ניהול תוכן ליום האהבה: 5 רעיונות לתוכן מדליק שיגרום לקוראים להתאהב בעסק שלכם לתמיד

ניהול תוכן ליום האהבה הוא שילוב מנצח שמחבר בין ולנטיין הקדוש, פטרון האוהבים, לבין ניהול תוכן שמחבר אנשים ועסקים בכל העולם.

להתאהב בין לילה? כל אחד יכול. אבל לשמר את האהבה לאורך זמן ולהפוך את הפרפרים בבטן למערכת יחסים יציבה ובעלת משמעות? זה כבר סיפור אחר… זה נכון באהבה. זה נכון לא פחות בעסקים. ואיך אתם מתמודדים עם המעבר מהניצוצות לחיים האמיתיים? מה אתם עושים כדי לתת לקוראים שלכם תחושה של בטחון, בית חם ורצון לקבל מכם עוד סיוע ומידע, והפעם בתשלום? על 5 רעיונות מדליקים שיגרמו לקוראים להתאהב בעסק שלכם לתמיד – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא ליישם ולשתף (כי בסופו של יום, לסיפור אהבה שפורח בין התוכן שלכם לקוראים – יכול להיות הפי אנד נהדר: תוצאות בקופה)…

השבוע התמלאו כל החנויות בלבבות אדומים, לכבוד יומו של ולנטיין הקדוש – פטרון האוהבים ומקדם המכירות הכי דביק של תרבות הקניות המודרנית…דביק או לא, מה רע? עוד סיבה לקנות מתנות. עוד סיבה להגיע הביתה עם זר ורדים. עוד סיבה להצמיד לוורדים כרטיס ברכה (הברכות הכתובות, אגב, הן נשמת אפו של חג האוהבים)… ועוד סיבה נהדרת להזכיר לעצמנו לאהוב, לפרגן ולשמח את היקרים לנו.

אהבה – לא סוף הסיפור…

יהיו מי שיגידו, שאהבה היא לא אהבה בלי פרפרים בבטן וניצוצות בעיניים… אבל גם שוחרי הפרפרים יגידו שהחיים האמיתיים מתחילים בבוקר שאחרי, כשאנחנו נדרשים להפעיל מיומנויות אחרות – של הקשבה, שיתוף, עניין וחיזור מתמיד, כדי לשמר את הניצוצות, לטפח את הקשר ולהשקות אותו מדי יום ביומו, כמו פרח יקר ונדיר.

ככה זה בין נאהבים, וככה בדיוק זה עובד בינכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. התאמצתם? השתדלתם? רצתם? תפסתם? עכשיו צריך לבנות ולטפח את הקשר החדש, ולהוביל אותו לתוצאה עסקית בקופה. השאלה הגדולה היא כמובן… איך עושים את זה. והתשובה? האם אתם מנחשים? כמובן, בעזרת התוכן הנכון.

כדי לעזור לכם למצוא את המלים הנכונות ולייצר את התוכן הנכון שיהפוך את הקוראים שלכם לקונים ואת הלידים ללקוחות משלמים – אספתי בשבילכם 5 רעיונות פרקטיים לתוכן מדליק במיוחד, שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להתמסר בקלות ולאורך זמן. שנתחיל?

רעיון פרקטי # 1: שימו תמיד את הלקוחות במרכז

אנחנו מכירים את זה מצוין מהסרטים: בחור ובחורה נפגשים, הניצוצות עפים להם מעל הראש… רק שאז היא או הוא מתחילים לדבר על עצמם ומדברים ומדברים… ולא מאפשרים לצד השני להשחיל מילה… דייט שני כבר לא יהיה שם. ואצלכם? אותו הדבר בדיוק: אם הקוראים שלכם יגיעו לאתר העסק, וכל מה שהם ימצאו שם יהיו עלילות גבורה וסיפורי הצלחה על העסק שלכם – הם ייעלמו מהאתר לבלי שוב. קנייה? תשכחו מזה…

אז מה לעשות? כמו כל מחזר פולני נאמן – לשים את הקוראים/הלקוחות הפוטנציאליים במרכז, והנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם לעשות בדיוק את זה: 

  • בשיחה או בתוכן כתוב – התחילו תמיד מהבעיה שלהם. זה הרי מה שהביא אותם אליכם מלכתחילה, לא כך?
  • מרגישים שחשוב לכם לספר להם על ההצלחות וההישגים שלכם? אמצו את טקטיקת הגישה העקיפה וספרו להם על התועלות שיצרתם ללקוחות כמותם
  • תכל’ס. אל תספרו על עצמכם. ספרו להם מה אתם יכולים לעשות – בשבילם!

מאוהבים או לא, את הקוראים שלנו לא מעניין כמה אנחנו גדולים או ותיקים או מובילים בתחומנו. הדבר היחידי שמעניין אותם זה האם אנחנו יכולים לעזור להם לפתור את הבעיה שמציקה להם. אם התוכן שלים לא יענה על השאלה הזאת – קרוב לוודאי שהקשר שלכם לא יילך לשום מקום…

רעיון פרקטי # 2: דברו אליהם בשפה שלהם

הרבה (מדי) אנשים, ובמיוחד מומחים ובעלי מקצוע, מאמינים שהשפה המקצועית היא חלק מבניית מערכת יחסים נכונה בינם לבין לקוחותיהם. אין טעות גדולה מזו! הקוראים שלכם רוצים להרגיש שאתם מבינים אותם, שאתם יודעים מה עובר עליהם, ושהמקצועיות שלים יכולה לסייע למצוקות שלהם (כן, רפי… תרגש אותי…). אם לא תדברו אליהם בגובה העיניים – זה לא יקרה.

אז מה לעשות? לכתוב תוכן בשפה שלקוחות מבינים (גם במחיר של ויתור על האדרת האגו בז’רגון מקצועי… ואם זו לא אהבה – אז אני באמת כבר לא יודעת מה כן…).

תכל’ס, הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם להתחבר אל הקוראים דרך המילים:

  • הקשיבו להם. כך תגלו באילו מילים ומונחים הם מדברים על מצוקתם
  • השתמשו בדיוק באותן מילים. כך תאפשרו לקוראים להזדהות עם המסרים שלכם
  • ותרו על הסברים מקצועיים מעמיקים ומורכבים. בגובה העיניים זה בגובה העיניים. תתמסרו!

הטכניקה היעילה ביותר לגרום לקוראים להרגיש שסוף סוף הם הגיעו למקום הנכון, היא לשקף את הפחדים, הדאגות והתשוקות שלהם, ובמילים שלהם. זוהי טכניקת שכנוע יעילה במיוחד, שתמוסס גם פרטנרים עקשנים במיוחד. ואל תחששו לעגל פינות. עוד יהיה לכם הרבה זמן להעמיק ולהסביר, כשהם יתמסרו עד הסוף ויהפכו ללקוחות משלמים…

רעיון פרקטי # 3: שימו להם את התועלות מול העיניים

שמלה לבנה ואור ירח הם התחלה לא רעה בכלל לקשר, אבל כשהשמש עולה והשמלה הצחורה מתחלפת בג’ינס – הרומנטיקה קצת מתעמעמת… עכשיו צריך לתחזק את הקשר החדש, ולהסביר בצורה ברורה את התועלות שלו לשני הצדדים. מה… אתם שואלים… הם לא רואים? נו, על כך כבר אמרו חכמים ממני: דברים שרואים מכאן – לא רואים משם. אם לא תגידו במילים ברורות – אולי הם יבינו ואולי לא… לא הייתי בונה על זה…

אז מה לעשות? לשים לקוראים שלכם את תועלות הקשר ביניכם ישר מול העיניים.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם להכניס את התועלות לסיפור:

  • מצאתם את הכאבים שלהם? יופי, עכשיו התמקדו בפתרונות שיש לכם להציע להם
  • מצאתם את הפתרונות? יופי! עכשיו חברו אותם לתועלות. ולא… גם זה לא מובן מאליו…
  • חשבו יצירתי. התועלות שיש בראש שלכם, הן לא בהכרח התועלות שיש בראש של הקוראים שלכם.

בשפת השיווק קוראים לזה ערוץ WII-FM  – שפירושו: מה בעצם יוצא לי מזה – לי, הקורא… הלקוח הפוטנציאלי. כי רק זה מה שמעניין אותו, ואם חשוב לכם להעביר לו מסר שאכפת לכם ממנו, שהוא מעניין אתכם, שאתם רוצים להדק את הקשר ולחפש ביחד כוכבים בשמים – כדאי שתתנו להם הרגשה (ולא רק הרגשה) שאתם מתעניינים בהם באמת ובתמים. רק כך תוכלו לרכוש את אמונם ולגלגל את הקשר אל הצעד הבא.

רעיון פרקטי # 4: תנו להם הזדמנויות להכיר אתכם לעומק

הרבה מדי אנשים מסתובבים בעולם עם תחושה שכולם יודעים מי הם ומה הם עושים ולמה כדאי לפנות אליהם בשעת הצורך… וכשזה לא קורה – הם מרגישים כעוסים ומאוכזבים… אם רק יצליחו לאזור אומץ כדי לשאול מדוע לא פנו אליהם… יגלו ברוב המקרים שהצד השני בכלל לא היה ער ליכולותיהם… מפני שהם אף פעם לא באמת טרחו להסביר או ליידע… נשמע מוכר? האם גם אתם מתנמנמים בראש המגדל, כמו היפהפיה הנרדמת, בהמתנה לנסיך שיחרף את נפשו בטיפוס על קירות הטירה כדי להציע לכם את חצי המלכות או לפחות נשיקה?
כמו שזה נראה, הוא כנראה בכלל לא ידע שמעבר לקירות האבן יש נסיכה יפהפיה שמחכה להזדמנות. אז אני רוצה להציע לכם טקטיקה אחרת, יעילה הרבה יותר: אל תניחו הנחות ואל תחכו שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגלו את הכישורים שלכם בכוחות עצמם. אפשרו להם להכיר אתכםך לעומק, בצורה יזומה וחכמה.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לקוראים להכיר אתכם טוב יותר מהר יותר:  

  • במקום לנפנף בתארים מפוצצים – ספרו להם במילים פשוטות איך עזרתם ללקוחות בדיוק כמותם
  • סיפרתם? יופי! עכשיו תשאלו האם יכול להיות שגם הם זקוקים לסיוע דומה
  • נצלו כל הזדמנות וכל מפגש כדי להבהיר לקוראים שלכם מה עוד אתם יכולים לעשות בשבילם. והתכוננו להיות מופתעים!

גם אם נדמה לכם שכרטיס הביקור שלכם מסביר הכל, ושהפלייר שהכנתם ברור כשמש – תנו עוד מבט. נסו לבחון את המסר דרך עיני הלקוחות שלכם. כי להגיד זה דבר אחד, אבל לוודא שמה שאמרתם מובן ומזמין – זה כבר סיפור אחר. ותמיד תמיד תזכרי שפלייר הוא בסך הכל פיסת נייר. תקשורת היא התחלה טובה של כל אהבה וגם בסיס מעולה להמשך.

רעיון פרקטי # 5: תגידו להם בדיוק מה לעשות

לא רק נשים מנגה וגברים ממאדים. גם בעלי עסקים ולקוחות מגיעים משני כוכבי לכת שונים, וכדי שהמפגש ביניכם יהיה אפקטיבי – חשוב לייצר תקשורת משותפת מניעה לפעולה. אז אחרי שהסברתם מה אתם יכולים לעשות בשבילם, ובשפה שלהם, ואחרי שמניתם את כל הכוכבים והתועלות אחד לאחת והצעתם להם עוד ערוצים מועילים להצלחת… אחרי כל זה, עכשיו עליכם להוביל אותם אל השלב הבא. לא לרמוז. לא לצפות שהם יבינו מעצמם. לא לאכול את הלב מבפנים. ל-ה-ג-י-ד. איך עושים את זה? פשוט מאוד: אומרים את זה. אומרים את זה להם. אומרים את זה להם ויותר מפעם אחת. חזרתיות היא אם כל ההצלחות.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיובילו את הקוראים שלכם ממילים למעשים:  

  • תגידו להם. אל תרמזו, אל תלכו סביב ואל תתביישי. תגידו להם מה לעשות, ובצורה הברורה ביותר
  • תנו להם סיבה טובה לפעול ולהתקדם: הזכירו להם את התועלת הגדולה שמחכה להם (זוכרים את הנסיכה והצפרדע. זה)
  • תנו להם סיבה טובה לפעול ולהתקדם כאן ועכשיו, כדי למזער את הסחות הדעת ולנצח את הדחיינות. שחקו אותה דד-ליין.

ולעולם אל תניחו ש”הם” כבר יבינו בעצמם… קחו אחריות על הקשר ביניכם. אם לא תגידו – זה לא יקרה, או שזה לא יקרה כמו שאתם רוצים… וזה נכון בעסקים בדיוק כפי שזה נכון באהבה…

בשורה התחתונה

בעסקים, כמו באהבה, לא מספיק להצית את הניצוץ. צריך לשמר ולטפח אותו לאורך זמן ובהתמדה.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי להעמיק את הקשר שנוצר באמצעות התוכן שכתבתם, ועל מנת למנף אותו לתוצאות עסקיות, חשוב להדק את הקשר צעד אחר צעד – באמצעות תוכן נכון, מדויק וחכם, ששם את הלקוחות במרכז לכל אורך הדרך, מדבר בשפתם, מסביר להם מה התועלות שיצמחו להם מהקשר, לא משאיר שום מידע חשוב לידי הדימיון, ומוביל את הקוראים אל השלב הבא.

עכשיו תורכם

באיזה רעיונות אתם משתמשים כדי להדק את הקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולהוביל אותם למערכת יחסים משמעותית וארוכת טווח? אנא שתפו את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעדים הבאים שלכם להצלחה באהבה ובעסקים

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף עם החברים (תודה מראש).

רוצים לשווק את העסק שלכם באמצעות כתיבת תוכן אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? יש לכם המון רעיונות אבל אין לכם מושג איך לרתום אותם לטובת השיווק? מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בין כל הערוצים והאפשרויות ולא יודעים במה נכון לכם לבחור ולמה?

אני רוצה להזמין אתכם לשיחת ייעוץ בטלפון או בסקייפ, שבה נבחן ביחד את מרכיבי הפעילות השיווקית שלכם, נאתר את נקודות התורפה במשפך השיווקי שלכם, ונחליט ביחד על הצעדים שיוציאו אתכם מתקיעות לרווחיות.

השיחה בחינם! וכדי שהיא תהיה אפקטיבית – חשוב למלא את הפרטים. לכל הפרטים ולהרשמה לשיחה – לוחצים כאן

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. עדינה מלול הגב

    התגובה שלך כאן
    שלום עידית
    תודה על כל הטיפים הפרקטים. יש לי רעיון לפנות בדיאלוג ימיומי עד ראה”ש לנשים בסביבות ה 40, שרוצות מטבע הגיל בשינויים. אני רוצה לעשות זאת דרך קטעי סרטים ותמונות. את יודעת אם חוקי להפנות לקישור של טריילרים וסרטונים שהורידו אחרים, לאתר הסרט, להורדת תמונות מסרטים? יש מאגר בתשלום?
    יום טוב וזהוב,עדינה מלול

    • עידית נעמן הגב

      תודה עדינה, אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה.
      אם הכוונה האם חוקי לשתף קישורים – חוקי ורצוי. שיתוף היא המדרגה הגבוהה ביותר של בניית קשר והערכה, והשאיפה הגדולה של כל משווק אינטרנטי. פייסבוק לא אוהבת סרטונים מיוטיוב… אבל עדיין זה חוקי ורצוי למי שהעלה את הסרטונים וחולם על שיתופים רבים ככל האפשר 🙂
      אם הכוונה היא לשליחת קישורים במייל – את יכולה לשלוח רק בכפוף לתיקון 40 לחוק הבזק הידוע כ”חוק הספאם”, היינו, לשלוח מה שהובטח רק למי שביקש לקבל ממך דיוורים.
      אם לא בכך ולא בכך עסקינן – את מוזמנת לפנות בפרטי. אשתדל להבין ולעזור.

השארת תגובה