ניהול תוכן: 3 טכניקות סופר-יעילות להפוך לידים למכירות

ניהול תוכן: 3 טכניקות סופר-יעילות להפוך לידים למכירות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוכן שיווקי הוא כלי נהדר למשוך אליך את הלקוחות הנכונים ולאסוף לידים, כלומר: קצות חוט למכירה אפשרית. אבל אחת השאלות הגדולות בתהליך, מתייחסת דווקא לשלב שאחרי איתור הלידים. בשפת השיווק המקצועית קוראים לזה “טיפוח לידים”, וזהו שלב חשוב ומהותי בתהליך השיווק. ו… כן, לתוכן שיווקי ולתוכן בכלל יש בשלב הזה תרומה חיונית שאין לה תחליף. אז איך ניתן להפוך לידים למכירות?

 

כדי להבין מה תפקידו של התוכן בתהליך טיפוח הלידים והפיכתם למכירות, הבה נצא למסע קצר בעקבות מריה פרגולינו מ- marketo. על פי פרגולינו (אני מתנצלת אם ההתייחסות לאנשים בשם משפחתם נשמעת לך מוזר. כך מקובל בעולם העיתונות שבו גדלתי, ומהרבה סיבות טובות…), הסטטיסטיקה, המלמדת כי כ- 70% מהלידים אינם זוכים לכל התייחסות המשכית, היא לא פחות משערורייתית. בוודאי כשחושבים על כל המאמץ והאנרגיה המושקעים ביצירת הלידים הללו מלכתחילה. המסקנה: מי שמתייחסים לפעילות השיווק שלהם ברצינות – חייבים לפתח תהליך מובנה, שיטתי ומודע של טיפוח הלידים, כדי לתת למאמצי השיווק שלהם צ’אנס אמיתי להפוך לידים למכירות של ממש, או מה שמכונה בשפת השיווק ROIreturn of investment, ובעברית: החזר השקעה.

אז… כדי להגיע למקסימום החזר השקעה על תהליך יצירת הלידים, מציעה פרגולינו 3 אסטרטגיות:

ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים (הלידים) מוקדם ככל הניתן

אם ממתינים זמן ארוך מידי בין יצירת הליד לבין יצירת הקשר, עלולים לגלות שהזמן עשה את שלו. אולי נשכחת, אולי עקפו אותך בסיבוב עם מי ממתחריך, ואולי הלידים שלך הגיעו למסקנה שהם לא חשובים לך מספיק… פרגולינו ממליצה, כמובן, על תוכנה לאיתור לידים, מהסוג ש- market משווקת, אבל גם ללא תוכנה, כל מה שצריך הוא תשומת לב, אכפתיות, מודעות, קבלת החלטה וביצוע הפעולות הנדרשות. קטן עלינו…

לשמור על קשר קבוע עם הלידים שלך

אהה. הנה הגענו לתוכן ולתרומתו הנפלאה לתהליך: ניוזלטר מעניין ורלבנטי – עושה עבודה נהדרת של שימור וטיפוח קשר. מיילים אישיים בימי הולדת (אם הצלחת לאסוף את המידע הכל כך חשוב הזה למאגר המידע שלך), עלון מידע תקופתי עם תוכן שיווקי חדשני ומפתה… פרגולינו קוראת לזה “תוכן רלבנטי המתאים למקומם של הלקוחות הפוטנציאליים במחזור הקנייה, ומכוון להוביל אותם בעדינות ובנחישות מהשלב שבו הם נמצאים, לשלב הבא”. זה בדיוק המקום לשילוב נכון ומדויק בין תוכן מקצועי לתוכן שיווק, וגיבוי מתוזמן ומתוזמר היטב של כתיבה שיווקית מכירתית.

לוודא שכל קצות החוטים בעסק מחוברים לאותה מטרה

בין שהעסק שלך הוא עסק של אדם אחד, הממלא את כל הפונקציות העסקיות, ובין שהעסק שלך הוא עסק בינוני או גדול, שבו אנשים שונים ממלאים פונקציות אלה, חשוב מאוד לסנכרן ולנתח את המידע בכל המחלקות והתחומים, כדי למקסם את ההבנה והטיפול בלידים לאורך כל הדרך. דבר נוסף: חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, כי כשסדרי עדיפות משתנים בעסק שלך, וזה קורה כמעט יום-יום ושעה-שעה, יכול בהחלט להיות שהשינויים הללו מקרינים גם על דרכי הפנייה והתכנים ללידים. איך אומרים אצלנו? תנו עוד מבט…  

בשורה התחתונה:

כדי להפוך לידים ללקוחות (או קוראים לקונים), הכי הכי חשוב, זה להיכנס לסטטיסטיקה מהצד הטוב שלה, ולהקפיד להיות חלק מאותם 30% שכן מטפחים את הלידים שלהם. אני כאן, עם בלוג בת התוכן, עם דף הפייסבוק שלי פתרונות תוכן לשיווק מנצח, ועם כל יתר הפעילויות והסדנאות של המרכז לתוכן שיווקי, כדי ללמד אותך לייצר את התוכן הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, ולהיות שם בשבילך בליווי שיווקי ואסטרטגי – ברגעים המאתגרים של העשייה.

אז…  איך זה אצלך? מה הדרך שלך לטפח את הלקוחות הפוטנציאליים שלך כדי להוביל אותם ביעילות ובבטחה בתהליך המכירה, עד להפיכתם ללקוחות בפועל?

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן