ניהול תוכן דיגיטלי לאנשי מקצוע: 3 טעויות תוכן קריטיות של מקצוענים בתחומם שמבריחות את הלקוחות

ניהול תוכן דיגיטלי לאנשי מקצוע: 3 טעויות תוכן קריטיות של מקצוענים בתחומם שמבריחות את הלקוחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניהול תוכן דיגיטלי למקצוענים

ניהול תוכן דיגיטלי לאנשי מקצוע הוא משימה מאתגרת במיוחד. ת’שמעו סיפור. ישבתי השבוע עם מהנדס, שניסה להסביר לי מה הוא עושה. ככל שהשיחה התארכה, הרגשתי איך אני הולכת לאיבוד בתוך ים של פרטים ונוסחאות, בזמן שהוא נשמע נלהב והעיניים שלו ממש זרחו כשתיאר לי כל מיני פונקציות ואינטגרציות…

נשמע מוכר? מה קורה כשהמקצועיות משתלטת על התקשורת עם הלקוח וחוסמת כל סיכוי לעסקה? במאמר שלפניכם ריכזתי 3 טעויות תוכן קריטיות שעושים אנשי מקצוע במפגש עם לקוחות, ו-3 פתרונות שיאפשרו גם לכם להתגבר על מחלת ה”מקצועניטיס” בדרך לעוד הרבה לקוחות משלמים ומרוצים. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

אני רואה את זה כמעט כל יום, מחדש. ככל שהתלמידים והלקוחות שעומדים מולי מקצוענים יותר בתחומם – כך קשה להם יותר לתרגם את המונחים המקצועיים ואת החשיבה המקצועית לשפה שיווקית נגישה ומזמינה. לאוזן המקצועית שלהם זה נשמע… איך לומר… לא מקצועי, שטוח ואפילו רדוד… והתוצאה? שפה מקצועית רהוטה ומדויקת שמרחיקה חלק גדול מהלקוחות, שפשוט לא מצליחים להבין למה כדאי להם להקשיב, שלא לומר לקנות…

עוד מעט נראה מה הטעות הגדולה ביותר, אבל תחילה – הנה הטעות הראשונה.

טעות התוכן הראשונה: אביא לך אבנים מהירח

מכירים את הביטוי “יותר משהעגל רוצה לינוק, רוצה הפרה להניק?”. ככה זה עם אנשי מקצוע ששולטים בתחומם ומכירים כל פינה וכל צורך. כשהם פוגשים לקוח חדש, יש להם כל כך הרבה מה להגיד ולהסביר לו, שהם מציפים אותו בהמון פרטים קטנים, שבאמת נורא, אבל ממש נורא חשובים להבנת העניין… רק שהשומע התמים, שנחשף בפעם הראשונה לנושא, פשוט… הולך לאיבוד, מאבד קשב ועניין, או גרוע מכך… נבהל ומנתק מגע.

טוב, תקשיבו: ללקוח הפוטנציאלי שעומד מולכם לא באמת חשוב (וגם לא ממש אכפת) מה בדיוק יהיה עליו לעשות בכל רגע נתון, על כמה כפתורים הוא יצטרך ללחוץ או איזה פסקי דין יקדמו את התיק שלו בבית המשפט. הוא בסך הכל רוצה לדעת שהוא בידיים טובות.

והפתרון הוא:
צאו מהפרטים והתחילו לחשוב “תועלות”. לכם, כאנשי מקצוע ונותני שירות, חשובה הדרך. למי שעומד מולכם חשובה התוצאה. דברו איתו על תוצאות, לא על תהליכים. תנו לפינות להתעגל. זה לא יהפוך אתכם לפחות מקצועיים. זה כן יהפוך אתכם להרבה יותר מובנים, ויאפשר למי שעומד מולכם לקבל החלטות מושכלות כשהוא שוקל להיעזר בשירות או במוצר שלכם.

וזה עוד כלום לעומת הטעות השנייה.

טעות התוכן השנייה: סינית אני מדבר אליך

אנשי מקצוע אוהבים להישמע מקצועיים. זה לא רק חלק מהמקצועיות שלהם. בינינו, זה גם חלק בלתי נפרד מהאגו המקצועי שלהם. לא מזמן נקלעתי למפגש בין שתי רופאות צעירות, שהחליפו ביניהן מידע על מצבי הרפואי. אלמלא ידעתי בוודאות שמאחורי כל הלטינית הזאת אני בסך הכל בריאה, הייתי מתה מפחד במקום… כמובן שלא הבנתי אף מילה…

ז’רגון מקצועי בהחלט מרשים, אבל כשמי שעומד מולכם הוא לא קולגה מהברנז’ה אלא לקוח פוטנציאלי, השימוש בז’רגון מקצועי עלול להיתפס כסוג של התנשאות. במקרה הטוב, הוא יבקש שתסבירו את הדברים בשפה שגם הוא יבין (אל תבנו על זה. רוב האנשים לא אוהבים לחשוף חולשות. בוודאי לא גברים…). במקרה הפחות טוב, הוא יפסיק להקשיב. אופס. הנה איבדתם אותו.

והפתרון הוא:
דברו אל הלקוחות שלכם ובוודאי אל לקוחות פוטנציאליים בשפה שהם מבינים, אחרת אין שום סיכוי שהמסר שלכם יעבור. ואם בכל זאת חשוב לכם לתבל את השיחה בכמה מונחים מקצועיים מרשימים, כדי לשדר את המומחיות שלכם, הקפידו על כמה כללים פשוטים לביצוע:

  • לוו את השימוש במונחים מקצועיים בהסברים בשפה פשוטה וברורה
  • הדגישו שאלה מונחים המקובלים בין אנשי המקצוע – כדי שהמאזין שלכם לא ירגיש מאוים מכך שאיננו מכיר אותם
  • אל תגזימו. בתבלין כמו בתבלין צריך להשתמש בזהירות. תפקידו להדגיש את העיקר, לא להשתלט עליו.

שום מאמר בנושא טעויות של מקצוענים לא יהיה שלם בלי הטעות השלישית, והיא המעכבת מכולן.

טעות התוכן השלישית: הדרך ארוכה היא ורבה

אנשי מקצוע – כשמם כן הם. מקצוענים. הם שולטים בתחומים מורכבים ובתהליכים טיפוליים עמוקים. זו בדיוק המומחיות שלהם וכדי לממש אותה הם נדרשים לכוון רחוק, במונחים של תכנית טיפול, פרוייקט או תהליך. מי שעומד מולם מכוון היישר אל התוצאה ומתעלם ככל יכולתו מהדרך, בעיקר משום שההליכה בדרך הזאת תדרוש ממנו לא מעט מחויבות, עשייה ואפילו הקרבה.

תחשבו על לקוחה עם עודף משקל המגיעה למפגש היכרות עם דיאטנית. אם רק הייתה יכולה לקבל מרשם קסם ולקום בבוקר רזה וחטובה – היא הייתה משלמת תמורתו כל סכום. אבל בחיים האמיתיים, כדי להגיע לשם, עליה להיכנס לתהליך ארוך טווח, שידרוש ממנה ויתורים ומאמץ. אל תוסיפו שמן למדורה עם פרטים מיותרים ותיאורי קושי מאיימים, שיגרמו ללקוח העומד מולכם להרים ידיים עוד לפני שניסה.

והפתרון הוא:
קחו את השיווק לאט. חוק הראייה לעתיד מציע לצייר ללקוח הפוטנציאלי את תמונת העתיד הזוהרת שלו, כשהוא משתמש ונעזר בשירות או במוצר שלנו. קחו אותו לשם. תארו לו בצבעים עזים ומושכים כמה נפלא ייראו חייו לאחר שירכוש מכם את מה שיש לכם להציע לו, ואיך מה שרכש או למד או קיבל – פתר לו את כל הכאבים שהיו לו ושם אותו בדיוק במקום שבו רצה להיות: חתיך, בריא, עם המון זמן פנוי, אהבה ועושר. אבל כשאתם מתארים את הדרך לשם – לכו צעד-צעד. צעד אחד בכל פעם. התחילו מקטן. אכיל. ניתן לעיכול.

לדמיון של אנשים אין גבולות. ליכולת שלהם להכיל משימות, במיוחד כאלה שדורשות מהם ויתורים או יציאה מאזור הנוחות – יש גם יש. אל תפילו עליהם את כל התיק על ההתחלה. אבא שלי עליו השלום נהג לומר: קודם כל – שימו רגל בדלת, כדי שלא תיסגר. שמתם את הרגל בדלת? אחר כך תוכלו לפתוח אותה בהדרגה עוד קצת ועוד קצת, עד למידה הרצויה.

ללא ספק, המקצועיות שלכם היא זו שמושכת אליכם מתעניינים שרוצים ליהנות מהשירותים או מהמוצרים שלכם. כדי שיהפכו ממתעניינים לקונים – חשוב למנן ולסנן היטב את המידע שאתם מספקים להם. דווקא משום שאתם מקצוענים, יש לכם המון מה להגיד. אל תחנקו אותם בעודף מידע ופרטים. לקוח פוטנציאלי הוא כמו תינוק. הוא צריך אך ורק את מה שהוא צריך כדי להתחיל. את כל היתר – תתנו לו בהמשך. והכי טוב, רחב ועמוק שאפשר.

בשורה התחתונה:

ניהול תוכן דיגיטלי לאנשי מקצוע הוא משימה מאתגרת במיוחד, מפני שאנשים מקצוע רבים מתקשים להיפרד מהדיוק המקצועי שלהם ולהתמסר לקלילות המתבקשת של השפה וההצגה השיווקית.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים להפיק את התועלת מהמקצועיות שלכם – חשוב שתאפשרו לעצמכם קצת לעגל פינות לטובות השיווק, לדבר אליהם בשפה שהם יכולים להבין, ולהכניס אותם אל הפתרונות הרצויים צעד-אחר-צעד, בקצב שהם יכולים לעכל.

עד כאן אני. ומה אתכם?

חלקתי אתכם את חוויית ה”מקצועניטיס” שאני פוגשת אצל תלמידים ולקוחות, ואת הפתרונות שאני מציעה להם כדי להחלים במהירות ולהנגיש את המקצועיות שלהם ללקוחות בדרך מכבדת, מובנת ומתגמלת. עכשיו הבמה כולה שלכם! איפה המיקצועניטיס פוגשת אתכם מול הלקוחות שלכם? איזה כלים עוזרים לכם לתקשר את המקצועיות שלכם ללקוחות? מוזמנים לשתף את כולנו פה למטה, בתגובות.

תכנית אלופי התוכן

הצעד הבא שלכם להצלחה בגיוס לקוחות

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם קולגות מקצועיים כמותכם.

רוצים ללמוד איך להעביר את הידע שלכם בצורה שיווקית מקצועית ואפקטיבית? איך לכתוב בקלות ובמהירות מאמרים מקצועיים שיווקיים בדיוק במידה, שיגרמו ללקוחות להתחבר אליכם ולבחור בכם? ואיך להיפטר אחת ולתמיד מה”מיקצועניטיס” שמרחיקה מכם לקוחות, ולגלות איך למנף את הידע האדיר שלכם לניהול תוכן יעיל שמייצר לקוחות משלמים ועסק רווחי?

מוזמנים להצטרף אליי למחזור הקרוב של תכנית “דרך התוכן” – ניהול תוכן למקצוענים, ולאפשר לעצמכם להוציא לאור את מי שאתם באמת, בדרך שיווקית אותנטית ומכובדת. כל הפרטים בלחיצה על הקישור.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן