משפך שיווקי: 5 טעויות קשות שבגללן המשפך שלכם תקוע (ומה לעשות במקום)

משפך שיווקי: 5 טעויות קשות שבגללן המשפך שלכם תקוע (ומה לעשות במקום)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
משפך שיווקי

משפך שיווקי הוא התהליך שעוברים אנשים ממצב של גולשים או עוברי אורח אנונימיים ועד להפיכתם ללקוחות משלמים. בעלות ובעלי עסקים רבים מנסים לזרז את התהליך על ידי יצירת כמויות מטורפות של תוכן וג’ינגול מתיש בין ערוצים ורשתות – רק כדי לגלות שמאמצי השיווק העילאיים שלהם מובילים בעיקר לאכזבה, לתסכול ולהתשה.

נשמע מוכר? האם גם אתם מתישים את עצמכם בניסיון להיות ולהיראות כל הזמן בכל מקום במטרה למשוך לעסק לקוחות משלמים, אבל עמוק בפנים אתם מרגישים שחייבת להיות דרך אחרת? אתם צודקים! על 5 טעויות קשות שבגללן המשפך השיווקי שלכם תקוע (ומה לעשות במקום) – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים.

👈 להורדת חוברת ההדרכה שהכנתי לכם ליישום המאמר – לוחצים כאן 👉

 

בניגוד למה שאולי חשבתם עד היום, משפך שיווקי הוא לא תוצר של העולם הדיגיטלי, והוא בטח ובטח לא עוד אחד מאותם מונחים משונים ששגורים בפיהם של אנשי השיווק. משפך שיווקי הוא דימוי שמתאר את תהליך הצמיחה הטבעי שקורה בעסק מאז ומעולם – אוף ליין ואון ליין, שתוצאותיו הצפויות באופן טבעי – עגומות למדיי: רק אחד מתוך 100 איש שנחשפים באופן טבעי למסרים שלכם – כן, אחד בלבד – יהפוך ללקוח משלם!

למזלנו, השילוב של כלים דיגיטליים מתקדמים יחד עם חשיבה שיווקית שמתבססת על מדעי המוח וההתנהגות, מאפשרת לנו להפיק מהמשפך תוצאות הרבה-הרבה יותר טובות, ובדרך הרבה-הרבה יותר פשוטה וקלה… ואם קורה שהרבה מדי פעמים המשפך שלכם לא עומד בציפיות ולא מזרים לעסק את הלקוחות המקווים – יכול להיות שגם אתם עושים 5 טעויות קשות שפשוט לא מאפשרות לו לעשות בשבילכם את העבודה…

עוד מעט נראה מה הטעות הקשה ביותר שגורמת לבעלות ובעלי עסקים רבים, ואולי גם לכם, לשרוף שעות וימים על פעילות שיווקית מתישה במקום לתת למשפך לעבוד בשבילכם… אבל תחילה – הנה הטעות הראשונה.

 

טעות מס’ 1 שעלולה לחבל בכל משפך שיווקי: לא מציבים מטרות עסקיות ברורות

בואו נחשוב על זה רגע ביחד. אם המשפך השיווקי הוא התהליך שבו הופכים אנשים ממצב של גולשים או עוברי אורח אנונימיים ללקוחות משלמים – הגיוני שנשאל את עצמנו לאן אנחנו רוצים להוביל את העסק ומה אנחנו רוצים למכור למי, כדי להגיע לשם, לא כך?

הגיוני מאוד אפילו, רק שבמפגשיי עם תלמידים ולקוחות אני מגלה לעתים קרובות, קרובות מדי, שבמקום להקדיש זמן ומחשבה לבניית משפך אסטרטגי מוכוון מטרה, רוב האנשים מתנהלים מעכשיו לעכשיו, ללא תכנון ברור וללא מטרה מוגדרת, כשהתוצאה היא גיבוב אקראי של חומרים, תכנים ופעילויות שהקשר ביניהם הוא מקרי בהחלט. ככה לא בונים משפך שיאפשר לכם להקים ולבסס את העסק שאתם רוצים.

סטיבן קובי, בספרו “7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד” מגדיר את ההרגל השני במילים “Start with the end in mind”, או כמו שאמר הפייטן שלמה אלקבץ: “סוף מעשה במחשבה תחילה”.

אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל, להגדיר לעצמכם מטרות עסקיות או שיווקיות ברורות שאליהן אתם שואפים להגיע, ואז ללכת ולסמן אותן בלוח השנה, או לכתוב אותן לעצמכם – כיעד ארוך טווח אבל ברור ומוגדר היטב.
  • עכשיו, התחילו להתקדם אחורנית, ולהגדיר לעצמכם את אבני הדרך המשמעותיות שיאפשרו לכם להגיע לשם: כלים, פעולות, תוכן ותכנון. מה אתם כבר יודעים ומה תצטרכו ללמוד, מה כבר יש לכם ומה תצטרכו להשלים. וכמובן – הגדרה ברורה ומדויקת של קהל המטרה הרלבנטי, שרק החיבור הנכון אליו – בכל הרמות – יאפשר לכם להשיג את המטרות שהגדרתם.

וזה עוד כלום לעומת הטעות השנייה…

טעות מס’ 2 שעלולה לחבל בכל משפך שיווקי: לא מדייקים את קהל המטרה

ושוב, אם כבר פצחנו בסשן של סיעור מוחות משותף, בואו נחשוב ביחד גם על הזווית האנושית של העניין. כי אם המשפך השיווקי הוא התהליך שבו הופכים אנשים ממצב של גולשים או עוברי אורח אנונימיים ללקוחות משלמים – הגיוני לשאול את עצמנו לא רק פנינו לאן, אלא גם מי הלקוחות הפוטנציאליים  שאליהם אנחנו מכוונים מלכתחילה, במטרה למשוך אותם ולהכניס  אותם אל תוך המשפך שלנו, בדרכם להפוך לקוחות משלמים. הגיוני, לא?

וזה חשוב במיוחד, כי ככל שנדייק את קהל המטרה האידיאלי שלנו – כך נוכל לדייק את מגנט הלידים החינמי שימשוך פנימה את האנשים הנכונים.  וזה לגמרי לא פשוט. גם מפני שהרבה מאוד בעלות ובעלי עסקים עדיין נמנעים מלנפות מהרשימה קהלי מטרה לא לגמרי רלבנטיים, מחשש שיפסידו מכירות (הפוך גוטה, הפוך!), וגם ובעיקר מפני שהם לא באמת מאפשרים לעצמם לעצור ולעשות את הבירור הכל כך מהותי הזה – כי… זה תהליך בהחלט מאתגר, שמחייב זמן,  מחשבה, הערכה מחודשת וקבלת החלטות לגמרי לא פשוטות… אבל הבשורה הטובה היא, שככל שתעשו את התהליך הזה בצורה רצינית, שיטתית ומעמיקה – תגלו שבקו הגמר מחכה לכם פרס אטרקטיבי במיוחד: יותר לקוחות מדוייקים – יותר חיבור – ויותר הכנסות.

אז מה צריך לעשות?

  • כשאני עושה את הבירור הזה עם לקוחות ותלמידים, אני נוהגת לבקש מהם לדמיין את הלקוח או הלקוחה האלה, שכשהם מתקשרים – הם משתהים כמה שניות לפני שהם עונים, עוצמים את העיניים, ואומרים לעצמם בלב: “אלוהים, אם אתה אוהב אותי, שלח לי עוד הרבה לקוחות כאלה”… ואז, אני שואלת למה. למה אלה הלקוחות שהם רוצים עוד כמותם.
  • אם זה קורה גם לכם – אתם מוזמנים להצטרף לתרגיל, ולשאול את עצמכם למה… אם לא – אני מזמינה אתכם לחזור להגדרת המטרות שלכם ולשאול את עצמכם, מה ה”כאבים” שהמוצרים או השירותים שלכם פותרים, ומי האנשים שהם יכולים לעזור להם הכי-הכי. במסגרת הבירור, תשאלו את עצמכם גם מי האנשים שכבר מגיעים אליכם ונעזרים בהם בהצלחה, ולא פחות מכך, מי האנשים שאתם מעדיפים לעזור להם (כי כיף לכם אתם, כי קל לכם לעזור להם ועוד…).

 

וזה בדיוק מה שעלול לגרום לכם לפספס בגדול את הפואנטה הכי משמעותית של המשפך השיווקי ולהוביל אתכם היישר אל חיבוק הדב של הטעות השלישית…

טעות מס’ 3 שעלולה לחבל בכל משפך שיווקי: לא מניעים לפעולה

אז כמו שכבר הבנתם, המשפך השיווקי הוא התהליך שבו הופכים אנשים ממצב של גולשים או עוברי אורח אנונימיים ללקוחות משלמים, וכדי שזה יקרה – חשוב מאוד שמרכיבי המשפך השונים יובילו האנשים צעד-אחר צעד, מגולשים אנונימיים לקוראים מתעניינים, ואז למנויים, ואחר כך ללידים מעוניינים ולבסוף ללקוחות משלמים. וזה אומר, שכל שלב במשפך אמור לקרב את הקוראים עוד צעד ועוד צעד אל המכירה… וזאת המטרה!

העניין הוא, שהרבה פעמים, ההתמקדות בקהל המטרה שאליו אתם רוצים לדייק את המשפך, גורם לכם להעמיס על החיבור הזה עוד ועוד נתינה, אבל לא ממנפים את הנתינה כדי להניע את הקוראים לפעולה ולהוביל אותם אל הערך האמיתי שנמצא ברכישה.

אם לא תזהרו, הטעות הזאת עלולה לגרום לכם להיתקע בדרך ולהמשיך לייצר עוד ועוד תוכן בפול גז בניוטרל, בלי לאפשר למנויים שלכם לרכוש את מה שבאמת יעזור להם להתקדם. במילים אחרות, משפך שיווקי איכותי לא נועד להיות פצצה של ידע, אלא מירוץ שליחים שיווקי, שיאפשר לכם וללקוחות הפוטנציאליים שלכם להגיע אל קו הגמר של המכירה.

אז מה צריך לעשות?

  • דבר ראשון, חפשו בעיה אולטרה ספציפית של קהל המטרה שאליו אתם מכוונים, והציעו לו מגנט לידים חינם שייתן לו פתרון אולטרה ספציפי – מעשי, פשוט, קטן אבל מורגש
  • עכשיו, שבו וחשבו מה המנוי החדש שלכם צריך להרגיש כדי לרצות עוד, ואיך תוכלו לעזור לו להתחבר אל התחושות הללו ולהניע אותו לפעולה אל הפתרון המלא והשלם – בתשלום.

 

אם המשימה השנייה של הטעות השלישית מצאה אתכם לא מוכנים – בהחלט יכול להיות שטעות מס’ 4 היא הטעות הכי משמעותית שעליה אתם נופלים… וחבל…

משפך שיווקי

טעות מס’ 4 שעלולה לחבל בכל משפך שיווקי: עוצרים את המשפך באמצע הדרך

מה זה אומר? זה אומר שכדי להפוך אנשים מגולשים או עוברי אורח אנונימיים ללקוחות משלמים – צריך לחבר כמה וכמה פלטפורמות תוכן שיאפשרו לכם לתת את המענה הנכון למקומם של האנשים בתהליך.

החוליה הראשונה בשרשרת הוא מגנט הלידים, שתפקידו למשוך למשפך את האנשים המתאימים. כדי להכניס אותם למשפך – נדרש דף נחיתה, שיאפשר למתעניינים לקבל את מגנט הלידים המבוקש, מחד, ובתמורה – יצרף את הפרטים שמילאו בדף לרשימת דיוור. ואז, חשוב לאפשר לרשימת הדיוור למלא את התפקיד שלה, שהוא – לחמם את המנויים ולהניע אותם לפעולה כדי לאפשר להם להתקדם אל המכירה.

העניין הוא, שרוב בעלות ובעלי העסקים שאני פוגשת משקיעים מלא אנרגיה בתהליך ואז עוצרים אחרי דף הנחיתה, ובמקום למנף את המומנטום כדי לקדם את המנויים למכירה – הם מכניסים אותם לרשימה, מכבים את האור וסוגרים את הדלת, כדי חס וחלילה לא להפריע להם לישון…

ביג ביג מיסטייק. רשימת דיוור ללא פעילות אסטרטגית שוטפת היא לא נכס שיווקי אלא נטל כבד על תקציב העסק, ובזבוז משווע של כל הפעילות השיווקית שהושקעה בגיוס המנויים מלכתחילה. אם לא תדוורו להם באופן שיטתי, עקבי וממוקד מטרה – הם ישכחו מהר מאוד למה הם הצטרפו, אחוזי הפתיחה ירדו, אחוז התלונות יעלה, והמשפך השיווקי שלכם יוביל לדרך ללא מוצא.

אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל להבין ששום משפך שיווקי לא יהיה שלם ולא יעשה את העבודה אם לא תיקחו את רשימת הדיוור שלכם בידיים, ותתחילו לטוות את הקשרים הנכונים עם המנויים – כבר מהרגע הראשון
  • וזה אומר, שאחרי שכתבתם מגנט לידים אולטרה-ספציפי, ודף נחיתה משכנע שהופך את המתעניינים למנויים ברשימה – הדבר הבא שאתם פשוט חייבים לעשות זה לא לעצור לנוח, אלא להכין להם תיכף ומיד סדרת מסרים מזמינה ואסטרטגית, שתוביל אותם היישר אל הרכישה הראשונה, כדי להפוך אותם ממנויים ללקוחות משלמים (משפך שיווקי או לא משפך שיווקי?) 

אבל שום מאמר שעוסק בטעויות לא יהיה שלם בלי הטעות החמישית, שהיא הטעות הגדולה והמיותרת מכולן.

טעות מס’ 5 שעלולה לחבל בכל משפך שיווקי: לא מחברים את המשפך לאוטומציה

אולי החלק החשוב ביותר בכל התהליך, ומה שהופך את המשפך השיווקי לכלי כל כך אפקטיבי זה האפשרות לחבר אותו לאוטומציה, כדי לייצר תזרים מתמשך של לקוחות משלמים מאפס למאה – ללא מגע יד וללא התעסקות מצדכם. ולמה עדיין רוב בעלות ובעלי העסקים לא שם? לא כל כך מעט אנשים מקימים משפך שיווקי, מחברים אותו לאוטומציה שמזרימה עוד ועוד לידים מצד אחד, וממירה אותם ללקוחות משלמים מצידה השני?

אולי בגלל שהמילה “אוטומציה” מתחברת להם לעניין הטכנולוגי, שחלק גדול מהם בורחים ממנו כמו מאש… ואולי בגלל שהם חושבים (בטעות) שרק עבודה קשה מביאה ברכה… ואולי בגלל שהם חוששים שהם לא יעמדו בקצב ולא ידעו מה לכתוב למי ומתי… ואולי הם מתעצלים להשלים את סדרת המיילים אז אין להם מה להכניס לאוטומציה… ואולי הם פוחדים לעשות טעויות ולצאת פיתה מול הלקוחות…

לא משנה מה הסיבה שמונעת מכם לחבר את המשפך שלכם למערכת אוטומטית – תתגברו עליה הכי מהר שאתם יכולים ותנו למשפך השיווקי שלכם להביא לכם לקוחות משלמים, על אוטומט.

אז מה צריך לעשות?

  • דבר ראשון לסגור את הפינה החסרה של המשפך השיווקי עם סדרת מסרים למייל, שמעבירה את המנויים החדשים משפך היכרות בפני עצמו – ומובילה אותם לרכישה הראשונה, בהתאם למטרה שהגדרתם לעצמכם מלכתחילה
  • ואם אין לכם עדיין דף מכירה או מעמד מכירה אחר שבו תמכרו את מה שהחלטתם למכור – זה הזמן לכתוב את הדף או את הוובינר, ו/או לתרגל טכניקות של שיחות מכירה 101, שיעזרו לכם לסגור יותר עסקאות ולהמיר יותר אנשים ממצב של גולשים או עוברי אורח אנונימיים ועד להפיכתם ללקוחות משלמים. והנה, סגרנו את המעגל.

בשורה התחתונה

משפך שיווקי הוא התהליך שעוברים אנשים ממצב של גולשים או עוברי אורח אנונימיים ועד להפיכתם ללקוחות משלמים. אלא שבעלות ובעלי עסקים רבים שמנסים לייצר כמויות מטורפות של תוכן ולג’נגל ללא הפסקה בין ערוצים ורשתות, כדי להניע את התהליך – מגלים מהר מאוד שמאמצי השיווק שלהם הופכים למלחמת התשה מתמשכת של ייצור תוכן וחשיפה, שקשה לעמוד בה לאורך זמן.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהמשפך השיווקי באמת ישרת את העסק שלכם – חשוב להימנע מ-5 טעויות קשות ומזיקות ולפעול בצורה הנכונה: להגדיר מטרה ברורה, לאפיין מי קהל המטרה, לחשוב “מכירה” ולא “העשרה”, לבנות ולהקים את כל המשפך מההתחלה ועד הסוף, ולחבר אותו לאוטומציה שתהפוך אותו לנהר שוצף וקוצף של לידים מדויקים ונלהבים – 24/7.

עכשיו תורכם

עד כאן, מניתי בפניכם 5 טעויות קשות בבניית המשפך השיווקי שבגללן המשפך שלכם תקוע (ומה לעשות במקום כדי שתוכלו לעבוד פחות קשה ולהצליח הרבה יותר). עכשיו הבמה כולה שלכם. איזו טעות תוכלו להוסיף לרשימה מניסיונכם (ומה לעשות במקום)? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף עם החברים

רוצים לתרגל יחד אתי את 5 הפתרונות שיאפשרו גם לכם לתכנן משפך שיווקי שיזרים לכם לקוחות משלמים? מוזמנים להצטרף אליי לסדנת הדרכה בלייב – בדף העסקי שלי בפייסבוק – ביום חמישי הקרוב 25.2.2021, בשעה 09:00. להצטרפות לשידור – לחצו על הקישור והבטיחו את מקומכם: https://www.facebook.com/events/262728792025239/

👈 להורדת חוברת ההדרכה שהכנתי לכם ליישום המאמר – לוחצים כאן 👉

 

משפך שיווקי

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן