ניהול תוכן: איך להיפטר מחרדת הכתיבה אחת ולתמיד

ניהול תוכן: איך להיפטר מחרדת הכתיבה אחת ולתמיד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ה- 8 במארס הוא יום האישה הבינלאומית. באותו בוקר התעוררתי מבלי דעת, אל יום שכל עיתונאי מכיר כמשימת תוכן שצריך להיערך אליה מבעוד מועד. האמת היא שבוקר יום האישה הבינלאומית נחת עליי די בהפתעה. אני מניחה שכל אמצעי התקשורת טחנו את הנושא עד דק במהלך הימים שקדמו ליום עצמו. יש לשער שבקניונים הכינו חבילות שי מהודרות, עם צלופנים ולבבות, ורשתות השיווק מיהרו לצאת במבצעי מכירות. אבל אני שקועה בענייני. לא רואה קניונים ממטר. לא פותחת את הטלוויזיה. לא מחפשת מבצעים. אני עסוקה בעבודתי, והיא ממלאה אותי חדווה, עניין ויצירתיות הרבה יותר מכל הצלופנים בעולם.

 

בזכות החדשנות

אז איך נודע לי על יום האישה הבינלאומי? עיתון הבוקר הביא את הבשורה, עם ריח הגשם וקולות הרעמים, ועם מבחר מרתק ומגוון של כתבות ומאמרים בנושא המרכזי של היום (ממש ימות המשיח…). המחשבה הראשונה שלי הייתה: אויה, כמה אנרגיה נדרשת מהכותבות והכותבים כדי להמציא שוב ושוב ושוב את הגלגל הנשי…

מגוון הכתבות, שעסקו בענייני נשים מכל מיני זוויות והיבטים, לקח אותי אחורנית, אל זיכרונות נושנים מימיי כעיתונאית ב”גלובס”.

וכל זאת, למה?

כי כעיתונאית מן השורה, חרדת כתיבה היא לא אופציה. יש דד-ליין, וגם אם יתהפך העולם – הכתבה תהיה מוכנה במועד, כל המרואיינים במקומם וכל התגובות – כנדרש. אבל הבעיה הגדולה הייתה ונשארה: הרעיונות.

כל בוקר זורחת השמש. כל תשרי מגיעים החגים. ומידי שבוע-שבועיים חל איזה יום ומועד שמרכז סביבו את מירב תשומת הלב התקשורתית, וכל פעם צריך למצוא זווית חדשה, מרואיינים טריים, מסר שטרם נראה במחוזותינו. לחדש. להמציא. להשכיל דעת. לשעשע. לרתק. מה זה, אם לא שיווק מבוסס תוכן?

ולמרות שלא אחת נדמה לנו שכבר ראינו ושמענו הכל (Been there – done that), בכל זאת, במקרים רבים – רב השונה על הנדוש והשחוק.  

הנוסחה המנצחת היא: יצירתיות + בקיאות = ערך

רק מי שבאמת בקי בתחום מסוים יודע איך ואיפה לנבור במעמקי תכניו, כדי לחצוב מהם אוצרות מעניינים, שיצליחו לשפוך אור חדש על פינות מאובקות, ואפילו לגעת לרגעים בלב ובנשמה.

וזה היתרון שלנו, בעלי עסקים, מומחים איש-איש בתחום עיסוקו, כשאנחנו מגייסים את הון הידע המקצועי שלנו כדי לשווק את העסק שלנו באמצעות תוכן. אותו תוכן בו אנחנו עוסקים יום-יום ושעה-שעה. אותו תוכן שאנחנו מוכרים – מילולית ומטאפורית – ללקוחותינו, אותו תוכן שאנחנו שוקדים להרחיב ולהעמיק בעזרת ספרות מקצועית, העשרה והתעדכנות. 

כשעולם התוכן בא מבפנים – פשוט נהנים!

הבקיאות המקצועית שלנו היא מכרה הידע האינסופי שלנו. אם רק נדע לחבר אליה חשיבה יצירתית – יעמדו לרשותנו מעינות תוכן חדשניים ומרתקים, שבהם נוכל להשקות את הסובבים אותנו, ולהרוות את צימאונם למידע. אם רק נדע למנף את מעיינות הידע הללו, נוכל לקחת את הנוסחה המנצחת צעד אחד נוסף קדימה:  

יצירתיות + בקיאות + ערך = תוכן שיווקי אפקטיבי שבאמת תורם להצלחה עסקית

אבל דבר אחד ברור: רק ברגע שנבין ונפנים כי מעיינות הידע האלה עומדים לרשותנו ולשירותנו –חרדת כתיבה היא משהו שנוכל להיפטר מממנו אחת ולתמיד ולהתחיל ליהנות מתהליך הכתיבה ויצירת התוכן שכל כך חשובים לשיווק העסק שלנו בעידן האינטרנט.

מה תחום התוכן שבו אתם שולטים? האם אתם נתקלים בבעיה לכתוב עליו באופן שוטף? אשמח לשמוע על ניסיונכם ולנסות ולהתוות לכם כיוון להתגבר על אתגרי הכתיבה שלכם.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן