רעיונות לכתיבת תוכן: 5 רעיונות שיעזרו לכם למנף את חופשת הפסח לתוכן מושך לקוחות

רעיונות לכתיבת תוכן זה אחד השלבים היותר מאתגרים בתהליך השיווק באמצעות תוכן, שתוקע לא מעט בעלי עסקים. נשמע מוכר? האם גם אתם מחפשים רעיונות לכתיבת תוכן ומרגישים אבודים ואפילו מיואשים?

בתקופות של חגים הייאוש אפילו מתגבר, כי כשהעסק סגור – הכתיבה הופכת לצינור התקשורת העיקרי עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים ובלי רעיונות לכתיבת תוכן – גם הערוץ הזה נסגר והתקשורת אתו… האם הייתם רוצים לגלות איך אפשר למנף את חוויות חג הפסח לתוכן יצירתי, מושך ושימושי, שיאפשר לכם לרתום אותן לשיווק העסק – במהלך החג וגם לאחריו? בדיוק בזה עוסקת הכתבה שלפניכם, שבה אספתי בשבילכם 5 רעיונות מעולים לכתיבת תוכן מושך, בעל ערך ובונה קשר, שיקנו לשגרת החג ערך מוסף של השקעה עסקית עתידית. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף. תגובות יתקבלו בשמחה!

כמו שכולנו יודעים, כשקופצים בין ארוחה לארוחה ובין אטרקציה אחת לשנייה, קשה מאוד לחשוב על לקוחות, תקציב או תכנית שיווקית… וגם לא צריך… העניין הוא שגם אם חופש זה חופש זה חופש, אחרי כמה ימים זה מתחיל להעיק, במיוחד אם אתם עצמאים, שאמורים לייצר עבור עצמכם את ההכנסות, ואף תלוש לא מחכה לכם בתיבת הדואר… משום כך, כדאי להצטייד בתכנית גיבוי, שתתן לכם הזדמנות למנף את חוויות החופשה לצרור רעיונות לכתיבת תוכן ייחודי ומושך, כדי לשמור על קשר רציף ואפקטיבי עם הלקוחות, גם בחג.

תיכף נראה מה הרעיון הכי מדליק שיעזור לכם לתפוס טרמפ שיווקי על חוויות החג, אבל תחילה – הנה הרעיון הראשון.

רעיון # 1 – תשלפו את הסמרטפון ותתחילו לצלם!

האביב משתולל בחוץ ומחבק את כולנו בשלל צבעים. אל תבזבזו זמן… שלפו את הסמרטפונים והתחילו לצלם את ענני הנוצה ממעל ואת השלף שלרגליכם (ותודה לנעמי שמר… ). אגב, אם החלטתם להישאר בבית – אתם פשוט יכולים לקרוע את העיר עם צילומי אוכל וחלונות ראווה. ותיכף נראה מה עושים אתם…

פעם, הייתי מתחננת ללקוחות שלא יצלמו עם הטלפונים הניידים שלהם, כי איכות התמונות הייתה כל כך ירודה שלא היה מה לעשות אחר כך עם התמונות, חוץ מלבכות… היום אני מתחננת שינציחו הכל במצלמת הסמרטפון, ונעזרת ב- pixlr.com כדי להוריד את הרזולוציה ולהתאים את גודל התמונות לגודל הנדרש. מפה לשם – תתחילו לצלם!

איך עושים את זה בתכל’ס?

  • אין כמו אביב כדי לחבר אותנו למסרים של התפתחות אישית ועסקית: התחדשות, פריחה, שגשוג, מעוף, אינסוף, אופק והמון שמים (אותם שמים שהם כבר מזמן לא הגבול…)
  • תכל’ס, צלמו שדות פורחים, תקריבים של עלי כותרת וגזעים משתרגים, ציפורים בתעופה, עדרי עננים, כחול של שמים וזהב של שקיעה, גלים של ים, משוכות צבר וצמרות של עצים… והוסיפו לתמונות כיתובים מעצימים, מצחיקים או מעוררי השראה
  • לתמונות עם כיתובים קוראים memes וזהו אחד התכנים היותר ויראליים ברשת. כל מה שנשאר לכם לעשות, זה רק לחשוב על המסר העסקי ו/או השיווקי שברצונכם לקדם, למצוא את הציטוטים המתאימים, לשלב בתמונה, להעלות לרשת החברתית המועדפת עליכם, ולהזמין את החברים לפרגן (וזה חשוב, כי כשאתם מבקשים לייק, תגובה או שיתוף – אתם מגדילים משמעותית את אחוזי ההיענות). התמונות המדברות שלכם יתחזקו את הנוכחות שלכם בסביבה השיווקית, ובה בעת, יאפשרו לכם להמשיך וליהנות מחוויות החופשה עם היקרים לכם.

לא בטוחים איך לחבר את הצילום לשיווק? מוזמנים להוריד (בחינם, ברור שבחינם) את “תמונה אחת שווה 1000 מלים”המדריך השלם לשיווק באמצעות תמונות, שייתן לכם 30 טיפים מעולים ומלא רעיונות יצירתיים לחבר בין השניים.

רעיון # 2 – מאחורי כל מאכל חג יש סיפור מרתק

חג הפסח הוא לא רק חג האביב, הוא גם (ולפעמים בעיקר) מסע בליסה למיטיבי לסת, שמתנהל מאירוח לאירוח ומארוחה לארוחה. אז אני לא פה בענייני דיאטה, אבל כשותפה לצרה, אני רוצה להציע פתרון, שיהיה יעיל במיוחד, והרבה מעבר לחסכון הקלורי.

איך עושים את זה בתכל’ס?

  • דבר ראשון – שלפו את הסמרטפון (ע”ע רעיון # 1) וצלמו את המנות (או את הסירים) שהושקעו בהם שעות של הכנה
  • אחר כך, בקשו מהמארחים לספר לכם את הסיפור שמאחורי התבשיל. מהר מאוד תגלו שלמאכלי חג יש נטייה לבוא עם תגי סיפור מרתקים. זה יכול להיות סיפור מסורתי מבית אבא. זה יכול להיות מתכון עם רכיבים מיוחדים. זה יכול להיות סיפור שקשור למורשת הפסח בעדות השונות… אם לא תשאלו – לעולם לא תדעו.
  • כתבתם? עכשיו, מצאו דרך יצירתית לחבר בין סיפורי המנות לתובנות עסקיות שקשורות לעסק שלכם. איך עושים את זה? מפעילים את הדימיון, מגייסים את עולם האסוציאציות (זה מזכיר לי…) והדימויים, ושולפים את מטה הקסמים של “א-פרופו” – שיודע לקשר בין כל דבר לכל דבר, אם רק תאפשרו לראש לכם לצאת מהקופסה וקצת… להתפרע.

עדיין לא בטוחים איך לחבר את הסיפור לשיווק? מוזמנים להקשיב להדרכה החינמית שלי “איך להפוך כל רגע בחיים לסיפור משנה חיים” . לשמיעת ההדרכה – לחצו על הקישור – ואל תשכחו להוריד את התבנית המיוחדת שהכנתי, כדי לעזור לכם למקסם את ההדרכה ולכתוב מסרים שיווקיים ממש בקלות (הקישור נמצא מתחת לסרטון).

דבר אחד בטוח: בעלת הבית תזכה לתשומת הלב הראויה לעמל כפיה, ואילו אתם תצאו מהמפגש עשירים בטעם ובתוכן, גם כתוב וגם מצולם, אותו תוכלו למנף לנוכחות עסקית ושיווקית מושכת וייחודית.

מודעה לבלוג

רעיון # 3 – לחם הוא הרבה יותר מאוכל

אז אמרנו אביב, ואמרנו אוכל, וסוף סוף סוף הגענו אל לב לבו של חג הפסח: 7 ימים תמימים ללא לחם… נשמע לכם כמו פיס אוף קייק? את זה כבר אמרה מארי אנטואנט ועד היום היא מחפשת את הראש…

אני כבר מזמן הבנתי שהאנושות מתחלקת לשני סוגים של אנשים. אלה שעוברים ליד אבולעפיה, וכל מה שמעניין אותם זה הנעלים במעלה הרחוב… ואלה, שהרוק ממלא להם את הפה עוד בבית, כשהם חושבים על כיכרות לחם נימוחות ועגלגלות חמוקיים, והמחשבה על ריחן המהביל, היא לבדה מעבירה אותם על דעתם…

תכל’ס. לחם זה הרבה יותר מלחם…
לחם הוא תשוקה… הוא נחמה… הוא אזור הנוחות הכי זמין ומערסל של הקיום האנושי. ועם כל הכבוד למצות, לא משנה כמה ביצים או שוקולד או סובין יוסיפו לעצמותיהן הגרומות, לחם – הן לא יהיו בחיים…

אז עכשיו אנחנו תקועים שבוע שלם רק עם מצות…  ובינינו? יש לנו הזדמנות נדירה לצאת למסע של גילוי עצמי בעקבות כל אותם אזורי נוחות בחיינו, כמו לחם אבל לא רק, ולבחון את מקומם ואת חשיבותם – כשהם איתנו וכשהם אינם.

איך עושים את זה בתכל’ס?

קחו את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, ומנפו אותה לכתבה מרתקת…

  • על החלומות שתמיד רציתם אבל עדיין לא הגשמתם כי עדיין לא אזרתם אומץ לעשות את הצעד הראשון (ואיך אתם הולכים לממש אותם אחד לאחד)
  • או על התכניות שטיפחתם בהיחבא וחששתם לממש, מאלף ואחת סיבות (ועכשיו תוכלו להוציא לאוויר העולם ולהציב את אבני הדרך שיהפכו אותן מחזון למציאות)
  • או על התשוקות שהובילו אתכם להתגבר על כל החסמים ולפתוח את העסק (ויש לכם עכשיו הזדמנות לנער מהן את קורי השגרה, למצוא מחדש את ההתלהבות והיצירתיות ולהדביק בהן גם את הלקוחות).

וזה מביא אותי אל הרעיון הבא…

רעיון # 4 – תנו לעצמכם להתמלא מחדש ביצירתיות

שמונה ימים של בטלת חג הם הזדמנות בלתי חוזרת להתחדשות. נכון שלשגרה יש הרבה מאוד יתרונות, וקשה מאוד להתקדם בלי ללכת בתלם חרוש היטב, עם אופק ברור ואבני דרך קבועות וסדורות… ויחד עם זאת, ואולי אפילו משום כך – חשוב לא פחות לאפשר לעצמנו לרענן את המחשבה, לחדש את מלאי האסוציאציות, להתחדש ברעיונות, בתמונות, בציטוטים ובתכניות מסעירות. ותכל’ס, לנוח ולאגור כוחות להמשך.

איך עושים את זה בתכל’ס?

  • סוגרים את המסך הקטן ועוברים לספרים, עם מחברת רעיונות צמודה ו/או פתקיות נצמדות (אני עברתי לקרוא ספרים בסמרטפון – דרך אפליקציית “קינדל” או “עברית”). כשאתם קוראים – תפתחו את הרדאר ושימו לב למשפטים מעניינים ולאמירות מעוררות מחשבה שמתחברות למסרים שמתאימים לכם. מרקרו, סמנו או העתיקו (בצירוף המקור, כמובן…)
  • הפכו את הפגישות מסביב לשולחן הערוך למאסטרמיינד שיעשיר אתכם בתובנות ובזוויות ראייה של אחרים. במקום לטחון פוליטיקה (זה ממילא לא משנה דבר וברוב המקרים רק מעכיר את האווירה) – העלו דילמה עסקית ובקשו את עצתם הטובה של הנוכחים. ואל תשכחו לרשום הכל במחברת הרעיונות… לעולם אין לדעת עד כמה רחוק יכולה להוביל אתכם הפתיחות לעצות של אחרים…
  • ועכשיו, כשאתם מלאים ברעיונות ותובנות – קחו לעצמכם את הזמן (רצוי לקום מוקדם בבוקר, כשכולם עוד ישנים והמירוץ למיליון מטלות החופשה עדיין לא החל) – כדי לעכל, להפנים ולתכנן את הימים שאחרי.

המלצה שלי: כשאתם רוצים להתחדש – אל תשבו מול המחשב בחדר העבודה. קחו אותו לכורסה האהובה עליכם, התחפרו עם כוס קפה או תה צמחים, ותנו למחשבות שלכם לעוף, בתנוחה הזאת, כשאתם מסתכלים כלפי מטה, אל מקשי המחשב הנייד או אל דפי מחברת הרעיונות – אתם מחוברים אל עולמות הרגש שלכם – וזה המקום הכי טוב להיות בו כשאתם רוצים להתחבר גם אל הדיבור הפנימי שלכם, ולגבש את הרעיונות החדשים ליצירתיות מעשית.

שום מאמר על רעיונות לניצול אפקטיבי של חופשת הפסח לא יהיה שלם בלי הרעיון החמישי, שהוא החשוב והמועיל מכולם.

רעיון # 5 – קחו לכם זמן לתכנון והגדרת יעדים

חודש אפריל פותח את הרבעון השני של השנה, ואם עדיין לא תכננתם את הפעילות העסקית והשיווקית שלכם לרבעון הזה (וגם אם כן – כמו שכולנו יודעים, כל תכנית היא בסיס לשינויים) – יש לכם הזדמנות נהדרת לנצל את הפוגת החג כדי לבחון מחדש את היעדים ובמידת הצורך – לחשב מסלול מחדש, לבדוק את מרכיבי התשתית השיווקית, ולתכנן את התכנים שיובילו אתכם אל היעד.

איך עושים את זה בתכל’ס?

  • רשמו מה התוצאה שאליה אתם רוצים להגיע בסוף חודש יוני. כשהטלפונים שותקים – יש לכם זמן איכות נפלא עם עצמכם, אז תאפשרו לעצמכם להיות שם, להרגיש את התוצאה הרצויה בכל תא בגוף: מה אתם רואים כשאתם שם? מה אנשים אומרים לכם? מה אתם אומרים לעצמכם? מה זה עושה לכם? תכתבו… תכתבו… ותנו לעצמכם לעוף על עצמכם
  • רשמתם? עכשיו הכינו טבלה ורשמו בה את כל התכנים שיובילו אתכם לשם: מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לדעת על העסק שלכם כדי שאתם תוכלו להגיע לתוצאה הרצויה, איך תהפכו את זה לתוכן מושך ומניע לפעולה, ואיך תחשפו אותו בצורה הטובה ביותר
  • יש? נהדר! והנה המסר החשוב ביותר: כדי לנצל את החופשה לתכנון – אתם לא צריכים לבטל שום טיול ובוודאי שלא לוותר על אף תכנית משפחתית משותפת. פשוט קומו שעה לפני כולם וקחו לעצמכם 50 דקות של יצירתיות ותכנון בראש נקי וצלול משנת לילה טובה – רק אתם, והשקט והעולם שמתעורר מסביבכם. ואולי תופתעו לגלות שאתם יכולים ליצור לעצמכם חופשה בתוך חופשה, ולחזור אל פעילויות חופשת הפסח בכוחות מחודשים.

עדיין לא בטוחים איך לחבר את התוכן ללקוחות ואת הלקוחות לשיווק? ב-16.4.18 מתקיים מחזור נוסף של סדנת “צופן התוכן” שבה אנחנו לומדים איך לגלות מה הלקוחות באמת רוצים ואיך לכתוב תוכן שעונה בדיוק על הרצונות והצרכים שלהם. כל הפרטים בקישור ואתם מוזמנים להצטרף: https://lp.vp4.me/g4w3  (בגלל שחשוב לי לתת בסדנה מענה ספציפי למשתתפים, סדנת “צופן התוכן” היא סדנת בוטיק אקסקלוסיבית ומספר המקומות מוגבל. אז אל תחכו – שלא תפספסו).

בשורה התחתונה:

שמונה ימים של חגיגות בילוי ובליסה יכולים להוציא כל אחד מהאיפוס. כשאתם בעלי עסק עצמאיים – יש לחגיגה הזאת תג מחיר, שעלול לזרוק אתכם ממסלול העשייה ולבוא לידי ביטוי גם בחשבון הבנק…

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר

אתם יכולים בקלות רבה להפוך את מטלות החופשה להזדמנות צמיחה מקורית ומעשירה עם רעיונות לכתיבת תוכן מושך ובונה קשר: הפכו את הנופים למסרים שיווקיים מושכים, הפכו את הסירים לסיפורים, הפכו את הארוחות למאסטרמיינד מעורר מחשבה, ונצלו את ההפוגה כדי להתמלא מחדש ביצירתיות ולתכנן את הדרך שלכם לתוצאות העסקיות הרצויות.

ומה אתכם?

חלקתי אתכם 5 רעיונות שיאפשרו לכם למנף את חופשת הפסח לתוכן יצירתי, ייחודי ומושך – במהלך החופשה וגם לאחריה. עכשיו תורכם: איזה רעיון תוכלו להוסיף מניסיונכם? איך אתם מצליחים לשלב בהצלחה בין משימות החופשה לבין משימות העסק? מוזמנים לשתף אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו ביחד נלמד ונצמח!

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות. רוצים לקבל ממני עוד הרבה רעיונות מעשיים לניהול תוכן שימשיך לעבוד בשבילכם גם כשאתם נהנים עם המשפחה ומבלים עם חברים? מוזמנים להצטרף אליי בכל יום ראש בשעה 11:00 להדרכה חינמית קצרה וממוקדת בנושא תוכן, שיווק ומה שביניהם, על הקיר של “פתרונות תוכן לשיווק מנצח” בפייסבוק. מחכה לכם!

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לשיווק וניהול תוכן באינטרנט. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים משפך שיווקי שמזרים להם לקוחות ומגדיל את ההכנסות.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמייצרת לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

6 תגובות

  1. יטבת הגב

    שומרת את הטיפים לחופשה הבאה

  2. עדינה מלול הגב

    עידית,אהבתי מאד את כל הטיפים. השתתפתי בעבר בקורס שיווק תוכן בצפון , כאז כן עכשיו אני נהנית מהמקצועיות , מהיצירתיות ומהנדיבות שלך. תודה לך

  3. איתן הגב

    עידית, אין כמוך. אהבתי את כל הטיפים. כאלו הם החיים – מלאים כל טוב יצירתי, רעיונות, סיפורים ותמונות. צריך רק לפקוח את העיניים ולדלות מהם את המיטב והמירב. ובמיוחד בתקופה זו שמייצגת התחדשות וצמיחה וגם הפוגת חג שפותחת את הראש ומרחיבה את הדמיון.
    חג שמח.

השארת תגובה