כתיבת תוכן אסטרטגית: 4 התחנות הקריטיות בדרך לתוכן שיוביל אליך את הלקוחות הנכונים

כתיבת תוכן אסטרטגית: 4 התחנות הקריטיות בדרך לתוכן שיוביל אליך את הלקוחות הנכונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן אסטרטגית

כתיבת תוכן אסטרטגית היא לא דבר של מה בכך. כן, אני יודעת. המילה “תוכן” היא כל כך כללית, כל כך גדולה, ולפעמים זה נשמע כמו איזו קלישאה משופשפת היטב, שלא לגמרי ברור לך מה לך ולה, לא כך? אבל אם תעצרי לרגע לחשוב על זה, את הרי יודעת שכתיבה והפצה של תוכן היא הדרך היעילה ביותר, שלא לומר היחידה, להוביל אליך את הקהל הכי מתאים לך.

אז מהמקום הזה, בואי תשאלי את עצמך, בעצם, איזה סוג של תוכן מתאים לך ליצור עבור אותו קהל מטרה? איזה? המממ… המפתח לתשובה הוא קודם כל, לדעת, להחליט ולבחור, מה המטרה שלשמה את יוצרת את התוכן המסוים שבו מדובר. מה את רוצה להשיג באמצעותו? מפני שהמטרה הזאת – היא שתיקבע את סוג התוכן שתיצרי. מה למשל? על כך במאמר שלפניך, ואני מזמינה אותך לקרוא, ליישם, ולשתף עם חברות. 

לפני שאת מתחילה לכתוב, עצרי רגע ושאלי את עצמך שאלה אחת ויחידה: לשם מה? מה הסיבה שאת כותבת? מה המטרה שהמאמר שלך או הפוסט שלך (ואולי סרטון הווידיאו שלך) אמורים לעזור לך להשיג? מפני שלכל מטרה – יתאים תוכן אחר, ולא כל סוגי התוכן נולדו דומים…

המטרה הראשונה של התוכן שלך היא: להעלות את המודעות למותג שלך

כמו שאני נוהגת לומר, כתיבת מאמרים היא הכנפיים של השיווק. זאת החולייה הראשונה בדרך, שתפקידה לפגוש את האנשים שמסתובבים להם במרחב הקיברנטי ומחפשים פתרונות לדברים שמפריעים להם. ולכן, אחת המטרות הנפוצות ביותר, שלא לומר הראשונה שבהן, היא העלאת המודעות למותג שאת מעוניינת לקדם.

וזה אומר שאת משחררת את התוכן הזה אל העולם, בכמה שיותר מקומות שבהם קהל המטרה שלך מסתובב (בראש ובראשונה – במקומות שיכניסו אותו לדפי תוצאות החיפוש של גוגל) – בשאיפה שהם יבחינו בו, וילחצו על הלינק כדי ללמוד עליך ועל הפתרונות שאת מציעה.

המטרה של תוכן מהסוג הזה היא להגדיל את המוניטין שלך, לבנות את נראות המותג שלך, ולהתחיל לבנות את האמון החיוני עם קהל המטרה שלך. דוגמאות לתוכן מסוג זה כוללות בלוגים, פודקאסטים, פוסטים ברשתות חברתיות, סרטונים, אינפוגרפיקות, ותמונות שמפורסמות באופן פומבי ומופצות בכמה שיותר מקומות.

תוכן “מודעות” נועד להציג אותך כמקצוענית בתחומך, להראות לעולם שאת יודעת על מה את מדברת ולא זו בלבד, אלא שיש לך גם הצעה קונקרטית ובעלת ערך שיכולה להועיל לקהל המטרה שלך.

עכשיו, אחרי ה”קליק” הראשון, אפשר להתקדם לשלב הבא:

המטרה השנייה של התוכן שלך היא: לגייס ולהכשיר לידים מתאימים

האם זה התוכן שהחלטת ליצור הפעם? תוכן שיעזור לך להדק את הקשר עם האנשים שהתרשמו מתוכן המודעות שלך, ורוצים לדעת עליך עוד? אם זה המקרה, עכשיו, המטרה שלך תהיה ליצור תוכן שיאפשר לך לגייס ולהכשיר את הלידים המתאימים.

תוכן מהסוג הזה יעזור לך למיין ולברור מי מבין האנשים שגילו עניין בתוכן המודעות שלך, באמת מהווים קונים פוטנציאלים שתוכלי לפנות אליהם בהמשך עם הצעות מכירה.

בנקודה זו, אותם אנשים כבר אמורים לדעת מי את, הם פגשו אותך, ועכשיו הם תוהים האם את “שווה” עוד מהזמן שלהם. בפרקטיקה של בניית משפך התוכן שלך, זה המקום להציע להם תוכן יותר משמעותי, שיגרום להם לרצות לעשות אתך עסקת חליפין: פרטי ההתקשרות שלהם כנגד תוכן בעל ערך משמעותי משלך.

מה יכול להתאים לך בנקודת הזמן הזאת? מדריכים חינמיים, סדרת מסרים מוקלטת, דו”חות, שליפים, קורסים ללא עלות, רשימות של מקורות מידע (אנשים מתים על זה, כי זה חוסך להם זמן ומספק להם הצצה אל מקורות המידע שלך, כמקצוענית), ואפילו סדרת אימיילים, שתטפל באופן ייחודי ומקורי בבעיות שאיתן מתמודד קהל המטרה הרלבנטי עבורך.

בשלב הזה, יש לך כבר אפשרות ליצור אתם קשר באופן יזום. ואת הקשר הזה את יכולה למנף לשלב הבא בדרך:

המטרה השלישית של התוכן שלך היא: לחמם את היחסים עם הלידים

יצירת המפגש הראשוני עם הלקוחות הפוטנציאליים הייתה המטרה הראשונה שלך לכתיבת תוכן. אחריה, הצבת לך למטרה ליצור תוכן שיהפוך את הקוראים המזדמנים והמתעניינים למנויים. זה בהחלט לא כל הסיפור, כי עכשיו, המטרה המשמעותית ביותר שלך תהיה לחמם את הקשר ולבנות יחסים יציבים וחזקים עם המנויים שזה עתה הצטרפו לרשימת הדיוור שלך.

בהחלט ייתכן שהם כבר רכשו ממך בעבר, או שהם עדיין בגדר קונים פוטנציאליים בלבד. מה שבטוח הוא, שיחסים חזקים ביניכם – יעזרו לך לטפח נאמנות מצד הקהל הזה ולהוביל אליך לקוחות בשלים, וגם חוזרים.

כמו כל תוכן, גם התוכן הזה חייב להיות ממוקד בעזרה ופתרון בעיות של הקהל שלך, ויחד עם זאת, כדאי שהוא יהיה אישי יותר, ויציע גם הטבות ייחודיות, אך ורק לו.

מה זה אומר בתכל’ס?

קודם כל ברמת הערוץ, תוכן שנועד לחמם את היחסים עם הלידים יבוא לידי ביטוי בעיקר בדיוור אלקטרוני, ייכתב בגוף שני יחיד אחיד – כך שמי שיקראו אותו ירגישו שהוא נכתב בדיוק-בדיוק עבורם, ממש היישר ללב ולנשמה, וכמו שכתבתי קודם, הוא יכלול הצעות והטבות ייחודיות, שהותאמו אך ורק לקהילת הרשימה הצומחת שלך.

מהר מאוד תגלי שתוכן מהסוג הזה לא מביא תוצאות סתם, אלא שהוא מביא את התוצאות הטובות ביותר, כי לעיתים קרובות, זה השלב שבו קהל המטרה שלך נמצא בנקודה שבה הוא גומל לך על כל מה שלימדת אותו עד כה. והדרך שהוא עושה את זה היא באמצעות רכישה.

זה, כמובן, יוכל לקרות, אם תנצלי את החיבור הזה כדי למכור. וזאת המשמעות הפרקטית ביותר של רשימת דיוור גדולה וחמה. זה הקהל שלך, ממש כאילו מילאת את היכל התרבות ברוכשי כרטיסים, ועכשיו את עולה על הבמה כדי לתת להם את המופע הטוב מכולם. את השלב הבא שלהם בדרך להתפתחות, לצמיחה ולהצלחה.

וזאת הסיבה האחרונה בשרשרת, אבל הראשונה בחשיבה האסטרטגית שמנחה את הכתיבה שלך: לכתוב כדי למכור. לכתוב כדי להרוויח כסף.

המטרה הרביעית של התוכן שלך היא: להכניס כסף לעסק

עד פה הובלתי אותך מה”קל” אל ה”כבד”, אבל אם תתני עוד מבט, תראי שבעצם, התחלנו מהסוף – מהמטרה הגדולה – ואז גלגלנו את הסרט אל נקודת ההתחלה הכרונולוגית והתחלנו להתקדם אל המטרה שהגדרת מלכתחילה.

אז כן, זאת המטרה הגדולה מכולן. ליצור תוכן שנועד ליצירת רווח עסקי. ייתכן שתעשי את זה באמצעות מכירה ישירה של התוכן עצמו (קורס דיגיטלי, למשל), או על-ידי הפקת תוכן מכירתי, שיסייע לך למכור מוצר או שירות (דפי מכירה, וובינר מכירה, סדרת מיילים שמקדמים מכירה באופן אוטומטי במייל, וכד’).

ברור לגמרי, שהתוכן הזה צריך להיות איכותי דיו, על-מנת להצדיק את מה המחיר המבוקש. ברור לגמרי, שיכולת המכירה שלך נשענת על דרך התוכן שהובילה אותך לשם – הדרך שחשפה אותך ובנתה אותך כמומחית ומותג ידוע ומבוקש בתחומך. ברור לגמרי, שהתוכן הזה – חייב להביא לידי ביטוי את המומחיות שלך, לחזק את תדמית האוטוריטה שלך בתחום, ולהציע לרוכשים את הפתרונות הייחודיים והמועילים שלך.

זה נכון לגבי מוצר התוכן שאת מוכרת, בדיוק כשם שזה נכון לגבי דפי המכירה או כל טקטיקת מכירה אחרת שבה תבחרי – שתצטרך להיבנות בצורה הנכונה, שלב-אחר-שלב, החל מתמונת הראייה לעתיד, דרך הכאב והפתרונות שיש לך להציע, ועד להצעה הייחודית שלך, שלא ניתן לסרב לה – כל אלה הן טקטיקות תוכן מדויקות ואפקטיביות, שגם אותן חשוב ללמוד, לתרגל וליישם בצורה הנכונה, כדי להפיק מהן את התועלת המבוקשת.

בשורה התחתונה

אני יודעת. המילה “תוכן” היא כל כך כללית, כל כך גדולה, ולפעמים זה נשמע כמו איזו קלישאה משופשפת היטב, שלא לגמרי ברור לך מה לך ולה… אבל את הרי יודעת שכתיבה והפצה של תוכן היא הדרך היעילה ביותר, שלא לומר היחידה, להוביל אליך את הקהל הכי מתאים לך, והשאלה הגדולה היא: כיצד.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כתיבת תוכן אפקטיבית מחייבת ראייה אסטרטגית מקיפה, שתתחיל מהסוף ואז תוביל את הקוראים שלך לאורך הדרך, ממודעות לחיבור, ומחיבור להידוק הקשר, ומקשר הדוק למכירה.

ולכן, אסטרטגיית התוכן שלך חייבת לכלול כל אחד מארבעת סוגי התוכן, במינון הנכון, בחיבור הנכון ובהפצה המתאימה. את חייבת ליצור תוכן שיכניס את האנשים המתאימים למשפך המכירות שלך, ואז לספק להם עוד תוכן כדי לחזק את היחסים ביניכם, וכך להוביל אותם לתוכן בתשלום. כל מה שנשאר לך לעשות עכשיו הוא לכתוב את התוכן המתאים, ולבנות את המשפך שיוביל אליך את הלקוחות הנכונים לעסק שלך.

עכשיו תורך

עד כאן, הצגתי בפניך את 4 סוגי התוכן שתפקידם לענות על 4 המטרות שכתיבת התוכן נועדה להשיג עבורך. עכשיו הבמה כולה שלך. מה תוכלי להוסיף? האם את יכולה להצביע על מטרות נוספות או על כיוונים מעניינים אחרים של שימוש אפקטיבי בתוכן לשיווק העסק? מוזמנת לכתוב את תגובתך פה למטה, ולקחת חלק פעיל בדיון.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? אני מזמינה אותך לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצה לקבל ממני עוד עצות טובות לתוכן שמייצר רווחים? להכיר עוד טקטיקות לכתיבה אסטרטגית שתשרת את העסק שלך? ללמוד איך לכתוב את התוכן הנכון בצורה מעניינת, מושכת ובעיקר – בקלות ובמהירות?

אם עדיין לא הורדת את מדריך הבזק המעולה שלי “הגעתי אל היעד” – אני מזמינה אותך להוריד אותו כעת. הוא מלא וגדוש ידע מועיל וטקטיקות מעולות. והוא מוגש לך באהבה ממני – ולגמרי בחינם. להורדת המדריך – לחצי כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן