תוכן שיווקי: גוגל מציגה את אלגוריתם צופית ומה זה אומר על התוכן שלך?

תוכן שיווקי: גוגל מציגה את אלגוריתם צופית ומה זה אומר על התוכן שלך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לפני מספר ימים הכריזה גוגל על אלגוריתם חיפוש חדש, בשם אלגוריתם צופית (מה שנקרא בעבר, בטעות, יונק הדבש). לדברי הגוגלאים, הפעלת האלגוריתם החדש צפויה להוביל לתוצאות חיפוש משופרות, אבל השאלה הגדולה באמת, כרגיל, היא: איך האלגוריתם החדש עומד להשפיע על תוצאות החיפוש הקיימות של דפי האינטרנט שלך. הנה כמה עובדות, נתונים ומסקנות מתוך הניוזלטר המופלא של חברת “Axandra“, המתמחה במוצרי SEO למקצוענים.

אלגוריתם הדירוג הוא האמצעי שמאפשר לגוגל לבחור את דפי האינטרנט המופיעים בתוצאות החיפוש. כולנו זוכרים היטב (חלקנו לטובה וחלקנו לטובה פחות…) את עדכוני האלגוריתם “פנדה” (שום קשר לדובים החמודים) ו”פינגווין”, שתכליתם הייתה להילחם בחוות תוכן ספאם ולשדרג את חשיבותו של תוכן איכותי, בונה קשר ומניע לפעולה, באתר.

אלגוריתם צופית החדש הוא אופרה אחרת. לא עדכון של הקיים, טלאי על טלאי – במענה לצורכי השוק ובעיקר לתחמני הרשת, אלא אלגוריתם חדש-דנדש, שנועד להחליף את האלגוריתמים הקיימים (אלה המוכרים, ואלה המוכרים פחות).

הבשורה הטובה: זה עובד בלי לקלקל
ובכן, מסתבר כי בשעה שגוגל הכריזה על האלגוריתם החדש לפני מספר ימים, הם הודו בחצי פה שהאלגוריתם כבר נמצא בשימוש “מבצעי” כחודש ימים. כיוון שבמהלך תקופה זו לא נחזו קטסטרופות יוצאות דופן (כפי שאירע בעבר בעת הפעלת עדכוני פנדה ופינגווין) – עושה רושם שכולם יכולים לשחרר את האוויר מהריאות ולהירגע. מהפכות – לא צפויות פה.

פינגווין ופנדה – אאוט. תוכן איכותי – אין
עדכוני הגן חיות של גוגל (הפינגווין והפנדה) היו שדרוגים של אלגוריתם הדירוג הישן, שנועדו כאמור לתת מענה לצורכי שוק החיפוש. אלגוריתם צופית החדש מחליף את האלגוריתם הישן, ויש מקום להניח כי הערך המוסף של העדכונים שליוו אותו בשנים האחרונות, הוכנס באופן מובנה לאלגוריתם החדש. כך או כך, מקומו החשוב של תוכן איכותי, מקורי ובונה קשר – נשאר כשהיה.

מה הבשורה שנושא אלגוריתם צופית בכנפיו?
לפי הגוגלאים, האלגוריתם החדש אמור להגיב טוב יותר לחיפוש בעל אופי של שיח חופשי. אם בעבר, התנהל החיפוש על בסיס ביטויי מפתח מנותקים מהקשר המשפט, הרי שהאלגוריתם החדש יודע להגיב ולאחזר מידע כמענה על שאלות, באופן שבו בני אדם מהשורה שואלים אותן.

למשל: אם תזינו בשורה החיפוש משהו כמו :”מה המקום הכי קרוב שבו ניתן לרכוש מקלדת אלחוטית של מייקרוסופט”, יעשו עכבישי האלגוריתם כמיטב יכולתם לתת מענה למשפט השלם, ולא למרכיביו. וזה מתחבר באופן ישיר להצהרות גוגל על הכנסת אלמנטים של בינה מלאכותית לאלגוריתם הדירוג, עוד מימי פנדה העליזים…

וזה טוב או רע ליהודים?
אה, טוב ששאלתם… אז כמו שכבר נרמז על ההתחלה: אלגוריתם צופית לא צפוי ככל הנראה לזעזע את אמות הסיפים של תוצאות החיפוש. אני אגיד את זה אחרת: אם האתר שלכם לא נפל בחודש האחרון ממרומי תוצאות החיפוש שעמלתם כה קשה להשיג – זה כבר כנראה לא יקרה ואפשר להירגע.

האלגוריתם החדש של גוגל מכוון לעבד את הסיגנלים המוכרים לכולנו היטב, רק לעשות את זה בצורה טובה יותר. המתכון לדירוג גבוה בגוגל נשאר כשהיה:

  • אתר מקצועי עם תוכן איכותי
  • לינקים חוזרים איכותיים מאתרים קשורים
  • תוכן שמחובר בטבורו ובנשמתו לתחום שבו עוסק האתר
  • ביטויי מפתח רלבנטיים, שיאפשרו לצופיות של גוגל למצוא את התוכן המצוין שלכם ולהשתמש בו כדי לדחוף אתכם קדימה בתוצאות החיפוש.

בשורה התחתונה: מה שישפיע על תוצאות הדירוג בעידן הצופית, זה תוכן!
בסופו של יום, הנה השאלה החשובה באמת: מה, מעכשיו, ישפיע על תוצאות הדירוג ויקדם את דפי האינטרנט שלכם במעלה תוצאות החיפוש? תוכן, תוכן איכותי, תוכן איכותי ממוקד לקוח.

אז כמו שאני אומרת כל הזמן (וסליחה אם אני נשמעת לפעמים כמו תקליט שחוק… זה רק כי העניין באמת בוער בעצמותיי):
יצירת תוכן היא כבר לא אופציה, אלא מהלך עסקי קריטי:

  • רק תוכן איכותי ישפיע באופן מובהק על דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש
  • רק תוכן שיווקי מתוכנן היטב יביא לאתר שלכם תנועה ממוקדת של קוראים שיהפכו לקונים
  • ורק ביצוע שיטתי ומובנה יאפשר לכם לייצר תוכן מדויק – במינימום השקעה ומאמץ, ובמקסימום הצלחה!

כדי לסייע גם לכם להתחבר לאסטרטגיית השיווק בתוכן ולהפוך את הידע המקצועי שלכם לקטר של רכבת השיווק, פיתחתי את סמינר “תוכן שיווקי בקלי קלות”, שהוא הסמינר היחידי בארץ הנותן מענה מרוכז לכל צורכי התוכן של בעלי עסקים:

  • לימוד עקרונות המסר השיווקי – החיוניים ליצירת החיבור הנכון שהופך קוראים לקונים
  • תכנון אסטרטגיית תוכן – כדי להבטיח שהתוכן השיווקי משרת את מטרות העסק שלכם
  • בניית תכנית תוכן מונחית מטרות – כדי לנטרל את תסמונת הרגע האחרון ולחסוך לכם זמן ומאמץ
  • כלים לכתיבת מאמר ב-20 דקות בלבד – שימקדו את הכתיבה שלך בדיוק במה שצריך
  • טכניקות יצירתיות לפיתוח רעיונות – שיבטיחו לכם שפע מאמרים ושפע קוראים – תמיד
  • קיצורי דרך – שיקנו לתוכן השיווקי שלכם מקסימום חשיפה ומקסימום אפקטיביות
  • וכרגיל… הפתעות, מתנות וארגז כלים להצלחה.

נותרו רק עוד 5 מקומות בסמינר “תוכן שיווקי בקלי קלות” הקרוב – המתקיים ב- 9.10
לקבלת כל הפרטים ולהרשמה – לחצו עכשיו על הקישור והבטיחו את מקומכם כבר בסמינר הקרוב!

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן