ניהול תוכן: 5 טריקים מדליקים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים

ניהול תוכן: 5 טריקים מדליקים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
5 טריקים מדליקים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים

אחת השאלות שאני נשאלת שוב ושוב היא השאלה: מה האורך הנכון של מאמר. והתשובה היא? תלוי מה רוצים להגיד ותלוי איפה אומרים את זה ולמי… האם גם אתם תוהים מה האורך הנכון לתוכן שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים, ואיך בדיוק זה יקרה? ברוכים הבאים למועדון המיליון דולר של בעלות ובעלי העסקים שכותבים תוכן לשיווק העסק שלהם (למעלה מ-90% מבעלות ובעלי העסקים בעולם… אתם במועדון נפלא!). והבשורה הטובה במיוחד היא, שתוכן מושך לקוחות לא חייב להיות ארוך. הוא יכול בהחלט להיות קצר ומדויק, כי מה שהכי חשוב זה שהוא יעשה את העבודה עבורכם. אז איך עושים את זה נכון? ולמה האורך לא קובע? על כך במאמר שלפניכם, ובו 5 טריקים מועילים במיוחד לכתיבת תוכן קצר אך מפתה – מקום מעולה להתחיל ממנו, גם אם עד היום לא כתבתם אף מילה לשיווק העסק… מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

נתחיל עם כמה מלים של הקדמה

כשהקוראים שלכם מחפשים פתרונות לבעיות, הם לא רוצים לקבל תקצירי “חפיף” על רגל אחת, אלא תשובות אמיתיות, עם הסברים מפורטים ודוגמאות מעשיות, שימחישו להם בדיוק מה ואיך צריך לעשות. מצד שני, לא בכל פעם שאנשים מחפשים מידע באינטרנט, הם רוצים שיחפרו להם ויעמיסו עליהם את כל פרטי הפרטים ודקויות הנושא…

מסקנה? לכל אחד מסוגי המסרים יש מקום, זמן וצורך של קהל שמחכה לו, ומובן שכל אחד מסוגי המסרים מחייב אתכם למיומנויות אחרות ולדגשים שונים לגמרי.

מה דעתכם לעצור לרגע ולחשוב, איפה אתם בסיפור הזה, כתיבה של איזה סוג מסרים מתאימה לכם יותר, ומה לדעתכם יותר מאתגר לכתוב –  מסרים ארוכים או מסרים קצרים? חשבתם? נהדר. מזמינה אתכם לחלוק את התובנות אתי ועם יתר הקוראים – בתגובות, פה למטה.

בין אם אתם מרגישים בנוח רק עם כתיבת מסרים ארוכים מאוד (ללא ספק אחד הנושאים היותר חשובים לכל מי שעוסק בכתיבה ועוד נדבר עליו כאן בבלוג), ובין שאתם נהנים לכתוב מסרים קצרים (למרות שלפעמים נדמה לכם שהם לא באמת עושים את העבודה השיווקית), ובין אם עדיין לא קפצתם על רכבת השיווק באמצעות תוכן ואתם מחפשים הזדמנות להצטרף לחגיגה עם משהו שלא ידרוש יותר מדי השקעה של זמן – כתיבה של מסרים קצרים, מושכים וקולעים, שאפשר לתקתק בקלי-קלות, להעלות לאוויר בצ’יק-צ’ק, ולייצר מקסימום ויראליות, חשיפה ותהודה במינימום עבודה – היא תשובה שיכולה להתאים לכולכם.

ולכן, השבוע אני רוצה לצייד אתכם ב-5 טריקים מדליקים לכתיבה יעילה ומדויקת של מסרים קצרים אך מאוד מאוד מפתים. קל לעשות ויש תוצאות! קדימה, יצאנו לדרך?

טריק מדליק # 1 – דעו למי אתם פונים

כשאנחנו מכירים מישהו היטב, באמת מכירים, ואנחנו פונות אליה או אליו – אנחנו יודעים בדיוק מה להגיד ואיך כדי להפעיל להם את הכפתורים, ואנחנו יודעים לומר את זה במינימום המלים שאפשר (ולפעמים גם ללא מלים כלל…). הם יבינו. הם יבינו בדיוק מה אנחנו רוצים.

איך עושים את זה:

  • תחשבו על אסוציאציות שמשותפות לכם ולקהל המטרה שלכם
  • תחשבו על נושאים משותפים שיש לכם עם קהלי מטרה ספציפיים.

מה אמרתם? זר לא יבין זאת? זה בדיוק העניין. ולכן, אם לא תגדירו  מראש למי אתם פונים – יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לומר את זה במעט מלים שאומרות המון… אומרות המון לאותו קהל מטרה, אבל לא לכל אחד סתם… והאמת? יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לומר את זה גם בהרבה מלים… אבל זאת כבר אופרה אחרת…

טריק מדליק # 2 – קודם שופכים. אחר כך חותכים

כמו שכל עיתונאי מתחיל יודע, הרבה יותר קל למרוח כתבה של 1000 מילה, מאשר  לכתוב ידיעה תמציתית ומדויקת של 100 מלים או פחות. בעלות ובעלי עסקים, שכותבים כדי לשווק את העסק ורוצים למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים, חייבים ללמוד איך לסנן רק את הפרטים החשובים כדי לא לאבד את הקוראים בדרך.

איך עושים את זה:

  • קודם כל שופכים את כל הפרטים על הדף, בלי חשבון ובלי לסנן דבר.
  • עכשיו מפעילים את מסננת הכתיבה השיווקית ומשאירים רק מה שבאמת-באמת מעניין את קהל המטרה שאליהם אתם מכוונים.

כלל אצבע יעיל במיוחד לסינון הפרטים הוא “לדבר על הערך ולא על הדרך”. כל מה שמתאר מה עשיתם, איך ולמה – הולך לפח. כל מה שמתאר איך מה שעשיתם עונה על הכאבים והבעיות של הלקוחות – נשאר. ובלי סנטימנטים מיותרים…

טריק מדליק # 3 – מה שמושך אתכם – מושך. נקודה.

הנה דרך מהירה ויעילה לרכוש מיומנות סופר מקצועית לכתיבת מסרים קצרים, מפתים ומושכים במיוחד. מעכשיו, התחילו לשים לב לכותרות ושורות נושא שגורמות לכם לעצור, להסתקרן ולהקליק.

למשל:

  • 25 רעיונות טובים לרדת במשקל בלי לעשות דיאטה
  • מה משחקי הליגה יכולים ללמד אתכם על מנהיגות

עכשיו, כל מה שנשאר לכם לעשות, זה לשמור את הכותרות או את השורות שהכי-הכי עשו לכם את זה, לחבר אליהן תמונות מושכות לא פחות, ו… אתם מסודרים עם מסרים קצרים ומושכים, שנכתבו על ידי קופירייטרים מעולים מסביב לעולם.

טריק מדליק # 4 – תופרים את המסר מסביב לתועלת הגדולה

 ככל שהמסר קצר יותר ותמציתי יותר, הוא חייב להתמקד ולהיבנות סביב המסר החשוב ביותר – החשוב ביותר לקוראים שלכם. בשפה השיווקית קוראים לזה “התוצאה הסופית”, או “התועלת הגדולה”. כמו כל הדברים ה”גדולים” אנחנו מדברים פה על תועלות-על כמו שקט נפשי, ביטחון כלכלי, הגשמת חלומות, אהבה… כאלה… 

איך עושים את זה:

  • קודם כל רשמו לעצמכם, מה התועלת הגדולה של המוצר או השירות שעליהם אתם מדברים במסר – אם זה לא בקטגוריות שמניתי קודם – תתחילו לטפס למעלה בסולם התועלות והערכים
  • עכשיו, ורק עכשיו, חשבו מה צריך לקרות בדרך כדי להגיע לשם. איזה משאבים, איזה כלים, איזה יכולות הקוראים שלכם צריכים כדי לחבר את הפאזל הזה ולהגיע לתוצאה הרצויה עבורם, באמת.

ברגע שתמצאו את החיבור הנכון בין החלומות הגדולים של הקורים לבין המשאבים הדרושים כדי להגשים אותם – כל מילה נוספת מיותרת. למען האמת, ככל שתעמיסו עוד ועוד מילים על המסר – רק תדללו את העוצמה השיווקית שלו.

טריק מדליק # 5 – תנו לקוראים סיבה טובה להמשיך לקרוא

מסרים קצרים הם כמו מתאבנים. תפקידם אינו להשביע אלא לפתוח את התיאבון. אם תרצו – פרומואים, טיזרים, סיבה טובה לקוראים להמשיך את הארוחה אתכם אל המנה הבאה, שבה – תשביעו את רצונם במוצר או בשירות ותובילו אותם לרכישה. כדי לשמר את הרעב – חשוב לא להעמיס על הקוראים על ההתחלה את כל המידע שברצונכם להעביר להם, אלא לתת להם סיבה טובה להמשיך לקרוא.

למשל:

  • אם אנחנו מדברים על מסר במודעת פייסבוק – חשוב לזכור שהמודעה לא מוכרת המוצר או את השירות, אלא היא נועדה להוביל את הקוראים לדף נחיתה או מכירה, שבו הם יקבלו את כל המידע הדרוש לקנייה
  • גם שורות נושא במייל לא אמורות לספק את כל הפרטים, אלא להצית את סקרנות הקוראים ולפתות אותם לפתוח את המייל ולהקליק על הקישור שבתוכו.

תכל’ס, אל תנסו להכניס למסרים הקצרים שלכם את כל העולם ואשתו. זה לא באמת אפשרי. זאת לא המטרה. ובסופו של יום, זה רק עלול לחבל במאמצי השיווק שלכם.

בשורה התחתונה:

כדי להפוך את כתיבת התוכן שלכם לסוכן המכירות הכי יעיל בעסק, לא צריך להעמיס על עצמכם שעות של כתיבה או קילומטרים של מילים מעיקות. אם זה מעיק עליכם – זה יעיק גם על הקוראים שלכם…

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, דווקא מסרים קצרים ומדויקים יכולים לעשות עבורכם עבודה יותר טובה של יצירת קשר, בניית אמון, סקרנות וחיבור אפקטיבי לערך ולתועלת הגדולה שמחברים ביניכם לבין הקוראים שלכם, בדרך להפוך אותם ללקוחות נאמנים.

עכשיו אתם

עד כאן מניתי 5 טריקים מדליקים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עצה טובה תוכלו לתת לקוראים כדי לייעל את הכתיבה שלהם, כך שתיגע ביותר לקוחות פוטנציאליים מבלי לגזול מהם שעות על גבי שעות של עבודה? אנא, שתפו אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים, רעיונות ועצות חכמות לשיווק שמביא תוצאות? במיוחד בשבילכם כתבתי את “המדריך השלם לניהול תוכן” ובו כל מה שצריך לדעת כדי לכתוב תוכן איכותי, מושך ואפקטיבי לשיווק העסק און ליין, ואני מזמינה אתכם להוריד אותו עכשיו – באהבה ממני ולגמרי בחינם! להורדת המדריך – לחצו עכשיו על הקישור.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן