ניהול תוכן: 3 טיפים להגדלת מספר ההקלקות על הניוזלטר שלך

יש משהו שאני מאוד אוהבת במפגש היומיומי שלי עם מקבצי הניוזלטרים והמאמרים הנושרים אל תיבת המייל שלי בקצב של טייפון הודי ממוצע. מעבר להעשרה האינסופית והמתמשכת, אני זוכה לשני דברים חשובים, שתורמים רבות ליכולות התוכן שלי: האחד, פידבק חיובי או שלילי למה שאני עושה ולדרך שאני עושה את מה שאני עושה; והשני, חומר למחשבה – לצורכי שיפור, שינוי ותיקון

חומר מעשיר למחשבה מצאתי היום, בשעה שקראתי ראיון קצר עם ליזה קלר מחברת The Loud Few שדיווחה על אחוזי הקלקה ופתיחה מרשימים ביותר של הניוזלטר העסקי של החברה. קלר, נכתב שם, מאוד אהבה את דיווחי ההקלקות על הניוזלטר החודשי של החברה: 32.01% הקלקות ו- 40.99% פתיחות, בממוצע – הרבה מעל ממוצע ההקלקות והפתיחות בענף שבו החברה פועלת (ובינינו, בהחלט מעל ומעבר אחוזי הפתיחה המקובלים במחוזותינו).

כיוון שאנחנו פה כדי ללמוד, שאלתי את קלר מה הסוד. לדבריה, יש להצלחה הזאת שלושה גורמים מובילים:

תוכן בלעדי

בחברת The Loud Few הבינו שכאשר מבקרי הבלוג, עוקבי הטוויטר, אוהדי הפייסבוק ומנויי הניוזלטר מקבלים כולם אותו תוכן – עלול הקורא לאבד את המוטיבציה לשתף פעולה, כלומר, להקליק ולפתוח את הניוזלטר. המסקנה לפי קלר: קיבלנו החלטה לכלול בניוזלטר שלנו מידע אקסקלוסיבי, הנכתב אך ורק עבור מנויי הניוזלטר, ולא מופיע בשום ערוץ אחר.

(ומה יש לי לומר על זה? כתיבה אקסקלוסיבית בגוף הניוזלטר היא הדרך שבה פעלתי אני בשבועות הראשונים של דוקטור תוכן, עד שהפסקתי , ומשלוש סיבות עיקריות: האחת, עומס יתר בגוף הניוזלטר, שהכביד על הקוראים והיקשה על הקריאה. השנייה, שכתיבה אקסקלוסיבית לניוזלטר היא לוקסוס שלא בטוח שניתן לעמוד בו לאורך זמן, במיוחד כשאין לך צבא של כותבים העומדים לשירות המטרה. והשלישית, שברמת ה- SEO, יש חשיבות רבה ליצירת תנועה בצמתי התוכן שלנו, כשהניוזלטר משמש כעוגן מרכזי לכל התכנים. יכול להיות שלחבר’ה מ-  The Loud Few זה מתאים. אני לא ממליצה לך לאמץ את הגישה הזאת, ואני יכולה להעיד שאחוזי הפתיחה של דוקטור תוכן, למרות שאינו נכתב בצורה כזאת, הם נאים ביותר!)

תוכן מגוון

המנוי המקבל את הניוזלטר של The Loud Few רואה בכל פעם מבחר מגוון של תכנים משולבים, נגיד: פוסט נבחר מהבלוג, מאמר הדרכה מעניין, ועוד מידע בעל ערך לקורא. “מצאנו שעל ידי העברת מגוון רחב של תכנים, ולא מאמר אחד בלבד או הודעה בודדת, ניתן לשפר או לפחות לשמר אחוזים גבוהים של הקלקה ופתיחה”, אומרת קלר.

(ומה יש לי לומר על זה? יש לי בעיקר נחת, כי זה בדיוק המודל של דוקטור תוכן, שאני נהנית לבנות על ידי שילוב חומרים שונים ומשלימים שנותנים לך תמונה רחבה של יישומי תוכן נכונים ואפקטיביים).  

ביצוע טסט A/B מדגמי לשורות הנושא

לדברי קלר, שורת הנושא בכל ניוזלטר עוברת בדיקת A/B על קהל קוראים מדגמי, והגירסה המנצחת היא זו שנשלחת ליתר הנמענים ברשימת התפוצה. “במשך הזמן, ניתן לראות מגמות שמגדירות בצורה מובהקת את טעם הקוראים, ומהם סוגי הכותרות שאנשים מגיבים להן בתיבות הדוא”ל שלהם”, היא אומרת. 

(ומה יש לי לומר על זה? נשמע שווה בדיקה. אני מניחה שמספר מנויי הניוזלטר של  The Loud Few נמצא בסקאלת האלפים הרבים, כך שבדיקה מדגמית כזאת מקיפה כמות מספקת של תגובות כדי לבחור את הכותרת המנצחת. כשדוקטור תוכן יגיע ל- 10,000 מנויים – אני אשמח לנסות את השיטה. נשמע לי מדליק לגמרי).

בשורה התחתונה:

כולנו מחפשים יחס מיוחד. אם יהיו למנויים שלך סיבות משכנעות להקליק על המייל, שוב ושוב ושוב, זה מה שהם יעשו. ובגדול!

מה דעתך? האם יש לך ניוזלטר תקופתי שהיית רוצה להגביר את אחוזי ההקלקות והפתיחות שלו? האם יש לך רעיונות משלך, לשתף אותי ואת יתר הקוראים?

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לניהול תוכן דיגיטלי. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי לכתיבה והפצה של תוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים תשתית אוטומטית לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמביאה לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

השארת תגובה