ניהול תוכן: 3 טכניקות סופר-יעילות להפוך לידים למכירות

תוכן שיווקי הוא כלי נהדר למשוך אליך את הלקוחות הנכונים ולאסוף לידים, כלומר: קצות חוט למכירה אפשרית. אבל אחת השאלות הגדולות בתהליך, מתייחסת דווקא לשלב שאחרי איתור הלידים. בשפת השיווק המקצועית קוראים לזה “טיפוח לידים”, וזהו שלב חשוב ומהותי בתהליך השיווק. ו… כן, לתוכן שיווקי ולתוכן בכלל יש בשלב הזה תרומה חיונית שאין לה תחליף.

 

כדי להבין מה תפקידו של התוכן בתהליך טיפוח הלידים והפיכתם למכירות, הבה נצא למסע קצר בעקבות מריה פרגולינו מ- marketo. על פי פרגולינו (אני מתנצלת אם ההתייחסות לאנשים בשם משפחתם נשמעת לך מוזר. כך מקובל בעולם העיתונות שבו גדלתי, ומהרבה סיבות טובות…), הסטטיסטיקה, המלמדת כי כ- 70% מהלידים אינם זוכים לכל התייחסות המשכית, היא לא פחות משערורייתית. בוודאי כשחושבים על כל המאמץ והאנרגיה המושקעים ביצירת הלידים הללו מלכתחילה. המסקנה: מי שמתייחסים לפעילות השיווק שלהם ברצינות – חייבים לפתח תהליך מובנה, שיטתי ומודע של טיפוח הלידים, כדי לתת למאמצי השיווק שלהם צ’אנס אמיתי להמיר את הלידים למכירות של ממש, או מה שמכונה בשפת השיווק ROIreturn of investment, ובעברית: החזר השקעה.

אז… כדי להגיע למקסימום החזר השקעה על תהליך יצירת הלידים, מציעה פרגולינו 3 אסטרטגיות:

ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים (הלידים) מוקדם ככל הניתן

אם ממתינים זמן ארוך מידי בין יצירת הליד לבין יצירת הקשר, עלולים לגלות שהזמן עשה את שלו. אולי נשכחת, אולי עקפו אותך בסיבוב עם מי ממתחריך, ואולי הלידים שלך הגיעו למסקנה שהם לא חשובים לך מספיק… פרגולינו ממליצה, כמובן, על תוכנה לאיתור לידים, מהסוג ש- market משווקת, אבל גם ללא תוכנה, כל מה שצריך הוא תשומת לב, אכפתיות, מודעות, קבלת החלטה וביצוע הפעולות הנדרשות. קטן עלינו…

לשמור על קשר קבוע עם הלידים שלך

אהה. הנה הגענו לתוכן ולתרומתו הנפלאה לתהליך: ניוזלטר מעניין ורלבנטי – עושה עבודה נהדרת של שימור וטיפוח קשר. מיילים אישיים בימי הולדת (אם הצלחת לאסוף את המידע הכל כך חשוב הזה למאגר המידע שלך), עלון מידע תקופתי עם תוכן שיווקי חדשני ומפתה… פרגולינו קוראת לזה “תוכן רלבנטי המתאים למקומם של הלקוחות הפוטנציאליים במחזור הקנייה, ומכוון להוביל אותם בעדינות ובנחישות מהשלב שבו הם נמצאים, לשלב הבא”. זה בדיוק המקום לשילוב נכון ומדויק בין תוכן מקצועי לתוכן שיווק, וגיבוי מתוזמן ומתוזמר היטב של כתיבה שיווקית מכירתית.

לוודא שכל קצות החוטים בעסק מחוברים לאותה מטרה

בין שהעסק שלך הוא עסק של אדם אחד, הממלא את כל הפונקציות העסקיות, ובין שהעסק שלך הוא עסק בינוני או גדול, שבו אנשים שונים ממלאים פונקציות אלה, חשוב מאוד לסנכרן ולנתח את המידע בכל המחלקות והתחומים, כדי למקסם את ההבנה והטיפול בלידים לאורך כל הדרך. דבר נוסף: חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, כי כשסדרי עדיפות משתנים בעסק שלך, וזה קורה כמעט יום-יום ושעה-שעה, יכול בהחלט להיות שהשינויים הללו מקרינים גם על דרכי הפנייה והתכנים ללידים. איך אומרים אצלנו? תנו עוד מבט…  

בשורה התחתונה:

כדי להפוך לידים ללקוחות (או קוראים לקונים), הכי הכי חשוב, זה להיכנס לסטטיסטיקה מהצד הטוב שלה, ולהקפיד להיות חלק מאותם 30% שכן מטפחים את הלידים שלהם. אני כאן, עם בלוג בת התוכן, עם דף הפייסבוק שלי פתרונות תוכן לשיווק מנצח, ועם כל יתר הפעילויות והסדנאות של המרכז לתוכן שיווקי, כדי ללמד אותך לייצר את התוכן הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, ולהיות שם בשבילך בליווי שיווקי ואסטרטגי – ברגעים המאתגרים של העשייה.

אז…  איך זה אצלך? מה הדרך שלך לטפח את הלקוחות הפוטנציאליים שלך כדי להוביל אותם ביעילות ובבטחה בתהליך המכירה, עד להפיכתם ללקוחות בפועל?

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לניהול תוכן דיגיטלי. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי לכתיבה והפצה של תוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים תשתית אוטומטית לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמביאה לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

3 תגובות

  1. דקלה מור הגב

    אידית יקרה – תודה על התוכן המועיל! חג שמח!

  2. דורית שר הגב

    עידית היקרה, מאמר מחכים מאוד. תודה לך והמשך חג שמח!

השארת תגובה