ניהול תוכן: איך למצוא בקלות רעיונות לתוכן איכותי ומושך בכל מצב (מאמר מיוחד לפורים)

אחד החסמים המשמעותיים ביותר שבגללם בעלות ובעלי עסקים רבים לא כותבים תוכן לשיווק העסק שלהם, ומפספסים בגדול את הכלים השיווקיים הזמינים והאפקטיביים של האינטרנט הוא התחושה שאין להם רעיונות לכתיבה או מה יהיה אם יום אחד ייגמרו להם הרעיונות… נשמע מוכר? האם גם את מחסירה פעימה בכל פעם שאת חושבת על כתיבת מאמר לשיווק העסק, רק מפני שאת חוששת שאין לך על מה לכתוב או שזה מה שיקרה יום אחד, והקוראים שלך יתאכזבו / יכעסו / יצחקו עליך (מחקי את המיותר…)? בגלל שהנושא הזה עולה המון בשיחות עם תלמידות, לקוחות וחברות חדשות שמצטרפות לקבוצה שאני מנהלת בפייסבוק – “סודות ההשפעה”, החלטתי לפתוח עם הנושא הזה את “פוש-אפ תוכן” – הדרכות לייב חינמיות בנושא תוכן, שיווק, העצמה – ומה שביניהם – כל יום ראשון בשעה 11:00 בדף העסקי שלי “פתרונות תוכן לשיווק מנצח”. אם פספסת או שאת מעדיפה לקרוא, לרשום ולהתרשם – ריכזתי את עיקרי ההדרכה בפוסט שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף וכמה שיותר.

2 הסיבות שבגללן כל כך חשוב להתחבר לרעיונות כדי לכתוב תוכן לשיווק העסק 

סיבה # 1 להתחבר לרעיונות ולייצר תוכן – כי לא משנה באיזה תחום את עוסקת – את רוצה לייצר תוכן כדי לאפשר לגולשים ברשת להבין איך את יכולה לעזור להם באותם מקומות שבהם אתם מתחברים, או במילים אחרות: לשווק את העסק.

תוכן נכון (בדגש על נכון) מאפשר לקוראים שלך קודם כל להתרשם מהיכולות המקצועיות שלך, להכיר אותך טוב יותר, ולהתחיל לפתח כלפיך את החיבור הרגשי שבלעדיו לא תיתכן מכירה (בעבר קראו לזה KLT – להכיר, לחבב ולתת אמון. היום קוראים לזה אנגייג’מנט – תחשבי על ההבדל שבין “לצאת ביחד” לבין “להתארס” בדרך להקים בית בישראל)…

זאת המשמעות של תוכן “בעל ערך” – ערך לקוראים וערך לעסק שלך.
כי הרעיון הוא ליצור תוכן שבסופו של יום יהפוך אותם מקוראים ללקוחות.

סיבה # 2  להתחבר לרעיונות ולייצר תוכן – כדי שזה יקרה – נוכחות התוכן שלך און ליין – ולא משנה איפה ובאיזה פורמט – חייבת להיות עקבית. זה לא פעם כן ופעם אולי ופעם לא בא לי ופעם מחר כך… שם המשחק הוא עקביות: באותו הזמן, אפילו באותו היום והשעה – ובלי לפספס ולוותר לעצמך… כי רק כך יוכלו הקוראים / הצופים לצפות לך, ולהיות שם כדי להקשיב לך / לקרוא אותך. העקביות הזאת היא בהחלט אות לבאות – כי אם את מבטיחה ומגיעה עכשיו, את כנראה תבטיחי ותקיימי גם אחר כך, כשהם יהיו לקוחות משלמים…כדי לשמור על עקביות ולהפיק את התועלות הכל כך חשובות שלה – את חייבת למצוא דרך אפקטיבית לשמר את ההתלהבות ולעמוד בקצב – שוב ושוב ותמיד.

בנסיבות אלה, כשהתוכן הוא הכלי שבונה את החיבור הזה בינך לבין לקוחותיך לעתיד, ויום אחד את קמה ואין לך מושג על מה לכתוב… זה בהחלט מטריד, שלא לומר מפחיד… כי עכשיו, אחרי שהתחלת ויצרת ציפיות – זה המוניטין העסקי שלך, זה הלקוחות הפוטנציאליים שלך, הם כבר התרגלו לחכות למאמר שלך או לסרטון הווידיאו שלך ופתאום – את לא שם… באסה…   

הבשורה הטובה היא: שמכל החסמים שבגללן בעלות ובעלי עסקים לא יוצרים תוכן – נושא הרעיונות הוא הנושא הכי קל לפתרון.  והנה גם 5 כיווני מחשבה ופעולה שיעזור לך ליצור מעיין אינסופי של רעיונות לתוכן:

כיוון מחשבה #1: פתחי את הראש למיינדסט של עיתונאים

עיתונאים (אני יודעת כי זה המקום שממנו אני באה) – רואים נושאים לכתבות בכל מקום ובכל דבר. זה מן בורג כזה שמסובבים בראש, ומאותו רגע – כל דבר הוא סיבה למסיבה… ההממממ… למאמר. למשל, כשבתי הייתה בת כמה ימים, נסעתי אתה עם סל-קל של פעם באוטו… ואופ… משום מקום הופיע שוטר, שהיה די המום לראות את התינוקת ישנה במושב האחורי. אחרי שהרביץ בי את משנתו הסדורה על כיסא בטיחות, הכריז שאני לא יכולה להמשיך לנסוע כך… והסכים לשחרר אותי רק לאחר שהצעתי שיהיה בייביסיטר עד שאקנה ואחזור עם כיסא תקני… אז קניתי כיסא בטיחות, הכנסתי לתוכו את התינוקת, ומשנרדמה – כתבתי לעיתון מאמר על … כיסאות בטיחות… וזאת כמובן לא הייתה הדוגמה היחידה.

עכשיו חשבי:
מה הנושא שעבר לך היום בין האוזניים ואיך אתה יכולה לתרגם אותו למאמר לשיווק העסק?

כיוון מחשבה #2: עני על השאלות של הלקוחות

שאלות של לקוחות הוא מקור זהב לרעיונות לתוכן. למה? פשוט מאוד: אם לקוח אחד שואל – סימן שיש עוד רבים שרוצים לדעת. כל מה שאת צריכה לעשות זה… לענות.

עכשיו חשבי:
איזו שאלה נשאלת לאחרונה (היום, אתמול או בכלל) ואיך את יכולה להבנות את התשובה בצורה של מאמר?

כיוון מחשבה #3: קחי השראה מתיבת המייל שלך

אקדים ואומר שאני בשום פנים ואופן לא מעודד העתקת תוכן של אחרים. ועכשיו – מה אני ממליצה לך לעשות. אז ככה: בכל העולם, עסקים בכל תחום, כותבים תוכן לשיווק העסק. ככה זה עובד. כל מה שאת צריכה זה לחפש בגוגל עסקים שפועלים בתחום כמו שלך, להירשם לבלוג שלהם, ולקרוא את המאמרים שלהם, שיגיעו – אני מבטיחה לך – כמו שעון שוויצרי (עיקביות, זוכרת?).

אז את לא מעתיקה (כבר סיכמנו את העניין הזה). את כן שואבת רעיון ומלבישה אותו בניסיון שלך, במילים שלך וביכולות הנפלאות שלך.

עכשיו חשבי: 
איך את יכולה לקחת נושא שעלה במאמר שמישהו שלח לך למייל, ולתת לו את האינטרפרטציה והתובנות שלך?

כיוון מחשבה # 4: תני לעצמך לצאת מהשגרה ולשנות אווירה

הפחד מהיעדר רעיונות קשור באופן הדוק וישיר לתקיעות מחשבתית, שקשורה באופן ישיר לא פחות לתקיעות סביבתית. את יודעת איך זה. בוקר בוקר את נכנסת לאותו חדר עבודה, יושבת מול אותו מחשב, חושבת אותן מחשבות… ולפעמים… מרגישה תקועה. רעיונות לא יצמחו פה. צריך ניעור. קחי את הלפטופ שלך, או אפילו (מומלץ) מחברת ועט, וצאי החוצה, אולי לקפה השכונתי, ואולי לבית קפה במוזיאון מעניין. משנה מקום משנה מזל… או כמו שהיטיב ד”ר סוס להגיד: כשיוצאים, מגיעים למקומות נפלאים! גם בראש ובמחשבה!

עכשיו חשבי:
לאן את יכולה ללכת לשעה-שעתיים, כדי לפתוח את הראש ולהכניס פנימה רעיונות חדשים ומרעננים?

כיוון מחשבה # 5: התחברי למאפיינים של חגים ומועדים

פה אנחנו סוגרות מעגל. כי אל”ף, זה בדיוק חלק מלפתח מיינדסט של עיתונאית – זה בדיוק מה שהם עושים (או שהעורכת אומרת להם לעשות)… ובי”ת, זה תיכף ומיד יעביר אותנו לרעיונות למאמר פורים – שהוא החג הקרב עלינו לטובה.
מכירה את זה שמגיע חג וכל העיתונים – אוף ליין ואון ליין – מתמלאים כתבות שקשורות לנושאי החג? זה בדיוק המשמעות של “לחפש את המטבע מתחת לפנס”, וזה הדבר הנחמד בעניין, כי גם הקוראים שלך מחפשים בדיוק את המטבע הזאת, ובדיוק תחת אותו פנס (לפנס הזה קוראים גוגל… והיא חשובה היום יותר מאי פעם).

עכשיו חשבי:
מה את יכולה לקחת מפורים כדי לתפוס עליו טרמפ למאמר בעל ערך שהקוראים לך ישמחו לקרוא?

וזה המקום שבו אני רוצה לעזור לך, כי אני מבינה שאת עסוקה וטרודה ויש לך ים דברים על הראש
ומצד שני – אם את קוראת את הפוסט הזה – סימן שאת מבינה שתוכן הוא הכלי השיווקי היעיל ביותר עבורך! 

אז הנה 5 רעיונות קצרים, מתוקים ומדליקים לתוכן פורימי שיקדם את העסק שלך:

שמחה – משנכנס אדר מרבין בשמחה

חג פורים הוא חג של שמחה על נס ההצלחה של היהודים. מבלי להיכנס לדקויות המגילה והאגדה… בואי נראה איך אנחנו יכולות לנצל את זה לטובת מאמר אקטואלי שיחבר בינך לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלך:

  • מה פירוש לשמוח בעסק? חשבי על  3 סיבות לשמוח – כעצמאית, כבעלת עסק, כמנהלת…
  • חשבי על 3 סיבות לשמוח כנותנת שירות / טיפול – כשהמטופלים משתפרים, מבריאים, משנים אורח חיים… יורדים במשקל… אוכלים בריא… עושים ספורט…
  • מה גורם לך שמחה כבעלת עסק? כיזמית? אשה, אמא, בת זוג, חברה? …
  • וכמובן – איך זה קשור לעסק שלך וללקוחות שלך? אבל… יכול להיות גם מאמר אישי – כחלק מהרחבת החיבור ביניכם

תודה – על סיכול המזימה של המן הרשע

חג פורים ממוקד בהודיה על סיכול מזימת ההשמדה של המן, וזוהי הזדמנות נהדרת לעסוק באחד הנושאים היותר חמים בתחום ההתפתחות האישית בכלל וההצלחה העסקית בפרט:

  • האם את מנהלת יומן תודה? אם לא – אני ממליצה קודם כל לאמץ את המנהג המופלא הזה. את תגידי לי תודה 🙂
  • ועכשיו חשבי על 3 סיבות להגיד תודה – לעובדים, ללקוחות, לספקים, ולך-עצמך…
  • איך להפוך בעיות או סיטואציות שליליות – למנוף של תודה והודיה (חשיבה חיובית)
  • איך להוביל את הקוראים מקושי לצמיחה, מבעיה לפתרונות, ולהפוך לימונים ללימונדה?

תחפושות ומסיכות – איפה מתחבאות המסיכות שלך ושל הקוראים שלך?

פורים הוא חג של תחפושות. למה? תלוי את מי שואלים. בגדול, אם נתעלם מכל המדרשים וה”מספרים” – פורים הוא חג של היפוכי מציאות. אסתר מתחזה למי שהיא לא, מרדכי היהודי מתחפש לדורש טובתו של המלך אחשוורוש אבל בעצם משרת את האינטרסים של העם היהודי… לא אלאה אותך… כי בסופו של דבר – זאת מציאות החג. אז בואי נראה איך אפשר לגייס אותה לטובת המאמר שלך:

  • תחשבי “מסכות” – מה אנחנו מראות לעולם וללקוחות ומה אנחנו מסתירות?
  • איזה מסכות משרתות אותנו, ואיזה מסכות כובלות אותנו?
  • איך אפשר להתחפש למה שאנחנו רוצות להיות, כדי לצמוח לתוך מה שאנחנו רוצות?
  • ובכלל איך דברים מסתתרים, מתחבאים ומתחזים למה שהם לא – פחדים, בעיות, אמונות מגבילות ועוד… את כולם אפשר לחשוף ולהלביש בלבוש אחר… ומהו?

אוכל ושתיה – כיד המלך ועד דלא ידע…

ביטוי ערבי ידוע אומר: אצל המוסלמים חוגגים בקברים. אצל הנוצרים חוגגים בפרחים. ואצל היהודים חוגגים בין הסירים… בפורים זה נכון שבעתיים, כי מצווה עלינו לערוך סעודת חג / משתה, כדי לחגוג את הנס האדיר של החג, ובאותה הזדמנות גם לשתות ולהשתכר ככתוב “עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי”. אז לא, אני לא מעודדת – לא אכילה בלי חשבון ובוודאי שלא שתייה עד אובדן החושים, רק בואי נראה מה עושים עם זה ברמת התוכן:

  • אוכל זה קודם כל מתכונים. וזה די ברור, וגם מבוקש תמיד. אבל… בואי ניקח את המתכונים צעד אחד קדימה. מתכונים כהוראות הפעלה, עצות טובות וסדורות היטב. איזה מתכון את יכולה לתת לקוראים שלך בתחום העיסוק שלך?
  • ובמקום להשתכר – בואי נצא מהקופסה ונחשוב איך אפשר להסתכל על דברים מוכרים בצורה בלתי צפויה
  • גם להגיד דברים לא כל כך מקובלים – עובר בפורים, כי “אנחנו שיכורים” ולשיכורים סולחים הכל… בלית ברירה. הזדמנות נהדרת לכתוב על נושאים שנויים במחלוקת שעד היום לא העזת לגעת בהם, ולהתחפש לחתרנית ונון קונפורמיסטית…

משלוח מנות – גם חיזוק האחדות וגם מצרכים לסעודת החג לאביונים

מצאתי שתי סיבות טובות למנהג החביב של משלוח המנות: גם הזדמנות לחזק את האחדות בעם ישראל על ידי שיתוף, וגם לצייד אנשים שידם אינה משגת במצרכים שיאפשרו גם להם לחגוג את החג בשמחה ועל בטן מלאה. ו… איך זה מתחבר לתוכן שלך?

  • שיתוף – מילה כל כך דיגיטלית – מה משלוח המנות שאת רוצה לשלוח ולשתף עם הקוראים לך? ידע? עצות טובות? ערך? זה הזמן. רק שעכשיו – תארזי את זה בתור משלוח מנות – חגיגי, עם צלופן וסרטים וממתקים לנפש ומזון לידע…
  • אל תשכחי להכניס פנימה אוזני המן – ולתפוס גם עליהם טרמפ: כל נושא והמילוי שלו, כל תחום והבצק שסביבו…
  • ומה מסתתר בפנים – כשהחוץ נראה כל כך מפתה (או שלא)?

בשורה התחתונה

בעלות ובעלי עסקים רבים מוותרים על יתרונות התוכן רק מפני שהם חוששים שלא יהיה להם על מה לכתוב… ודווקא, מכל חסמי הכתיבה, נושא הרעיונות הוא הפשוט והקל ביותר לפתרון…

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש לא מעט טכניקות להפוך למכונת רעיונות אפקטיבית ואינסופית, ויש לך עכשיו הזדמנות לתרגל את הטכניקות שהראיתי לך לטובת מאמר פורים שיווקי במידה ומרתק לקוראיך. בשורה התחתונה: כל מה שעליך לעשות זה בסך הכל לפתוח את הראש. מילת המפתח היא: אסוציאציה, ובכל פעם שעולה לך אסוציאציה למחשבה – אני מזמינה אותך לשאול את עצמך 2 שאלות פשוטות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

אני בטוחה שברגע שתפצחי את ה”קוד” – תתחילי לייצר את התוכן שכל כך חשוב להצלחתך העסקית – בקלות, בעקביות ובהצלחה.

עכשיו תורך

ציידתי אותך ב-5 טכניקת ליצירת רעיונות לתוכן מושך ובעל ערך, ובעוד 5 כלים למנף את התכנים הייחודיים של חג הפורים לתוכן אקטואלי לחג ולעסק שלך. איזה עוד רעיונות את יכולה להוסיף? מה הנושא שבו יעסוק המאמר שאת מתכננת לחג הקרוב? מוזמנת לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה, כדי שביחד – נלמד ונצמח כולנו.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? למה שלא תשתפי את המאמר עם החברות. רוצה לקבל ממני עוד המון טיפים, רעיונות ועצות חכמות לתוכן שמביא תוצאות? במיוחד בשבילך כתבתי את מדריך “מסלול ההגשמה שלך” שבו תגלי איך להפוך את הידע והיכולות שלך לעסק משגשג ב-3 צעדים, ואם עדיין לא הורדת אותו – אני מזמינה אותך להוריד אותו עכשיו – באהבה ממני ולגמרי בחינם! להורדת המדריך – לחצי עכשיו פה

אם אתם מעדיפים הקשבה על פני קריאה – הנה קישור לסרטון הווידיאו של ההדרכה 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה