר 🙂
      אם הכוונה היא לשליחת קישורים במייל – את יכולה לשלוח רק בכפוף לתיקון 40 לחוק הבזק הידוע כ”חוק הספאם”, היינו, לשלוח מה שהובטח רק למי שביקש לקבל ממך דיוורים.
      אם לא בכך ולא בכך עסקינן – את מוזמנת לפנות בפרטי. אשתדל להבין ולעזור.

השארת תגובה