טעויות בשיווק: 5 טעויות שיווקיות קריטיות שעושות בעלות עסקים באינטרנט (ומה לעשות במקום)

טעויות בשיווק: 5 טעויות שיווקיות קריטיות שעושות בעלות עסקים באינטרנט (ומה לעשות במקום)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
5 טעויות שיווקיות

היום כבר ברור לכולם שכתיבת תוכן באינטרנט היא דרישת סף עסקית שמי שרוצה להצליח פשוט לא יכולה בלעדיה, ועדיין חלק גדול מבעלות העסקים שאני פוגשת – און ואוף ליין – לא מרוצות מהביצועים, לא מרוצות מהתוצאות ולא משיגות את היעדים העסקיים שאליהם כיוונו מלכתחילה. נשמע מוכר? האם גם את מבינה שללא נוכחות מבוססת תוכן און ליין – יהיה לך קשה מאוד להגיע ללקוחות חדשים… ועדיין אינך רואה ברכה במאמציך? על 5 טעויות קריטיות שעושות בעלות עסקים רבות, רבות מדי, בשיווק דיגיטלי (ומה לעשות במקום) – במאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם את ההמלצות ולשתף עם החברות.

אז כן, אי אפשר היום לגדל עסק בלי לכתוב תוכן, אבל לא כל סוגי התוכן נולדו שווים, ואם התוכן שאת כותבת (או שכתבו עבורך) לא באמת מוביל אותך למטרות שאליהן את מכוונת – יכול להיות שהסיבה היא 5 טעויות קריטיות שתוקעות אותך ומונעות ממך להתקדם כמו שרצית.

עוד מעט נראה מה הטעות הגדולה מכולן, אבל תחילה – הנה הטעות הראשונה.

טעות שיווקית מס’ 1: סומכות על כותבי תוכן חיצוניים

ללא ספק, כותבי תוכן מקצועיים ומיומנים בכתיבה שיווקית יודעים את עבודתם. בואי, אני תמיד הראשונה לפרגן לקולגות. אממה, דווקא המיומנות המקצועית עלולה להיות בעוכריך, מפני שקודם כל, היא תוקעת אותך עם תוכן שהולך ומתישן מיום ליום, שאין לך באמת יכולת לעדכן בעצמך מבלי להוציא עוד כסף (והרבה) מהכיס. ושנית, ברוב המקרים, התוכן הזה יהיה מבריק להפליא ושנון לתפארת, אבל הוא לא ידבר את הקול האישי והאותנטי שלך… ביג מיסטייק!

אז מה נכון לעשות?

  • במקום להשקיע אלפי שקלים בכתיבה שיווקית מקצועית, עדיף להשקיע ביכולות הכתיבה השיווקית שלך, כדי לרכוש וליישם בעצמך את המיומנות החשובה ביותר בעולם העסקי הדיגיטלי
  • כתיבה שיווקית היא כמו רכיבה על אופניים. בהתחלה אולי תפלי פה ושם, וקצת תתקשי להישיר מבט ולדווש בעת ובעונה אחת… אבל מהר מאוד תגלי שאת מדוושת להנאתך ומגיע במהירות ליעדים הרצויים. את, ולא אף אחד אחר…
  • וזה יקרה הרבה יותר מהר ויהיה הרבה יותר אותנטי, אם לאורך התרגול יהיה לידך מישהו שיעזור לך לקום, ידריך אותך איך להתקדם מהר יותר, ויחסוך ממך טעויות מיותרות שעלולות לעלות לך בזמן יקר והוצאה מיותרת.

וזה מביא אותי לטעות השנייה, שגם היא טעות רווחת שעולה לבעלות עסקים רבות הרבה כסף, בלי להבטיח להן את התוצאות הרצויות.

טעות שיווקית מס’ 2: משקיעות כסף וזמן על מיתוג עסקי ולוגו

לעשות מיתוג לעסק זה משהו שעשוי להישמע לך כיף גדול: לשבת עם המעצבת לבחור צבעים, לדמיין שהעסק שלך הוא דמות כזאת או אחרת… לחפש לוגו מושך וסלוגן מבריק… חגיגה… אממה, החגיגה הזאת תעלה לך בדרך כלל משהו כמו 3,000 ₪ וצפונה, בזמן שהשאלה היחידה שאת באמת צריכה לשאול את עצמך בשלב הזה היא, האם זה יביא לך לקוחות. לא גלורי. לא פוזה. לקוחות משלמים. וצר לי להגיד לך, אבל ברוב המקרים, אולי יהיה לך מיתוג מבריק להפליא ומרשים לתפארת, אבל את לא תהפכי בין ליל, לא למקדונלדס ולא לאפל… את פשוט תזרקי הרבה כסף על חלומות… ביג מיסטייק!

אז מה נכון לעשות?

  • במקום להשקיע אלפי שקלים על מיתוג יוקרתי ולהתחבט שעות בין לוגו אלף ללוגו גימל, עדיף להשקיע בדיוק של הלקוחות הפוטנציאליים שלך, ולחלוק אתם את המידע שהם מחפשים ורוצים
  • אולי זה מאכזב, וזה בוודאי הרבה פחות זוהר, אבל ללקוחות הפוטנציאליים שמחפשים פתרונות ברשת, לא ממש משנה אם הלוגו שלך הוא כתום תפוז או ירוק תפוח. הם בסך הכל רוצים לקבל את התשובות שיעזרו להם, ובמילים הכי פשוטות וברורות. ולכן, האתגר האמיתי שלך בשלב הזה הוא לדייק את הלקוחות שמתאימים לך, ואת זה לא מוצאים במשחקי תפקידים של “אישיות העסק שלך”, אלא בבירור מעמיק ורציני
  • וגם זה יקרה הרבה יותר מהר והרבה-הרבה יותר מדויק, אם תיעזרי במישהו מקצועי ומנוסה, שיאפשר לך פרספקטיבה רחבה יותר ומעורבת פחות.

והנה הגענו לטעות השלישית, ואם דיברנו על כסף – זו אחת אם לא ה-טעות היקרה ביותר…

טעות שיווקית מס’ 3: בונות אתר גדול ומפואר

אתר אינטרנט הוא ללא ספק הנכס השיווקי הדיגיטלי החשוב ביותר שלך, והוא קריטי להצלחה העסקית שלך לאורך זמן. האתר שלך הוא לא רק ביתך ומבצרך און ליין, הוא נשמת אפו של הקידום האורגני, שמאפשר לך למקסם את החיבור בינך לבין מנוע החיפוש של גוגל, וליהנות מחשיפה אפקטיבית ללקוחות הנכונים, וכל יום יותר. אממה, בשביל זה לא צריך אתר גדול ומפואר, שצועק “שופוני” בכל קילובייט, ועולה לך אלפי שקלים שקרוב לוודאי לעולם לא יחזירו את עצמם בתנועת לקוחות. ביג-ביג מיסטייק!

אז מה נכון לעשות?

  • קודם כל להבין, שכשאת בונה אתר גדול עם עשרות דפים על מוצרים ושירותים – גוגל, שהיא ביי פר החברה הכי טובה שלך ברשת, תשלח את הרובוטים שלה לבדוק מה הקטע. ואז הם יבואו, והם יסרקו את כל הכתיבה השיווקית ששילמת עליה הון תועפות, ואז הם ילכו ולא יחזרו, כי איזו סיבה יש להם לחזור? הרי המידע שם והוא לא משתנה…
  • אז מה כן? במקום לבנות מפלצת דיגיטלית עתירת אגו, את רוצה אתר קטן, זריז ופונקציונלי, עם מינימום דפים שמדברים עליך ועל העסק שלך (סו הלפ מי גוד) ועם מקסימום ידע מעשי, שימושי ורלבנטי ללקוחות שאליהם את רוצה להגיע. ואת הידע הזה את תתני להם במאמרים שלך שיישבו בבלוג שלך, שנמצא אך ורק בתוך האתר שלך (ולא בשום מקום אחר!)
  • ורק למען ההוגנות, אני חייבת להגיד שגם לכתוב מאמרים שכתובים בצורה שיווקית נכונה זה לא משהו שנולדים אתו, ואם יש משהו ששווה להשקיע בו, ולחפש מישהו שידייק את הכתיבה שלך ויסביר לך מה כן ומה לא, ולמה – זה בדיוק זה.

וזה מביא אותי לטעות הרביעית, שבגללה יש הרבה מאוד בעלות עסקים שבורחות מתוכן כמו מאש, ואותי, באופן אישי היא אשכרה, מטריפה בכל פעם שאני נתקלת בה…

טעות שיווקית מס’ 4: מתפשטות לעיני כל ללא בושה (במילים כמובן)

כתיבה אישית אותנטית היא מאסט לכל מי שרוצה ליצור קשר אישי אותנטי עם הלקוחות הנכונים. אבל כתיבה אישית אותנטית אין פירושה להתפשט לעיני כל, לחלוק פרטים אינטימיים מחייך או  לגרום לקוראים לשלוף את קופסת הטישווז… אם במקרה דילגת על פרק הפתיחה של סדרת המופת “מלכות התוכן” אני רק רוצה להזכיר לך שהתוכן שלך הוא סוכן המכירות הדיגיטלי שלך. תפקידו למכור את העסק שלך ואת היכולות המקצועיות שלך, לא את חייך האישיים ובוודאי שלא את הפינות האישיות והאינטימיות שמקומן בבית פנימה, ולא בראש חוצות. כי להפוך את הנוכחות העסקית שלך לטלנובלה סוחטת דמעות און ליין זה הדבר הכי לא עסקי שיכול להיות. ביג-ביג מיסטייק.

אז מה נכון לעשות?

  • לשים את הלקוח במרכז. תמיד. בכל מקום. בכל תוכן. בכל מצב
  • וזה אומר: לעולם לא לדבר עליך, אלא על מה שהעסק שלך או המומחיות המקצועית שלך יכולים לעשות בשבילו. זה מה שהוא מחפש בגוגל. זה מה שמביא אותו. ובשביל זה את כותבת תוכן. תהיי מקצועית, עניינית ומעשית. תחלקי עם הקוראים שלך את הידע שחשוב להם. להם. לא לך. וגם כשזה חשוב לך – תמצאי את הזווית שתציג את מה שחשוב לך – דרך המשקפיים שלהם. ואם מה שאני כותבת כאן יגרום לעוד בעלת עסק אחת, אחת בלבד, שעד היום ברחה מהאינטרנט ו/או מפייסבוק כמו מאש, רק כי היא פחדה מהחשיפה העצמית שכרוכה בזה – להתחיל לכתוב תוכן ולהגיע ללקוחות שחשובים לה – אני את שלי עשיתי
  • מה אמרת? את חוששת שלא תדעי לשים את הגבולות הנכונים בעצמך? אני נוטה להסכים, ולכן, זה עוד מקום שבו שווה לך להיעזר במישהו מנוסה, שידע להדריך אותך, לכוון אותך, ובעיקר להציל אותך מפני עצמך… ולא מכוונות רעות, חלילה… אלא כי הרבה פעמים כשאנחנו כותבות – אנחנו נסחפות מבלי משים… וגולשות לעניינים משפחתיים, זוגיים, בריאותיים ואחרים, שלא מקדמים את טובת העסק ובוודאי לא תורמים לקשב של הקוראים… אנחנו פה בשביל החשיפה, לא בשביל החושפנות!

שום מאמר שעוסק בטעויות שעושות בעלות עסקים בשיווק דיגיטלי לא יהיה שלם ללא הטעות החמישית, והיא הטעות הקריטית ביותר.

טעות שיווקית מס’ 5: רצות מערוץ לערוץ בחיפוש נואש אחר פתרונות קסם

אני אתחיל מהסוף. אין פתרונות קסם בשיווק. יש טרנדים שמתחלפים בקצב של גרביים אחרי שיעור זומבה באוגוסט, ויש בעיקר הצפה של “מומחי שיווק” קולניים, שמחפשים את הפריירים שרצים אחר פתרונות הקסם. אז תעצרי, כי הטעות הכי גדולה שאת יכולה לעשות לעצמך זה להתיש את עצמך כמו קרפדה על ספידים, בחיפוש נואש אחר “הדבר הבא” שממנו, ורק ממנו, ואיך לא חשבו על זה קודם… תבוא הישועה (כלומר, הלקוחות).   ביג ביג מיסטייק!

אז מה נכון לעשות?

  • קודם כל להבין, שכל הרשתות האלה, מפייסבוק ועד טיק טוק ועד בכלל – כולן-כולן, ללא יוצא מהכלל – לא שלך. לא פועלות בשבילך. למען האמת, את לא מעניינת אותן. הדבר היחידי שמעניין אותן זה התוכן שלך – שממנו הן חיות, והכסף שלך – שאותו הן שואבות בקשית, וכל יום הן שואבות ממנו יותר ונותנות לך פחות תמורה… (ועוד לא אמרתי כלום על חוקי הפרסום הדרקוניים, על סגירת הפרופילים, ועל החירות הבלתי נסבלת שהן נוטלות לעצמן להציף את כולנו בפייק ניוז ממאירים שהורסים כל חלקה טובה… אבל על זה לא נדבר).
  • וזה אומר, שהדרך הנכונה באמת לנהל את התוכן שלך שהוא השיווק שלך באינטרנט, מתבססת על אותן 2 רגליים ותיקות ויציבות:
    • האחת, אתר עם בלוג – שבו תכתבי את המאמרים שלך, ותמנפי אותם לתנועה של קוראים מעוניינים באמת – בלי לייקים ו”מאממת שאת”, אבל עם זמן אתר משמעותי שיאותת לגוגל שכדאי לה לקדם את האתר שלך, ובעצם, לחשוף אותו לעוד הרבה יותר קוראים מעוניינים. זה מעגל ההצלחה האפקטיבי האמיתי של שיווק באינטרנט
    • והשנייה, משפך לגיוס לידים – שיאפשר לאותם קוראים מעוניינים להתחבר אליך בצורה יציבה ומתמשכת, כדי לבנות את מערכת היחסים החמימה שתאפשר לך להפוך את הלידים שלך ללקוחות משלמים – הרחק מהרעש והסחות הדעת של הרשתות החברתיות.
  • ומה עם הרשתות החברתיות, עידית? איך אפשר בלי פייסבוק? אז ככה: אנחנו ננצל את הרשתות שטובות לנו, ככל שהן עובדות עבורנו, אבל לעולם לא נבנה שם את הנוכחות השיווקית העסקית שלנו, אלא נמנף את החשיפה בהן כדי ליצור תנועה אל אתר הבית שלנו ואל רשימת הדיוור שלנו. כי זה – שלנו! את זה חשוב לנו לטפח, ומשם יגיעו הלקוחות והכסף!

בשורה התחתונה

היום כבר ברור לכולם שכתיבת תוכן באינטרנט היא דרישת סף עסקית שמי שרוצה להצליח פשוט לא יכולה בלעדיה, ועדיין חלק גדול מבעלות העסקים שאני פוגשת – און ואוף ליין – לא מרוצות מהביצועים, לא מרוצות מהתוצאות ולא משיגות את היעדים העסקיים שאליהם כיוונו מלכתחילה.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, מה שעליך לעשות כדי להתגבר על המציאות הבעייתית הזאת ולהוביל את העסק שלך לתוצאות העסקיות הרצויות, הוא להפסיק לזרוק כסף על מהלכים מיותרים ולהשקיע בעצמך: ללמוד איך להשתמש בכתיבה שיווקית שתשרת אותך לאורך זמן, להשקיע בתוכן מועיל ולא בראוותנות מיתוגית, לבנות אתר פונקציונלי עם בלוג שיוביל אליך את הקוראים הנכונים, לשים את הלקוח במרכז ולהוביל את התוכן שלך אליו, והכי חשוב: להפסיק לפרפר בין טרנדים ולהתפתות לכל שטות, ולהבין שהדבר החשוב ביותר הוא להקים נכסים שיווקיים משלך, לשמור אותם בידיים שלך, ולטפח אותם לאורך זמן, בעקביות!

עכשיו תורך

עד פה פרשתי בפניך 5 טעויות שיווקיות קריטיות של בעלות עסקים רבות. רבות מדי. עכשיו הבמה כולה שלך. איזו טעות היית מוסיפה לרשימה? מה היית משנה, עושה אחרת או מציעה לקוראות לעשות? מוזמנת לחלוק אתנו את דעתך פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? למדת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות וקולגות.

רוצה להתחיל לבנות את תשתית השיווק העצמאית שלך? הצעד הראשון בדרך לתשתית שיווקית אפקטיבית באמת, היא להבטיח לעצמך תזרים שוטף ומתמשך של לידים מדויקים, שמתאימים לעסק שלך. כדי לעזור לך במשימה הלא פשוטה הזאת, יצרתי תבנית מוכנה לתכנון וכתיבה של מדריך חינמי לגיוס לידים, ואת מוזמנת להוריד אותה עכשיו במתנה ממניבלחיצה כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן