רעיונות לכתיבת תוכן זה אחד האתגרים היותר מלחיצים של בעלי עסקים ומשווקים שהחליטו להשתלב באסטרטגיה המובילה של כתיבת תוכן.
הפחד הגדול שלהם הוא, שיום אחד, ככה פתאום, ייגמרו להם הרעיונות ולא יהיו להם יותר נושאים לכתוב עליהם… אחרי שכולם כבר התרגלו לראות אותם בסביבה… נשמע מוכר? האם גם אתם חוששים מפני מחסור ברעיונות לכתיבה וזה מה שמונע מכם להתחיל לייצר תוכן לעסק, וגורם לכם להשאיר המון כסף על השולחן, למתחרים?
כי אם זה המצב – אפשר להרגיע. במאמר שלפניכם, ריכזתי 5 רעיונות אטרקטיביים במיוחד, שיראו לכם איך לתפוס טרמפ של רעיונות על הגב הכיפי של חג שבועות (ועם עוד קצת חשיבה יצירתית תוכלו לתפוס טרמפ על הפרינציפ לטובת נושאים אחרים, ממש בקלות). מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.
פוחדים שיגמרו לכם הרעיונות?
אני יכולה להבין את זה. יצאתם לדרך עם רשימה מכובדת של נושאים שחשבתם עליהם לאורך זמן רב. התחלתם לכתוב. לאט לאט כתבתם על כל הנושאים ובוקר אחד קמתם ו… אין לכם מה להגיד, כשכולם יושבים ומחכים לשמוע את קולכם. האמת? באסה.
כמו שוודי אלן אמר פעם: "80% מההצלחה זה להופיע".
ולכן אין פלא שהחשש שמא לא יהיה לכם מה להגיד… מלחיץ.
אבל זה לא כל הסיפור…
כי גם כשיש לכם מה להגיד ועל מה לכתוב – כדאי לרענן ולחשוב מפעם לפעם על תכנים חדשים ולא שגרתיים. למצוא הקשרים בלתי צפויים, זוויות שונות להצגת אותם הדברים ובכלל – להתחבר אל הקוראים "מחוץ לקופסה".
מפני שתוכן איכותי שבונה קשר עם הקוראים, הוא הרבה יותר מתוכן. כן, הוא עוזר. כן, הוא שימושי ומועיל. כן, הוא תורם ומסייע. ואם אתם רוצים לקחת את מערכת היחסים שלכם עם הקוראים עוד כמה צעדים קדימה (אתם רוצים. מאוד!) – כדאי שהוא יהיה גם משעשע, מבדר, מקורי, שונה, מאתגר ומבריק. כן, מבריק! ייחודי! בלתי צפוי! ואפילו פורץ דרך! כיח מהבנלי והצפוי יש לקוראים שלכם בשפע. הם רוצים יותר.
לתפוס טרמפ על חג שבועות
מבין כל ההזדמנויות האקטואליות – חגים – הם הזדמנות לחגיגה, וכולם אוהבים לבוא לחגיגה, לא כך? וכיוון שהחג שלפנינו הוא חג שבועות – בואו נדבר עליו.
חג שבועות הוא הפייבוריטי שלי. הוא מבשר את בוא הקיץ. הוא מלא ניחוחות של חציר ושל קציר. הוא שופע פרחים וחיוכים, בגדים בלבן ושמים כחולים. ויש בו שפע של הקשרים להתחבר אליהם: חג שבועות, חג מתן תורה, חג הביכורים, חג קציר… ועוד ועוד… בעיניי, הוא חג כל החגים.
וכמו שנאמר "וחג שבועות תעשה לך…". במאמר שלפניכם אנחנו נעשה ונכתוב ודרך הכתיבה נראה איך לחבר אלינו עוד קוראים שיהפכו להיות עוד לקוחות. כי, אם נדבר בשפה של שבועות – זה מה שאנחנו רוצים: מלוא הטנא לקוחות. לקוחות משלמים!
אז איך לתפוס טרמפ על חג שבועות כדי לכתוב תוכן מדליק ומושך במיוחד, שמתחבר אל המיינדסט החגיגי של הקוראים ומציג להם את התועלות של העסק שלנו בדרך שונה מהרגיל, עכשווית, מרעננת ומיוחדת? כדאי שתמשיכו לקרוא!
רעיון אטרקטיבי מס' 1 – תחשבו "צורך"
כמו שכבר הבנו, הקורים שלנו מגיעים לאינטרנט בעקבות צורך, או כאב – פיזי או מטאפורי. הםא באים לחפש תשובות. וזה נכון – מסביב לשנה, כל השנה.
ואיך זה מתחבר לחג שבועות?
פה – אתם כבר מתבקשים לחשוב על צרכים ספציפיים שצומחים מתוך החג, ואיך אתם יכולים לחבר את הפתרונות שלכם אליהם.
למשל:
- אם אתם מאלפי כלבים – תוכלו, למשל, לנצל את ניחוחות ארוחת החג כדי לתת לבעלי חיות מחמד עצות איך להרחיקן מהשולחן
- אם אתם דיאטנים – אולי תציעו דיאטה נקודתית כדי להוריד את תוצרי הקלוריות העודפות של החג, לאחריו
- אם אתם בעלי מוסך – אתם יכולים לצייד את לקוחותיכם בכמה טיפים מצילי חיים, לקראת עונת טיולי הקיץ שחג השבועות מסמן את תחילתו… הבנתם, לא כך?
רעיון אטרקטיבי מס' 2 – תחשבו "מתכון"
פתגם ערבי עתיק אומר: "החג של הנוצרים בפרחים. החג של המוסלמים בקברים. והחג של היהודים בקדרות" (עיד אלמסיח באלזהור. עיד אלמסלמין בין אלקבור. ועיד אליהוד בין אלקדור).
נו מה, כמו שכולנו יודעים, חגי ישראל עמוסים במאכלים מיוחדים. אמרתם שבועות – אמרתם מאכלים חלביים, החל בעוגות גבינה וכלה בקישים, סלטים ומיני מאפה (ואם אתם רוצים לגרום לי נחת – אנא, המנעו מגזל החלב של העגלים והמירו את מאכלי החלב בתחליפים טבעוניים). כך או כך, מה המשותף לכל המאכלים באשר הם? כן, ניחשתם נכונה: לכל מאכל יש מתכון להכנה שמתבסס -כמו כל מתכון – על תהליך סדור, מובנה ושיטתי:
- תחילה בוחרים מה להכין (הכותרת)
- אחר כך מוודאים שכל החומרים הדרושים זמינים (התחקיר)
- בשלב שלישי מערבבים את החומרים על פי ההוראות, בסדר הנכון (התכנון)
- לאחר מכן מכניסים לתנור, לסיר או לצלחת – אופים, מבשלים, מאדים ו/או מערבבים (הכתיבה)
- ולבסוף – מגישים (ההפצה)
אז… מה המתכון שיש לכם לתת לקהל המטרה שלכם?
- אם אתם אנשי תוכן – אתם יכולים להציע מתכון לכתיבת מאמר בונה אוטוריטה
- אם אתם פיזיותרפיסטים – אתם יכולים להציע מתכון לשמירה על בריאות הגב
- אם אתם מאמנים אישיים – אתם יכולים להציע מתכון להעצמה אישית
- ואם אתם (השלימו את החסר) אתם יכולים להציע מתכון ל (השלימו את החסר)…
רק זכרו להתחיל ממתכוני חג השבועות, כדי ליצור את החיבור בין שבועות לבין התוכן שלכם, ולתפוס טרמפ על האקטואליה, כמו שצריך.
רעיון אטרקטיבי מס' 3 – תחשבו "לבן"
יותר מכל, חג שבועות הוא חגו של הצבע הלבן. עוגות הגבינה (שעוד נדבר עליהן בהמשך), בגדי החג, האור הבוהק של הקיץ שסוף סוף הגיע – הכל חגיגי, מאיר עיניים והכי לבן שיש.
אז מה יש לכם להגיד על "לבן"?
- אם אתם בענייני כתיבה – אתם יכולים לדבר על אימת הדף הלבן
- אם אתם מאמנים – אתם יכולים לדבר על פתיחת דף חלק (ולבן) כדי לתכנן מחדש מהלכים עסקיים או אישיים
- אם אתם מתחום האופנה – זה הזמן להציג את הקולקציה הלבנה שלכם
- ואם אתם מתחום הצילום – אתם יכולים לתפוס טרמפ על הלבן של שבועות ולבסס את המומחיות שלכם בדיון מועיל על ספקטרום הצבעים… ועוד ועוד…
רעיון אטרקטיבי מס' 4 – תחשבו "מתן תורה"
חג השבועות הוא גם חג מתן תורה. אני ממליצה לכם להיכנס לספר "שמות" (תתחילו בפרק י"ט) ולנער את האבק מהסיפור המקראי שכולנו למדנו אי-שם בבית הספר היסודי על מעמד הר סיני. תמצאו שם שפע של רעיונות ובעיקר משפטים מוכרים, שהיו זה מכבר לנכסי צאן ברזל של עולם התוכן של כולנו.
לא מתאים לכם להתחיל לחפור בתורה?
לכו לגוגל, לוויקיפדיה, למיליוני האתרים שמפרשנים את המעמד ואת הכתוב. תמצאו באר ללא תחתית של רעיונות, סיפורים, משלים, פרשנויות ומנהגים – שאפשר בקלות לחבר אותם – לעסק, ללקוחות, ליעדים, למסרים העסקיים שלכם ולתכנים שלכם.
מה למשל?
מה דעתכם להתחיל באינפוט העיקרי של מעמד הר סיני: עשרת הדיברות. נכנסתם לאווירה ונזכרתם מה בדיוק קרה שם? עכשיו שאלו את עצמכם, איך אתם יכולים לארוז את המומחיות שלכם במעטפת אקטואלית של עשרת הדיברות.
למשל:
- אם אתם אנשי שיווק, אתם יכולים לדבר על עשרת הדיברות של כתיבה שיווקית אפקטיבית
- אם אתם אנשי מדיה חברתית, אתם יכולים להציג את עשרת הדיברות לנוכחות מושכת בפייסבוק
- ואם אתם עורכי דין בתחום הנדל"ן, אתם יכולים להציע עשר דיברות לרכישת דירה מקבלן… ועוד ועוד…
רעיון אטרקטיבי מס' 5 – תחשבו "ביכורים"
הטיפ האחרון לטרמפ אקטואלי על חג השבועות לוקח אותנו אל טנא הביכורים ואל זהב השיבולים שמסביב. חג השבועות הוא שעתם היפה של המשקיענים. זה החג שבו המשפט "הזורעים בדמעה – ברינה יקצורו" בא לידי ביטוי הלכה למעשה בקציר החיטים ובטקס העלאת הביכורים לבית המקדש.
ולא רק זה, כי המשפט הנהדר הזה מתחבר אלינו גם ובעיקר ברמה המטפורית. הרי כבעלי עסקים או יזמים, אנחנו זורעים כל הזמן: רעיונות, פרוייקטים, שיתופי פעולה, וכמובן מוצרים או שירותים חדשים. וכשהרעיונות שלנו מבשילים – תחשבו איך אנחנו רואים את הפירות וקוצרים את ההצלחה… ואיזה הזדמנויות חדשות נפתחות לפנינו…
אז מה תשימו בטנא שלכם?
איזה תוצרים זרעתם וגידלתם בעמל, יזע ולפעמים גם בדמעות – ועכשיו, סוף סוף קצרתם ברינה וראיתם ברכה בעמלכם?
- ספרו על הקשיים
- שתפו בלבטים
- תנו טיפים להצלחה
אפשרו לקוראים שלכם להיות שותפים לתהליך כולו לכל אורכו, מעלותיו ומורדותיו. הרווח הגדול שלכם יהיה סופר-אנגייג'מנט עם דובדבן מתוק על הקצפת לסיום, כשהם יוכלו לשמוח אתכם ולפרגן לכם מלוא הטנא – לייקים, תגובות ושיתופים.
עכשיו אתם
איזה רעיון אתם יכולים לתרום לכולנו למינוף חג שבועות הקרב – לתוכן אקטואלי במיוחד, שיצור חיבור עכשווי ומיוחד עם הקוראים ויחזק את העוצמה השיווקית של העסק? מוזמנים להציע רעיונות בתגובות, פה למטה.
הצעד הבא שלכם להצלח
אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד מלא טיפים מועילים, הצות טובות וחומרים שווים-שווים בנושא שיווק, תוכן ומה שביניהם? במיוחד בשבילכם כתבתי את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – 37 עמודים עמוסים בהנחיות פרקטיות, נוסחאות וטיפים שווים-שווים לשיווק אפקטיבי במיוחד והוא שלכם – באהבה ממני ולגמרי בחינם! אז אם עדיין לא הורדתם את המדריך – הקליקו פה עכשיו. ושיהיה בהצלחה!