ניהול תוכן: איך להיפטר מחרדת הכתיבה אחת ולתמיד

ה- 8 במארס הוא יום האישה הבינלאומית. באותו בוקר התעוררתי מבלי דעת, אל יום שכל עיתונאי מכיר כמשימת תוכן שצריך להיערך אליה מבעוד מועד. האמת היא שבוקר יום האישה הבינלאומית נחת עליי די בהפתעה. אני מניחה שכל אמצעי התקשורת טחנו את הנושא עד דק במהלך הימים שקדמו ליום עצמו. יש לשער שבקניונים הכינו חבילות שי מהודרות, עם צלופנים ולבבות, ורשתות השיווק מיהרו לצאת במבצעי מכירות. אבל אני שקועה בענייני. לא רואה קניונים ממטר. לא פותחת את הטלוויזיה. לא מחפשת מבצעים. אני עסוקה בעבודתי, והיא ממלאה אותי חדווה, עניין ויצירתיות הרבה יותר מכל הצלופנים בעולם.

 

בזכות החדשנות

אז איך נודע לי על יום האישה הבינלאומי? עיתון הבוקר הביא את הבשורה, עם ריח הגשם וקולות הרעמים, ועם מבחר מרתק ומגוון של כתבות ומאמרים בנושא המרכזי של היום (ממש ימות המשיח…). המחשבה הראשונה שלי הייתה: אויה, כמה אנרגיה נדרשת מהכותבות והכותבים כדי להמציא שוב ושוב ושוב את הגלגל הנשי…

מגוון הכתבות, שעסקו בענייני נשים מכל מיני זוויות והיבטים, לקח אותי אחורנית, אל זיכרונות נושנים מימיי כעיתונאית ב”גלובס”.

וכל זאת, למה?

כי כעיתונאית מן השורה, חרדת כתיבה היא לא אופציה. יש דד-ליין, וגם אם יתהפך העולם – הכתבה תהיה מוכנה במועד, כל המרואיינים במקומם וכל התגובות – כנדרש. אבל הבעיה הגדולה הייתה ונשארה: הרעיונות.

כל בוקר זורחת השמש. כל תשרי מגיעים החגים. ומידי שבוע-שבועיים חל איזה יום ומועד שמרכז סביבו את מירב תשומת הלב התקשורתית, וכל פעם צריך למצוא זווית חדשה, מרואיינים טריים, מסר שטרם נראה במחוזותינו. לחדש. להמציא. להשכיל דעת. לשעשע. לרתק. מה זה, אם לא שיווק מבוסס תוכן?

ולמרות שלא אחת נדמה לנו שכבר ראינו ושמענו הכל (Been there – done that), בכל זאת, במקרים רבים – רב השונה על הנדוש והשחוק.  

הנוסחה המנצחת היא: יצירתיות + בקיאות = ערך

רק מי שבאמת בקי בתחום מסוים יודע איך ואיפה לנבור במעמקי תכניו, כדי לחצוב מהם אוצרות מעניינים, שיצליחו לשפוך אור חדש על פינות מאובקות, ואפילו לגעת לרגעים בלב ובנשמה.

וזה היתרון שלנו, בעלי עסקים, מומחים איש-איש בתחום עיסוקו, כשאנחנו מגייסים את הון הידע המקצועי שלנו כדי לשווק את העסק שלנו באמצעות תוכן. אותו תוכן בו אנחנו עוסקים יום-יום ושעה-שעה. אותו תוכן שאנחנו מוכרים – מילולית ומטאפורית – ללקוחותינו, אותו תוכן שאנחנו שוקדים להרחיב ולהעמיק בעזרת ספרות מקצועית, העשרה והתעדכנות. 

כשעולם התוכן בא מבפנים – פשוט נהנים!

הבקיאות המקצועית שלנו היא מכרה הידע האינסופי שלנו. אם רק נדע לחבר אליה חשיבה יצירתית – יעמדו לרשותנו מעינות תוכן חדשניים ומרתקים, שבהם נוכל להשקות את הסובבים אותנו, ולהרוות את צימאונם למידע. אם רק נדע למנף את מעיינות הידע הללו, נוכל לקחת את הנוסחה המנצחת צעד אחד נוסף קדימה:  

יצירתיות + בקיאות + ערך = תוכן שיווקי אפקטיבי שבאמת תורם להצלחה עסקית

אבל דבר אחד ברור: רק ברגע שנבין ונפנים כי מעיינות הידע האלה עומדים לרשותנו ולשירותנו – נוכל להיפטר מחרדת הכתיבה אחת ולתמיד, ולהתחיל ליהנות מתהליך הכתיבה ויצירת התוכן שכל כך חשובים לשיווק העסק שלנו בעידן האינטרנט.

מה תחום התוכן שבו אתם שולטים? האם אתם נתקלים בבעיה לכתוב עליו באופן שוטף? אשמח לשמוע על ניסיונכם ולנסות ולהתוות לכם כיוון להתגבר על אתגרי הכתיבה שלכם.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לניהול תוכן דיגיטלי. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי לכתיבה והפצה של תוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים תשתית אוטומטית לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמביאה לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

השארת תגובה