כתיבת תוכן לשיווק העסק: 3 השאלות שיעזרו לכם למקד את הכתיבה (ולהוביל אליכם בדיוק את הלקוחות שמתאימים לכם)

כתיבת תוכן לשיווק העסק: 3 השאלות שיעזרו לכם למקד את הכתיבה (ולהוביל אליכם בדיוק את הלקוחות שמתאימים לכם)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן לשיווק העסק

כתיבת תוכן לשיווק העסק היא מיומנות עסקית קריטית שכל בעלת ובעל עסק שפועלים בעידן הדיגיטלי חייבים לשלוט בה, כדי להוביל אליהם את הלקוחות המתאימים ולהגדיל את ההכנסות והרווחיות.

וזה לגמרי לא מובן מאליו. מצד אחד, האינטרנט אמנם מלא לקוחות פוטנציאליים – אבל לא כולם מתאימים לעסק שלכם, או מחפשים את השירותים או את המוצרים שלכם… ומצד שני, איך אתם – כבעלות ובעלי עסקים – אמורים להתמודד ולצלוח את אתגר של כתיבת התוכן, של ההבנה בשיווק, ושל החיבור ביניהם דרך תוכן לשיווק העסק, שיהיה מתאים לצרכים, מועיל ללקוחות, והכי חשוב – מוכוון יעדים עסקיים.

נשמע מוכר? האם גם אתם מתמודדים עם כתיבת תוכן לשיווק העסק, אבל לא תמיד בהצלחה ורוב הזמן בתחושה של פספוס וחוסר ידיעה? האם אתם דווקא כותבים, אבל אתם ממש לא מרוצים מהתוצאות העסקיות של השעות והמאמץ שאתם משקיעים בכתיבה?

במאמר שלפניכם תגלו את 3 השאלות שיאפשרו לכם למקד את הכתיבה ולמשוך לעסק שלכם בדיוק את הלקוחות שמתאימים לכם. מוזמנים לקרוא. ליישם. וכמובן לשתף!

  

על מה אתם חושבים כשאתם שומעים את המילה “תוכן”?

מה עובר לכם בראש כשכל מומחי השיווק אומרים לכם שאתם צריכים, ואפילו חייבים, להתחיל לכתוב תוכן לשיווק העסק?

תוכן היא מילה חמקמקה. שאומרת לכאורה הכל אבל למעשה לא אומרת דבר. על פניו, הכל נראה ברור ומובן: היום, כל בעלת ובעל עסק שרוצים לקוחות – צריכים לייצר תוכן. העניין הוא שרבים מבעלי העסקים שאני פוגשת מדווחים על תופעה מוזרה: ברגע שהם מתיישבים לשולחן מול הדף הלבן – נהיה להם שחור בעיניים.

“כולם מדברים על תוכן ואני יודעת שאני צריכה לכתוב כדי לקדם את העסק שלי”, אמרה לי השבוע בעלת עסק שפגשתי. “אני אפילו אוהבת לכתוב ואני רוצה לכתוב… אבל כשאני מניחה את הידיים על המקלדת – אוחז אותי שיתוק. אין לי מושג מאיפה להתחיל… אז אני לא עושה דבר…”.

מוכר? כי אם גם אתם נתקעים ברגע האחרון לפני המלה הכתובה הראשונה, או שאתם דווקא כותבים, אבל אתם לא מרגישים שהכתיבה שלכם מזיזה את התוצאות העסקיות שלכם – הנה 3 השאלות שאני שואלת את עצמי בכל פעם שאני ניגשת למלאכת הכתיבה, ושעושות לי סדר בראש ושכל בכתיבה. שלוש השאלות האלה עוזרות לי לדייק את המילים ואת הנושאים, למצוא את קצות החוטים הנכונים, ולהבין לאן כל התוכן הזה הולך, ולמה. אני בטוחה ששלוש השאלות האלה יעזרו גם לכם. שנתחיל?

שאלה # 1 לפני כתיבת תוכן לשיווק העסק: למי אני כותבת?

שאלה נהדרת, נכון? יש לי אלפי קוראים ברשימת הדיוור שלי, ויש עוד אלפים אחרים שנחשפים למאמרים שאני כותבת דרך פייסבוק, לינקדאין וההפצה המסיבית שאני עושה לכל מאמר. אז למי מהם אני כותבת? את מי מהם אני רואה מול העיניים כשאני בוחרת את המילים ובונה את המשפטים? אל מי מהם אני פונה ועם מי מהם אני עומדת לפתוח בשיחה דרך התוכן שלי?

והתשובה היא: לכולם, דרך העיניים של דמות אחת בלבד.
אני אסביר: אי אפשר, אפילו בלתי אפשרי לכתוב תוכן למטרות שיווק בלי לדעת למי הוא פונה. אולי אם הייתי סתם סופרת שמלהטטת במילים – הייתי כותבת כפי שהייתי כותבת, ומי שהיה מרגיש שהמילים שלי עושות לו משהו בבטן – היה קורא. אבל לא זה המצב. אני לא סתם סופרת ובוודאי שלא סופרת סתם. אני כותבת כחלק מהפעילות השיווקית שלי. ועל כן, הכתיבה שלי חייבת לקחת את הקוראים למסע שתחילתו מילים ותכליתו מעות.

לדבר לכולם זה כמו לדבר לאף אחד
כדי להגיע לשם אני חייבת לדעת אל מי אני מדברת. זה לא עניין של נימוס, אלא של אסטרטגיה. המילים שלי צריכות לגעת, לרגש, לשקף ולהניע לפעולה. איך אפשר לרגש מישהו שאין לי מושג מיהו? איך אפשר לרגש אוסף של אנשים שכל אחד מהם יחיד, מיוחד ושונה? על פניו, לא ניתן. ובכל זאת, רבים מקוראיי מרגישים שאני כותבת בדיוק-בדיוק אליהם, והם מתרגשים ומגיבים ומתקשרים והופכים ללקוחות…

שימוש בפרסונת לקוח ממקד את הכתיבה
אז מה הסוד? קוראים לזה “פרסונת לקוח”. אתם יכולים לקרוא לה אוואטר, כי במובנים רבים, זה בדיוק מה שהיא: אינטגרציה של תכונות, כאבים ומאפיינים של כמה מהלקוחות והקוראים האהובים עליכם במיוחד. בז’רגון המקצועי של השיווק קוראים לזה “הלקוח האידיאלי”, ואני אגלה לכם סוד: מסתבר, שברוב התחומים, גם כשמדובר על פניו במוצרים ושירותים מאוד גבריים, מי שמכתיבה את החלטת הקנייה היא האישה…מה זה אומר? פשוט מאוד: כדאי שהלקוח האידיאלי שלכם יהיה… לקוחה…

ולכן, כשאני כותבת, אני מדברת עם פרסונת הלקוחה האידיאלית שלי. היא נמצאת אתי מול המסך, ממש כאילו היינו משני עבריו של שולחן קטן בבית קפה, לוגמות בניחותא ומשוחחות על הא ועל דא. לפעמים, אני יכולה לראות אותה מחייכת אליי ממרומי המסך. אלה הרגעים שבהם אני יודעת שהמחשבות שלנו מסונכרנות ושמה שאני כותבת באותו רגע מדבר אליה, עונה לה על השאלות – כאלה שנשאלו ואחרות שעדיין לא נשאלו, ופותר לה את הבעיות – שעלו ושעדיין נסתרות, אבל נוכחות ב”שיחה” שלנו, כי הן חלק ממנה ומהקשר בינינו.

עכשיו, כשאני יודעת אל מי אני הולכת לדבר – הרבה יותר קל לי להתגבר על העכבות ולהתחיל לדבר… מממ… לכתוב.

אז לפני שתמשיכו הלאה – עצרו ושאלו את עצמכם:
  • האם אתם יודעים מי הלקוחה האידיאלית שלכם?
  • האם אתם יודעים מה מעסיק אותה ו/או תוקע אותה?

שאלה # 2 לפני כתיבת תוכן לשיווק העסק: על מה אני יכולה/צריכה לכתוב?

הנה עוד שאלה לעניין. כי אם על פניו אני כותבת כל הזמן לדמות אחת בלבד, מה כבר יש לכתוב כל כך הרבה, שבוע אחר שבוע… הרי הכל כבר נאמר, ונדון, והובהר ולובן… מה, לא?

והתשובה היא: המון דברים וכל שבוע יותר.
אז זהו, שדווקא מפני שאנחנו חברות כל כך טובות, אף פעם לא נגמרים לנו נושאי השיחה. עם יד על הלב, קרה לכם פעם שישבתם עם חבר או חברה ופתאום נגמרו לכם המילים? אין מצב.

היכולת שלנו להתחבר אל אנשים ולמצוא תחומי עניין משותפים מתעצמת ככל שהקשר בינינו מעמיק ומצמיח עוד ועוד נקודות השקה. וכשמדובר בפרסונת לקוח, המייצגת את הלקוחות האידיאליים שלי ואת עולמות התוכן שלהם, שאני אמורה לייצג – הממשק הוא אינסופי.

וזה לא כל הסיפור. כי מעבר לענייני הא ודא, כשאנחנו מדברים באמצעות כתיבת תוכן עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלנו – אנחנו גם רוצים לוודא שהתוכן שאנחנו כותבים יקדם אותם בתהליך הקנייה/המכירה, ויאפשר להם להכיר את הפתרונות שלנו, ולנו – לצייד אותם בפתרונות הללו, כדי לעזור להם, הרבה מעבר למילים.

הן הגדרת הפרסונה והן בחירת הנושאים לכתיבה – הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן שלנו, שתפקידה להפוך יותר ויותר קוראים מזדמנים ללידים מעוניינים, ולידים מעוניינים לקונים. וזה מתחיל כבר בבחירה בלקוחה האידיאלית, מתחזק בבחירת הנושאים, ומחזק את החיבור בינינו – לא רק בתוכן, אל ובעיקר גם בתוצאות העסקיות שהתוכן שלכם הוא האמצעי המוביל להשגתן.

כשאנחנו ממוקדים בנושא, לומדים להכיר אותו ויורדים לעומקו של עולם התוכן שקשור אליו – אנחנו מגלים אוצרות ידע ועניין אינסופיים. אבל, מעבר לידע – חשוב שנדע להשתמש בידע כמנוף להעמקת הקשר, להגברת האמון ותכל’ס – למכירה.

אז לפני שתמשיכו הלאה – עצרו ושאלו את עצמכם:
  • האם אתם יודעים מה אתם רוצים למכור ללקוחה האידיאלית שלכם?
  • האם אתם יודעים איזה תוכן יחמם את הקשר ביניכם, יגרום לה להתעניין בהצעה שלכם ויוביל אותה לרכישה?

וזה מביא אותנו אל השאלה השלישית…

מיני קורס לקוחת החלומות

שאלה # 3 לפני כתיבת תוכן לשיווק העסק: ואיך אני אגיע אל כל יתר הקוראים?

כי אם יש לי רק דמות אחת מול העיניים כשאני כותבת, ואם אני מנהלת שיחה באמצעות התוכן שלי רק עם דמות אחת – מה זה אומר על יתר הקוראים שלי? שהם אוויר? שהם לא חשובים? שהם לא קיימים בעיניי? שאני מוותרת מראש על ההזדמנות למכור גם להם, ובעצם מזאירה המון כסף על השולחן (או גרוע מזה, על הרצפה)?

הפוך גוטה. הפוך!

כל הפואנטה של יצירת אוואטר של לקוחה אידיאלית הוא שכל המאפיינים הרלבנטיים של הקוראים הנאמנים שלי ושלכם, ושל הלקוחות הטובים שלי ושלכם – מרוכזים בתוך הפרסונה האחת הזאת.

למעשה, ככל שאנחנו מדייקים את הלקוחה האידיאלית, או כמו שאני אוהבת לקרוא לה “לקוח מהחלומות”, ככל שאנחנו מבינים מה חשוב לשאול, להבין, לדעת ולהכניס לתוך המשוואה של דמות הפרסונה שלה – כך אנחנו מדייקים את הפנייה לאנשים שבאמת-באמת מתאימים לנו – במישור האישי, ולעסק שלנו – במישור המקצועי.

וזה לגמרי לא מובן מאליו, כי גם ובמיוחד כשכל העולם ואשתו נמצאים באינטרנט – אין לנו שום רצון או יכולת לשרת ולעזור לכל העולם ואשתו. כדי שנוכל לעזור בצורה הטובה ביותר, וכך להוביל אותם לתוצאות הטובות ביותר עבורם – כדאי שנדע למי אנחנו פונים ולמה, איך לפנות אליהם, ולמה, וכך – להגיע אל כל האנשים שמתאימים לנו ושאנחנו מתאימים להם (גם אם אינטואיטיבית, הצורך לסנן, לבחור ולוותר על אוכלוסיות כאלה ואחרות – עלול להפחיד, להדאיג ואפילו להרתיע).

אם עדיין לא השתכנעתם – הנה מה שאומרת סוניה סימון, הקופירייטרית האגדתית של “Copyblogger.com”, שממנה שאבתי את הטכניקה המופלאה הזאת: “לדבר אל קבוצת אנשים זו טעות שתעלה לך הרבה כסף. אל תעשי את זה”.

לדבריה, רק כתיבה לפרסונת הלקוחה האידיאלית שלנו, אותו לקוח מהחלומות, מייצרת את הכתיבה שתסייע לנו למצוא את כל אותם הלקוחות האידיאליים שמשדרים על אותו גל, כמונו. לטענתה, רק אותה כתיבה ייחודית שמדברת עם הפרסונה האחת, היא זו שתאפשר לנו להוציא החוצה את הקול הייחודי לנו, אותו קול שיגרום לאנשים ללכת אחרינו ולהפוך לאוהדים נלהבים.

אז לפני שתמשיכו הלאה – עצרו ושאלו את עצמכם:
  • האם אתם יודעים מה להכניס למשוואת היחסים ביניכם לבין הלקוחה האידיאלית שלכם?
  • האם אתם יודעים איך להכניס למשוואה את החיבור האישי, ואיך לקחת בחשבון את החיבור העסקי?

בשורה התחתונה:

כתיבת תוכן לשיווק העסק היא מיומנות עסקית קריטית שכל בעלת ובעל עסק שפועלים בעידן הדיגיטלי חייבים לשלוט בה, כדי להוביל אליהם את הלקוחות המתאימים ולהגדיל את ההכנסות והרווחיות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שכתיבת התוכן לשיווק העסק שלכם תהיה אפקטיבית באמת, כשאתם מתיישבים לכתוב – תחשבו תחילה למי אתם רוצים לכתוב, מה אתם רוצים או צריכים לכתוב, והגדירו מראש את כל המשתנים במשוואת המפגש ביניכם. ה”מי” ישמש לכם כקצה חוט שיוביל אתכם אל ה”מה”, ויסייע לכם למשוך את כל הקוראים המתאימים, כדי לאפשר להם להכיר אתכם, להתחבר אליכם, ולהפוך מהר יותר מקוראים מזדמנים, לקונים.

עכשיו תורכם

עד כאן ציידתי אתכם בטכניקה פשוטה וקלה שתעזור לכם לדייק את הכתיבה ולפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים המתאימים – בעזרת שלוש שאלות. מה הטכניקות שבהן אתם משתמשים כדי לדייק את התוכן שכל כך חשוב לשיווק העסק שלכם? מוזמנים לחלוק את ניסיונכם ואת הפתרונות שלכם עם יתר הקוראים – כאן למטה, בתגובות. קדימה, הבמה כולה שלכם!

הצעד הבא שלכם לכתיבת תוכן לשיווק העסק

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף עם החברים.

מרגישים ש-3 השאלות שאני שואלת את עצמי לפני כתיבת תוכן לשיווק העסק – מדברות אליכם, אבל אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? יש לכם המון רעיונות אבל אין לכם מושג איך לרתום אותם לטובת השיווק?

קורס “לקוחות החלומות” הוא בדיוק מה שאתם צריכים:

  • הוא קצר, קולע וסופר אפקטיבי
  • הוא כולל חוברת עבודה מעשית וכיפית, שתעזור לכם לבחור, לדייק ולבנות את הלקוחה האידיאלית שמתאימה לכם
  • והוא מחכה לכם און ליין, בנוחות של הבית שלכם, פתוח לכם לתמיד – בכל שעה ומכל מקום, ועכשיו – בהטבה מיוחדת לשבוע ימים בלבד!

לכל הפרטים ולרכישה מיידית במחיר מעולה – לוחצים כאן

מיני קורס לקוחת החלומות

 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן