אגרת ברכה לראש השנה: איך לכתוב ברכה מיוחדת לראש השנה שתזרים לכם לקוחות כל השנה 

אגרת ברכה לראש השנה, זוכרים? עוד מנהג אהוב שהיה חלק בלתי נפרד מהעידן הטרום-דיגיטלי של כולנו, יחד עם הזהבים ויונות השלום, ונעלם כמעט לגמרי מאז שהתקשורת הבינאישית שלנו עברה לאימייל ולפייסבוק.

נשמע מוכר? האם גם אתם נהגתם בעבר לקנות או להדפיס “שנות טובות” כדי לברך חברים ולקוחות בראש השנה, והיום אתם תופסים טרמפ על ברכות מושקעות של אחרים? אז אם אתם רוצים לפנק את הלקוחות שלכם השנה בברכה מקורית וייחודית, שלא רק תשמח אותם בראש השנה אלא תתן להם סיבה לזכור אתכם ולחזור אליכך כל השנה – המאמר הזה בדיוק בשבילכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים.

כמו שכולנו יודעים זה רק עניין של עוד יום-יומיים עד שהמיילים והפידים של כולנו יוצפו בברכות לראש השנה,  וכמו בכל שנה בשנים האחרונות, יהיו אלה שמשתפים כל מיני ברכות שרצות ברשת as is – רק לוחצים על שיתוף ומפעילים את עקרון מכתבי השרשרת (שזה אומר: אני עשיתי את שלי ועכשיו המצפון שלי נקי…), ויהיו כאלה שישקיעו קצת יותר, ויוסיפו לברכה כמה מילים אישיות, בעיקר כדי לצאת ידי חובה,  ויהיו כאלה שירטנו על חוסר היחס של אנשים, שסתם משנעים ברכות בלי באמת להתכוון…

וכולם ביחד יקוו שהוויראליות של פייסבוק תעבוד בשבילם שעות נוספות ותפיץ את הברכה לכמה שיותר חברים…

טוב, אז בואו נתחיל מהסוף:

אם חשוב לכם שהברכה ששלחתם, תגיע לכמה שיותר עיניים נכונות וגם תיזכר לטובה, כדאי מאוד שהיא לא תהיה ברכה ממוחזרת שרצה על כל הרשת, אלא משהו אישי משלכם, שיעביר את המסר שחשוב לכם להעביר, שיעביר את המסר שחשוב לנמענים שלכם לקבל, ובעיקר – שיעביר למקבלי הברכה שלכם מסר – שהם חשובים לכם. אחרת, מה הטעם בכל העניין?

איך עושים את זה? זה בדיוק מה שתגלו במאמר שלפניכם:

צעד #1 בדרך לאגרת ברכה שלקוחות אוהבים: להכין רשימה של ברכות ואיחולים

לכל אינטראקציה בינאישית יש מילים וביטויים רלבנטיים שמתאימים לה. למשל: כשאנחנו רוצים לברך מישהו חולה אנחנו נגיד: תהיה בריא, רפואה שלימה, החלמה מהירה, שהכל יעבור במהרה…ברוך רופא חולים… זוקף כפופים, מחיה מתים… ועוד…

ובפסח אנחנו מאחלים: חג שמח (שזה תמיד טוב), פסח כשר ושמח, אביב, פריחה, סדר ועוד…

מה מאחלים בראש השנה ובחגי תשרי?

הברכה הכי בסיסית היא כמובן “שנה טובה”, אבל כיון שלחיים יש דינמיקה משלהם, נוספו לה עם השנים כל מיני וריאציות מחזקות, כי סתם “שנה טובה” זה כבר לא מספיק…

וכך קיבלנו:

  • שתהיה לכם שנה ממש-ממש טובה (ממש אבל ממש…)
  • שהשנה החדשה תהיה יותר טובה מקודמתה
  • שתהיה לכם שנה עוד יותר טובה…

אבל מעבר ל”שנה טובה” – יש כל מיני ברכות ואיחולים שיכולים להתחבר אל הקונטקסט של שנה חדשה: (שנת…) ברכה, בריאות, הצלחה, שפע, אושר, עושר, שמחה, אהבה, הגשמה, בשורות טובות, וכמובן – שנת שלום, שלווה וביטחון… או (שנה) מתוקה, מבורכת, שלווה, בריאה….

עבודה מעשית: מה הברכות והאיחולים שאתם מאחלים לעצמכם ולחברים שלכם? ערכו רשימה והוסיפו עוד – כיד הדמיון והרצון הטוב עליכם.

עכשיו, אחרי שהכנתם את רשימת הברכות הגנרית – אלה הברכות השגרתיות, שלא לומר האוטומטיות, שכולם מאחלים לכולם בראש השנה, בואו נכין את הרשימה המיוחדת שמתאימה לעסק שלכם וללקוחות של כל אחת ואחד מכם.

למשל:

  • אם אתם מאמנים אישיים או נלפיסטים – אתם יכולים לאחל: שנת… התחלות טובות, גילוי עצמי, אופקים חדשים, הגשמת יעדים….
  • אם אתם מטפלים – אתם יכולים לאחל: שנת… בריאות טובה, זקיפות קומה, תנועה ללא הגבלה, נפש בריאה בגוף בריא, הקשבה לגוף, להתחיל תמיד בצעד ימין…
  • אם אתם עוסקים במוסיקה – אתם יכולים לאחל שנה של שירים, זמר בלב, מנגינות שמחות
  • אם אתם בתחום של אימון עסקי או עסקים וכספים – אתם יכולים לאחל שנה של רווחים והכנסות, צלצול מטבעות, רשרוש של שטרות, שפע לקוחות, שקט נפשי, חשבון בנק מלא…

איך תגיעו לברכות הייחודיות שמתאימות ללקוחות שלכם? ב-3 צעדים: 

  • כמו בכל מהלך שקשור לתוכן, הדבר הראשון הוא לאפיין ולדייק את קהל המטרה.

תשאלו את עצמכם: מי הלקוחות שלי? מה הם רוצים? מה הם צריכים? מה חסר להם? מה כואב להם (פיזית, נפשית, רגשית או מטאפורית)? מה הם מחפשים?

  • עכשיו, תוסיפו למשוואה את האינפוט המקצועי שלכם:

בשביל מה הם מגיעים אליכם? לאן אתם רוצים להוביל אותם? מה הם צריכים כדי שהם יוכלו להגיע לאני העתידי המיטבי של עצמם? מהם הדברים הייחודיים שאתם יכולים לתת להם?

בחיבור בין קהל המטרה והפתרונות שלכם – נמצא הבסיס לברכות הייחודיות שלכם.

כי בעצם, האיחולים שאתם שולחים ללקוחות וללקוחות הפוטנציאליים שלכם – הם הפתרונות שיש לכם לתת להם, ואלה הם בדיוק אותם פתרונות שיאפשרו להם להגשים את האיחולים – אם וכאשר הם יגיעו אליכם.

עבודה מעשית: תשאלו את עצמכם מה הלקוחות שלכם רוצים ומה הפתרונות שיש לכם להציע להם. ערכו רשימה והוסיפו עוד ועוד – כיד הדמיון והרצון הטוב עליכם.

  • ועכשיו – תוסיפו למשוואה את הפרקטיקה של החיים

יש לכם רשימה של ברכות מותאמות? בואו ניקח אותה צעד נוסף קדימה, ונוסיף לפתרונות מימד ספציפי שיכניס לברכה תמונות אמיתיות מהחיים, ויאפשר למקבלי הברכה שלכם לקבל חלון הצצה אל העתיד שבו האיחולים והברכות שלכם הם כבר חלק מהחיים שלהם.

למשל:

  • שנת שפע – שבה ההכנסות שלכם יגדלו משמעותית ויאפשרו לכם לעבור לבית חלומותיכם
  • שנת אושר – שבה תמצאו את הזוגיות שעליה חלמתם ותזכו להקים בית ומשפחה בישראל
  • שנת בריאות – שבה תלמדו להקשיב לגוף שלכם ולהגיע למשקל הרצוי בקלות ובהנאה

עבודה מעשית: תשאלו את עצמכם איך הלקוחות שלכם חווים את האיחולים שלכם, שהם הפתרונות שלכם, בחיי היום-יום שלהם? איך הברכה באה לידי ביטוי – הלכה למעשה?  

מילה קטנה אך חשובה של זהירות:

האנרגיה זורמת אל המקום שבו תשומת הלב מתמקדת. 

מכירים את אלה שמברכים ביד אחת אבל מכניסים את הסכין ביד השנייה? כאילו הכל זה צחוקים, אבל על הדרך משחילים עם הדבש גם את העוקץ?

אחת הברכות המסורתיות המקובלות לראש השנה היא: “תכלה שנה וקללותיה. תחל שנה וברכותיה”. איכשהו, גם לאבותינו הקדמוניים וגם לנו, יש צורך להזכיר את הרע לפני שאנחנו מדברים על הטוב, או לערבב ביניהם.

  • למשל: שלא נשתה מי ים… שנהיה לראש ולא לזנב… שלא נדע עוד מלחמה…

אז יש עם זה 2 בעיות:

  • קודם כל, ברגע שאנחנו מכניסים פנימה את מה שלא רצוי – הוא כבר שם, או כמו שאומרת לואיז היי: “היקום תמיד אומר “כן” לכל מה שאתם אומרים”
  • שנית, ובהמשך לדברים של לואיז היי, נוסח הברכה שלכם לראש השנה הוא כמו מפת דרכים לכל השנה, שמאפשרת ליקום או ללא מודע שלכם להוביל אתכם למימוש והגשמה,

וזה אומר שכשאתם כותבים ברכות – כדאי שתתמקדו אך ורק בחיוב, ותנסחו את האיחולים בשפה חיובית. אז … גם אם ממש-ממש מעקצצת לכם איזו התחכמות צינית שוסית – זה לא המקום. תדחו אותה עד אחרי סוכות… סתם… שימו אותה בצד, ותנו לה להצטנן ולאבד את קסמה…

ברכה זו ברכה. לא חיסול חשבונות! וזאת עוד דוגמה מה לא לעשות!

מודעה לגיוס לידים

צעד #2 בדרך לאגרת ברכה שלקוחות אוהבים: למנף את הברכה לכלי פרקטי

חג בא וחג הולך, וגם האימפקט של הברכה שלכם עלול להתפוגג עם הזמן, אם לא תתנו ללקוחות שלכם סיבה טובה לשמור אותה ואפילו לחזור אליה במהלך כל השנה.

איך עושים את זה?

מכניסים לתוך הברכה כמה מרכיבים שיהפכו אותה לכלי עזר פרקטי לשנה טובה. למשל:

  • ציטוט של הצהרה חיובית

זוכרים את “תחשוב טוב – יהיה טוב”?

כמו שכבר אמרנו קודם, דפוסי המחשבה שמנהלים אותנו משפיעים ולפעמים יוצרים את המציאות שלנו. כדי לשנות אותם, ולאפשר לנמענים שלכם להפיק את התועלת הגדולה מהברכה שלכם, אתם יכולים לצייד אותם בהצהרה חיובית מעצימה, שתאפשר להם לשנן אותה ולחזור עלייה, ולהחליף דפוסי מחשבה מעכבים בדפוסי מחשבה מקדמים.

כיוון שאפירמציה חיובית צריכה להיאמר בלשון הווה, ובעברית – נדרשת בחירה בין זכר או נקבה – אתם יכולים לשים את האפירמציה גם בלשון זכר וגם בלשון נקבה.

למשל: אני יוצר את המציאות של עצמי / אני יוצרת את המציאות של עצמי

  • תזכורת חיובית מעצימה

הכרת תודה תורמת לאושר ולאיכות החיים, ולכן חשוב להודות ולהוקיר מדי יום ביומו את כל ההישגים וההצלחות שלנו – גדולות כקטנות, ואפילו את הבלתי נראות ולכאורה הלא חשובות… כדי לתת לברכה שלכם חיי נצח – תנו גם לנמענים שלכם הזדמנות להטמיע ולספוג פנימה את תחושת התודה וההוקרה לעצמם ושלבו בברכה תזכורת להוקרה יומית.

למשל: האם אמרת לעצמך היום “כל הכבוד” על כל הדברים שהצלחת לעשות?

  • כלי לתחזוקת חלומות

האם התחלתם לעשות משהו ואחרי זמן מה הפסקתם באמצע ואמרתם לעצמכם שהלוואי שהייתה לכם יותר משמעת עצמית? כדי להתקדם – נדרשת נחישות ומחויבות למשימה, והפתרון הוא לתחזק את החיבור הרגשי לחלום – על בסיס יומי.

איחלתם ללקוחות שלכם כל מיני ברכות? עכשיו – הזמינו אותם לתדלק את ההתלהבות ואת המחויבות להגשמה, והשאירו מקום בתוך הברכה, שבו הם יוכלו לכתוב את מה שהם מאחלים לעצמם.

כתבו למשל: 3 הדברים שהכי מרגשים אותי ומחזקים אותי בדרך להגשמה  והכינו להם שורות ממוספרות כדי לכתוב בהן את התשובות. 

  • דברים שחשוב לזכור

לא כל הלקוחות נולדו שווים. יש לקוחות שאוהבים את הכיוון הרוחני, ויש לקוחות שמעדיפים פתרונות פרקטיים, שיחסכו להם זמן או טרחה. אם הלקוחות שלכם נמנים על הסוג הזה – חשבו, איזה מידע פרקטי אתם יכולים לצרף לברכה, שיגרום להם לשמור אותה ולחזור אליה מעת לעת.

למשל:

  • מספרי טלפון של משרדים או ארגונים רלבנטיים
  • כללים ותקנות שקשורים לתחום העיסוק שלכם
  • שעות פעילות של שירותים שהלקוחות שלכם צורכים.

גם פה, אתם יכולים להשאיר מקום ריק, כדי למלא את הפרטים.

  • הוסיפו הנעה לפעולה

הכנסתם לברכה ערך מוסף כזה או אחר? ברכותיי! ברגע זה הפכתם את הברכה שלכם לכלי עבודה מועיל – שיעזור לכם להישאר במודעות של הלקוחות לאורך כל השנה!

כדי לעזור לברכה להביא לכם ברכה – הוסיפו במקום בולט הנעה לפעולה, או כמו שאני קוראת לה בהקשר הזה: “הוראות הפעלה”, כדי לעודד את הלקוחות לשמור את הברכה ואפילו להדביק אותה על הקיר, כדי שתהיה להם כל הזמן מול העיניים.

למשל: להדפיס ולהדביק מול העיניים / לשים במקום בולט – לשנה טובה / למימוש מהיר של הברכה!

אגרת ברכה לראש השנה: דברים חשובים שיוסיפו לברכה שלכם אפקט wow

תמיד-תמיד תסיימו את הברכה עם החתימה השיווקית שלכם, שכוללת את ההבטחה שלכם ואת פרטי ההתקשרות שיאפשרו למקבלי הברכה ליצור אתכם קשר בקלות

חזקו את האמירה השיווקית שלכם עם צבעי המיתוג שמלווים אתכם לאורך כל השנה, כדי שהייחודיות שלכם תעבור לא רק במילים אלא גם במסר החזותי

חשוב שהברכה שלכם תהיה מעוצבת בצורה מזמינה ואסתטית, שתפתה את מקבלי הברכה להדפיס אותה ולהדביק אותה על הקיר, על לוח ההודעות או אפילו על המקרר. אתם יכולים להכין את הטקסט ולהעביר אותו לעיצוב מקצועי, תמורת כמה מאות שקלים, או לעצב אותה בעצמכם, בעזרת כלי העיצוב של ה- OFFICE.

ועכשיו – כל מה שנשאר לכם להחליט זה, האם אתם רוצים להדפיס את הברכה ולשלוח אותה בדואר ישראל או להישאר בעולם הדיגיטלי ולשלוח אותה באימייל.

בשורה התחתונה

כמו בכל ערב חג, גם בראש השנה הזה יוצפו המיילים והפידים של כולנו בברכות לחג. וכמו בכל שנה בשנים האחרונות, יהיו אלה שיעבירו את הברכות הלאה בלחיצת כפתור, אחרים שיוסיפו לברכה כמה מילים אישיות, ואלה שירטנו על חוסר היחס של אנשים, שסתם משנעים ברכות בלי באמת להתכוון…

כמו שיכולתם ללמוד מההדרכה, אם חשוב לכם שהברכה ששלחתם תגיע לכמה שיותר עיניים נכונות וגם תיזכר לטובה, כדאי מאוד שהיא לא תהיה ברכה ממוחזרת שרצה על כל הרשת, אלא משהו אישי משלכם, שגם ייתן ללקוחות סיבות טובות לשמור אותו ולזכור אתכם – כל השנה.

עד כאן אני. ועכשיו אתם

עד פה ציידתי אתכם ב-3 צעדים שיעזרו לכם לאתר את המילים הנכונות לברכה השיווקית שלכם ללקוחותיכם, וב- 5 רעיונות שיהפכו את הברכה לכלי עזר מעשי להגשמת האיחולים והברכות שלכם. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה עוד רעיון יכול לדעתכם לתת לברכה כיוון אישי, יחיד ושימושי, שיגרום ללקוחות שיקבלו אותה – לשמור את הברכה מול העיניים ולחשוב עליכם כל השנה? מוזמנים לחלוק אתנו את הרעיונות פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד כללים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לחשיפה אפקטיבית שתוביל אליכם יותר לקוחות ותאפשר לכם להגדיל את ההכנסות? הצטרפו אליי לקורס “שיווק בחיוך” והתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתוביל אתכם להצלחה עסקית – במתנה ממני ולגמרי בחינם! לקבלת גישה בחינם לקורס לוחצים כאן.

מתנה קטנה לחג ממני

כמו שהבטחתי – הנה קישור לצ’קליסט שיעזור לך להכין את הברכה לחג צעד-אחר-צעד ממש בקלות ובלי לשכוח שום שלב בדרך.
לקבלת הצ’קליסט במתנה ממני – לוחצים פה. 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. טלי גרוסמן הגב

    עידית יקרה
    אני מתענגת על המאמרים שלך בכל פעם מחדש. את לוקחת את המובן והבנלי ומוסיפה עומק, סדר והיגיון.
    את כותבת נפלא.
    הכתבה הזו אפשרה לי להשלים את החסר, לאחר שאתמול בלייב, תוך כדי עבודה, ניתנה לי הזדמנות להצצה קצרה בלבד בהרצאה.
    תודה על כל הטיפים הרעיונות והמחשבות הטובות על “מה יסייע לנו”.

    יום נפלא
    טלי

    • עידית נעמן הגב

      טלי יקרה, איזה כיף! תודה על המחמאות. זה ללא ספק אחד הנושאים האהובים עליי ואחד הנושאים שמלווים אותי הרבה שנים. שמחה שתרמתי למחשבה הטובה. ואשמח לתרום גם בהמשך, הלכה למעשה. בהצלחה ושנה טובה, ירוקה ופורחת!

השארת תגובה