ניהול תוכן: שלוש תובנות מעולות להתחלה מצוינת של שנת 2011

ניהול תוכן: שלוש תובנות מעולות להתחלה מצוינת של שנת 2011

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כולנו שבויים במוסכמות של פרידה מהשנה החולפת ואיחולים לשנה החדשה. בין כל הסיכומים והברכות אנחנו שוכחים לפעמים, שמה שהיה ומה שיהיה הוא קודם כל תוצאה של איך שאנחנו חושבים ורואים את הדברים, ומה שאנחנו עצמנו מתכננים, עושים ומיישמים.

עם יד על הלב, מה שנדרש באמת זה מיקוד. ולא בשמיים, אלא באבני היסוד הכי בסיסיות שמרכיבות את הסך הכל של הפעילות שלנו, ואת ההצלחה שאליה היא מכוונת. אז הנה שלוש תובנות, שיעלו אותך על דרך המלך בשנה הקרובה:

 1. מותר, כדאי ומאוד יעיל להיעזר בנותני שירותים מקצועיים

לא מוכרחים להמציא את הגלגל כל בוקר מחדש, וגם אין פרסים למי שעושה הכל לבד. יש לך עסק לנהל, חיים לחיות, משפחה וחברים, ו… כן… גם שיווק וקידום הוא חלק מהעניין, אבל אף אחד לא אומר שחייבים לעשות הכל לבד. אפשר לשכור את שירותיה של חברה שמספקת שירותי כתיבה, אפשר לשכור סופר צללים שיכתוב עבורך מידי פעם  פוסטים לבלוג, אפשר להיעזר מפעם לפעם במאמרים מוכנים מאתרי מאמרים (תמורת קרדיט). מה שחשוב באמת הוא, שהתוכן יהיה ברמה ולעניין, ושלך – יישאר זמן ראוי לטפח את עסק שלך, לתכנן את הפעילות ברמה האסטרטגית ו… גם להגיע לדברים אחרים, לא פחות חשובים…

2. מותר, כדאי ומאוד יעיל לטפח תנועה מניעה לפעולה

בכל מה שנוגע לתנועה לאתר, לא הגודל הוא שקובע. כן, כולנו רוצים יותר תנועה. כן בהחלט, זה מאוד מרגש לגלות שמישהו טרח להשאיר תגובה למה שכתבת. אבל אם מטרת הכתיבה שלך היא לייצר עבור העסק שלך לרווחים (ותכל’ס, זה מה שצריכה להיות מטרת הכתיבה שלך), מה שדרוש לך זאת המרה. כלומר, פעולה מכוונת של הקורא, שנוצרת בעקבות הנעה לפעולה מצידך. הנעה לפעולה היא אולי החלק החשוב ביותר בשיווק מבוסס תוכן, מפני שהיא החוליה המקשרת בין התוכן לבין השיווק.

הנעה לפעולה היא נושא חשוב אז הנה טיפ אחד קטן לשמור ולאמץ:
אם לא אומרים לקורא מה לעשות – הוא לא יעשה מה שרוצים שיעשה. פשוט כך. וזה לא מפני שהקורא שלך טיפש, חלילה… ממש לא. הוא פשוט עסוק, זמנו קצר, ותשומת ליבו מוסחת בקלות. אם ברצונך שיבצע פעולה כלשהי – יתקשר, יזין פרטים בטופס הרשמה, יוריד קובץ, או כל דבר אחר – צריך להגיד לו במילים מפורשות מה ברצונך שיעשה, ולהנחות אותו מה, איך ואיפה לעשות את זה.

3. מותר, כדאי ומאוד יעיל לשחזר הצלחות מוכחות

אם זה עובד – לך על זה. שוב ושוב ושוב. השיטה היא ללמוד את הכלים שמניעים ומייצרים אפקטיביות בעבודה ולבנות תיעדוף משימות בהתאמה.  איך מאתרים את הכלים? בודקים בסטטיסטיקות. קוראים את דו”חות המכירות. בוחנים את הפרטו של התנהלות העסק, ומחפשים את ה- 20% שמביאים את ה- 80% רווחים ולקוחות. הולכים בעקבות ההצלחה, לאותן פעילויות שייצרו עבורך את מרבית התנועה הממירה:

  • רשימת הדיוור  שלך. מקובל לומר שהכסף, נמצא ברשימת הדיוור. ליתר דיוק, בטיפוח הקשר ומערכת היחסים עם רשימת הדיוור. אז הנה פינה אחת שכדאי לך מאוד לטפח ולקדם השנה.
  • פרסום בפייסבוק. בעיניי, ה- פ’ של פייסבוק, היא במידה לא מעטה ה- פ’ של פיקציה. הנה אני מסבירה: הרחוב הפייסבוקי הוא רחוב הומה, צפוף ומאוד דינמי. רגע של מצמוץ, והתוכן שהזנת, הופ, כבר גלש אל מעבר לגבולות המסך. אז מה אפשר לעשות? אפשר לבלות שעות בתחזוק התוכן במקום ריאלי על הקיר (ברמת ההשקעה מול התוצאה, לא ממש מומלץ), ואפשר לתפוס טרמפ על מודעות הפרסום בפייסבוק, שמתחילות להסתמן כלהיט התורן של 2011 (בוודאי על רקע המחירים המטורפים של הפרסום בגוגל)
  • שיתופי פעולה. עשייה משותפת היא תמיד כיף גדול, שמזין את היצירתיות, מדרבן לעשייה, ואם אפשר על הדרך גם להרוויח – שווה ללכת על זה, ובגדול!
  • קידום במנועי חיפוש. בשנים האחרונות נשמעו לא מעט קולות שזנחו את הדרך המוכרת של קידום אתרים לטובת נוכחות מסתחבקת ברשתות החברתיות. טוב, אז יש לי חדשות בשבילך. גם נוכחות ברשתות חברתיות לא תיקח אותך לשום מקום עסקי עם תוצאות עסקיות, בלי התכווננות ויישום קפדני של מילות חיפוש וטכניקות בסיסיות של קידום אתרים, עם הנעה לפעולה והמרה, לקינוח.

זהו. נגמרו התירוצים.
בסך הכל שלוש תובנות שעשויות לעשות עבורך את ההבדל הגדול שבין שנה מדשדשת לבין שנה מתחדשת ומדונדשת.
אז קדימה! להצלחתך!

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן