ספירלה שיווקית: איך בונים ספירלה שיווקית אוטומטית שמזרימה עוד לקוחות ועוד הכנסות בצורה שיטתית ויציבה

ספירלה שיווקית היא דרך סופר אפקטיבית לשיווק מבוסס תוכן, שיזרים לכם לקוחות משלמים בצורה שיטתית ויציבה ויאפשר לכם להגדיל משמעותית את ההכנסות בעסק.

דמיינו לעצמם שהייתם יכולים לכתוב את כל התוכן הדרוש לכם לקידום המשפך השיווקי בעסק, ואז לתזמן אותו בצורה אוטומטית ולהפעיל אותו בסך הכל בעזרת מאמר חדש בבלוג שלכם. הייתם רוצים לדעת איך לעשות את זה? הייתם רוצים לדעת איך לעשות את זה שוב ושוב כדי להזרים לידים ולקוחות חדשים לעסק 24/7? בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניכם, ואני מזמינה אתכם לקרוא, לגלות איך למנף את התוכן שלכם לספירלה שיווקית אוטומטית, ליישם הלכה למעשה ולשתף עם אחרים.

שיווק אפקטיבי חייב להתבסס על שלוש אבני יסוד:

  • הראשונה – התוצאה הרצויה שאליה אתם מכוונים ורוצים להוביל את העסק שלכם
  • השנייה – הגדרה ברורה ומדויקת של קהל המטרה הנכון
  • והשלישית – תוכן שתומך בתוצאה הרצויה שלכם ופונה לאותו קהל מטרה כדי לחבר ביניכם

במילים אחרות, כדי שהשיווק שלכם יאפשר לכם להזרים לעסק לקוחות משלמים ולהגדיל את ההכנסות – אתם צריכים להבין ולהגדיר:

  • מי אתם
  • מי הם – הלקוחות
  • ואיפה אתם נפגשים

ורק אחרי שתענו על 3 השאלות האלה – תוכלו להוביל את השיווק שלכם אל הצעד הבא, ולחבר את כל המרכיבים לספירלה שיווקית אוטומטית.

האם אתם יודעים מי אתם?

האם אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע? כמה אתם רוצים להרוויח ומה המוצרים או השירותים שיאפשרו לכם להגיע ליעד המכירות שאליו אתם מכוונים? האם יש לכם תכנית פעולה עסקית מסודרת, שמאפשרת לכם להתקדם בצורה שיטתית אל יעד המכירות שלכם?

קחו נייר ועט ושרטטו בצד שמאל של הדף קו אנכי – מלמעלה ועד למטה.  זה ציר ההתקדמות שמגדיר “מי אתם” בהתאם למוצרים או לשירותים שאתם מציעים.

מה עושים עכשיו?

  • בקצה העליון של קו – רשמו מהו מוצר הדגל שמייצר לכם או שאמור לייצר לכם את רמת ההכנסה הגבוהה ביותר.
    בהחלט יכול להיות שמוצר הדגל הזה הוא המוצר היחידי שלכם, ושבשלב הזה של העסק שלכם הוא מוצר זול יחסית, שמניב לכם כמה מאות שקלים ללקוח או כמה אלפי שקלים בודדים בחודש.  וזה לגמרי בסדר, מפני שזה אומר שיש לכם לאן לשאוף ולאן להתקדם. האם אתם כבר יכולים להרגיש איך פרפרים של התרגשות מתחילים לרקוד לכם בכל הגוף? איזה כיף, לא כך?
  • עכשיו, בואו נעבור אל הקצה התחתון של הקו – ושם, רשמו מהו המוצר החינמי שלכם, אותו מוצר ידע – מדריך חינמי, סדרת סרטונים חינמיים, או מוצרי ידע חינמיים אחרים – שמכניסים לכם או אמור להכניס לכם לידים לרשימת הדיוור שלכם.
  • ועכשיו – תנו עוד מבט: האם יש קשר בין השניים? האם האנשים שהביעו עניין במוצר החינמי שלכם, הביעו עניין עד כדי כך שהם היו מוכנים לתת לכם את המייל שלהם ואולי גם את השם שלהם ואת מספר הטלפון הנייד שלהם, הם אותם אנשים שמתאימים לפרופיל קהל המטרה של מוצר הדגל שלכם, שנמצא בקצה העליון של הקו?

וזה מעביר אותנו אל אבן היסוד השנייה והחשובה ביותר של השיווק: קהל המטרה שלכם.

המדריך לניהול תוכן אפקטיבי

האם אתם יודעים מי הם?

האם אתם יודעים למי אתם יכולים לעזור? מי האנשים שהפתרונות שלכם זה בדיוק מה שהם רוצים? מה הכאבים שלהם? מה מעיר אותם בלילה? מה גורם להם להרגיש לא טוב במקום שבו הם נמצאים עכשיו? לאן הם רוצים להגיע?

אלה הם הלקוחות האידיאליים שלכם. האנשים שהפתרונות שלכם נותנים מענה למה שהם  כל כך כל כך רוצים – שהם יהיו מוכנים לשלם כל מחיר ולעשות כל מה שנדרש כדי להיות שם.

האם יש לכם תכנית פעולה סדורה שתאפשר לכם להוביל אותם בצורה שיטתית מהמקום שבו הם נמצאים אל המקום שבו הם משתוקקים להיות?

חזרו אל העט והנייר ושרטטו קו אנכי – מלמעלה ועד למטה.  רק שהפעם, הקו הזה יהיה בצד ימין של הדף. יש? הקו הזה – הוא ציר ההתקדמות שמגדיר מי הם – בהתאם למוצרים או לשירותים שאתם מציעים. 

מה עושים עכשיו?

  • בקצה העליון של קו – רשמו מה התוצאה הרצויה של הלקוח האידיאלי שלם. איפה הוא רוצה להיות. מה או מי הוא רוצה להיות. איך הוא רואה את עצמו בעתיד שאליו הוא כל כך משתוקק?
  • עכשיו, בואו נעבור אל הקצה התחתון של הקו – ושם, רשמו איפה הלקוח שלכם נמצא עכשיו. במקום הזה יש כמה וכמה אופציות
    יכול להיות שהוא חי את חייו מתוך הרגשה שזה לא החיים שהוא תכנן לעצמו, והוא מתחיל להרגיש אי נוחות או חוסר שקט, כי זה לא מה שהוא רוצה אבל הוא עדיין לא יודע להגדיר לעצמו מה הוא כן רוצה.
    ויכול להיות שהוא כבר קיבל החלטה לעשות משהו כדי לשנות את המצב שהוא לא מרוצה ממנו, אבל עדיין לא בשלה העת, או שהוא רוצה לבדוק עוד כמה דברים תחילה, הוא שהוא רוצה להתייעץ עם כמה אנשים לפני שהוא יקבל את ההחלטה …
    או… כל מיני אפשרויות אחרות שהמכנה המשותף לכולן הוא הפער הגדול בין החלומות והמציאות, בין התשוקה הגדולה
    עתיד לבוא לבין חוסר הנוחות או אפילו הכאב במקום שבו הוא נמצא כעת, המקום שאנחנו בהחלט יכולים לקרוא לו “נקודת האפס” של הדרך שלו אל העתיד הטוב יותר שהוא רוצה לעצמו.
  • אז עכשיו – תנו עוד מבט, ותשאלו את עצמכם איפה אתם יכולים להתחבר אליו כדי להוביל אותו לשם.
    האם מוצר הדגל שלכם, שנמצא בקצה העליון של ציר הפתרונות שאתם מציעים – באמת נותן מענה ללקוח האידיאלי שלכם ובאמת מאפשר לו להגיע לעתיד הטוב יותר שאליו הוא משתוקק?
    והאם המוצר החינמי שלכם, שנמצא בקצה התחתון של ציר הפתרונות שלכם – יכול לתת לו את הדחיפה או את ההשראה או את המוטיבציה, או מה שלא יהיה אותו משאב שלו הוא זקוק, כדי להתחיל להתקדם בכיוון?

המקום שבו מתרחש המכירה יהיה המקום שבו תצליחו לעורר באנשים את ההשראה להשקיע בעתיד טוב יותר של עצמם. זה מה שהם רוצים. והתפקיד שלכם הוא לבנות את הגשר שיוביל אותם מההווה הלא רצוי אל העתיד הטוב יותר שאליו הם שואפים.

איפה אתם נפגשים?

ועכשיו בואו נחזור אל שני הקווים האנכיים שבניתם 

מה שאתם רוצים לעשות עכשיו, אחרי שווידאתם שיש התאמה בין מוצר הדגל שלכם לבין התוצאה הרצויה של הלקוח האידיאלי שלכם, ושהמוצר החינמי שלכם באמת מספק לו את הטריגר להתחיל לזוז קדימה, זה למקם על שני הקווים עוד כמה אבני דרך:

  • על ציר הלקוח – אלה יהיו השלבים שיאפשרו לו להתקדם מנקודת האפס אל התוצאה הרצויה
  • על הציר שלכם – אלה יהיו הפתרונות שיתנו את המענה הדרוש לאותם השלבים, כדי לאפשר ללקוח האידיאלי שלכם להתקדם אל השלב הבא, ואל זה שאחריו…עד לפתרון הדגל שלכם, שפוגש את הלקוח שלכם בדיוק בשלב האחרון והקריטי להשלמת הדרך והמשימה.

למשל:
אם מדובר בדיאטנית שמתמחה בילדים –

  • התוצאה הרצויה עבור ההורים תהיה ילדים שמחים שאוכלים בצורה מאוזנת וגדלים בבריאות טובה.
  • מוצר הדגל שלה יהיה תכנית מעקב צמודה שמשלבת ייעוץ, מעקב גדילה, תפריטים, ייעוץ טלפוני וכל מה שצריך כדי לאפשר להורים להגיע לתוצאה הרצויה העליונה: ילד שמח שאוכל בצורה מאוזנת וגדל בבריאות טובה
  • נקודת ההתחלה בחיבור בינם לבין הדיאטנית תהיה המקום שבו משהו לא עובד להם כמו שהם רוצים: הילדים מסרבים לאכול אוכל בריא ודורשים חטיפים ושטויות, הילדים לא אוכלים מספיק ו/או לא עולים במשקל, הילדים מסרבים לנסות אוכל חדש ומסתפקים ב4-5 מאכלים מוכרים בלבד… תמחקו את המיותר ותוסיפו מה שלא מניתי… בשורה התחתונה – משהו לא עובד וההורים המודאגים מתחילים לחפש פתרון.
  • זה המקום שבו הם ילכו לגוגל, כמו 90% פלוס מהאנשים שמחפשים פתרונות, ויתחילו לשוטט בחיפוש אחר פתרונות. בשלב הזה הם אפילו לא יודעים מה הם מחפשים. אפשר לומר שהם מגששים באפילה… ומחכים ל”משהו הזה” שכשהם יראו אותו – הם יגידו לעצמם “בינגו” ויתחילו לבדוק את המקום יותר לעומק.
  • אם מה שהם יראו בשיטוט הראשוני יתחבר אל המצוקה שלהם – בהחלט יכול מאוד להיות שהם ימצאו גם מדריך חינמי שייתן להם כמה פתרונות לשפר את הרגלי האכילה של הילדים. אחת התלמידות המוכשרות שלי, ענת תבור, כתבה מדריך מקסים בשם “כן משחקים עם אוכל” – שבו היא נתנה להורים כל מיני פתרונות לשפר את החיבור בין הילדים לבין האכילה.
  • השלב הבא בתהליך יכול להיות פגישת ייעוץ בקליניקה – כדי לבנות תכנית פעולה על בסיס מידע שממוקד בילד הספציפי ובהרגלי האכילה שלו
  • והשלב שאחריו יכול להיות להיות מפגשי הורים אחת לחודש, שבהם הם יוכלו להעלות בעיות שוטפות ולקבל תשובות ואסטרטגיות פעולה.

זאת המשמעות של משפך שיווקי מבוסס לקוח

ואת כל הדרך הזאת אתם אמורים לעשות בעזרת 4 סוגים של תוכן:

  • תוכן ליצירת מודעות – תוכן שיוצר את החיבור הראשוני בינכם לבין גולשים מזדמנים
  • תוכן לגיוס לידים – תוכן שמוביל את הגולשים המתעניינים להצטרף לרשימת הדיוור שלכם כדי להדק את הקשר ביניכם
  • תוכן בונה קשר – תוכן שתפקידו להעמיק ולחזק את הקשר שנוצר ולהפוך אותו לקשר יותר ויותר משמעותי ואיכותי
  • תוכן בתשלום –תוכן שמייצר לכם הכנסה באופן ישיר, שמתבסס על מערכת היחסים החזקה וההדוקה שבניתם עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות 3 סוגי התוכן החינמיים שדיברנו עליהם קודם.

4 סוגי התוכן האלה, הם התכנים שמרכיבים את המשפך השיווקי שלכם – וגם הם, כמו כל דבר אחד שאתם עושים בשיווק – חייבים להתכוונן אל הלקוח האידיאלי שלכם, כדי שהם יוכלו למשוך את תשומת הלב של האנשים הנכונים – הגולשים שיש להם הכי הרבה פוטנציאל להפוך בסופה של הדרך ללקוחות משלמים.

אתם תמיד תתחילו בתוכן מודעות – כדי לצוד את עינם של הלקוחות הפוטנציאליים, ומשם תמשיכו לתוכן לגיוס לידים – כדי להכניס אותם למשפך השיווקי שלכם ולהפוך אותם מגולשים מזדמנים למנויים.

ועכשיו, כשהם בסטטוס של לידים – אתם תשתמשו בתוכן בונה קשר כדי לחמם את היחסים ואז תובילו אותם לתוכן בתשלום כדי להפוך אותם מקוראים לקונים.

ממשפך תוכן לספירלה שיווקית

ועכשיו – בואו נראה איך אנחנו יכולים לשכפל את התהליך כדי ליצור ספירלה שיווקית אוטומטית – שתזרים לכם עוד לקוחות ועוד הכנסות בצורה שיטתית ויציבה 24/7.

אם זרמתם אתי לאורך ההדרכה – יש לכם עכשיו דף נייר שעליו ציירתם 2 קווים אנכיים:

  • משמאל – ציר המוצרים או השירותים שאתם מציעים.
  • מימין – ציר ההתקדמות של הלקוחות שלכם, שמבוסס על המוצרים או השירותים שאתם מציעים
  • ולאור שני הצירים – מלמטה למעלה יש 3 – 4 אבני דרך:

הכי למעלה – התוצאה הרצויה של הלקוח ומולה – מוצר הדגל שלכם

הכי למטה – נקודת הפתיחה שבה הלקוח יוצא לחפש פתרונות והוא שם לב לפתרונות שלכם ומולה  – המוצר החינמי שלכם

ובין לבין עוד 1-2 שלבים שמאפשרים ללקוח להתקדם לתוצאה הרצויה באמצעות הפתרונות המדורגים שלכם – שמתקדמים ממוצר חינמי, למוצר בתשלום נמוך, למוצר ביניים, ומשם למוצר הדגל.

מתחילים מתוכן מודעות

כל מה שקורה מתחת לנקודת האפס – כלומר: מהרגע שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יצא לחפש פתרונות ועד שהוא מצא אתכם והחל לגלות עניין במה שיש לכם להציע – מתבסס על חשיפה של אותו לקוח פוטנציאלי לתוכן מודעות חינמי. זה התוכן שמייצר את תזרים המתעניינים, והוא כפתור ההפעלה של הספירלה השיווקית שלכם. ככל שתלחצו עליו יותר פעמים – כך תאפשרו ליותר לקוחות פוטנציאליים להיחשף אליכם ולרצות להעמיק את הקשר אתכם.

הכלי היעיל ביותר הוא מאמר בבלוג, שכתוב על פי כל כללי השיווק, ומופץ במקומות הרלבנטיים ברשת.

משלבים תוכן מודעות עם תוכן לגיוס לידים

כל מה שקורה מרגע שלכדתם את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ועד שהוא מחליט לתת לכם את פרטי ההתקשרות שלו ולהפוך למנוי ברשימת הדיוור שלכם – מתבסס על עוד ועוד חשיפה של אותו לקוח פוטנציאלי לתוכן מודעות חינמי, שמוביל לתוכן גיוס לידים חינמי.

וזה המקום שממנו אנחנו מתחילים לטפס במעלה הספירלה

  • את הלידים שהצטרפו לרשימה – אנחנו נחמם עם תוכן בונה קשר שיוביל אותם אל התחנה הראשונה בשרשרת הפתרונות שיש לנו להציע להם.
  • ובמקביל – אנחנו נמשיך להזרים תוכן מודעות, שיזין את הספירלה מלמטה, ויכניס לידים חדשים לתוך המשפך.

ועכשיו בואו נעלה עוד סיבוב בספירלה:

  • במקום הזה אנחנו נחמם את הלקוחות שרכשו את הפתרון הראשון שלנו – עם תוכן בונה קשר ומודעות לקראת רכישת הפתרון השני,
  • ובמקביל – נחמם את הקשר עם הלידים החדשים ונוביל אותם אל הפתרון הראשון
  • ונמשיך להזרים תוכן מודעות כדי להזין את הספירלה מלמטה ולהכניס עוד ועוד לידים חדשים פנימה…

ושוב … ושוב… ובכל סיבוב נקדם את הלידים עוד קומה בספירלה ונזין מלמטה לידים חדשים עם תוכן מודעות וגיוס לידים.

ועכשיו, אתם רוצים לדעת מה הדבר הכי יפה בספירלת השיווק האוטומטית?

שאת כל התוכן שצריך, משלב המודעות, משלב גיוס הלידים, דרך התוכן שמחמם את הקשר ועד לתוכן בתשלום – אפשר לכתוב פעם אחת ולהכניס אותו לתוך תהליך אוטומטי, שיעבוד בשבילכם 24/7 דרך הספירלה שבניתם.

כל מה שתצטרכו לעשות כדי להניע את הספירלה ולהזרים לידים חדשים לתוך התהליך – יהיה לכתוב מאמרי מודעות ולהפנות את הקוראים החדשים שלכם אל השלב הבא בתהליך האוטומטי.

בשורה התחתונה

הרבה מאוד בעלי עסקים, הרבה מדי, עושים שיווק מכל הבא ליד וכותבים תוכן בשלוף, בלי לעצור לרגע ולשאול את עצמם למי הם כותבים ולמה, ואיך להפוך את החיבור שנוצר באמצעות התוכן כדי להזרים לעסק לקוחות משלמים בצורה שיטתית ויציבה ולהגדיל משמעותית את ההכנסות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, ברגע שתכירו לעומק את הלקוח האידיאלי שלכם, ותבנו את המשפך השיווקי שייתן לו את המענה המדויק שייקח אותו אל התוצאה שאליה הוא משתוקק,  וברגע שתמלאו את המשפך השיווקי בתוכן הנכון ותחברו אותו לאוטומציה שתניע את כל התהליך 24/7/365 ימים בשנה,

תהיה לכם ספירלה שיווקית אוטומטית – שמזרימה לכם כל הזמן עוד ועוד לידים איכותיים שהופכים ללקוחות משלמים מרוצים, ומגדילה את ההכנסות בעסק בצורה עקבית ומתמשכת. כל מה שתצטרכו לעשות – זה בסך הכל לכתוב ולהפיץ מאמרים עם תוכן מודעות, בתדירות קבועה, כדי להתניע את התהליך ולעשות תוכן אליפות!

עכשיו אתם

עד פה הראיתי לכם איך למנף את 4 סוגי התוכן שחייבים להיות בכל תמהיל שיווקי לספירלה שיווקית שמניעה את השיווק 24/7, ומזרימה לעסק עוד ועוד לידים ולקוחות חדשים. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה עוד דרכים תוכלו להציע כדי לנצל את התוכן בצורה אפקטיבית ולאפשר לקוראים למקסם את הנוכחות השיווקית שלהם ברשת? מוזמנים לחלוק רעיונות ותובנות למטה, בתגובות. ותבואו על הברכה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף עם החברים. רוצים לגלות מי הלקוח האידיאלי שלכם ולבנות את המשפך השיווקי שיזרים עוד ועוד לקוחות כמותו לעסק שלכם? בימים אלה יוצא לדרך מחזור נוסף של סדנת “צופן התוכן” שבה אנחנו צוללים לתוך הראש של הלקוח האידיאלי שלכם ובונים ביחד את המשפך השיווקי שיוביל אותו אליכם נלהב לשינוי ובשל לרכישה. כל הפרטים על סדנת “צופן התוכן” – פה בקישור. 

צופן התוכן

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לשיווק וניהול תוכן באינטרנט. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים משפך שיווקי שמזרים להם לקוחות ומגדיל את ההכנסות.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמייצרת לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

השארת תגובה