תוכן שיווקי: 4 רעיונות שיהפכו גם אותך למכונת תוכן אפקטיבית

תוכן שיווקי: 4 רעיונות שיהפכו גם אותך למכונת תוכן אפקטיבית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

השבוע לימדתי קבוצה של מנהלי מדיה חברתית איך לנהל בלוג.  פתחתי את השיעור בציטוט מתוך מחקרי שיווק אמריקניים, לפיהם בין שנת 2011 לשנת 2012 חלה עלייה של 27% בכמות הבלוגים המנוהלים על ידי חברות עסקיות.

נכון למועד הסקר, 65% מהחברות הפונות לשוק העסקי מנהלות בלוג עסקי מתמחה, כחלק מפעילות השיווק השוטפת שלהן. זאת, אל מול 53% מקרב הגולשים, המדווחים שהם נכנסים לאינטרנט במטרה למצוא תוכן מומחים.

אחת ועוד אחת: המספרים מדברים בעד עצמם. כבעלי עסק אנחנו חייבים לשווק את העסק שלנו. כבעלי עסק הפועלים בעידן החברתי – אנחנו חייבים לשווק את העסק שלנו באמצעות תוכן. השאלה הגדולה היא, איך עושים את זה במקסימום הצלחה ובמינימום עבודה… 

לראשונה בתולדות התקשורת, תקשורת ההמונים היא באמת ובתמים תקשורת המונים. האינטרנט מאפשר לכותבים למנף תחומי עניין (ברמה הפרטית) או מומחיות (ברמה העסקית) ישירות מול קהלי המטרה, ללא התיווך המסורתי בדרך, כמו: עיתונאים, משרדי פרסום ויחצ”נים.

התוכן השיווקי הוא לא המטרה. הוא האמצעי
כשאני מדברת על מומחיות עסקית, אני מתכוונת לתוכן רלבנטי שמסייע לקוראים בפתרונות בעיות שמטרידות אותם, או כמו שאני נוהגת לומר בסדנאות ובקורסים שאני מעבירה: אנחנו לא כותבים מחדש את מלחמה ושלום, ולתוכן שלנו אין ערך בזכות עצמו. התוכן השיווקי שלנו הוא אמצעי, לחבר בין המומחיות שלנו לבין הצורך של הקוראים, שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

התוכן הוא המלך, והיום יותר מתמיד
על ידי העברת ידע חיוני ורלבנטי לקהל היעד שלנו, אנחנו מתחילים למלא תפקיד חשוב יותר ויותר בחייהם. בעבר, זה היה תפקידה של העיתונות. בשנים האחרונות זהו תפקידו של השוק העסקי. וזאת המשמעות הכי מהפכנית של השיווק באמצעות תוכן: כל עסק הוא גם חברת תקשורת (Publisher).

זה הרציונל שהעניק לתוכן את כתר המלכות, וזו בדיוק הסיבה שכולנו, כולל כולנו, הפכנו לכותבי מאמרים, פוסטים, סטטוסים, דו”חות מיוחדים, טיפים, מערכי שיעור… ועוד ועוד טקטיקות תוכן שיווקי שתכליתן אחת: ליצור את החיבור הנכון בינינו לבין לקוחותינו הפוטנציאליים באמצעות התוכן הנכון, במקום הנכון ובתזמון המתאים, כדי להוביל אותם בסופו של יום להתנהגות צרכנית.

לא כל אחד יודע לכתוב. אבל אפשר ללמוד
וזה לא פשוט. לא כל אחד נולד עם מקלדת ביד. לרובנו, אנשי עסקים מיומנים ומומחים בתחומנו, לא קל להתמודד עם מטלות הכתיבה ויצירת התוכן. גם כאשר ברור לנו לגמרי שהתוכן הוא השיווק החדש, ובוודאי כשאנחנו רואים איך המתחרים שלנו מתמקצעים בכתיבת תוכן שיווקי ומגדילים את נפח הנוכחות האינטרנטית שלהם, קשה מאוד לעצור את המירוץ ולהגדיר סדרי עדיפות חדשים, שיתאימו לנסיבות השוק המשתנות.

למזלי, אולי לא נולדתי עם עט ביד, והמקלדת בוודאי הגיעה רק אחר כך, אבל כתיבה היא הדבר הראשון באמת שאני יודעת לעשות, וזה מה שעשיתי כל החיים, עד שהבנתי שהגיע הזמן לחלוק את הידע שלי עם אחרים. מאז, אני מקדישה חלק גדול מהפעילות העסקית שלי לסייע לבעלי עסקים כמוני ליהנות מהפתיחות התקשורתית האינטרנטית, ולהגיע ללקוחות חדשים – על ידי כתיבת תוכן מדויק, מוכוון מטרה ואפקטיבי.

התוכן הוא המלך, אבל היצירתיות היא המלכה
מהר מאוד הבנתי שתוכן מדויק וכל הג’אז הזה, זה בסדר… אבל מה שחשוב באמת זה לקצר תהליכים. לפשט דברים. לתת לאנשים העסוקים האלה, כמוך, כלים ושיטות שיעשו בשבילם את העבודה – הכי יעיל, הכי פשוט, הכי קל. זה המקום שבו נכנסת לתמונה היצירתיות. כי כשמחליטים על שיווק באמצעות תוכן – צריך לייצר תוכן, וכדי לייצר תוכן – צריך להיות יצירתיים, נמרצים ושופעי רעיונות. הרעיונות הנכונים לשיווק, כמובן.

במקום לעבוד קשה – לגלות את קיצורי הדרך
נורא חשוב לי להגיד לך משהו: אני לא מאמינה בעבודה קשה. אני מאמינה בעבודה מהנה. כשאנחנו נהנים –  אנחנו עושים הכל יותר טוב ויותר מהר. אז גם אם כתיבת תוכן היא לא כוס התה האולטימטיבית שלך, עם יד על הלב: כמה טריקים נחמדים, ואוסף לא מעיק של הנחיות שימושיות ומעשיות – יגרמו גם לתוכן שלך לרוץ קדימה, בלי לתקוע אותך מול מסך כחול, או דף לבן, או עם כאב ראש (נא למחוק את המיותר…).

בתור התחלה, ליקטתי כאן בשבילך ארבעה רעיונות – צידה לדרך. לכל שעליך לעשות הוא לקרוא, לפתוח את הראש, לתכנן איך להתאים את ההנחיות לעסק וללו”ז שלך, וליישם.

1. לקחת את עצמנו לסיעור מוחות מתוזמן
מתי בפעם האחרונה ערכת מפגש סיעור מוחות עם עצמך? אף פעם? אז מעכשיו, אני ממליצה לך לחשוב: 5-1-5 = חמש דקות, יום-יום, חמישה רעיונות:

  • לא על הדרך, בנהיגה או בהמתנה לתור בסופר, אלא זמן חשיבה מתוכנן, בצורה יזומה ועקבית
  • לא רק לחשוב (ולשכוח), אלא להעלות את המחשבות על הכתב (ולזכור)
  • לא יום כן, יום לא, יום מתישהו… אלא כל יום. כ-ל יום.

חמישה רעיונות ביום נשמע לך בלתי אפשרי? אחרי כמה ימים של תרגול, אני בטוחה שיתברר לך כי ראשך שופע רעיונות הרבה מעבר למכסת המינימום המוקצבת לתרגיל. ומה עושים עם כל הרעיונות? קודם כל כותבים, כדי שלא יברחו. ואחר כך מה? הנה זה מגיע…

2. לדבר בדרך, ולא אל העצים והאבנים
הדבר הכי יפה ברעיונות הוא, שרעיון מוביל לרעיון שמוביל לעוד רעיון…. אז הנה עוד כלי נהדר לטיפוח רעיונות מוצלחים לכתיבה:

  • להגיד יפה שלום למחשב
  • לקחת טלפון סלולרי עם מכשיר הקלטה
  • לצאת להליכה בשכונה.

הליכה מזרימה דם למוח ומגבירה את היצירתיות. יפתיע אותך לגלות כמה רעיונות נהדרים וניסוחים מעניינים שלא חשבת עליהם קודם פתאום יצוצו לך בדרך. אז במקום לדבר אל העצים והאבנים – מעתה, משימתך היא לדבר אל מכשיר ההקלטה בסלולר שלך. ומה עושים עם כל ההקלטות? קודם כל מעלים אותן על הכתב, בבית, ואז הופכים את הרעיונות לתוכן שיווקי.

3. לא רק אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
הדרך היעילה ביותר להפוך רעיונות טובים לתוכן טוב, היא קודם כל לעבות את הרעיון ככל שניתן כבר על ההתחלה. צץ לך רעיון – באופן יזום (5-1-5, זוכרים?) או באופן ספונטני, עליך לקחת אותו הכי רחוק שניתן:

  • איזה עוד פרטים רלבנטיים לרעיון
  • איך הוא מתחבר לנושאים אחרים
  • איך הוא קשור לעסק שלך
  • במה הוא תורם לקורא שלכם ואיך הוא יהפוך אותו מקורא לקונה (גם אם זה לא יקרה במיידי)
  • איזו תמונה תתאים כדי להעצים את המסר
  • מה הכותרת שתגרום לקרוא להמשיך לקרוא.

כלל האצבע הוא: ככל שהולכים רחוק יותר עם המחשבה ומגבשים תמונה שלמה יותר של הרעיון, תוך שימת לב למטרות העסקיות ולקהל המטרה שלך – כך ניתן להפוך את הרעיון לתוכן בעל ערך לקורא ולעסק – מהר יותר, יעיל יותר ובקלי קלות.

4. וזה שאינו יודע לשאול – את פתח לו
שמת לב שבזמן האחרון כל המאמרים והסרטונים ברשת מסתיימים בשאלות? כולם רוצים לדעת מה אנחנו חושבים, מה אנחנו מרגישים, מה יש לנו לומר ומה אנחנו יכולים להוסיף לדיון…

באנגלית קוראים לזה אנגייג’מנט. בעברית, המשמעות (והמטרה) היא: לבנות קשר, ליצור מערכת יחסים, לערב את הקורא בתוכן שלנו. אז כדי לגרום לקוראים להגיב ולהשתתף בחגיגת התוכן שלך, עליך לשים לנגד עיניך את זמנו הקצוב של הקורא. קצוב? קצבצוב! אין לו זמן, ואין לו ראש, לא לעבודות דוקטורט וגם לא לשאלות שדורשות ממנו מאמץ או חשיבה מורכבת.

המסקנה: עליך לנסח את השאלה כך, שהתשובה המתבקשת תהיה בת מילה אחת או שתיים. הרווח שלך יהיה כפול ומכופל: גם מעורבות קוראים, גם הרבה יותר תשובות, וגם רעיונות לפוסטים הבאים.

בסדנת תוכן בקלי קלות אני מלמדת עוד הרבה שיטות לייצור תוכן שיווקי אפקטיבי בעזרת כלים חינמיים וחשיבה יצירתית. הנה כל הפרטים. הירשמו עכשיו!

עכשיו תורך: מה התהליך שמסייע לך להתמודד עם חרדת הכתיבה? איזה תובנות יש באפשרותך להוסיף על אלה שמניתי למעלה, ולהעשיר את כולנו בעוד עצות טובות? הבמה שלך.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן