כתיבת מאמר שיווקי: איך לכתוב מאמר קצר ולעניין (ולמה זה מה שיביא לכם יותר לקוחות)

כתיבת מאמר שיווקי היא אחת הטכניקות היעילות ביותר למשוך קוראים לאתר ולהכניס אותם לתוך המשפך השיווקי בדרך להפוך אותם ללקוחות משלמים.

העניין הוא, שבעלי עסקים רבים מאמינים שרק מאמרים ארוכים ומעמיקים יעשו עבורם את העבודה השיווקית, ובגלל שארוך ומעמיק הוא גם מתיש ומעיק – הם לא כותבים, וכך הם מפספסים בגדול את התועלות המדהימות של כתיבת מאמרים לשיווק העסק.

נשמע מוכר? האם גם אתם מאמינים שרק מאמר ארוך יעשה את העבודה השיווקית, ואז אתם דוחים ודוחים את הכתיבה ובסופו של יום, מחמיצים הזדמנויות רבות? במאמר שלפניכם תוכלו לגלות איך לכתוב מאמר קצר ולעניין ולמה דווקא זה מה שיביא לכם יותר קוראים שיהפכו ללקוחות משלמים. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף. 

אז… למה מאמר קצר הרבה יותר יעיל לשיווק אפקטיבי ממאמר ארוך?

סיבה מס’ 1 – יכולת הקשב של הקוראים

מחקרים מראים שהמודע שלנו יכול לקלוט בעת ובעונה אחת 7 מסרים פלוס מינוס 2, כלומר: בין 5 ל- 9 מסרים. וזה אומר, שאם המאמר שלנו יהיה ארוך ומורכב – הם ממילא לא יוכלו להפיק ממנו את התועלת המירבית, כי חלק ניכר מהמידע שנכניס לתוכו – ייפול מחוץ לטווח הקליטה של הקריאה המודעת שלהם.

נכון או לא נכון?
לא נכון, כי המציאות גרועה בהרבה. נכון שהמודע שלנו מסוגל לקלוט בעת ובעונה אחת בין 5 עד 9 מסרים… אבל… אם נעמיס עליו יותר – הוא לא יקלוט דבר. יכולת הקליטה של הקורא היא משחק סכום אפס. הכל או כלום. ברגע שאנחנו מעמיסים על הקליטה המודעת שלו מעבר ליכולת הקליטה שלה – אנחנו מאבדים אותו לגמרי.

סיבה מס’ 2 – הזמן של הקוראים והזמן שלכם ככותבים

לא רק הקשב של הקוראים שלנו קצר וקצוב. גם הזמן שהם יכולים לפנות לקריאת המאמר שלנו. ברוב המקרים הם פוגשים את המאמר בעבודה, כשהבוס נמצא מעבר לקיר, או כשיש לפניהם עוד עשרות מיילים ומשימות  דחופות לביצוע… או כשעוד רגע צריך לעזוב הכל ולרוץ לקחת את הילד מהגן…

במילים אחרות: ברוב המקרים, הקוראים שלנו לא יושבים רגל על רגל ורק מחכים למאמר שלנו שיגיע, ומפנים לו את כל הזמן שבעולם. כן, חשוב להם לקרוא אותו – במיוחד אם כבר קראו כמה מאמרים שלנו, והם היו, כמו שהם ציפו – רלבנטיים ובעלי ערך עבורם, או שהכותרת נשמעה להם מושכת ומעניינת והיא מסקרנת אותם לקרוא את המאמר,

אבל… אם נעמיס עליהם עכשיו 1500-2000 מילה, או חלילה יותר – אנחנו נאבד אותם כבר על ההתחלה… וגרוע מזה – נשאיר אותם עם תחושת החמצה בגלל חוויית הקריאה שלא השכילה להתאים את עצמה ללו”ז שלהם – וזה בהחלט לא משהו שאנחנו רוצים ליצור אצל הקוראים שלנו, בוודאי לא כאשר אנחנו כותבים את המאמר מתוך מטרה להפוך אותם מקוראים לקונים.

כתיבת מאמר שיווקי ארוך ומורכב יכולה להיות משימה תובענית גם עבורכם

לעתים זמן רב. ככל שהמאמר ארוך יותר, הוא מחייב יותר תכנון ויותר תחקיר ויותר זמן כתיבה ועריכה, והרבה יותר זמן לארגון וסידור המידע… כדי לשמור על שגרת עשייה, של כל דבר וגם של כתיבת מאמרים לשיווק, חשוב שהעשייה תהיה פשוטה וקלה וזורמת, ושתוכלו לעשות את מה שצריך לעשות – מתוך הנאה ובזמן סביר שניתן לעמוד בו לאורך זמן… 

אז ברור שאפשר לכתוב מאמרים של אלפי מילים. זה ייקח עוד יום או יומיים, ובסוף יהיה מאמר… אבל אם תצטרכו להשקיע יומיים-שלושה בכתיבת כל מאמר – זה פשוט לא יחזיק מים, כי מהר מאוד אתם תשברו ותרימו ידיים…

המדריך לניהול תוכן אפקטיבי

 

סיבה מס’ 3 – התועלת השיווקית של המאמר – עבורכם!

כדי שהמאמר שאתם כותבים ישיג את כל התועלות שדיברנו עליהן בחלק הקודם – הוא חייב להיות רלבנטי ובעל ערך לקהל המטרה שלנו. זה ברור, לא? אבל, אני רוצה להזכיר לכם שאתם כותבים את המאמר כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם, ולכן – המאמר צריך לשרת גם אתכם ולקדם את הקוראים שלנו עוד צעד קדימה, בתהליך הקנייה.

בואו נראה למה הכוונה

במבנה נכון של מאמר, אנחנו נתמקד בנתינת ערך רלבנטי לקוראים. הערך שנתנו בתוך המאמר – נותן לנו סיבה טובה ולגיטימציה להוביל את הקוראים אל הצעד הבא, עם הנעה לפעולה שטובה להם וטובה לנו. כך או כך – זה המקום שבו המאמר שלנו מקבל את הכנפיים השיווקיות שלו, וזה המקום שבו אנחנו יכולים לצמצם את הפער – מעזרה במילים לעזרה במעשים!

או, לבנות את החיבור שיוביל אותם מקוראים ללקוחות משלמים. ולכן – השאיפה שלנו היא להוביל את הקוראים אל הסוף – בדרך הקצרה ביותר האפשרית. וכמו שאמרו חז”ל – או מי שזה לא יהיה: כל מילה נוספת מיותרת.

 

hafnaya-le-video

כתיבת מאמר שיווקי – איך עושים את זה קצר ולעניין

לפניכם 5 כללי אצבע – שיעזרו לכם לכתוב מאמרים קצרים ומועילים – לקוראים שלכם ולכם:

כתיבת מאמר שיווקי קצר ולעניין – כלל #1: תכנון מראש

מאמר טוב הוא כמו מתכון לעוגה. חשוב ללכת בדיוק לפי הסדר, אחרת עלולים ללכת לאיבוד. תכנון מקדים יאפשר לכם לבחור מה הנושאים שבהם אתם מתכוונים לטפל במאמר.

כתיבת מאמר שיווקי קצר ולעניין – כלל #2: מיקוד ברור

מאמר אחד – נושא אחד. לפעמים צריך מבוא, הרחבה, עוד הסבר. מאמר קצר זה לא אומר ליפול על הקוראים משום מקום “בום טראח”. אבל… לפני שאתם כותבים, ולפעמים גם אחרי שסיימתם לכתוב וגיליתם שיצאה לכם מגילת אסתר קטנה… תעברו ותשאלו את עצמכם: האם זה באמת נחוץ?

כתיבת מאמר שיווקי קצר ולעניין – כלל #3: עקרון הערך המשולש 

אחרי מאות רבות של מאמרים שכתבתי וערכתי אני יכולה לתת לכם עצה נהדרת שתשרת אתכם לאורך כל הדרך: כשאתם מתכננים את לב המאמר, שבו נמצא הערך – לכו תמיד על 3 דברים: 3 טיפים, 3 תובנות, 3 כללי אצבע, 3 עצות… עם המעטפת של יתר חלקי המאמר – סד”ג 400-500 מילה = פרפקט (אני מלמדת לכתוב מאמר כזה ב-חצי שעה ואפילו בפחות. אם זה מעניין אתכם – מוזמנים ללחוץ על הקישור לכל הפרטים).

כתיבת מאמר שיווקי קצר ולעניין – כלל #4: עקרון הצלופן

יש מיליון אפשרות להסביר דברים – מילה-שתיים ועד ספר של 3 כרכים. לא כך? כשאנחנו כותבים מאמר לשיווק העסק – הפיתוי שלנו כמקצוענים הוא לשפוך את כל מה שאנחנו יודעים… וזאת טעות גדולה! מורי ורבי גדעון רייכר אמר פעם: “אני מוכר שטחיות מבריקה”. לקח לי כמה שנים להבין כמה זה מבריק… ואז לעבור לדבר על עטיפת מתנה מושכת ומרשימה מצלופן. כי זה התפקיד של השיווק ושל כתיבת מאמר שיווקי: להוביל אליכם לקוחות. לעורר רעב, לא להשביע…

אז אל תגזימו בעומק. הקוראים לא מסוגלים להכיל ולכם – זה עושה שירות דב! תנו מספיק כדי לעזור. תשאירו מרווח לעוד! ה”עוד” הזה – הוא הפרנסה שלכם!

כתיבת מאמר שיווקי קצר ולעניין – כלל #5: דחיית סיפוקים

בכל בחירה יש ויתור. זה לא באמת ויתור, כי מאמר הוא כמו קלמנטינות – מחר נכתוב עוד אחד… וזה לגמרי בסדר לעצור במקום שבחרתם, ואפילו אפשר לכתוב: נמשיך במאמר הבא… אם יש לכם הרבה להגיד- אפשר סדרתי…

זוכרים: לשאול האם זה באמת נחוץ?
כי בקלות רבה, אתם יכולים לקחת את ההרחבה – ולהפוך אותה להתחלה של המאמר הבא…

בשורה התחתונה

בעלי עסקים רבים מאמינים שרק מאמרים ארוכים ומעמיקים יעשו עבורם את העבודה השיווקית, ובגלל שארוך ומעמיק הוא גם מתיש ומעיק – הם לא כותבים. כך הם מפספסים בגדול את התועלות המדהימות של כתיבת מאמרים לשיווק העסק.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, חשוב לתכנן מראש, למקד את הנושא, לחלק כל סעיף ל-3 חלקים ולא יותר, לתת עזרה ראשונה מבריקה ולהציע את העומק ללקוחות בלבד, ולשמור מה שלא חייב להיכנס למאמר – למאמר הבא. ברגע תתחילו לכתוב כך – תגלו מהר מאוד שהרבה יותר קל לכם לכתוב, שהמאמרים שלכם קצרים ומועילים – לקוראים, ושיווקיים ומועילים – לכם, בדיוק במידה הנכונה, ושתכל’ס – אתם עושים תוכן – אליפות!

עכשיו אתם

עד כאן נתתי לכם כלים מעשיים ויעילים לכתיבת מאמר שיווקי קצר ולעניין ולמה זה מה שיאפשר לכם להגיע ליותר לקוחות משלמים. עכשיו תורכם. האיזה כלים וטכניקות אתם נעזרים לכתיבת המאמרים שאתם כותבים לשיווק העסק? מוזמנים לשתף פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נלמד ונצמח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד המון כלים מועילים, הדרכה לכתיבה צעד-אחר-צעד ורעיונות לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי, שיוצר חשיפה ממוקדת און ליין ומביא יותר לקוחות נכונים? מוזמנים להצטרף אליי לקורס ניהול תוכן ושיווק דיגיטלי, ולהקים יחד איתי תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק – תוך 3 חודשים בלבד. כל הפרטים – בלחיצה על הקישור: https://lp.vp4.me/fn3j   

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. ברכי הגב

    תודה רבה עוררת בי את ההשראה המשיכי להועיל לאחרים

השארת תגובה