ניהול תוכן: הבלוג העסקי שלי ואני – מי צריך את זה בכלל

ניהול תוכן: הבלוג העסקי שלי ואני – מי צריך את זה בכלל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

על פי מחקרים, כ- 50% מהגולשים באינטרנט נוהגים לקרוא בלוגים באופן קבוע. אם חשבת שכל הבלוגים מספרים על חוויות המפגשים המשפחתיים או מרכזים את אוסף המתכונים של הדודה המיתולוגית – כדאי לחשוב שוב. מה שהתחיל כיומן רשתי אישי הפך זה מכבר לכלי עסקי רב עוצמה, שמשמש כמקפצה יעילה וזמינה לחשיפה עסקית לבעלי עסקים קטנים ולארגונים גדולים, כאחד. למה כתיבת בלוג טובה לעסק שלך? מה הנושאים שיהפכו את הבלוג שלך למנוף עסקי? מה חייב להיות בכל בלוג עסקי? ממה חייבים להימנע ומה לא לעשות בשום אופן? איך ניתן להרוויח מכתיבת בלוג? מה השוני בין הבלוג העסקי של עסק קטן לבין בלוג העסקי של חברה? איך משלבים את העובדים בפעילות הבלוג? ועוד ועוד – על כך בסדרת המאמרים שלפניך:  הבלוג שלי ואני –  להגיע. להניע. להרוויח. אז… נתחיל.

 

כתיבת הבלוג העסקי מאפשרת קשר טוב עם לקוחות פוטנציאליים ועם מנועי החיפוש

הידעת? מידי יום נפתחים ברחבי הרשת קרוב למאה אלף בלוגים חדשים. ברמה העסקית, יש לפחות שתי סיבות מצוינות לחשוב על בלוג משלך. האחת, הפורמט הלא פורמלי של כתיבת בלוג מאפשרת לך להעביר לגולשים מידע עסקי בטכניקות קלות לעיכול ושובות לב של מספרי סיפורים, לרתק אותם לתוכן ולרכוש על הדרך לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים במוצר או בשירות שלך.
שנית, בדיוק מאותה סיבה, גם מנועי החיפוש מאוד אוהבים בלוגים. אבל לא רק. עם שימוש נכון בכלי הקידום שמרבית פלטפורמות הבלוג מאפשרות, ניתן ללכוד את עינם של מנועי החיפוש ולהגיע לדירוג אפקטיבי ביותר בתוצאות החיפוש.
בהנחה שמטרת הבלוג שלך היא לקדם את העסק שלך, חשוב למצוא את המינון הנכון ואת השילוב הרצוי בין האישי והעסקי – כדי לזכות בתשומת הלב וביתרונות של שני קהלי היעד בצורה האופטימלית.   

הבלוג העסקי פירושו מחויבות לתוכן רלבנטי וממוקד קהל יעד על בסיס שוטף

לפני שיוצאים לדרך, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון: אם חשבת שכתיבת בלוג היא משימה פשוטה לביצוע וקלה ליישום – כדאי לך לחשוב שוב. היא לא. בלוג יעיל הוא מחויבות. משימה הצורכת הרבה עבודה קשה והקצאת זמן לא מבוטלת, כדי ליצור תוכן על בסיס שוטף, בתדירות קבועה ובאיכות שתמשוך אליה קוראים נאמנים.

על פי מחקרים, השקעת הזמן הממוצעת הנדרשת מכותבי בלוגים היא כ- 10 שעות בשבוע. הבשורה הטובה: האפשרות לכתוב ולשווק בלוגים באמצעות טלפונים ניידים ואייפדים הובילה למגמה של קיצור אורך הפוסטים, מה שבהחלט מקל על המשימה, אבל עדיין לא מייתר אותה.
לכן, לפני שיוצאים לדרך, חשוב לברר עם עצמך מה מטרת הבלוג, למי הוא פונה, במה הוא יתמקד ואיך לשמר אותו ולהזין אותו שוב ושוב בתוכן טוב, מעניין ורלבנטי.

הבלוג העסקי הוא כמו דיאטה. קל להתחיל. קשה להתמיד.

בלוג הוא ממש כמו דיאטה: קל להתחיל, אך קשה להתמיד. צריך סיבה טובה כדי להתיישב לכתוב וצריך עניין טוב כדי למצוא נושאים לכתוב עליהם. כמו שכל מכורי הדיאטות יודעים, סיבה טובה להתמיד בדיאטה יכולה להיות החתונה של הבת, המסיבה השנתית של החברה, אהבה חדשה, או מכנסיים הורסים שתלויים בארון ומחכים למפגש עם החברות מבית הספר היסודי. הנה רשימה של כמה שאלות שכדאי לך לשאול את עצמך קודם לצאתך לדרך הבלוגינג. וגם להקשיב לתשובות…

האם חשיפה פומבית היא באמת הקטע שלי?

בלוג הוא אמנם יומן רשת, אבל הוא לא יומן אישי שמנהלים לעת ערב וטומנים במסתורי המגירה הנעולה. מעצם טבעו, בלוג הוא חיה פומבית. אפילו פומבית מאוד, אם מביאים בחשבון את יכולתם של הקוראים להגיב, ולא תמיד להגיב באופן שצפית או רצית. לחשיפה כמו לחשיפה, יש יתרונות אבל גם אתגרים שצריך לצפות מראש ולדעת לטפל בהם. לכן, ההגדרה הנכונה של בלוג היא לא כל כך יומן רשת אלא יותר מכך, זהו עיתון רשת. עיתון לכל דבר ועניין. האם באמת ברצונך לחלוק את המידע שברשותך עם כל העולם ואשתו? האם המידע הזה עשוי לעזור למישהו? להעשיר את עולמו? לפתור את בעיותיו?האם המידע הזה מקדם את העסק שלך? והאם ניתן להעביר את המידע הזה מבלי לחשוף פרטים שלא היו נחשפים בדרכים אחרות?

האם באמת בא לי לחלוק את הידע שברשותי?

האם יש לך ניסיון וידע בתחומים שאחרים מגלים בהם עניין? האם ביכולתך לחלוק את המידע הזה עם אחרים? השאלה הזאת אינה טריוויאלית כלל. בעבר, היה מקובל לחשוב שכדי לשמור על יתרון התחרות, חייב בעל העסק לשמור את הקלפים שלו קרוב לחזה. היום מדברים על שיתוף ידע, והאינטרנט מלא בידע מכל סוג, מין וצבע. אבל השאלה שעליך לשאול את עצמך היא, האם הידע שברצונך לחלוק בבלוג שלך הוא ידע שהפצתו תתרום לעסק שלך? ולא פחות מכך, איפה לשים את הגבול בין שיתוף ידע לבין סטריפטיז עסקי, שעלול לחבל ביתרון העסקי של העסק שלך בעתיד.

האם אני מזהה צורך שהידע שברשותי יכול לענות עליו?

יכול להיות שיש לך המון ידע בתחום כלשהו, שגורם לך להתעורר בלילה מרוב התלהבות וחדוות יצירה. אבל, האם הידע הזה עושה פרפרים בבטן גם לאחרים? ובמלים פשוטות, האם הנושאים שברצונך לעסוק בהם בבלוג הם נושאים שיש להם קהל יעד פוטנציאלי? האם ניתן לתרגם את הידע המקצועי שלך למאמרים בגובה העיניים של הקוראים, שבאמת יעניינו, יעשירו וירכשו את אהדת הקוראים?  

האם ברצוני להשתמש בבלוג כדי לתמוך בפעילות השיווקית של העסק שלי?

הבנו. בלוג הוא דרך מעולה להעביר מידע עסקי ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים. בהשוואה לעלונים מודפסים וכלי דיוור מסורתיים אחרים, הוא קל מאוד לתפעול, זמין לעדכון, נגיש לקהל רחב, ועם בחירה נכונה של מילות מפתח ויישומי SEO אחרים, גם מנוף מעולה לצוד את עינם של מנועי החיפוש. אבל, וגם זה כבר נאמר, הוא צורך זמן, מחשבה, השקעה ומחויבות. האם הפעילות העסקית שלך מאפשרת לך לקחת על עצמך מחויבות כזאת? האם העסק שלך הוא עסק קטן של איש אחד, כך שכל נטל הכתיבה והעיסוק סביב הבלוג ייפול אך ורק על כתפיך?

האם אני רוצה להשתמש בבלוג כאתר הבית של העסק שלי?

בעידן שבו הרשת מספקת כל כך הרבה פתרונות אופרטיביים למינוף העסק, גם הבלוג יכול לשמש אותך כאתר לכל דבר ועניין. הוא אולי פחות אטרקטיבי ברמה הוויזואלית, ובהחלט מחייב השקעה מתמשכת בתוכן חדש ומעניין, אבל התוצאה עשויה לחסוך לך השקעה גבוהה באתר יקר ו(אולי) הרבה פחות אפקטיבי. האם זה מתאים לך? האם זה מתאים לאופי הלקוחות שלך? האם זה מתאים לסביבה העסקית של העסק שלך? יכול להיות שלכל המתחרים שלך יש אתרים מבריקים ומעוצבים, ויכול להיות שזה הסטנדארט של ה”לוק אנד פיל” בענף העסקי שלך. שווה לבדוק מה קורה מסביב, מה מקובל, מה מצוי ומה רצוי.

בכל אופן, אם התשובה על כל חמש האלות הייתה “כן”, עושה רושם שהגעת לבשלות המתאימה כדי לקחת על עצמך את המחויבות המתבקשת ולפתוח בלוג. המאמר הבא בסדרה יעסוק בדברים שחשוב להקפיד עליהם כשפותחים בלוג, בדגש על בלוג עסקי, כמובן. לא פחות מכך, נעסוק בדברים שחשוב להימנע מהם, כדי שהבלוג העסקי שלך ייצא לדרך ברגל ימין ויעזור לך למלא את היעדים שהצבת לו ולעצמך.

האם יש לך רעיונות לסיבות נוספות לפתיחת בלוג? אם כן, אשמח לקרוא עליהם בתגובות ולשתף את יתר הקוראים במחשבותיך.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן