ניהול תוכן: 3 טיפים להגדלת מספר ההקלקות על הניוזלטר שלך

ניהול תוכן: 3 טיפים להגדלת מספר ההקלקות על הניוזלטר שלך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

יש משהו שאני מאוד אוהבת במפגש היומיומי שלי עם מקבצי הניוזלטרים והמאמרים הנושרים אל תיבת המייל שלי בקצב של טייפון הודי ממוצע. מעבר להעשרה האינסופית והמתמשכת, אני זוכה לשני דברים חשובים, שתורמים רבות ליכולות התוכן שלי: האחד, פידבק חיובי או שלילי למה שאני עושה ולדרך שאני עושה את מה שאני עושה; והשני, חומר למחשבה – לצורכי שיפור, שינוי ותיקון

חומר מעשיר למחשבה מצאתי היום, בשעה שקראתי ראיון קצר עם ליזה קלר מחברת The Loud Few שדיווחה על אחוזי הקלקה ופתיחה מרשימים ביותר של הניוזלטר העסקי של החברה. קלר, נכתב שם, מאוד אהבה את דיווחי ההקלקות על הניוזלטר החודשי של החברה: 32.01% הקלקות ו- 40.99% פתיחות, בממוצע – הרבה מעל ממוצע מספר ההקלקות והפתיחות בענף שבו החברה פועלת (ובינינו, בהחלט מעל ומעבר אחוזי הפתיחה המקובלים במחוזותינו).

כיוון שאנחנו פה כדי ללמוד, שאלתי את קלר מה הסוד. לדבריה, יש להצלחה הזאת שלושה גורמים מובילים:

תוכן בלעדי

בחברת The Loud Few הבינו שכאשר מבקרי הבלוג, עוקבי הטוויטר, אוהדי הפייסבוק ומנויי הניוזלטר מקבלים כולם אותו תוכן – עלול הקורא לאבד את המוטיבציה לשתף פעולה, כלומר, להקליק ולפתוח את הניוזלטר. המסקנה לפי קלר: קיבלנו החלטה לכלול בניוזלטר שלנו מידע אקסקלוסיבי, הנכתב אך ורק עבור מנויי הניוזלטר, ולא מופיע בשום ערוץ אחר.

(ומה יש לי לומר על זה? כתיבה אקסקלוסיבית בגוף הניוזלטר היא הדרך שבה פעלתי אני בשבועות הראשונים של דוקטור תוכן, עד שהפסקתי , ומשלוש סיבות עיקריות: האחת, עומס יתר בגוף הניוזלטר, שהכביד על הקוראים והיקשה על הקריאה. השנייה, שכתיבה אקסקלוסיבית לניוזלטר היא לוקסוס שלא בטוח שניתן לעמוד בו לאורך זמן, במיוחד כשאין לך צבא של כותבים העומדים לשירות המטרה. והשלישית, שברמת ה- SEO, יש חשיבות רבה ליצירת תנועה בצמתי התוכן שלנו, כשהניוזלטר משמש כעוגן מרכזי לכל התכנים. יכול להיות שלחבר’ה מ-  The Loud Few זה מתאים. אני לא ממליצה לך לאמץ את הגישה הזאת, ואני יכולה להעיד שאחוזי הפתיחה של דוקטור תוכן, למרות שאינו נכתב בצורה כזאת, הם נאים ביותר!)

תוכן מגוון

המנוי המקבל את הניוזלטר של The Loud Few רואה בכל פעם מבחר מגוון של תכנים משולבים, נגיד: פוסט נבחר מהבלוג, מאמר הדרכה מעניין, ועוד מידע בעל ערך לקורא. “מצאנו שעל ידי העברת מגוון רחב של תכנים, ולא מאמר אחד בלבד או הודעה בודדת, ניתן לשפר או לפחות לשמר אחוזים גבוהים של הקלקה ופתיחה”, אומרת קלר.

(ומה יש לי לומר על זה? יש לי בעיקר נחת, כי זה בדיוק המודל של דוקטור תוכן, שאני נהנית לבנות על ידי שילוב חומרים שונים ומשלימים שנותנים לך תמונה רחבה של יישומי תוכן נכונים ואפקטיביים).  

ביצוע טסט A/B מדגמי לשורות הנושא

לדברי קלר, שורת הנושא בכל ניוזלטר עוברת בדיקת A/B על קהל קוראים מדגמי, והגירסה המנצחת היא זו שנשלחת ליתר הנמענים ברשימת התפוצה. “במשך הזמן, ניתן לראות מגמות שמגדירות בצורה מובהקת את טעם הקוראים, ומהם סוגי הכותרות שאנשים מגיבים להן בתיבות הדוא”ל שלהם”, היא אומרת. 

(ומה יש לי לומר על זה? נשמע שווה בדיקה. אני מניחה שמספר מנויי הניוזלטר של  The Loud Few נמצא בסקאלת האלפים הרבים, כך שבדיקה מדגמית כזאת מקיפה כמות מספקת של תגובות כדי לבחור את הכותרת המנצחת. כשדוקטור תוכן יגיע ל- 10,000 מנויים – אני אשמח לנסות את השיטה. נשמע לי מדליק לגמרי).

בשורה התחתונה:

כולנו מחפשים יחס מיוחד. אם יהיו למנויים שלך סיבות משכנעות להקליק על המייל, שוב ושוב ושוב, זה מה שהם יעשו. ובגדול!

מה דעתך? האם יש לך ניוזלטר? האם היית רוצה להגביר את מספר ההקלקות והפתיחות שלו? האם יש לך רעיונות משלך, לשתף אותי ואת יתר הקוראים?

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן