תכנית תוכן אסטרטגית חודשית: כך תתכננו תוכן תומך מכירות לחודש נובמבר (ולא רק)

תכנית תוכן אסטרטגית חודשית שתומכת ביעדי המכירה, היא הכלי היעיל ביותר שיוביל אליכם את האנשים הנכונים כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים ולעזור לכם לעמוד ביעד המכירה החודשי שהגדרתם לעצמכם.

אז אם אתם בעלי עסקים שכבר מבססים את הפעילות השיווקית שלהם על תוכן – ורוצים לייעל את התהליך, או עצמאים, בכל תחום ובכל נישה, שכותבים תוכן בצורה אקראית ומזדמנת, ולא מרוצים מהתוצאות, או שאתם עדיין מבססים את השיווק שלכם בעיקר על הפניות מפה לאוזן – ומבינים שהגיע הזמן לעשות שיווק פרו-אקטיבי בצורה שיטתית ומתוכננת – בסוף המאמר תהיה לכם אסטרטגיה ברורה ושיטתית בת 3 שלבים, לבניית תכנית תוכן חודשית שתעזור לכם לעמוד בהצלחה ביעדי השיווק והמכירה שלכם, בדגש על החודש הקרוב – נובמבר 2018 – והרבה מעבר לו. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים.

צעד # 1 לבניית תכנית תוכן אסטרטגית חודשית הוא: להגדיר את יעד ההכנסה החודשי 

איך זה קשור לתוכן?

ובכן… אחד הדברים שהרבה מאוד בעלי עסקים נוטים לשים בצד ולא להתייחס אליו, זו העובדה שכתיבה והפצה של תוכן, כמו שכולנו מכירים אותן ב-20 השנה האחרונות, לא נועדו לעורר התפעלות או לגרוף לייקים, וגם לא להוביל אותנו לראש רשימת רבי המכר בניו יורק טיימס.

כתיבה והפצה של תוכן שיווקי הוא כלי עבודה, שהתפקיד היחידי שלו, ומבחן ההצלחה שלו, הוא: לייצר לנו כמות מספיקה של לידים שנוכל להמיר ללקוחות משלמים. 

זה כמובן לא אומר שכל תוכן שאתם כותבים אמור או יכול לייצר תיכף ומיד תוצאות בקופה. מה שזה כן אומר זה, שכדי שכתיבת התוכן שלכם תוכל לקדם את היעדים העסקיים שלכם, היא חייבת לקחת אותם בחשבון ולכוון אליהם.

וזה אומר, שאם לא תגדירו קודם כל את היעדים העסקיים שלכם – יהיה לכם מאוד קשה עד בלתי אפשרי לסנכרן בינם לבין התוכן שאתם כותבים (או רוצים לכתוב או מנסים לכתוב), ושבסופו של דבר – אתם עלולים למצוא את עצמכם עם שני מסלולי פעילות מקבילים שבכלל לא נפגשים, ובוודאי שלא מקדמים זה את זה: תוכן לחוד ועסק לחוד. 

וזה פספוס מאוד גדול – שעלול לעלות לכם ביוקר:

  • גם בבזבוז של הרבה מאוד זמן יקר – כי ללא כיוון ברור לכתיבה, היא יכולה להעסיק אתכם שעות ארוכות ולא להוביל לשום מקום
  • וגם בתחושת תסכול גדולה – כי למרות כל הזמן והמאמצים שאתם משקיעים בכתיבה – אתם לא מגיעים לתוצאות שאתם רוצים
  • ולפעמים – וזה הפספוס הכי בעייתי – זה יכול להוביל אתכם בסופו של דבר גם להחלטה שכתיבת תוכן זה לא בשבילכם – כי זה לא מקדם אתכם, כי זה לא מצליח לכם, כי זה לא שווה את המאמץ… כי.. כי… כי… מכל המסקנות הלא נכונות – ואז, פשוט להרים ידיים, לצאת מהמשחק, ופשוט להיעלם מהמפה.

ולכן, לפני שאתם מתחילים לשלוף מהמותן פוסטים איך שבא-בא, או להעלות כל מיני תמונות על הדרך, או לשרוף שעות בערוצים לא רלבנטיים, או לירות לכל הכיוונים – בואו נתמקד בתכנון התוכן האסטרטגי שלכם לחודש נובמבר, וקחו לעצמכם כמה דקות של מחשבה עסקית נטו כדי לענות על שתי השאלות הבאות: 

  • כמה אתם רוצים להרוויח החודש?
  • מה אתם רוצים / יכולים למכור כדי להגיע ליעד?

אז עכשיו, אחרי שהגדרתם לעצמכם את המצפן העסקי של החודש הקרוב – אנחנו יכולים להתקדם אל הצעד הבא:

צעד # 2 לבניית תכנית תוכן אסטרטגית חודשית הוא: להחליט מה יהיה התוכן שיתמוך ביעד

התוכן שלכם הוא סוכן השיווק והמכירות הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם פוגשים.  כדאי מאוד שהמסרים שהוא מעביר יהיו רלבנטיים למה שאתם רוצים למכור. 

מה זה אומר “להיות רלבנטי”?

  • קודם כל – חשוב שהתוכן שלכם באותו חודש יתמקד במוצר או בשירות שהחלטתם לקדם ולמכור באותו חודש.
    למשל:
    אם החלטתם שהחודש אתם רוצים לגייס 20 לקוחות לסדנה בתחום מסוים – חשוב שהתוכן השיווקי שלכם יתמקד באותו התחום, אבל מזוויות שונות – כדי לא ליפול לתסמונת “הקרפיון”. זה בדיוק המקום שבו תצטרכו לגייס לטובתכם מנה גדושה של יצירתיות, כדי לתת לקוראים כמה שיותר סיבות להתעניין בסדנה שלכם, מכיוונים שונים, כמו למשל: איך להפוך רגע בחיים לסיפור משנה חיים,
  • רלבנטי – זה גם לוודא שהתוכן שלכם מעורר את הרצון לרכוש את המוצר או את השירות שאתם רוצים למכור.ובגלל שלא כל קהל מתאים לכל מוצר או שירות – זה, כמובן, מעלה את הצורך בבירור המקדים של מי קהל המטרה האידיאלי שאליו אתם מכוונים, ומה החיבור בין הכאבים שלהם לבין התועלות שיש לכם להציע
  • רלבנטי – זה גם לחשוב על הדרך שאותו קהל מטרה אידיאלי צריך לעבור מהכאב שמציק לו עכשיו ועד לפתרון העתידי שאליו הוא רוצה להגיע, ואז – לבנות דרך המסרים שלכם את אבני הדרך שיעזרו להם לגשר על הפערים בין המצוי והרצוי.
    למשל:
    אם אתם מציעים קורס אינטרנטי שנותן מענה מקצועי מאוד איכותי לקהל המטרה האידיאלי שלכם, ואתם מזהים שקהל המטרה שלכם לא מתקדם לרכישה, לא בגלל שהתוכן של הקורס לא נראה לו, אלא בגלל שהוא פוחד מההתמודדות הטכנולוגית עם קורס דיגיטלי, או שהוא לא סומך על עצמו שהוא יעמוד במטלות הלמידה בלי פיקוח וליווי צמודים –וזה אומר שהתוכן שלכם צריך להציף את הבעיות, ואז – לספר להם על הפתרונות שלכם, כדי לנטרל את ההתנגדויות ולאפשר להם להתקדם בתהליך הקנייה.

ועכשיו – בואו נתמקד בתכנון התוכן האסטרטגי שלכם לחודש נובמבר. תשאלו את עצמכם: 

  • מי קהל המטרה שאליו אתם מכוונים?
  • מה הסיבה שתגרום להם לקנות?
  • מה הסיבות שבגללן הם לא קונים? מה עוצר אותם?
  • ומה יהיו הנושאים שיעזרו להם להתקדם בתהליך הקנייה?

והנה תרגיל מדליק שיעזור לכם לדייק את המחשבה ואת התוצאות:

  • קחו בבקשה דף נייר ועט. הניחו את הדף לרוחב ותציירו קו מימין לשמאל. בצד ימין תכתבו “המצוי” ובצד שמאל תכתבו “הרצוי”.
  • לאורך הקו – סמנו את אבני הדרך של התוכן שלכם:
  • חלק מהסימונים יהיו אבני הדרך של הסיבות לקנייה (התועלות)
  • וחלקם יהיו אבני הדרך של הסיבות שבגללן הם לא מתקדמים בקנייה (ההתנגדויות / החסמים)
  • המשימה שלכם היא לרשום מול כל סימון כזה – נושא למסר שיווקי רלבנטי. 

כדי שלא תלכו לאיבוד – אני רוצה לצייד אתכם באחת הנוסחה היעילות ביותר לכתיבת מסר מכירתי מאוזן:

אקטואליה > ערך רלבנטי > הובלה למכירה

והנה גם דוגמה:

אקטואליה: 

השבוע הודיעה פייסבוק שהיא חשפה רשת תעמולה איראנית והסירה מיליון משתמשים פיקטיביים. נשמע טוב, לא? רק שיוזמות הצנזורה ומחיקת התכנים של פייסבוק לא עוצרות בפייק ניוז של אירן או רוסיה, והן מציבות לא מעט סימני שאלה גם לגבי הנוכחות העסקית שלנו ברשת לאורך זמן.

מאקטואליה לערך רלבנטי:

אז מה הדרך הנכונה להפיק את מקסימום התועלת מהנוכחות שלכם בפייסבוק?

  • לזכור שפייסבוק לא שלכם ושהיא משנה כל הזמן את כללי המשחק ואין לכם יכולת להשפיע או לשנות
  • ולכן, הדבר הכי נכון הוא לבנות לעצמכם נוכחות עסקית און ליין שתהיה בבעלותכם ובשליטתכם, ולהשתמש בפייסבוק כדי ליצור חשיפה ותנועה אליכם לאתר.

אחרי שנתתם לקוראים ערך – “הרווחתם” את הזכות למכור: 

עכשיו אתם יכולים (וצריכים) להוביל את הקוראים להצעת מכירה שתואמת את תכנון התוכן האסטרטגי שלכם, למשל: להציע להם להצטרף לתכנית ליווי שבה הם יוכלו לבנות תשתית תוכן שיווקית מושלמת משל עצמם.

אלופי התוכן מודעה

וזה לוקח אותנו אל הצעד השלישי:

צעד # 3 לבניית תכנית תוכן אסטרטגית חודשית הוא: לתכנן את תכנית החשיפה  

עד עכשיו התמקדנו בתכנון היעד העסקי שאליו אתם מכוונים ובתכנון התוכן שתומך בו. הצעד השלישי בבניית תכנית התוכן האסטרטגית שלכם מתמקד בתכנון החשיפה שתאפשר לאנשים הנכונים לצרוך את התוכן שלכם ולאפשר לכם לעמוד ביעדים העסקיים שקבעתם לעצמכם.

כשאתם בונים את תכנית החשיפה שלכם – כדאי שתקחו בחשבון 3 דברים:

>>> מה הלקוחות שלכם מחפשים

כמו תמיד, חשוב להתחיל מהלקוחות. למשל, האם אתם יודעים איפה הלקוחות שלכם צורכים תוכן ומה התוכן המועדף עליהם?

בואו ניקח את אינסטגרם כדוגמה. בגדול, הקליינטורה של אינסטגרם היא בני נוער וצעירים עד גיל 35, ועסקים בתחום האוכל והאופנה. אם הלקוחות האידיאליים שלי הם בני 45 ומעלה – הם לא שם, ולי אין שום סיבה להיות שם, גם.

חלק מהבנת הלקוחות האידיאליים שלכם זה גם לדעת איך הם מעדיפים לצרוך את התוכן שלכם – כתוכן PDF, באתר, בווידיאו או בקובץ שמע… אבל – חשוב שתכניסו למשוואה גם את ההעדפות והחוזקות שלכם, ולא פחות מכך – שתלכו עם האמת שלכם.

הכניסו את עצמכם למשוואה

גם אם נדמה לכם שהלקוחות שלכם אוהבים וידיאו – תשאלו את עצמכם האם אתם עוברים מסך, והאם אתם מרגישים בנוח לעמוד מול מצלמה. אם לא עניתם לעצמכם “כן” ו”כן” בהתלהבות – קרוב לוודאי שהתוצאה לא תחמיא לכם, וחבל שתשקיעו בזה זמן וציפיות.

עדיף לבחור בפורמט שאתם מרגישים איתו טוב ובשליטה, ולהעביר את המסר שלכם בצורה ברורה, רהוטה ומקצועית. ומי שלא יזרום אתכם – הוא כנראה לא באמת הלקוח האידיאלי שלכם.

>>> איך לנצל בחוכמה את ערוצי השיווק הרלבנטיים למסרים שלכם

האינטרנט מלא ערוצי חשיפה חברתיים שהמשותף לכולם הוא שהם לא שלכם ולא בשליטתכם. הרעיון הוא להפיק מהם את מירב התועלת, אבל – לזכור שתכנית חשיפה אפקטיבית תתחיל תמיד מאתר הבית שלכם. וליתר דיוק – מהבלוג העסקי אצלכם באתר.

זאת נקודת ההתחלה. זה הבית, ואליו אתם רוצים להזרים את התנועה מכל מקום אפשרי. עכשיו – תכננו את מסלול החשיפה שתיתן ללקוחות הנכונים סיבה טובה לבוא:

  • ניוזלטר עם קישור למאמר לרשימת הדיוור – אלה הלידים שלכם שכבר בחרו לקבל מכם מידע באופן שוטף, וזה המקום שממנו יגיעו מרבית הלקוחות. אל תעמיסו יותר מדי. ניוזלטר אפקטיבי יכלול הפניה למאמר + קישור ו-נ.ב. שמציע הזדמנויות נוספות לחיבור ו/או קנייה מכם
  • פוסט עם קישור למאמר ברשתות חברתיות רלבנטיות – זאת ההזדמנות שלכם להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם דרך התוכן.כדי להפיק כמה שיותר תועלת מהחשיפה – שימו בסוף המאמר הפניה למגנט הלידים שלכם, כדי לאפשר לקוראים חדשים להצטרף לרשימת הדיוור שלכם. בהנחה שהם עדיין לא מכירים אתכם – זו תהיה נקודת פתיחה הרבה יותר יעילה להמשך הקשר ולבניית מערכת היחסים שתוביל אותם למכירה, בהמשך.
  • מודעה ממומנת בפייסבוק – בהנחה שכבר טרגטתם קהל רלבנטי בפייסבוק ויש לכם תקציב לפרסום ממומן, ומתוך ההבנה שהחשיפה האורגנית מהדף העסקי בפייסבוק שואפת לאפס – פרסום ממומן יכול להרחיב משמעותית את מעגל החשיפה ולהזרים לכם קהל חדש.

עד כאן תכננו את מסלול ההתנעה של לקוחות פוטנציאליים ולידים שמתחיל מהמאמר החודשי שלכם. בחשיבה יצירתית, תוכלו להסתפק בכתיבה של מאמר אחד בלבד, ולמנף אותו להרבה מאוד חשיפה ויצירת טראפיק.

מסלול החשיפה השני הוא מסלול שמתמקד ראש בראש במכירה עצמה:

  • פרסום ממומן בפייסבוק – אתם יכולים לנצל אותו גם כדי לקדם את המכירה עצמה, ולהזרים לידים לדף המכירה שלכם.קחו בחשבון שהעלויות יכולות להיות מאוד גבוהות, ולכן צריך להגדיר מראש את התקציב ואת חלוקת התקציב לאורך הקמפיין – מול יעד המכירה החודשי שלכם, ולהיות כל הזמן עם יד על הדופק ולעקוב אחר התוצאות והעלויות.ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר רלבנטי לקהל המטרה שטירגתם ויותר אנשים יקליקו על המודעה – כך תהיה עלות ההקלקה נמוכה יותר – כך שבסופו של יום – גם כשמדובר בקמפיינים ממומנים – עדיין התוכן שלכם הוא המלך!
  • סדרת מסרים אוטומטית תומכת מכירה לרשימת הדיוור – זהו ערוץ המכירה השני והמשמעותי ביותר, ופה כדאי שתכינו סדרת מסרים אוטומטית, שתעשה את עבודת המכירה בשבילכם – שלב אחר שלב, בהתאם לתכנית התוכן התומך שתכננתם בצעד # 2, זוכרים?

>>> איך להכניס לתכנון החשיפה ימים מיוחדים שיכולים לשמש כעוגן למכירות נוספות 

  • זה יכול להיום יום ההולדת שלכם,
  • חג
  • או יום נושא – כמו יום החתול או יום המעשים הטובים…

ימים מיוחדים הם הזדמנות לפעילות מיוחדת, ומנוף מצוין לימי מכירות מרוכזים שמאפשרים לכם לתת עוד “בוסט” לכיוון יעד המכירות שלכם – אולי בהוזלה מיוחדת או עם תוספת בונוס מיוחד.

ועכשיו – בואו נתמקד בתכנון התוכן האסטרטגי שלכם לחודש נובמבר. תשאלו את עצמכם: 

  • איפה נמצאים הלקוחות האידיאלים שלכם?
  • מהם ערוצי השיווק שבהם תשתמשו לחשיפת התוכן שלכם?
  • איזה עוגנים יכולים לתת לכם הזדמנות נוספת למכירה?

מכניסים את התכנית ללוח השנה

עד כאן בנינו את מרכיבי התכנון של תכנית התוכן האסטרטגית החודשית שלכם. אבל כמו שאומר ברנדון בורשארד: תכנון שלא נכנס ללוח השנה הוא סתם חלום מבוזבז. אז… הדפיסו לעצמכם יומן של חודש נובמבר 2018 – ובואו נמקם את התכנון שלכם על לוח השנה:

צעד ראשון – שימו דגל ביום המכירה

בין אם מדובר באירוע פיזי – און ליין או אוף ליין, ובין אם מדובר במכירה במייל שאתם מכוונים אליה – תסגרו את היום / או את הימים ותצבעו אותם.

צעד שני – שבצו ביומן את הימים המיוחדים של החודש

שבצו ביומן ימי הולדת, אירועים מיוחדים שקשורים לעסק, חופשות או אירועים אישיים שיעסיקו אתכם ולא יאפשרו לכם להתמקד באותו יום או בימים סמוכים אליו בתוכן ובמכירות.

בכל מה שנוגע למכירות – בחודש נובמבר יש 4 אירועי מכירה מטורפים:

7-8.11 – יום הקניות הישראלי שהוא הגרסה הישראלית לבלאק פריידיי הבינלאומי, שהרציונל שלו הוא הוזלות גדולות והרבה מכירות לקראת סוף השנה

11.11.18 – יום הרווקים הסיני – חגיגת קניות מקוונת שהחלה באתרים הסיניים ועברה לכל מי שרוצה להוריד מחיר ולהגדיל מכירות

23.11.18 – בלאק פריידיי – יום שישי השחור הוא כינוי ליום שישי שפותח את עונת המכירות לקראת חג המולד ועוד סיבה למסיבה וחגיגת הוזלות מטורפת

26.11.18סייבר מאנדיי – המצאת הצרכנות המקוונת האחרונה, ועוד הזדמנות להשתלב בטרנד הכלל עולמי עם מבצעי מכירה סופר אטרקטיביים.

החליטו מה מתאים לכם לשבץ בפעילות המכירה שלכם החודש, וחברו לאירוע תכנית פעולה ספציפית.

צעד שלישי – משבצים מהסוף אל ההתחלה

הצבתם ביומן את מועדי המכירה? או מועדי האירוע שברצונכם למכור? עכשיו, התחילו ללכת אחורנית ומקמו ביומן את מועדי חשיפת התוכן שיוביל את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אל המכירה. השיבוץ ביומן ייתן לכם מבט-על של כל התוכן שתצטרכו בפועל, ויאפשר לכם לסנכרן בין התכנים השונים כך שיובילו אתכם ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – מפעילות לפעילות, בצורה הטובה ביותר. 

מה שיישאר לכם לעשות עכשיו, יהיה:

  • לכתוב את התוכן שצריך ולתזמן אותו בערוצים המתאימים
  • להכין את המודעות הממומנות ולהעלות את הקמפיין לפייסבוק
  • לוודא שדף המכירה ודף התודה מעודכנים ומחוברים כמו שצריך
  • לשבץ ולתזמן – אם אתם רוצים – קמפיינים ספציפיים שמותאמים לימי המכירה המיוחדים של נובמבר
  • לשבץ ולתזמן את פרסום המאמר החודשי ואת הניוזלטר לרשימת הדיוור שלכם
  • ו… לזכור לנהל מעקב צמוד אחר התגובות והעלויות לאורך הדרך.

בשורה התחתונה

כתיבה וחשיפה של תוכן שיווקי היא כלי עסקי לכל דבר ועניין, וחשוב לתכנן אותה בצורה אסטרטגית ולבצע אותה בצורה יעילה, כדי שהיא באמת תעזור לכם לעמוד ביעדי השיווק והמכירה שלכם – מחודש לחודש.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, ברגע שתהיה לכם תשתית תוכן שיווקית משלכם, ותלמדו לעבוד בצורה חכמה עם תבניות תוכן מוכנות –  תגלו שרוב המרכיבים ה”כבדים” של התהליך כבר עשויים, ומה שיישאר לכם לעשות יהיה בעיקר מאמר אחד בחודש, ניוזלטר חשיפה שמתבסס עליו, וכמה פוסטים בפייסבוק שיובילו את החברים אל המאמר ואל הרשימה – וביחד, יעשו את ההבדל הענק, בין תוכן שואב זמן שמייצר בעיקר תסכול ועייפות גדולה, לבין תוכן שמזרים לעסק לידים מתאימים 24/7 ומאפשר לכם להפוך הרבה יותר מהקוראים ללקוחות משלמים.

עכשיו אתם

עד כאן ציידתי אתכם ב-3 מהלכים שיעזרו לכם לבנות תכנית תוכן אסטרטגית חודשית שתעזור לכם לעמוד בהצלחה ביעדי השיווק והמכירות. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה עוד רעיונות יש לכם כדי לרתום את התוכן השיווקי שלכם ליעדים העסקיים? מהם ערוצי השיווק שעושים את העבודה הטובה ביותר עבורכם? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לכם להתקדם ולהצליח בעולם התוכן והשיווק באינטרנט? במיוחד בשבילכם בניתי את מיני קורס “שיווק בחיוך”, שיגלה לכם איך באמת עובד השיווק הדיגיטלי, וייתן לכם כלים מעשיים כדי להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שלכם לשיווק העסק – לגמרי בחינם. אם עדיין לא נכנסם לקורס – באמת הגיע הזמן! לקבלת המתנה – לוחצים פה.

הדרכת וידיאו

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה