ניהול תוכן: 5 טריקים שיעזרו לכם לכתוב מסרים קצרים, מפתים וקלים לכתיבה

מסרים קצרים ומפתים, הייתם רוצים לדעת איך עושים את זה? הייתם רוצים ללמוד איך לעשות את זה בכל פעם, שוב ושוב? האם זה יכול להיות שימושי עבורכם?האם יש משהו שאתם מאוד מאוד רוצים לקדם עכשיו בעסק שלכם: אולי זה טיפול חדש שפיתחתם, או סדנה מעולה שאתם רוצים לשווק, או שאתם רוצים להגדיל את היקף הפעילות העסקית או להגיע ללקוחות חדשים… תחשבו איך תרגישו כשתכתבו את המסר השיווקי שאתם רוצים בצורה נכונה, וכמה אפשרויות חדשות ייפתחו בפניכם…

במאמר שלפניכם תוכלו לגלות מה האורך הנכון למסרים השיווקיים שלכם, למה האורך לא קובע, ומה כן (וזה מה שיעשה את ההבדל הגדול באמת!). מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

אחת השאלות שאני נתקלת בהן חדשות לבקרים היא,  מה האורך הנכון של תוכן טוב – מאמר, סרטון וידיאו, פוסט בפייסבוק, ו… האם בכלל נכון ליצור תוכן ארוך – כשרוב הקוראים צורכים אותו דרך הסמרטפון שלהם… והתשובה, כמו תמיד, היא: תלוי מה אתם רוצים לכתוב, למי ואיפה. עכשיו ברצינות…

השאלה הראשונה: מה האורך הנכון למסרים השיווקיים שלכם?

נתחיל מהסוף. המקום היחידי שבו באמת חשוב לספור תווים ורווחים – זה הפרסום הממומן והקידום. אלה המסרים הכי מהודקים שיש באינטרנט.

כשאתם שמים פוסט ממומן או מודעה בפייסבוק, למשל, ואתם נסחפים עם המילים בפוסט שמעל לתמונה – פייסבוק יחתכו את המסר וישימו קישור “see more”.

כשמישהו יקליק על הקישור הזה – זה יעלה לכם כסף. ובכלל לא בטוח שהוא מתעניין באמת במה שיש לכם להציע.

גם כשאתם ממלאים את תוסף הקידום באתר שלכם – יש לאורך משמעות, כי התיאור שתכתבו יהיה התיאור שהגולשים שמחפשים אתכם יראו בדפי תוצאות החיפוש בגוגל. אם תחרגו ממסר המילים המותר והפואנטה השיווקית שלכם הייתה מעבר למספר המילים המותר – גוגל תחתוך את המסר בלי סנטימנטים, ואתם עלולים לאבד את הגולשים.

אבל זה לא כל הסיפור, כי לאורך של המסר יש גם היבט אחר, והוא… אתם, הכותבים.

מה יותר קל לכם לכתוב – ארוך או קצר?

תוכן ארוך – הוא לכאורה תוכן קלי קלות. פשוט שופכים על הנייר כל מה שיש לכם להגיד בנושא ו… לוחצים “פרסם”. נכון? לא ממש. תוכן ארוך מחייב יותר תחקיר ויותר השקעת עומק, וכיוון שהוא מלא וגדוש בידע – הוא גם מחייב עריכה אינטרנטית, לפי כל הכללים והמצוות.

לעומתו, תוכן קצר – מחייב יותר דיוק והידוק. כשכותבים מעט – לכל מילה יש משקל יחסי הרבה יותר משמעותי, וחשוב לבדוק ולבחון כל מילה, ולהקפיד על חיבור מיטבי בין המילים למסר קצר, תכליתי, ממוקד ועדיין בעל ערך.

השאלה השנייה: אז מה האורך הנכון? 

האמת, זאת בכלל לא השאלה הנכונה… כי האורך לא קובע. או יותר נכון, זה לא האורך שקובע, אלא הערך.

אנשים יקראו כל תוכן, בכל אורך ובכל פורמט, אם הוא יהיה מעניין, מועיל, רלבנטי ובעל ערך עבורם. גם בסמרטפון.

איך אני כל כך בטוחה? ]שוט מאוד: כי אני קוראת הכל בסמרטפון ובמיוחד ספרים, כולל הטרילוגיה של קן פולט, שהייתה משהו כמו 1,200 עמודים – והיה לי קשה מאוד… להפסיק לקרוא. כך שהסמרטפון לא באמת מגדיר מחדש את מבנה המסרים האפקטיבי לשיווק העסק שלכם.

מה כן? המושג שמגדיר את האורך הנכון של כל מסר – ולא משנה באיזו פלטרפורמה הוא נמצא הוא  minimum viable valueאו בעברית: המינימום ההכרחי כדי להעביר את הערך שאתם רוצים להעביר. תשאלו את עצמכם: מה הדרך הקצרה ביותר בה אתם יכולים להוביל את הקוראים שלכם מנקודה A – שבה אתם נפגשים, לנקודה B – שבה הם הופכים ללידים. ואפילו ללקוחות משלמים.

תחשבו waze

ווייז מתוכנתת לקחת אותנו מנקודה A לנקודה B בצורה היעילה ביותר. לפעמים, המסלול יהיה ארוך יותר בגלל פקקי תנועה או מחסומים בדרך…  ובלבד שתגיעו ליעד. האם זה אומר שעדיף מסר קצר על מסר ארוך? ממש לא, כי בדיוק כמו ב- Waze, אם היעד שלכם רחוק – המסלול יהיה ארוך, ואם היעד שלכם קרוב – המסלול שלכם יהיה קצר יותר… הכל תלוי, כמו שאמרנו בהתחלה – מה אתם רוצים להגיד, למי ואיפה…

גם כשאתם כותבים – יש לכם יעד

היעד שלכם הוא לתת ערך לקוראים ולהוביל אותם לחיבור שיוביל אותם לרכישה. אז תשאלו את עצמכם מה הערך שמעניין את הקוראים שלכם – כי זה, וזה בלבד, המדד היותר משמעותי למדוד בו את איכות המסרים שלכם.

וזה לוקח אותנו אל השאלה השלישית:

השאלה השלישית: אם לא האורך – מה כן קובע? 

אני אשאל אתכם. מה אתם חושבים? מה המרכיב הכי משמעותי במשוואת הערך של המסרים שלכם? בדיוק כך: קהל המטרה. ליתר דיוק, האנגייג’מנט עם קהל המטרה. ואם לדייק עוד יותר – האנגייג’מנט עם קהל מטרה ספציפי, שהתוכן שלכם והערך שבו רלבנטיים עבורו.

אז נכון…

  • כשהקוראים שלכם = קהל המטרה שלכם מחפשים פתרונות לבעיות, הם בדרך כלל רוצים לקבל תשובות מעמיקות, עם הסברים מפורטים ודוגמאות שימחישו להם בדיוק מה ואיך צריך לעשות.
  • מצד שני, לא בכל פעם שהם מחפשים מידע באינטרנט, הם רוצים שיחפרו להם ויעמיסו עליהם את כל פרטי הפרטים ודקויות הנושא…
  • ולכן, לפעמים כל מה שאתם צריכים זה מסרים קצרים, מושכים ומפתים, שייקחו את הקוראים שלכם אל הצעד הבא בקשר שלכם – כשהם מבושלים, מוכנים, ומאוד מאוד מסוקרנים לגלות מה יש לכם בשבילם.

וזה בדיוק המקום שבו כדאי שתהיו מצוידים היטב ב-5 טריקים מדליקים וקלים לכתיבה יעילה ומדויקת של מסרים קצרים אך מאוד מאוד מפתים. מהסוג שזה עתה דיברתי עליו. מוכנים? בבקשה: 

טריק מס’ 1 למסר מפתה וקל לכתיבה: מיקוד

גם אם המקצועיות שלכם סוחבת אתכם לכל מיני כיוונים, וקל לכם מאוד לזרום איתה, היצמדו לקו המרכזי של התוכן ואל תסטו ממנו ימינה ושמאלה: מסר אחד – נושא אחד.

למה זה כל כך חשוב?

כי המודע שלכם, של כולנו, יכול לקלוט בעת ובעונה אחת רק 5-9 מסרים בכל זמן נתון. אם תעמיסו עליו יותר – הוא לא יזכור רק את הראשונים. הוא ישכח את כולם. לא חבל?

  • תשאלו את עצמכם: מה התועלת הכי משמעותית שיש לכם להציע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם
  • מקדו את המסר אך ורק בתועלת האחת הזאת 

טריק מס’ 2 למסר מפתה וקל לכתיבה: חיבור לחלום

תנו למילים שלכם לחבר את הקוראים אל הרגע שאחרי – כשכל הבעיות נפתרו. כשהכאב נעלם. כשהחלום התגשם. כשהכל נפלא. אפשרו למילים שלכם לזרום עם כל החושים שלו ולשקף לו את המקום הנהדר הזה שאליו הוא שואף להגיע – כאילו הוא כבר כאן ועכשיו.

  • תשאלו את עצמכם: איך הם רואים את עצמם במקום הזה. מה הם שומעים. מה הם רואים. מה הם מרגישים. מה הם אומרים לעצמם
  • תנו למסר שלכם להוביל אותם לשם. 

טריק מס’ 3 למסר מפתה וקל לכתיבה: חיבור לכאב

כשהמסר שלכם שם לקוראים את החלום מול העיניים ובלב – זה הזמן לשאול למה זה עוד לא קרה – כי בפער הזה שבין החלום והמציאות – נמצא הכאב הגדול ונמצאת ההזדמנות שלכם להציע עזרה ולקרב אותם אליכם.

  • תשאלו את עצמכם: מה יכולות להיות הסיבות שבגללן הם עדיין סובלים וחולמים
  • עכשיו – שלבו את השאלה במסר שלכם, מתוך אמפתיה ואכפתיות. אתם זם כדי לעזור, זוכרים? 

טריק מס’ 4 למסר מפתה וקל לכתיבה: סקרנות

בניתם את המסר שלכם בתוך מסגרת חיובית של הגשמת חלומות וחיים ללא בעיות וכאבים. נגעתם בתסכול הגדול של הפספוס. עכשיו הגיע הזמן לתת לקוראים הצצה לפתרון שיכול לגשר על המרחק בין השניים.

זה המקום שבו אנחנו נכנסים לעולם המסקרן והמאתגר של הטעימות. הטיזרים, הפרומואים. לגלות טפח ולכסות טפחיים.

מסרים קצרים הם כמו מתאבנים. תפקידם אינו להשביע אלא לפתוח את התיאבון. לתת לקוראים סיבה טובה להמשיך את הארוחה אתכם אל המנה הבאה, שבה – תשביעו את רצונם במוצר או בשירות ותובילו אותם לרכישה. כדי לשמר את הרעב – חשוב לא להעמיס על הקוראים על ההתחלה את כל המידע שברצונכם להעביר להם, אלא לתת להם סיבה טובה להמשיך לקרוא.

למשל:

  • אם אנחנו מדברים על מסר במודעת פייסבוק – חשוב לזכור שהמודעה לא מוכרת המוצר או את השירות, אלא היא נועדה להוביל את הקוראים לדף נחיתה או מכירה, שבו הם יקבלו את כל המידע הדרוש לקנייה
  • גם שורות נושא במייל לא אמורות לספק את כל הפרטים, אלא להצית את סקרנות הקוראים ולפתות אותם לפתוח את המייל ולהקליק על הקישור שבתוכו.

תכל’ס, אל תנסו להכניס למסרים הקצרים שלכם את כל העולם ואשתו. זה לא באמת אפשרי. זאת לא המטרה. ובסופו של יום, זה רק עלול לחבל במאמצי השיווק שלכם.

  • תשאלו את עצמכם: מה יגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לרצות את המוצר / השירות שלכם
  • תנו להם טעימה מהתועלת של המוצר או השירות עבורם – ותשאירו אותם עם טעם של “עוד”. 

ומה עוד חסר למסר שלכם כדי שיהיה מושך ומפתה ממש-ממש? 

טריק מס’ 5 למסר מפתה וקל לכתיבה: מוטיבציה

אמרנו שהדבר החשוב באמת הוא לדעת למי אתם פונים = להכיר את קהל המטרה. זאת הסיבה שבת הזוג הקבועה של השיווק באמצעות תוכן היא הכתיבה השיווקית – שהיא כתיבה שנותנת לכם כלים לחבר בין הכאב של הקוראים לתועלות שיש לכם להציע להם.

עם השנים גיליתי שזה לא מספיק.

אנשים הם “חיות מורכבות” ולא כל הלקוחות הפוטנציאליים נולדו שווים.

  • יש אנשים שמתלהבים כשאומרים להם מה לעשות – ויש אנשים שכשאומרים להם מה לעשות – שולפים את הציפורניים…
  • יש אנשים שמתלהבים מחידושים – ויש אנשים שפוחדים מהם
  • יש אנשים שמה שמחפשים פתרונות טובים ויש אנשים שבורחים ממצבים רעים. פרויד דיבר על חתירה לעונג לעומת הימנעות מכאב….
  • יש אנשים שרואים את העולם, ויש אנשים ששומעים את העולם, ויש אנשים שמרגישים את העולם …

אנשים הם כמו קרחון

מה שאנחנו רואים זה רק 10% מהעולם הפנימי שלהם ומה שמנהל אותם. מתחת לפני השטח יש עוד 90% של אמונות, ערכים, זיכרונות, התנסויות עבר וחוויות – שמשפיעים על האופן שבו הם קולטים את המסרים שלנו.

אני קוראת לזה בשם כולל “מוטיבציה” – מפני שהיכולת שלנו להבין מה קורה אצל קהל המטרה שלנו בראש, ולדייק את המסרים שלנו לשם – היא-היא שתניע אותם להיענות לנו.  מסרים מושכים ומפתים = זה בדיוק זה.

  • תשאלו את עצמכם מי באמת האנשים שאליהם אתם מכוונים, מה באמת אתם יודעים עליהם, ומה אתם יכולים לעשות כדי להעמיק את ההיכרות ביניכם? למשל: לפנות לכמה לקוחות אהובים – ולשאול אותם למה הם קונים מכם ומה עוד הם היו רוצים.
  • עכשיו, כשיש לכם חומר גלם היישר מהמקור – השתמשו בו במסרים שלכם. השתמשו בשפה שלהם, במילים שלהם, בהסברים שלהם. זאת דרך נהדרת לחבר אותם אל המסרים שלכם ולתת להם הרגשה שהם עצמם כתבו אותם…

בשורה התחתונה

יש לכם עכשיו שפע של כלים ותובנות כדי לכתוב את המסרים שיחברו ביניכם לבין הלקוחות הנכונים לכם.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, למעט כמה מקרים ספציפיים ומאוד נקודתיים – בעיקר בקידום ובפרסום – מה שחשוב באמת במסרים שלכם זה לא האורך – אלא הערך, והערך של המסרים שלכם – נמצא בחיבור הנכון שלכם ושל המסרים שלכם אל קהל המטרה שאליו אתם מכוונים. בעזרת מיקוד, חיבור לחלום, חיבור לכאב, יצירת סקרנות ושילוב של שפת השפעה למוטיבציה – תוכלו לכתוב בקלות מסרים קצרים אך מפתים, שיובילו אליכם בדיוק את הלקוחות הנכונים.

עכשיו אתם

ציידתי אתכם ב-5 טריקים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים, שיעזרו לכם למשוך עוד לקוחות ללא מאמץ. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה טריק עובד בשבילכם? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו עם החברים. האם גם אתם מרגישים שהכתיבה השיווקית המסורתית כבר לא עושה את העבודה ואתם צריכים כלים נוספים, חדשניים יותר, שיעזרו לכם לכתוב מסרים שיווקיים אפקטיביים באמת? זה בדיוק מה שאנחנו עושים בסדנת “שיווק בקלי קלות“, ואתם מוזמנים ללחוץ על הקישור ולהצטרף כבר לסדנה הקרובה.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

השארת תגובה