כתיבת תוכן אסטרטגית: 4 התחנות הקריטיות בדרך לתוכן שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים

כתיבת תוכן אסטרטגית: 4 התחנות הקריטיות בדרך לתוכן שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן אסטרטגית

כתיבת תוכן אסטרטגית היא לא דבר של מה בכך. כן, אני יודעת. המילה “תוכן” היא כל כך כללית, כל כך גדולה, ולפעמים זה נשמע כמו איזו קלישאה משופשפת היטב, שלא לגמרי ברור לכם מה לכם ולה, לא כך? אבל אם תעצרו לרגע לחשוב על זה, אתם הרי יודעים שכתיבה והפצה של תוכן היא הדרך היעילה ביותר, שלא לומר היחידה, להוביל אליכם את הקהל הכי מתאים לכם.

אז מהמקום הזה, בואו תשאלו את עצמכם, בעצם, איזה סוג של תוכן מתאים לכם ליצור עבור אותו קהל מטרה? איזה? המממ… המפתח לתשובה הוא קודם כל, לדעת, להחליט ולבחור, מה המטרה שלשמה אתם יוצרים את התוכן המסוים שבו מדובר. מה אתם רוצים להשיג באמצעותו? מפני שהמטרה הזאת – היא שתיקבע את סוג התוכן שתיצרו. מה למשל? על כך במאמר שלפניכם, ואני מזמינה אתכם לקרוא, ליישם, ולשתף עם חברים.

לפני שאתם מתחילים לכתוב, עצרו רגע ושאלו את עצמכם שאלה אחת ויחידה: לשם מה? מה הסיבה שאתם כותבים? מה המטרה שהמאמר שלכם או הפוסט שלכם (ואולי סרטון הווידיאו שלכם) אמורים לעזור לכם להשיג? מפני שלכל מטרה – יתאים תוכן אחר, ולא כל סוגי התוכן נולדו דומים…

המטרה הראשונה של התוכן שלכם היא: להעלות את המודעות למותג שלכם

כמו שאני נוהגת לומר, כתיבת מאמרים היא הכנפיים של השיווק. זאת החוליה הראשונה בדרך, שתפקידה לפגוש את האנשים שמסתובבים להם במרחב הקיברנטי ומחפשים פתרונות לדברים שמפריעים להם. ולכן, אחת המטרות הנפוצות ביותר, שלא לומר הראשונה שבהן, היא העלאת המודעות למותג שאתם מעוניינים לקדם.

וזה אומר שאתם משחררים את התוכן הזה אל העולם, בכמה שיותר מקומות שבהם קהל המטרה שלכם מסתובב (בראש ובראשונה – במקומות שיכניסו אותו לדפי תוצאות החיפוש של גוגל) – בשאיפה שהם יבחינו בו, וילחצו על הלינק כדי ללמוד עליכם ועל הפתרונות שאתם מציעים.

המטרה של תוכן מהסוג הזה היא להגדיל את המוניטין שלכם, לבנות את נראות המותג שלכם, ולהתחיל לבנות את האמון החיוני עם קהל המטרה שלכם. דוגמאות לתוכן מסוג זה כוללות בלוגים, פודקאסטים, פוסטים ברשתות חברתיות, סרטונים, אינפוגרפיקות, ותמונות שמפורסמות באופן פומבי ומופצות בכמה שיותר מקומות.

תוכן “מודעות” נועד להציג אתכם כמקצוענים בתחומכם, להראות לעולם שאתם יודעים על מה אתם מדברים ולא זו בלבד, אלא שיש לכם גם הצעה קונקרטית ובעלת ערך שיכולה להועיל לקהל המטרה שלכם.

עכשיו, אחרי ה”קליק” הראשון, אפשר להתקדם לשלב הבא:

המטרה השנייה של התוכן שלכם היא: לגייס ולהכשיר לידים מתאימים

האם זה התוכן שהחלטתם ליצור הפעם? תוכן שיעזור לכם להדק את הקשר עם האנשים שהתרשמו מתוכן המודעות שלכם, ורוצים לדעת עליכם עוד? אם זה המקרה, עכשיו, המטרה שלכם תהיה ליצור תוכן שיאפשר לכם לגייס ולהכשיר את הלידים המתאימים.

תוכן מהסוג הזה יעזור לכם למיין ולברור מי מבין האנשים שגילו עניין בתוכן המודעות שלכם, באמת מהווים קונים פוטנציאלים שתוכלו לפנות אליהם בהמשך עם הצעות מכירה.

בנקודה זו, אותם אנשים כבר אמורים לדעת מי אתם הם פגשו אתכם, ועכשיו הם תוהים האם אתם “שווה” עוד מהזמן שלהם. בפרקטיקה של בניית משפך התוכן שלכם, זה המקום להציע להם תוכן יותר משמעותי, שיגרום להם לרצות לעשות אתכם עסקת חליפין: פרטי ההתקשרות שלהם כנגד תוכן בעל ערך משמעותי משלכם.

מה יכול להתאים לכם בנקודת הזמן הזאת? מדריכים חינמיים, סדרת מסרים מוקלטת, דו”חות, שליפים, קורסים ללא עלות, רשימות של מקורות מידע (אנשים מתים על זה, כי זה חוסך להם זמן ומספק להם הצצה אל מקורות המידע שלכם, כמקצוענים), ואפילו סדרת אימיילים, שתטפל באופן ייחודי ומקורי בבעיות שאיתן מתמודד קהל המטרה הרלבנטי עבורכם.

בשלב הזה, יש לכם כבר אפשרות ליצור אתם קשר באופן יזום. ואת הקשר הזה אתם יכולים למנף לשלב הבא בדרך:

המטרה השלישית של התוכן שלכם היא: לחמם את היחסים עם הלידים

יצירת המפגש הראשוני עם הלקוחות הפוטנציאליים הייתה המטרה הראשונה שלכם לכתיבת תוכן. אחריה, הצבתם לכם למטרה ליצור תוכן שיהפוך את הקוראים המזדמנים והמתעניינים למנויים. זה בהחלט לא כל הסיפור, כי עכשיו, המטרה המשמעותית ביותר שלכם תהיה לחמם את הקשר ולבנות יחסים יציבים וחזקים עם המנויים שזה עתה הצטרפו לרשימת הדיוור שלכם.

בהחלט ייתכן שהם כבר רכשו מכם בעבר, או שהם עדיין בגדר קונים פוטנציאליים בלבד. מה שבטוח הוא, שיחסים חזקים ביניכם – יעזרו לכם לטפח נאמנות מצד הקהל הזה ולהוביל אליכם לקוחות בשלים, וגם חוזרים.

כמו כל תוכן, גם התוכן הזה חייב להיות ממוקד בעזרה ופתרון בעיות של הקהל שלכם (תוכן בעל ערך), ויחד עם זאת, כדאי שהוא יהיה אישי יותר, ויציע גם הטבות ייחודיות, אך ורק להם.

מה זה אומר בתכל’ס?

קודם כל ברמת הערוץ, תוכן שנועד לחמם את היחסים עם הלידים יבוא לידי ביטוי בעיקר בדיוור אלקטרוני, ייכתב בגוף שני יחיד אחיד – כך שמי שיקראו אותו ירגישו שהוא נכתב בדיוק-בדיוק עבורם, ממש היישר ללב ולנשמה, וכמו שכתבתי קודם, הוא יכלול הצעות והטבות ייחודיות, שהותאמו אך ורק לקהילת הרשימה הצומחת שלכם.

מהר מאוד תגלו שתוכן מהסוג הזה לא מביא תוצאות סתם, אלא שהוא מביא את התוצאות הטובות ביותר, כי לעיתים קרובות, זה השלב שבו קהל המטרה שלכם נמצא בנקודה שבה הוא גומל לכם על כל מה שלימדתם אותו עד כה. והדרך שהוא עושה את זה היא באמצעות רכישה.

זה, כמובן, יוכל לקרות, אם תנצלו את החיבור הזה כדי למכור.

וזאת המשמעות הפרקטית ביותר של רשימת דיוור גדולה וחמה (קהילה רוכשת). זה הקהל שלכם, ממש כאילו מילאתם את היכל התרבות ברוכשי כרטיסים, ועכשיו אתם עולים על הבמה כדי לתת להם את המופע הטוב מכולם: את השלב הבא שלהם בדרך להתפתחות, לצמיחה ולהצלחה.

וזאת הסיבה האחרונה בשרשרת, אבל הראשונה בחשיבה האסטרטגית שמנחה את הכתיבה שלכם: לכתוב כדי למכור. לכתוב כדי להרוויח כסף.

המטרה הרביעית של התוכן שלכם היא: להכניס כסף לעסק

עד פה הובלתי אתכם מה”קל” אל ה”כבד”, אבל אם תתנו עוד מבט, תראו שבעצם, התחלנו מהסוף – מהמטרה הגדולה – ואז גלגלנו את הסרט אל נקודת ההתחלה הכרונולוגית והתחלנו להתקדם אל המטרה שהגדרתם מלכתחילה.

אז כן, זאת המטרה הגדולה מכולן. ליצור תוכן שנועד ליצירת רווח עסקי. ייתכן שתעשו את זה באמצעות מכירה ישירה של התוכן עצמו (קורס דיגיטלי, למשל), או על-ידי הפקת תוכן מכירתי, שיסייע לכם למכור מוצר או שירות (דפי מכירה, וובינר מכירה, סדרת מיילים שמקדמים מכירה באופן אוטומטי במייל, וכד’).

ברור לגמרי, שהתוכן הזה צריך להיות איכותי ובעל ערך, על-מנת להצדיק את המחיר המבוקש. ברור לגמרי, שיכולת המכירה שלכם נשענת על דרך התוכן שהובילה אתכם לשם – הדרך שחשפה אתכם ובנתה אתכם כמומחים ומותגים ידועים ומבוקשים בתחומכם. ברור לגמרי, שהתוכן הזה – חייב להביא לידי ביטוי את המומחיות שלכם, לחזק את תדמית האוטוריטה שלכם בתחום, ולהציע לרוכשים את הפתרונות הייחודיים והמועילים שלכם.

זה נכון לגבי מוצר התוכן שאתם מוכרים, בדיוק כשם שזה נכון לגבי דפי המכירה או כל טקטיקת מכירה אחרת שבה תבחרו – שתצטרך להיבנות בצורה הנכונה, שלב-אחר-שלב, החל מתמונת הראייה לעתיד, דרך הכאב והפתרונות שיש לכם להציע, ועד להצעה הייחודית שלכם, שלא ניתן לסרב לה – כל אלה הן טקטיקות תוכן מדויקות ואפקטיביות, שגם אותן חשוב ללמוד, לתרגל וליישם בצורה הנכונה, כדי להפיק מהן את התועלת המבוקשת.

 

תכנית מסלול הכסף

בשורה התחתונה

אני יודעת. המילה “תוכן” היא כל כך כללית, כל כך גדולה, ולפעמים זה נשמע כמו איזו קלישאה משופשפת היטב, שלא לגמרי ברור לכם מה לך ולכם. אבל אתם הרי יודעים שכתיבה והפצה של תוכן היא הדרך היעילה ביותר, שלא לומר היחידה, להוביל אליכם את הקהל הכי מתאים לכם, והשאלה הגדולה היא: כיצד.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כתיבת תוכן אפקטיבית מחייבת ראייה אסטרטגית מקיפה, שתתחיל מהסוף ואז תוביל את הקוראים שלכם לאורך הדרך, ממודעות לחיבור, ומחיבור להידוק הקשר, ומקשר הדוק למכירה.

ולכן, אסטרטגיית התוכן שלכם חייבת לכלול כל אחד מארבעת סוגי התוכן, במינון הנכון, בחיבור הנכון ובהפצה המתאימה. אתם חייבים ליצור תוכן שיכניס את האנשים המתאימים למשפך המכירות שלכם, ואז לספק להם עוד תוכן כדי לחזק את היחסים ביניכם, וכך להוביל אותם לתוכן בתשלום. כל מה שנשאר לכם לעשות עכשיו הוא לכתוב את התוכן המתאים, ולבנות את המשפך שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים לעסק שלכם.

עכשיו תורכם

עד כאן, הצגתי בפניכם את 4 סוגי התוכן שתפקידם לענות על 4 המטרות שכתיבת התוכן נועדה להשיג עבורכם. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף? האם אתם יכולים להצביע על מטרות נוספות או על כיוונים מעניינים אחרים של שימוש אפקטיבי בתוכן לשיווק העסק? מוזמנים לכתוב את תגובתכם פה למטה, ולקחת חלק פעיל בדיון.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבתם? אני מזמינה אתכם לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לבנות את תכנית הפעולה שתוביל אתכם מתוכן לתוצאות במהירות שיא של 6 שבועות? הנה ההזדמנות שלכם ליצור לעסק שלכם ניראות מקצועית מושכת באינטרנט, שתוביל אליכם בדיוק את הלקוחות הנכונים, ועל אוטומט.

נשארו רק עוד 3 מקומות למחזור הקרוב של תכנית “מסלול הכסף” שבה נקים ביחד את תשתית התוכן שתוביל אתכם למכירה – תוך 6 שבועות בלבד. מתחילים ב-22.11.2020. כל הפרטים בלחיצה פה. אל תפספסו את ההזדמנות.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן