ניהול תוכן: זהירות! בלי זה – אף אחד לא יוכל למצוא אותך באינטרנט

ניהול תוכן: זהירות! בלי זה – אף אחד לא יוכל למצוא אותך באינטרנט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הסטטיסטיקה בעניין הזה חדה וברורה: למעלה מ-90% מההחלטות הצרכניות מתחילות בשאילתה במנוע חיפוש. מה זה אומר? פשוט מאוד: אם אינך שם – אינך באמת קיים. כי אם גוגל לא יודע למצוא אותך, כלומר את התוכן שבאמצעותו החלטת לשווק את העסק שלך און-ליין, לא יעזור לך כל התוכן שבעולם – אף אחד, חוזרת, אף אחד, לא ימצא אותך. בחיים. לעולם. אף פעם. הלך עליך… טוב הבנת, נכון?  אז מה אפשר לעשות? לא אפשר – צריך. לפני שתיכתב ולו מילה אחת, עליך להריץ סקר מילות מפתח, כדי לבדוק מה הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים. כי אם הם יחפשו דבר אחד אבל הרפרטואר המילולי בדפי האתר שלך ידבר במילים אחרות – אתם לא תפגשו. ואם לא תפגשו … זה באמת רע מאוד… כי בלי זה – אף אחד לא יוכל למצוא אותך באינטרנט..בזה בדיוק עוסק מאמר האורח של ידידי דני וקסלר, מומחה לקידום אתרים המתמחה בביצוע מחקר מילות מפתח. אני מזמינה אותך לקרוא וליישם, לפרגן בלייק ולשתף אחרים, וכתמיד – תגובותיך יתקבלו בברכה ויזכו למענה. דני – הבמה כולה שלך:

מחקר מילות מפתח יסודי ומקצועי – א”ב של שיווק באינטרנט
מחקר מילות מפתח בגוגל, פעילות שבה אני מתמחה, הינה אחת הפעילויות הראשונות והחשובות ביותר בשרשרת הפעילות המתבצעות במסגרת קידום אתרים אורגני בגוגל.

למעשה אפשר לומר שמחקר מילות מפתח גוגל היא הפעילות הראשונה שכל מקדם אתרים מקצועי ואמין צריך לבצע, ולא רק מקדם אתרים אחראי, אלא גם בעלי אתר חכמים וכמובן, מנהלי תוכן מקצוענים.

ללא מטרה – אין הישגים
קידום אתרים ו/או כתיבת תוכן שיווקי ללא ביצוע מחקר מילות מפתח רציני ומעמיק תחילה, כמוהם כיריות באפלה מבלי לכוון למטרה. יפגע-יפגע… לא יפגע-לא יפגע… זאת לא בדיוק הדרך האידיאלית לנהל עסק, וגם לא לכתוב תוכן או לפעול לקידום האתר. מה כן? כדי להשיג קידום אפקטיבי, שיניב תוצאות, יביא את דפי האתר המרכזיים למקומות ראשונים וייצור תנועת לקוחות לאתר – יש כמה צעדים שחייבים לבצע, תחילה.

איך מתחילים? מההתחלה, כמובן:
הצעד הראשון בדרך לבירור מילות המפתח הרלבנטיות לדפי האתר השונים, הוא איתור רעיונות ומילים שגורות, אצלך, אצל לקוחותיך, ואצל כל מי שעובד, נחשף ומחובר לעולם התוכן של האתר.

את מי שואלים?

  • לקוחות: מה אתם מחפשים כשאתם רוצים להגיע לשירותים או למוצרים שלנו
  • עובדים (בדגש על מחלקת השירות): מה המילים החוזרות בשיחות עם לקוחות
  • ספקים: איפה נמצא הביקוש ואיך אנשים מתארים או מכנים מכשירים ואביזרים שונים
  • מתחרים: באמצעות הצצה מאחורי הקלעים לקוד האתר שלהם
  • השלמה והעמקה של המידע: באמצעות כלי מחקר מילות המפתח החדש של גוגל.

מה עושים עם התוצאות המתקבלות?
מילות המפתח שנאספו לצורך המחקר צריכות לעמוד בשני מבחנים:

  • האחד – מבחן השימוש הסביר של הגולש: האם המילה שנרשמה, היא באמת מילה שבה עשוי הגולש הממוצע להשתמש בחיפושיו, על מנת למצוא את השירות או המוצר שהאתר או העסק שלך מספק
  • והשני – מבחן היעילות של מילת המפתח, כמילה שבאמת מתארת את השירות או את המוצר שהאתר או העסק שלך מספק.

מי מפחד מזנב ארוך?
מילות מפתח שיש בהן יותר משתי מילים או יותר נקראות “ביטויי זנב ארוך”. זה, למשל, ההבדל בין “צימרים” לבין “צימרים רומנטיים בצפון”, או “צימרים רומנטיים בצפון עם ג’קוזי צמוד”.

זנב ארוך = פחות חיפוש, יותר ממוקד
“קידום אתרים” הוא ביטוי מפתח רגיל ותחרותי ביותר. לעומתו הביטוי “קידום אתרים אורגני”, או “קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים” הם ביטויי זנב ארוך, שיש להם אולי פחות חיפושים, אבל כל חיפוש הוא “בינגו” כמעט בטוח. המשמעות בפועל היא, שהשימוש בביטויי זנב ארוך עשוי להביא את הדף הרלבנטי באתר לעמוד התוצאות הראשון – יותר מהר, יותר יעיל ובסביבה פחות תחרותית.

זהירות. לא כל המוסיף – גורע
מאוד לא מומלץ להשתמש במילת מפתח המורכבת ממילה אחת בלבד. למה? כי מילה אחת לא יכולה להכיל את המורכבות והעומק של ביטוי רב-מילים, וממילא היא עלולה לפספס את מבחן היעילות.

כיצד משתמשים במילות המפתח שאיתרת לטובת קידום האתר?
בדקת, שאלת, חפרת, חקרת… ויש לך עכשיו רשימה מרשימה של ביטויי מפתח אטרקטיביים המשקפים את האופן שבו מחפשים אותך לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. מכאן לאן?

על מנת לנצל את כוחן של מילות המפתח שבחרת לקידום האתר שלך, אני ממליץ על ביצוע הצעדים הבאים:

  • ראשית, יש להתאים כל מילת מפתח שנבחרה לדף מסוים באתר, שהמילה המסוימת רלבנטית לקידומו. בחרת? אני ממליץ ליצור קובץ אקסל עם רשימת דפים וביטויים לקידום, ולשמור.
  • שנית, יש לשבץ את מילת המפתח שנבחרה בכל אחד ואחד מדפי האתר – בתבונה. בעבר, דובר על צפיפות של בין 3-4% מהתוכן. ההנחיה המקובלת היום היא, לשמור על הגיון בריא ולשבץ את המילה (או את הביטוי) באופן טבעי. מה שכן, חשוב מאוד שמילת המפתח תופיע בפסקה הראשונה של התוכן, בפסקה הסוגרת ובחלק המרכזי של הדף. רוצה להבטיח שצפיפות מילות המפתח בדפי האתר מושך את עיני הסרקנים? באפשרותך להשתמש למשל בכלי החינמי Linkvendor (מקלידים כתובת דף ומילת מפתח רצויה ומקבלים את הגדרת הצפיפות הראויה).
  • בכל דף אתר יש כמה תגי מטא חשובים, התורמים לקידום האתר. לאחר שבחרת את מילת המפתח המובילה בכל דף, חשוב לשבץ את המילה הנבחרת בתוך תגי המטא (תוך התאמה לנושאים שבהם עוסקים העמודים הרלבנטיים, כמובן): DESCRIPTION ,TITLE ,H1 ,KEYWORDS.
  • כדי לבצע את המשימה, יש לאתר את תגי המטא המתאימים באמצעות מערכת הניהול של האתר, כאמור, לכל דף ודף בנפרד, להוסיף אותם במקום הנכון, במידת הצורך, ולשבץ בהם את מילת המפתח הנבחרת לדף.
  • שימוש בתמונות בדפי האתר וסיפה לחוויית הגולש, במיוחד כאשר הן מתאימות ומחזקות את נושא הדף ואת תכניו. על כן, מומלץ להוסיף תמונות רלבנטיות ולהקפיד למלא מילות מפתח בהתאמה בתוך תגי ה- TITLE וה-ALT של התמונות. להמחשה: כך נראה מסך עדכון התמונות במערכת ניהול האתר ב- wordpress.

שילוב תמונות חיוני לקידום אורגני שלהאתר

  • אחד הכלים היעילים לקידום האתר הם קישורים חוזרים, רלבנטיים ואיכותיים, כמובן. מה זה קשור ליישום הנכון של מילות המפתח באתר? ובכן, יש להשיג ולבנות קישורים לדף האתר, וך שימוש במילת המפתח המובילה של הדף בתוך הקישור (קישור עוגן = anchor).
  • כל הפעולות ניתנות לביצוע עצמי, בהשקעה בסיסית למדי של למידה, זמן ויכולת, אבל מומלץ לפנות למקדם אתרים מקצועי, שיבצע עבורך את העבודה ויפנה אותך להמשיך ולעשות את עבודתך השוטפת.

עד כאן. ולפני שניפרד – עצה אחרונה:
אפשר לקרוא ולקרוא ולקרוא, אבל בלי ליישם – זה לא יעבוד. לכן המלצתי היא ליישם את ההמלצות שמובאות במאמר – כולן או חלקן. זה בסך הכל עניין של רצון ומעט מאמץ. ובכל מקרה, ניתן להיעזר באנשי מקצוע מתאימים כדי לקצר וליעל תהליכים:

כותבת תוכן מיומנת – תדע להשתמש בצורה נכונה ויעילה בביטויי המפתח שנבחרו על ידך או על ידי מקדם האתרים שלך, כדי לתת לתוכן הדפים מראה טבעי, שתואם את רוח ההנחיות העכשוויות של גוגל.
עוד חשוב להדגיש כי תוכן שיווקי בעל ערך לגולש הוא חלק חיוני ובעל תרומה הולכת וגוברת לקידום האורגני של האתר שלך בגוגל, מה שהופך אותו להיות כלי עסקי ממדרגה ראשונה, המשפיע במישרין על חשיפת העסק שלך ללקוחות פוטנציאליים – בצורה ממוקדת.

מקדם אתרים מיומן – ידע לבנות מחקר מילות מפתח מדויק, שלוקח בחשבון את הגורמים הרלבנטיים להצלחת העסק שלך, מחד, ואת הפרמטרים החשובים והנחשבים בעיני גוגל, מאידך, לשלב את המילים הנבחרות ברמת הקוד של האתר -= בצורה נכונה ונבונה, ולתת לאתר שלך ערך מוסף של כלי עסקי ושיווקי אפקטיבי.

רוצה להעמיק עוד בנושא של מחקר מילות מפתח? אני מזמין אותך להיכנס אליי לאתר ולקרוא מאמר נוסף בנושא, שירחיב את הבנתך ויאפשר לך ליישם את העצות בצורה יעילה יותר. לקריאת מאמר נוסף על מחקר מילות מפתח – נא להקליק על הקישור.

עד כאן אני. במאמר שלפניך עסקתי בנושא החשוב של ביצוע מחקר מילות מפתח נכונות ליישום באתר האינטרנט, ושילובן בתוכן בצורה אופטימלית. מה השיטות המקובלות עליך לאיתור מילות מפתח באתר שלך? קדימה. הבמה כולה שלך!

* דני וקסלר הוא המייסד של DANIV-KIDUM ומומחה לקידום אתרים אורני בגוגל ובפייסבוק, המתמחה בעריכת מחקר מילות מפתח אפקטיבי ומעמיק. ניתן להזמין את שירותיו ולקרוא מאמרים מקצועיים נוספים פרי עטו באתר: http://www.daniv-kidum.co.il/.

 

 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן