ניהול תוכן: 5 עצות מקצועיות שבלי ליישם אותן אין סיכוי שהתוכן שלך יביא לקוחות

ניהול תוכן: 5 עצות מקצועיות שבלי ליישם אותן אין סיכוי שהתוכן שלך יביא לקוחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כולם כבר יודעים שתוכן הוא הלב של כל פעילות שיווקית. רבים עדיין לא מבינים למה, והם מייצרים תכנים שאף אחד לא באמת קורא. אני רואה את זה אצל בעלות עסקים שמגיעות לתכנית “ניהול תוכן לתוצאות” ואני רואה את השינוי הגדול בכתיבה כבר אחרי 2-3 שיעורים, כשהן מבינות למה כותבים תוכן, ומה התוכן הנכון שבאמת מחולל את השינוי הגדול – בחיי הקוראים שלהן אבל לא פחות מכך, בחייהן-שלהן. נשמע מוכר? האם גם את משקיעה שעות בכתיבת תוכן לשיווק העסק, והוא דווקא נראה לך מצוין, אבל הוא לא מביא את התוצאות העסקיות הרצויות? יכול להיות שכמה עצות מקצועיות יעשו לך סדר במחשבה ויעזרו לך לייצר תוכן משמעותי שבאמת ייגע בלקוחות שאליהם את מכוונת. בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שאמרנו, לא כל תוכן הוא תוכן אפקטיבי, ולפעמים, כל מה שמפריד בינך לבין הלקוחות שמחפשים אותך, אלה 5 עצות מקצועיות, שיעשו את ההבדל בין תוכן משמים לתוכן מדהים, והנה הן לפניך:

עצה מקצועית # 1: את חייבת להכיר ולהבין את הקוראים שלך

מה המטרה שבשבילה את כותבת תוכן? ליצור מודעות למוצר או לשירות שלך, לבסס לעצמך אוטוריטה, לשפר את מיקומך במנועי החיפוש, לייצר נוכחות במדיה החברתית או לגייס לידים חדשים לעסק? לא משנה למה התחלת, המטרה האולטימטיבית שלך תמיד ובכל מצב היא להוביל למכירה, או כמו שאני תמיד אומרת לתלמידות שלי: אנחנו פה בשביל ההמחאות, ולא בשביל המחמאות (והאמיני לי… משווקים רבים נוטים להתעלם מזה).

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • תשאלי את עצמך, מהן ההתנגדויות והשאלות שאת פוגשת בכל אחד משלבי המכירה?
  • ועכשיו תשאלי את עצמך, מי הלקוחות שעומדים מולך, והאם התוכן שלך עונה על ההתנגדויות ועל השאלות שלהם בכל אחד מהשלבים?

תוכן אפקטיבי חייב להתבסס על היכרות עמוקה והבנה אמיתית של הקוראים שאת רוצה להפוך ללקוחות משלמים, ולא פחות מכך, על הבנת המשמעות של תהליך המכירה והתכנים שחייבים להיות חלק ממנו.

עצה מקצועית # 2: את חייבת להפריד בין השיווק והמכירות

שיווק הוא כל מה שאנחנו עושות בעסק כדי להגיע למעמד של מכירה, אבל מכירה זה כבר שלב אחר, וכך גם התוכן שמתאים לכל אחד מהשלבים. לכן, יש הכרח ליצור תכנים שונים לכל אחד מהשלבים – תוכן שידבר על ויפנה אל הצרכים הייחודיים של הקוראים שלך. 

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לזהות באופן ספציפי את הפניות של המתעניינים ברכישה ולמפות את המאפיינים שלהם
  • ואז להתאים לתוכן את הקריאה המתאימה לפעולה, שתוביל אותם לשלב הבא בתהליך

הדרך היעילה ביותר למצוא את התכנים הנכונים ביותר היא… להקשיב… ולרשום. רק כך תוכלי להבין מה חסר לקוראים שלך כדי לקחת את הצעד הבא, מהתעניינות לרכישה.

עצה מקצועית # 3: את חייבת לבנות נוכחות רחבה ברשת

כשזה מגיע לשיווק באמצעות תוכן, שם המשחק הוא “נוכחות מניבה”. אבל את הנוכחות הזאת חשוב מאוד לבנות – גם בתוך גבולות ברורים ויעילים של תקציב הגיוני, וגם במקסימום חשיפה שתתאים לערוצי השיווק המועדפים על הקוראים השונים שלך.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לבחור את התכנים המצליחים והמועילים ביותר שלך, אלה שקיבלו את מקסימום השיתופים והתגובות הנלהבות
  • ואז להתאים אותם לפלטפורמות נוספות, כדי שיגיעו ליותר עיניים ביותר דרכים (למשל: כתבת מאמר? קחי 2-3 אמירות משמעותיות מתוכו, הפכי אותם לציטוטים, שלבי אותם בתמונות, והעלי לפייסבוק, או לרשת חברתית אחרת, למשל פינטרסט).

קוראים לזה “מינוף תוכן”, ועם קצת יצירתיות ומחשבה מקדימה, תוכלי להפוך כל תוכן שלך למדגרת נוכחות, שמעשירה את החשיפה השיווקית שלך ומגיעה להרבה יותר קוראים צמאים, במקומות שבהם הם נמצאים ומחכים לתוכן שלך.

עצה מקצועית # 4: את חייבת לתת מקום גם לתוכן של אחרים

נכון שכל מפגש עם לקוח וכל שאלה של לקוח עשויים להיות המאמר הבא שלך, אבל גם כשהעסק מתנהל על סטרואידים – לא כל יום פורים (איזה מזל!). כדי להתגבר על תקופות של “יובש” – היעזרי בתכנים של אחרים. קוראים לזה “אצירת תוכן” וזה חלק לגיטימי וחשוב של תכנית התוכן שלך.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לשתף. את תצאי גדולה בזכות הקשרים, ועל הדרך תביאי ברכה וחשיפה לקולגות ועמיתים
  • גם תיבת האימייל שלך היא מקור לא אכזב לידע מקצועי מעולה.

כשאת אוצרת תוכן את מחזקת את מיצוב המומחיות שלך, חוסכת לעצמך זמן עבודה, ומביאה לקוראים שלך ידע פורץ דרך, חדשני ומרתק. רק זכרי תמיד להביא דברים בשם אומרם יחד עם הקישור המקורי.

עצה מקצועית # 5: את חייבת להיעזר בטכנולוגיה כדי להגביר את היעילות

לשווק באמצעות תוכן זאת עבודה שדורשת זמן ומחויבות, אבל אפשר לקצר את הזמן משמעותית אם עובדים בצורה אסטרטגית ומתוכננת, עם יעדים ברורים, לוחות זמנים מוגדרים, ושימוש בכלים שמקצרים את הדרך ומיעלים את הפעילות.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • דבר ראשון – לתלות על הקיר לוח עבודה שנתי ולהכניס את כל הפעילות, התכניות והחלומות פנימה. אני קוראת לזה “לשים דגל על הלוח”
  • עכשיו – לבנות תכנית תוכן אסטרטגית תקופתית ולהיעזר כמה שיותר בתוכנות חכמות, בתזמונים מקדימים ובשיטת “קופי-פייסט”.

האינטרנט מלא כלים טכנולוגיים ידידותיים למשתמשים לא טכנולוגיים, שיודעים לתת מענה לצרכי השיווק בצורה פשוטה וזמינה. קחי לעצמך זמן להתיידד עם כמה מהם. זאת הולכת להיות תחילתה של ידידות מופלאה!

בשורה התחתונה

בעלות עסקים רבות כותבות וכותבות ו… כותבות… אבל בהיעדר הבנה אסטרטגית או הדרכה יעילה ומאירת עיניים – זה לא נותן לעסק שלהן שום יתרון תחרותי, וחבל.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, מה שיעשה את ההבדל בין תוכן משמים לתוכן מדהים זה בסך הכל 5 דברים: להכיר ולהבין את הלקוחות, להפריד בין תוכן שיווק לתוכן מכירות, לשים דגש על נוכחות מניבה ורחבה ברשת, ולהרשות לעצמך להיעזר – גם בתוכן של אחרים וגם בטכנולוגיה.

רק כך תוכלי לאתר את התוכן הנכון, לפנות אל הלקוחות הנכונים, ובעיקר להקל על עצמך כל הדרך לצמיחה ולהצלחה של העסק.

עכשיו את

חלקתי אתך 5 עצות טובות לצמיחה עסקית בעזרת תוכן יעיל ומועיל. עכשיו, הבמה כולה שלך. איזה עצה טובה תוכלי את לחלוק עם הקוראים, מניסיונך? אנא, שתפי אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח ביחד.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את הטיפ עם החברות. רוצה עוד? הקליקי עכשיו על הקישור והורידי את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים”  עם 38 עמודים מלאים בידע מועיל, כלים מעשיים, עצות טובות וטיפים שיעזרו לך לכתוב תוכן אפקטיבי ומושך לקוחות – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן