חג סוכות: 5 רעיונות מעשיים שיעזרו לך למנף את חוויות החג לתוכן שקוראים אוהבים

חג סוכות שסוגר את חגי תשרי מציב בפני כולנו אתגר כפול: גם לתזרים המזומנים של העסק – ששעות הפעילות וההכנסה שלו מצטמצמות משמעותית בגלל החגים הנושקים זה לזה, כמעט ללא ימי עבודה ביניהם, וגם לנוכחות השיווקית, שדורשת זמן, מחויבות והשקעה, גם כשדלתות העסק הפיזיות סגורות לרגל החגים.

אז מה עושים ואיך מתמודדים?מצד אחד, לגמרי לגיטימי לקחת קצת אוויר, ולעדכן את הקוראים, שלרגל החגים – הבלוג יוצא לחופשה עד אחרי שמחת תורה… אבל זה שתיעלמי מהמרחב הקיברנטי – אין פירושו שאת מקבלת פטור גם מלחשוב שיווק… כי זה – אף פעם לא נגמר… כדי לעזור לך למנף את 7 הימים של חג סוכות למעיין נובע של רעיונות חדשים ומקוריים – הכנתי לך פוסט עם 5 דרכים מפתיעות ומעשיות למנף את החוויות של סוכות לתוכן שהקוראים יאהבו במיוחד, ו… לא פחות חשוב… שפע הרעיונות הזה, והגישה שתאפשר לך ליצור אותו – ילכו אתך עוד הרבה אחרי שתקפלי את הסוכה ותחזרי לשגרה… מזמינה אותך לקרוא, ליישם תיכף ומיד, וכמובן – להגיב ולשתף.

באופן רשמי, חג סוכות הוא החג (והחופש) המשמעותי האחרון בלוח השנה עד חנוכה. אבל… חג הוא רק חג, והוא לא סיבה לזנוח את הקוראים הנאמנים שלך, שימשיכו לחכות  לפוסט השבועי שלך עם הידע המוביל והתובנות המועילות שלך.

בדיוק כך. אין לך שום סיבה להיעלם מהרדאר, גם אם הלו”ז שלך בשבוע הקרוב הולך להיות עמוס בראפטינג בירדן, טיול רגלי ביהודיה, פסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים (מומלץ במיוחד לכותבי תוכן), סרטים בחיפה, כדורים פורחים בנגב או פפריקה בבית לחם הגלילית (רשימה ממש חלקית).

אז מה השתנה השבוע הזה מכל יתר השבועות (אופס… חמקה לי אסוציאציה מחוץ לקופסה)?

כן, את יכולה להחליט ולהודיע שאת יוצאת לחופש, סוגרת את המחשב ושוכחת מהבלוג ומהקוראים שלך ל-8 ימים, עד אחרי שמחת תורה.

אבל מצד שני, את יכולה דווקא לפתוח את המחשב, ולנצל את עושר האירועים והחוויות של החג כדי להעשיר את עולם התוכן שלך בהמון קצות חוט חדשים ורעיונות טריים ומיוחדים, שיאפשרו לך לחלוק את חוויות החג עם הקוראים בדרכים רבות ובהקשרים חדשים ומרתקים, שימשיכו להזין את החיבור ביניכם, גם ימים רבים אחרי שהחופש הזה יסתיים ותחזרי לשגרה.

אז איך עושים את זה?

איך מחברים את עולמות התוכן של חוויות סוכות לעולמות התוכן והפאן של הקוראים שלך? בואי נצא לדרך ונגלה ביחד.

רעיונות לתוכן

רעיון מעשי מס’ 1 לתוכן סוכות: שלפי את הסמרטפון והתחילי לצלם

הסתיו מחבק את כולנו בשלכת, חצבים ועננים. שלפי את הסמרטפון וצלמי. ולא סתם תמונות, אלא תמונות שיהפכו לרקעים למשפטים מיוחדים, שיזינו את הקשר בינך לבין הקוראים שלך. תמונות עם כיתובים הן אחד התכנים היותר ויראליים ברשת. הנה ההזדמנות שלך לתפוס עליהן טרמפ ולבלוט ברשת – במהלך החג ולאחריו.

איך עושים את זה?

  • כשאת מצלמת – כווני את הפריים לצבעוניות אחידה – כרקע יעיל לכיתוב
  • הוסיפי משפט מזמין – מעולמות התוכן של הסתיו, החגים, והעסק שלך, שביניהם
  • הזמיני את הקוראים לפרגן בלייק, להגיב ולשתף.

אה, וכשאת מצלמת – חשבי על עולמות התוכן של העסק שלך, ונצלי את ההזדמנות כדי להכין לעצמך מאגרי תמונות לשימושים עתידיים. כך תמשיכי ליהנות מחוויות החג ותחסכי הרבה מאוד זמן וכסף.

רעיון מעשי מס’ 2 לתוכן סוכות: השתמשי ברוח היצירתית שלך כדי לקשר בין החופש לעסק

שבוע סוכות הוא יותר מכל דבר אחר מסע מאירוע לאירוע ומפסטיבל לקרנבל. שלפי את הסמרטפון – כבר אמרתי. עכשיו שלפי את פנקס הרעיונות שלך (מה, אין לך? לכי לקנות פנקס, עכשיו!), והתחילי לשרבט חיבורים בין מה שאת מתכננת לעשות בחופשה למה שאת עושה תמיד.

איך עושים את זה?

  • חפשי את הרגעים הקסומים האלה, המיוחדים במינם והמרתקים במיוחד
  • עכשיו, “העתיקי” אותם אל העולם המוכר של העסק שלך
  • השתמשי בדימויים, חברי דבר לדבר, וגייסי לטובתך את כל ארסנל האסוציאציות שלך…

למשל: ביקור בפסטיבל הסרטים בחיפה הוא הזדמנות לגייס את הביטוי “חיים בסרט”, ולחשוב על חוויה מעולם העסק שלך שאפשר לארוז אותה בתור “חיים בסרט”. הגעת לחנות התבלינים של בית לחם הגלילית? חשבי איך להכניס קצת פלפל ופפריקה לסיפורי התובנות שלך מהמפגשים עם לקוחות…

רעיונות שמצמיחים כנפיים של דמיון הם מלאכים קטנים שמלווים אותך ברגעים הכי לא צפויים, ועוזרים לך להתחבר לחוויות בכתיבה קולחת ולהעביר אותן לעולמות תוכן אחרים – כדי לגוון ולהעשיר את המסרים והמאמרים שלך, ועוד יותר מכך – את החיבור ביניכם.

רעיון מעשי מס’ 3 לתוכן סוכות: קחי את הסוכה כמשל וצאי ממנה למסע של תובנות

חג סוכות נועד להזכיר לכולנו את הימים שבהם חצו אבותינו את המדבר בדרכם אל הארץ המובטחת, ובדרך אכלו מן מהשמיים וישנו תחת כיפת השמיים, בזולות מאולתרות, ללא גג. וזאת הזדמנות מצוינת לדבר על בית, שהוא הרבה יותר מגג. בית הוא ביטחון… יציבות… הגשמה… המקום שבו נמצא הלב… שממנו אנחנו יוצאים בבוקר ואליו אנחנו חוזרים בסופו של יום. קחי את הסוכות של סוכות כמשל לעולם התוכן שלך או של הקוראים שלך.

איך עושים את זה?

  • צאי מהסוכה למסע חיפוש בעקבות “הבית” העסקי שלך או של הקוראים שלך
  • בחני את מקומם ואת חשיבותם של ערכי קביעות, יציבות וביטחון בחייך ובחייהם – כשהם נמצאים וכשאינם
  • שאלי את עצמך והשיבי במאמר): ממה עשויים הקירות? והסכך? ומהם הקישוטים שמייפים את הסביבה העסקית שבה את פועלת?

הסוכה כמשל היא רק דוגמה אחת. הנה עוד כמה: קחי את ארבעת המינים והשווי אותם לארבעה סוגי לקוחות או נותני שירות. לכי להקפות של שמחת תורה, כדי לקבל השראה למאמר ברוח “סוף הוא תמיד התחלה”. ומה עם האושפיזין? איך תשלבי אותם בתוכן מזמין ומעורר השראה שיביא לך לקוחות?

רעיון מעשי מס’ 4 לתוכן סוכות: נצלי את החופשה להליכה נמרצת

אחד היתרונות הנפלאים של חג, כל חג, הוא הפנאי לעסוק בדברים שבימי חולין קשה יותר לפנות להם זמן. הליכה, למשל. ישבת בסוכה? יופי! עכשיו קחי את הסמרטפון וצאי להליכה בשכונה. הליכה נמרצת מזרימה דם למוח ומגבירה את היצירתיות. תופתעי לגלות כמה רעיונות נהדרים וניסוחים מעניינים שלא חשבת עליהם קודם יצוצו לך בדרך, אבל… אל תשכחי לתעד…

איך עושים את זה?

  • במקום לדבר אל העצים והאבנים – דברי אל מכשיר ההקלטה של ווטסאפ (או כל אפליקציית הקלטה זמינה)
  • מעדיפה לכתוב? נצלי את פיצ’ר הפתקים של אפליקציית Evernote
  • כשרעיונות צצים – יש לזה הרבה פעמים טריגר ויזואלי. זהי וצלמי אותו, להשלמת החוויה.

כשהאפקטיביות של החשיפה השיווקית שלנו נבחנת בין היתר במגוון התכנים שאנחנו מייצרים, כדאי לקפוץ על ההזדמנות שהחג מזמן לנו, כדי להחליף אווירה, לשנות קצב ולמנף את השינוי לרעיונות חדשים, אחרים ויצירתיים. 

רעיון מעשי מס’ 5 לתוכן סוכות: קחי את החג כהזדמנות לקדם את הקוראים והלקוחות

כולנו מכירים את המכירות של סוף העונה, מתנות ללקוחות ביום ההולדת, או מבצעים מיוחדים לחגים. אבל הלקוחות שלנו רוצים מאתנו הרבה יותר מכמה שקלים פחות, ואילו אנחנו רוצים לבנות אתם מערכת יחסים יציבה, מתגמלת ומועילה. קחי טרמפ על סוכות כדי להעניק להם משהו שבאמת יעזור להם ויחזק את הקשר ביניכם.

איך עושים את זה?

  • הציעי להם מדריך מקצועי עם 7 טיפים – אחד לכל אחד מימי החג
  • הציעי להם 4 תובנות מועילות – אחת לכל אחד מארבעת המינים
  • הציעי להם הצעה בונה ומתגמלת למשך החג בלבד – הם ירוויחו תועלת ואת תרוויחי היענות.

חג סוכות הוא האחרון בחגי תשרי. הוא הזדמנות מעולה לקוראים שלך להתחיל להתכונן ל”אחרי החגים”, ולך – להתחבר מחדש לעולמות התוכן המקצועיים, ולעזור להם להבין ולפתור בעיות, לתכנן ולקבל החלטות, ולהיערך טוב יותר לפעילות העסקית העומדת בפתח.

בשורה התחתונה:

חג סוכות שסוגר את חגי תשרי מציב בפניך אתגר רציני ביותר, גם לתזרים המזומנים של העסק, ששעות הפעילות וההכנסה שלו הצטמצמו משמעותית בין חג ומועד, וגם לנוכחות השיווקית שלך, שדורשת זמן, מחויבות והשקעה, אפילו כשדלתות העסק הפיזיות סגורות לרגל החגים.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש לא מעט דרכים שבהן תוכלי למנף חוויות שונות מהרגיל ויציאה מהשגרה, כדי להעשיר, לא רק את הרוח אלא גם את החומר ואת הנושאים שבהם את בוחרת לעסוק בתוכן, במטרה להתחבר טוב יותר ומעניין יותר עם הקוראים.

כמו שאמר אלתרמן: “גם למראה נושן יש רגע של הולדת”, וזה היופי בתכנים של חג. הם נותנים לנו הזדמנות להסתכל בדברים שנמצאים שם שנה אחר שנה, כל שנה, לראות אותם בעיניים חדשות ולתרגם אותם לתובנות חדשות, שמתחברות בצורות חדשות – אלינו, אל הכתיבה שלנו ואל הקשר שהיא בונה בינינו לבין לקוחותינו.

עכשיו תורך

מה מתניע את היצירתיות שלך? איך תשלבי את חוויות החגים בתוכן שלך, כדי להעביר לקוראים תובנות חדשות ומועילות? מוזמנת לשתף אותנו בתובנותיך, פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות.

רוצה לקבל ממני עוד המון רעיונות לכתיבה אסטרטגית שתוביל אליך את הקהל שנכון לך? במדריך “רעיון שיגעון” ריכזתי בשבילך 20 טכניקות פורצות דרך, פלוס תבנית מוכנה לתכנון תוכן, שיעזרו לך לבחור את התוכן הנכון ולהתאים אותו לתוצאות העסקיות שאת רוצה. אם עדיין לא הורדת אותו – מזמינה אותך ללחוץ כאן ולהוריד אותו במתנה ממני, ולגמרי בחינם.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    היי עידית, אני עוקב אחרי הכתבות שלך והם מאוד שימושיות למשתמש.
    TNX

השארת תגובה