ניהול תוכן: 5 עצות מקצועיות שבלי ליישם אותן אין סיכוי שהתוכן שלך יביא לקוחות

כולם כבר יודעים שתוכן הוא הלב של כל פעילות שיווקית. רבים עדיין לא מבינים למה, והם מייצרים תכנים שאף אחד לא באמת קורא. אני רואה את זה אצל בעלות עסקים שמגיעות לתכנית “ניהול תוכן לתוצאות” ואני רואה את השינוי הגדול בכתיבה כבר אחרי 2-3 שיעורים, כשהן מבינות למה כותבים תוכן, ומה התוכן הנכון שבאמת מחולל את השינוי הגדול – בחיי הקוראים שלהן אבל לא פחות מכך, בחייהן-שלהן. נשמע מוכר? האם גם את משקיעה שעות בכתיבת תוכן לשיווק העסק, והוא דווקא נראה לך מצוין, אבל הוא לא מביא את התוצאות העסקיות הרצויות? יכול להיות שכמה עצות מקצועיות יעשו לך סדר במחשבה ויעזרו לך לייצר תוכן משמעותי שבאמת ייגע בלקוחות שאליהם את מכוונת. בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שאמרנו, לא כל תוכן הוא תוכן אפקטיבי, ולפעמים, כל מה שמפריד בינך לבין הלקוחות שמחפשים אותך, אלה 5 עצות מקצועיות, שיעשו את ההבדל בין תוכן משמים לתוכן מדהים, והנה הן לפניך:

עצה מקצועית # 1: את חייבת להכיר ולהבין את הקוראים שלך

מה המטרה שבשבילה את כותבת תוכן? ליצור מודעות למוצר או לשירות שלך, לבסס לעצמך אוטוריטה, לשפר את מיקומך במנועי החיפוש, לייצר נוכחות במדיה החברתית או לגייס לידים חדשים לעסק? לא משנה למה התחלת, המטרה האולטימטיבית שלך תמיד ובכל מצב היא להוביל למכירה, או כמו שאני תמיד אומרת לתלמידות שלי: אנחנו פה בשביל ההמחאות, ולא בשביל המחמאות (והאמיני לי… משווקים רבים נוטים להתעלם מזה).

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • תשאלי את עצמך, מהן ההתנגדויות והשאלות שאת פוגשת בכל אחד משלבי המכירה?
  • ועכשיו תשאלי את עצמך, מי הלקוחות שעומדים מולך, והאם התוכן שלך עונה על ההתנגדויות ועל השאלות שלהם בכל אחד מהשלבים?

תוכן אפקטיבי חייב להתבסס על היכרות עמוקה והבנה אמיתית של הקוראים שאת רוצה להפוך ללקוחות משלמים, ולא פחות מכך, על הבנת המשמעות של תהליך המכירה והתכנים שחייבים להיות חלק ממנו.

עצה מקצועית # 2: את חייבת להפריד בין השיווק והמכירות

שיווק הוא כל מה שאנחנו עושות בעסק כדי להגיע למעמד של מכירה, אבל מכירה זה כבר שלב אחר, וכך גם התוכן שמתאים לכל אחד מהשלבים. לכן, יש הכרח ליצור תכנים שונים לכל אחד מהשלבים – תוכן שידבר על ויפנה אל הצרכים הייחודיים של הקוראים שלך. 

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לזהות באופן ספציפי את הפניות של המתעניינים ברכישה ולמפות את המאפיינים שלהם
  • ואז להתאים לתוכן את הקריאה המתאימה לפעולה, שתוביל אותם לשלב הבא בתהליך

הדרך היעילה ביותר למצוא את התכנים הנכונים ביותר היא… להקשיב… ולרשום. רק כך תוכלי להבין מה חסר לקוראים שלך כדי לקחת את הצעד הבא, מהתעניינות לרכישה.

עצה מקצועית # 3: את חייבת לבנות נוכחות רחבה ברשת

כשזה מגיע לשיווק באמצעות תוכן, שם המשחק הוא “נוכחות מניבה”. אבל את הנוכחות הזאת חשוב מאוד לבנות – גם בתוך גבולות ברורים ויעילים של תקציב הגיוני, וגם במקסימום חשיפה שתתאים לערוצי השיווק המועדפים על הקוראים השונים שלך.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לבחור את התכנים המצליחים והמועילים ביותר שלך, אלה שקיבלו את מקסימום השיתופים והתגובות הנלהבות
  • ואז להתאים אותם לפלטפורמות נוספות, כדי שיגיעו ליותר עיניים ביותר דרכים (למשל: כתבת מאמר? קחי 2-3 אמירות משמעותיות מתוכו, הפכי אותם לציטוטים, שלבי אותם בתמונות, והעלי לפייסבוק, או לרשת חברתית אחרת, למשל פינטרסט).

קוראים לזה “מינוף תוכן”, ועם קצת יצירתיות ומחשבה מקדימה, תוכלי להפוך כל תוכן שלך למדגרת נוכחות, שמעשירה את החשיפה השיווקית שלך ומגיעה להרבה יותר קוראים צמאים, במקומות שבהם הם נמצאים ומחכים לתוכן שלך.

עצה מקצועית # 4: את חייבת לתת מקום גם לתוכן של אחרים

נכון שכל מפגש עם לקוח וכל שאלה של לקוח עשויים להיות המאמר הבא שלך, אבל גם כשהעסק מתנהל על סטרואידים – לא כל יום פורים (איזה מזל!). כדי להתגבר על תקופות של “יובש” – היעזרי בתכנים של אחרים. קוראים לזה “אצירת תוכן” וזה חלק לגיטימי וחשוב של תכנית התוכן שלך.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לשתף. את תצאי גדולה בזכות הקשרים, ועל הדרך תביאי ברכה וחשיפה לקולגות ועמיתים
  • גם תיבת האימייל שלך היא מקור לא אכזב לידע מקצועי מעולה.

כשאת אוצרת תוכן את מחזקת את מיצוב המומחיות שלך, חוסכת לעצמך זמן עבודה, ומביאה לקוראים שלך ידע פורץ דרך, חדשני ומרתק. רק זכרי תמיד להביא דברים בשם אומרם יחד עם הקישור המקורי.

עצה מקצועית # 5: את חייבת להיעזר בטכנולוגיה כדי להגביר את היעילות

לשווק באמצעות תוכן זאת עבודה שדורשת זמן ומחויבות, אבל אפשר לקצר את הזמן משמעותית אם עובדים בצורה אסטרטגית ומתוכננת, עם יעדים ברורים, לוחות זמנים מוגדרים, ושימוש בכלים שמקצרים את הדרך ומיעלים את הפעילות.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • דבר ראשון – לתלות על הקיר לוח עבודה שנתי ולהכניס את כל הפעילות, התכניות והחלומות פנימה. אני קוראת לזה “לשים דגל על הלוח”
  • עכשיו – לבנות תכנית תוכן אסטרטגית תקופתית ולהיעזר כמה שיותר בתוכנות חכמות, בתזמונים מקדימים ובשיטת “קופי-פייסט”.

האינטרנט מלא כלים טכנולוגיים ידידותיים למשתמשים לא טכנולוגיים, שיודעים לתת מענה לצרכי השיווק בצורה פשוטה וזמינה. קחי לעצמך זמן להתיידד עם כמה מהם. זאת הולכת להיות תחילתה של ידידות מופלאה!

בשורה התחתונה

בעלות עסקים רבות כותבות וכותבות ו… כותבות… אבל בהיעדר הבנה אסטרטגית או הדרכה יעילה ומאירת עיניים – זה לא נותן לעסק שלהן שום יתרון תחרותי, וחבל.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, מה שיעשה את ההבדל בין תוכן משמים לתוכן מדהים זה בסך הכל 5 דברים: להכיר ולהבין את הלקוחות, להפריד בין תוכן שיווק לתוכן מכירות, לשים דגש על נוכחות מניבה ורחבה ברשת, ולהרשות לעצמך להיעזר – גם בתוכן של אחרים וגם בטכנולוגיה.

רק כך תוכלי לאתר את התוכן הנכון, לפנות אל הלקוחות הנכונים, ובעיקר להקל על עצמך כל הדרך לצמיחה ולהצלחה של העסק.

עכשיו את

חלקתי אתך 5 עצות טובות לצמיחה עסקית בעזרת תוכן יעיל ומועיל. עכשיו, הבמה כולה שלך. איזה עצה טובה תוכלי את לחלוק עם הקוראים, מניסיונך? אנא, שתפי אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח ביחד.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את הטיפ עם החברות. רוצה עוד? הקליקי עכשיו על הקישור והורידי את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים”  עם 38 עמודים מלאים בידע מועיל, כלים מעשיים, עצות טובות וטיפים שיעזרו לך לכתוב תוכן אפקטיבי ומושך לקוחות – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

3 תגובות

  1. איתן הגב

    תודה עידית!
    כמו תמיד מאמר מאלף עם ערך.
    הערה לגבי “אצירת תוכן”: לא כל כך נראה לי נכון לשתף תוכן של מתחרים. אפשר ונכון מאוד לשתף תוכן של נותני שירותים משיקים לשירות שלי אבל לא תוכן של מתחרים שנותנים את אותו השירות.

    ועוד שאלה – למה “אצירה” ?

    • עידית נעמן הגב

      הי איתן ותודה על המחמאה. אז ככה. כשאנחנו משתפים תוכן של קולגות (מתחרים יש רק בראש, לא באמת… לטעמי) – אנחנו מציבים את עצמנו בתור מומחי המומחים,
      כי רק מי שבטוח בעצמו ומוביל את השוק – יכול לתת במה לאחרים. גם לקולגות (מה שחלקנו קוראים במצבים שונים “מתחרים”). אז כמובן שצריך לעשות זאת
      בשיקול דעת – אבל… מאוד מומלץ.
      לעניין האצירה – באנגלית content curation – כמו אצירה של אמנות במוזיאונים ומלשון “אוצר”. האוצר הוא זה שבוחר מה יוצג ולמה, מגדיר את הנושא ובוחר את
      התמונות. גם אנחנו, כאוצרי תוכן – בוחרים מאין לקחת את התכנים ומה להציג (ולמה). מקווה שמובן יותר. חג שמח

  2. איתן הגב

    הי עידית
    תודה על התשובה המפורטת.
    הרעיון של “אצירה” מקסים בעיניי.
    חג שמח גם לך 🙂
    איתן

השארת תגובה