ניהול תוכן אורגני: 4 המרכיבים הקריטיים של ניהול תוכן חינמי שמכניס כסף לעסק

ניהול תוכן אורגני: 4 המרכיבים הקריטיים של ניהול תוכן חינמי שמכניס כסף לעסק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניהול תוכן אורגני

ניהול תוכן אורגני הוא המרכיב האחד והחשוב ביותר שהופך עסקים למותגים ומאפשר לאנשי מקצוע – בכל נישה ובכל גודל – למנף את היכולות המקצועיות לרווחיות עסקית, בלי להוציא כסף על פרסום ממומן.

חשבת פעם איך מצליחים יוצרי התוכן הגדולים והמשפיעים ביותר למתג את עצמם כמומחים מובילים ולשמור על מעמדם ככאלה לאורך זמן?

רוצה לדעת מה הסוד? פשוט מאוד: פעילות שיטתית, מאורגנת ומסודרת. דבר-דבר, לפי הסדר הנכון, שוב ושוב. ואם גם את רוצה להשתמש בתוכן כדי להשיג חשיפה עסקית נכונה, לבנות יחסים עם קהל המטרה שלך, ולמכור שירותים ומוצרים און ליין (וגם מחוץ לרשת) – גם את תצטרכי ללמוד לעשות את הדברים בצורה שיטתית, מאורגנת ומסודרת. 

רוצה לדעת מה זה אומר, ואיך עושים את זה? כדאי שתמשיכי לקרוא.

המרכיב מס’ 1 לניהול תוכן אורגני: הספקה מתמדת של תוכן איכותי

אחד האתגרים הגדולים ביותר שניצבים היום בפני בעלות עסקים, כמוך, הוא הצורך לייצר המון תוכן בעל ערך, באופן שוטף.

תחשבי על כל ערוצי השיווק השונים שלך: הבלוג שלך, החשבונות שלך ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, אולי רשתות נוספות), הערוץ שלך ביוטיוב, רשימת הדיוור שלך, ועוד… ועוד… עבור כל אחד מהם – תצטרכי להפיק תוכן ייחודי…

ובנוסף, חשוב לקחת בחשבון את הנוכחות בשוטף, כי המטרה היא לא רק לייצר תוכן שיספיק לשבוע או לחודש אחד קדימה, אלא ליצור זרימה מתמדת של תוכן למשך חודשים, או שנים, בהתאם לתכנית השיווקית שלך. ואני אגלה לך עוד סוד: כשעובדים נכון, ובצורה מסודרת ומאורגנת – אפשר להתמודד עם זה ולהצליח, ואפילו בקלות.

רוצה לדעת מה הסוד פה? פשוט מאוד: תכנון שיטתי, מאורגן ומסודר.

המרכיב מס’ 2 לניהול תוכן אורגני: בניית יומן פרסומים

מלאכת התכנון של התוכן לשיווק העסק מורכבת מחלקים רבים שמשתנים בהתאם לנסיבות. כמו הרבה דברים בחיים, לא כך? הדרך הטובה ביותר לסדר את כל החלקים הללו כדי להפיק מהם את מירב התועלת היא דרך בנייה של יומן פרסומים. ברגע שיש לך יומן מתוכנן – כל מה שתצטרכי זה להציץ בו מדי ערב, כדי לראות מה מתוכנן לך למחר, ולפתוח אותו בבוקר, דבר ראשון, כדי לדעת מה עליך לעשות באותו יום. פשוט, לא?

יומן הפרסומים שלך צריך להכיל את כל התוכן שאת רוצה לפרסם, עם תזמון ברור של זמן הפרסום. בנוסף, הוא צריך להכיל כל צעד שנדרש ממך בדרך ליצירת התוכן: תכנון, מחקר מקדים, כתיבה, עריכה, עיצוב… ועוד. למעשה, כל מטלה שקשורה בתכנית השיווקית שלך צריכה להיכלל בלוח הזמנים, כולל מפגשי סיעור מוחות עם המנטורית שלך, יצירת קשר עם אנשים שמעורבים בתהליך, מעקב אחר התוצאות ועוד.

אבל לא משנה מה תעשי, איך תתזמני ואיפה תפרסמי, יש דבר אחד שבלעדיו – גם אם הכל יעבוד כמו מכונה משומנת מהסרטים – זה פשוט לא יוביל אותך למקום הנכון ולתוצאות שאת רוצה. מנחשת מה הדבר האחד הזה? בדיוק כך: היכרות עם קהל המטרה שלך.

המרכיב מס’ 3 לניהול תוכן אורגני: הכרת קהל המטרה ומתן פתרון לבעיות שלהם

על מנת לייצר תוכן שקהל המטרה שלך יאהב, את צריכה להכיר אותם היטב, וכשאני אומרת “להכיר” אני מתכוונת להכיר – כמו שאת מכירה את החברה הכי טובה שלך.

איך עושים את זה? אוספים מידע ולוקחים אותו בחשבון בעת יצירת התוכן, למשל: מה הם אוהבים. ממה הם פוחדים. איך הם מתארים את הפחדים שלהם. באיזה מילים הם משתמשים… בדיוק כמו שאנחנו עושות כשאנחנו לומדות להכיר חברות חדשות, או כשאנחנו רוצות לעזור לחברה הכי טובה שלנו אם היא נקלעת לצרה, לא כך? ובדיוק כמו שהיית עושה עם חברה טובה שנקלעה לצרה, חשוב שתשמרי על קשר מתמיד עם קהל המטרה שלך, כדי שתוכלי להבין טוב יותר מה קורה אתם, בדרך להציע להם את הפתרון שלך. 

וזה בדיוק העניין עם תוכן

התוכן היעיל ביותר מבחינה שיווקית הוא זה שמציע פתרונות ייחודיים וברי-ביצוע לבעיות שהקהל שלך פוגש. אז כשאת מתכננת את התוכן, והרבה מעבר לו – כשאת מתכננת את העסק שלך – חשוב שתקדישי תשומת לב מיוחדת לצרכים ולאתגרים הללו ותוודאי שיש לך מענה, ושהתוכן שלך משקף את המענה שיש לך להציע.

וזה הסוד הגדול של השיווק

כדי לאפשר לתוכן שלך למשוך אליך את הקהל הנכון, ולהיעזר בתוכן כדי להוביל אותו ליעדים העסקיים הרצויים לך – את חייבת לראות כל הזמן לנגד עיניך את התמונה הגדולה.

המרכיב מס’ 4 לניהול תוכן אורגני: התמונה הגדולה

כל החלקים הנעים שדיברתי עליהם עד עכשיו: הספקה שוטפת של תוכן בעל ערך, יומן פרסומים מאורגן, היכרות עם קהל המטרה שלך ואיסוף המידע שיעזור לך להציע להם את הפתרונות המתאימים ביותר – כולם-כולם חייבים להיות מיושרים עם “התמונה הגדולה” – היעדים העסקיים שלך, בטווח הרחוק.

וזה אומר שהצעד הראשון שעליך לעשות כדי להבטיח לעצמך תהליך עבודה מאורגן ומסודר, שיוביל אותך לתוצאות הרצויות, הוא להגדיר לעצמך את היעדים העיקריים שלך לשנה הקרובה, או לשנים הקרובות. כי רק כך תוכלי לראות את התמונה הגדולה הנכונה במלואה, ולהבין איך ואיפה התוכן שלך מתברג בכל הסיפור.

תביני, לכל תוכן שאת כותבת יש מיני-יעד משלו בתוך התמונה הגדולה. סוג אחד של תוכן ישמש כדי למשוך את האנשים הנכונים לערוצי השיווק שלך. סוג אחר של תוכן יתמקד יותר בבניית יחסים ויצירת לידים. ומרכיבי תוכן אחרים יכולים לשמש אותך לצורך קידום ישיר של מכירות.

בשורה התחתונה

תוכן אפקטיבי הוא המרכיב האחד והחשוב ביותר שהופך עסקים למותגים ומאפשר לאנשי מקצוע – בכל נישה ובכל גודל – למנף את היכולות המקצועיות לרווחיות עסקית. אבל כדי שתצליחי למתג את עצמך כמומחית מובילה ולשמור על מעמדך ככזאת לאורך זמן – כמו מומחי התוכן הגדולים בעולם, נדרשת פעילות שיטתית, מאורגנת ומסודרת, בסדר הנכון, שוב ושוב. ושוב…

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, לכל פעילות תוכן אפקטיבית יש 4 מרכיבים קריטיים: כתיבה והפצה של תוכן בעל ערך, בניית יומן פרסומים לעבודה שיטתית קלה ויעילה, היכרות עמוקה עם קהל המטרה שאליו את מכוונת, וכמובן, ראייה של התמונה הגדולה, שתכוון אותך אל התוצאה שאליה את רוצה להוביל את העסק.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי עם החברים. רוצה לקבל ממני עוד הרבה תובנות מועילות, הדרכות מעשירות וחומרים שיעזרו לך לעבוד פחות, להפיק יותר תועלת ולבנות עסק משגשג ורווחי דרך תוכן?

אני מזמינה אותך להיות בין הראשונים שיקבלו ממני במתנה את מדריך הבזק החדש שכתבתי: “הגעתי ליעד – עם 4 התכנים שכל עסק חייב כדי להוביל אליו את הקהל הנכון.

להורדת המדריך – לגמרי בחינם ובאהבה ממני, לשנה נהדרת של שפע והצלחה – לחצי כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן