אתר אינטרנט: 10 הדיברות לאתר אינטרנט שמייצר לקוחות משלמים

אתר אינטרנט: 10 הדיברות לאתר אינטרנט שמייצר לקוחות משלמים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אתר אינטרנט

אתר אינטרנט הוא ללא ספק הכלי החשוב ביותר שלך לשיווק העסק בעולם הדיגיטלי והוא חייב להיות החוליה הראשונה בכל פעילות שיווקית אפקטיבית. ככל שהאלגוריתם של פייסבוק מקטין את החשיפה ברשת החברתית (שלא לדבר על שחיקת הפרטיות ומכירת נתוני המשתמשים לכל דורש) – כך חשוב לטפח את המגרש הביתי. העניין הוא, שלא כל האתרים נולדו שווים, ולצד ההיצע העצום – יש המון בלבול וחוסר ידע.

אז מה באמת צריך להיות באתר אינטרנט כדי שיוכל לייצר עבורך לקוחות משלמים? ואיך אני יכולה לקצר לך את הדרך ולהעניק לך אתר מדהים במתנה? על כך במאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף.

מי אני ומאיפה הידע שלי בנושא אתר אינטרנט

אם זאת הפעם הראשונה שאנחנו נפגשות – אני לא בונה אתרים ואני לא מתכנתת. אני מומחית לניהול תוכן – באינטרנט ובעולם האמיתי, ואני מלמדת בעלות עסקים, בדגש על עסקים קטנים ומקצועיים, לכתוב תוכן לשיווק העסק ולהפיץ אותו בערוצי השיווק השונים, כדי למשוך את הלקוחות הנכונים להן.

במסגרת תכנית הדגל שלי “ניהול תוכן למקצועניות” פיתחתי שיטה להקמת תשתית תוכן לשיווק ב-3 חודשים בלבד, שעמוד התווך שלה הוא אתר אינטרנט חדשני, נגיש ומעוצב בדיוק במידה, שאני מעניקה במתנה לכל תלמיד.

מה שמאפשר לי לכתוב את המאמר הזה, ולחלוק אתכם את 10 המרכיבים הקריטיים לאתר שיווקי שבאמת מביא לקוחות – אלה הן התוצאות העסקיות של בוגרי התכנית, שנעזרים באתר שקיבלו בתכנית – כדי למשוך הרבה יותר לקוחות, להגדיל את העסק ולהרוויח הרבה יותר.

השאלה הראשונה היא: בשביל מה בכלל צריך אתר אינטרנט?

יש אנשים שמתייחסים לאתר האינטרנט כמו כרטיס ביקור וירטואלי. “כשלקוח רוצה לדעת מי אנחנו – הוא צריך כתובת שאפשר להיכנס אליה ולראות מי אנחנו”. יש אנשים, שבעיניהם – אתר האינטרנט שלהם הוא ברושור און ליין. גם שם, מישהו שם קצת אינפורמציה, קצת תמונות, לוגו אם יש… וזהו. ויש אנשים – שעבורם, אתר האינטרנט שלהם הוא שחקן החיזוק המקצועי שלהם. אז הם ממלאים אותו בטונות של חומרים מקצועיים, ומחכים ללקוחות, שיגיעו…

בהרבה מהאתרים – המידע לא התעדכן מאז ששמו אותו שם, והאתר נראה עלוב, מיושן ולא מזמין. כשיוצא לי לדבר עם בעלים של אתר כזה, אני שומעת תמיד אותו משפט: “האתר שלי ישן והוא לא מביא לי לקוחות”. למען האמת, אני שומעת גם המון בעלי עסקים שאומרים “יש לי אתר די חדש שהשקעתי בו המון כסף… והוא לא מביא לקוחות” …

ברור שבאתר כזה, ויש המון כאלה, לאף אחד לא מתחשק לזרוק עוד כסף טוב אחרי כסף רע…

בכל פעם שאני מגיעה לאתר כזה –אני חושבת על החלומות, והתכניות, וההבטחות, והציפיות, ועל כל הכסף שהושקע ועדיין מושקע בשום-כלום הזה, שננטש כמו בניין עזוב, למות אי שם. ולבי נחמץ בקרבי.

אז בשביל מה צריך אתר אינטרנט?

אתר האינטרנט, או כמו שקוראים לו גם – אתר הבית – הוא הנוכחות העסקית שלנו און ליין, בית העסק הווירטואלי שלנו. התפקיד שלו הוא לשקף את הפעילות שלנו בעולם האמיתי, ולגרום לגולשים שמגיעים אליו – לרצות להעמיק את ההיכרות איתנו, ולהגיע אלינו לעולם האמיתי – אותו עולם שבו כסף מחליף ידיים תמורת ערך: הכסף של הלקוחות, תמורת הערך שלנו.

כדי שזה יקרה צריכים להתקיים כמה וכמה דברים.

הדברים החשובים בתכנון אתר אינטרנט

  • הדיבר הראשון: דעי מה המטרה של האתר
    כמו לכל דבר שאנחנו עושות, גם ובעיקר לאתר הבית שלך, חייבת להיות מטרה ברורה ומוגדרת היטב. וכיוון שאנחנו לא מדברות פה על אתרי סחר אלא על אתרים שיווקיים שמיועדים לעסקים קטנים ובינוניים – לאתר שלך צריכה להיות מטרה אחת ויחידה: לייצר לך לידים שיהפכו ללקוחות. בעיניי, זאת הסיבה היחידה להשקיע באתר, על כל מה שמשתמע מזה. אז אם לידים ולקוחות משלמים לא מעניינים אותך – כדאי שתעצרי כאן ועכשיו… מעניין אותך? רוצה עוד לקוחות? מוזמנת להמשיך לקרוא

כי אם כבר מדברים על לקוחות – הנה הדיבר השני:

  • הדיבר השני: דעי מי קהל המטרה של האתר
    לכל מטרה יש קהל מטרה שמתחבר אליה. הגדרת את המטרה? עכשיו חשבי, מי קהל המטרה שאליו האתר שלך צריך לפנות, כדי שתוכלי להשיג אותה.

למשל: אם החלטת שהמטרה של אתר הבית שלך היא להיות הבסיס האינטרנטי של פעילות האימון שלך, שפונה לבעלות עסקים בלבד – הרי שקהל המטרה שלך הוא בעלות עסקים שרוצות אימון אישי או עסקי – תלוי מה השירות שאת מציעה. עכשיו תשאלי את עצמך, מה זה אומר על האתר שלך? למשל: איך הוא ייתן מענה לצרכים של אותו קהל יעד, איך הוא יתחבר אליהם בשפה החזותית, איזה תכנים יהיו בו, באיזו שפה הם יהיו כתובים, ועוד ועוד…

  • הדיבר השלישי: התמקדי בעיצוב תומך תוכן
    עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מכל אתר, כי ברוב המקרים, האתר החדש שלך, בדיוק כמו בית חדש שרכשת מקבלן, מגיע ללא תוכן וללא עיצוב. אני קוראת לזה “ברזלים וירטואליים”. ברור שאת רוצה ליפות אותו, ולתת לו מראה שישקף את מי שאת ואת המיתוג העסקי שלך. וזה בהחלט חשוב. השאלה הגדולה שעליך לשאול את עצמך היא: עד כמה ואיך, מפני שלעיצוב האתר יש שני היבטים שעלולים להתנגש אחד בשני: האחד – הניראות, והשני – העלות.

ברמת הניראות – אלא אם את עוסקת בתחום ויזואלי, כמו: עיצוב, סטיילינג, אמנות וכד’, כלל הברזל לעיצוב האתר שלך חייב להיות: “כל המוסיף גורע”. למה? מפני שעיצוב דומיננטי מדי – עלול לעייף את המבקרים, ולהסיט את תשומת הלב שלהם מהתוכן – שהוא מקדם המכירות שלך.

ולא רק עיצוב דומיננטי…

לא מזמן התקשרה אליי עורכת דין שהתעניינה בקורס “ניהול תוכן למקצועניות” שבמסגרתו אני מעניקה לתלמידים אתר במתנה. “אני מאוד אוהבת את העיצוב של האתר שלי”, היא אמרה בגאווה רבה, וביקשה שאכנס לראות. נכנסתי. האתר שלה באמת היה מעוצב באלגנטיות ונראה מאוד מרשים… אני בטוחה שהיא השקיעה בעיצוב המון כסף. “האם הוא מביא לך לקוחות?”, שאלתי. לרגע לא היה לי ספק מה תהיה התשובה, כי אם היא התקשרה לברר על הקורס לניהול תוכן – ברור לי שהאתר היפהפה הזה לא מייצר לקוחות… ובאמת, היה רגע של שקט, ואז היא אמרה: האמת? לא…

אז אני רוצה להגיד את זה בצורה הכי ברורה שאפשר
עיצוב לא מביא כסף. לעומת זאת, הוא עולה כסף, והרבה. וזה בדיוק הפרדוקס של עיצוב האתר שלך: ככל שתשקיעי יותר בעיצוב האתר – תגדילי את עלות ההקמה שלו, מבלי להגדיל באותו יחס, את היכולת שלו לייצר הכנסות ולהביא לך תועלת עסקית. ואפילו להיפך…

ואפרופו “שיווק” – הנה הדיבר הרביעי:

  • הדיבר הרביעי: חשבי וכתבי “שיווק”
    כדי שהאתר שלך יוכל למלא את המשימה השיווקית שלו, הוא חייב לחשוב שיווק, ולדבר בשפה שיווקית. וזה לא מובן מאליו, מפני שככל שאת תופסת את עצמך כבעלת מקצוע מיומנת, ואני בטוחה שאת אכן כזאת, כך קשה לך יותר לעגל פינות ולוותר על הטרמינולוגיה המקצועית ועל העומק המקצועי.

ולכן, בהנחה שהאתר שלך לא פונה לקולגות מהתחום שבו את פועלת (כי אני בספק גדול אם הם יבואו לקנות ממך), וגם לא נועד לגדל לך כפילים, אלא למכור ללקוחות פוטנציאליים – הוא צריך לדבר אל הלקוחות, ועל הלקוחות.

מה זה אומר בתכל’ס?
* שהוא חייב לשים את הלקוחות שלך במרכז ולדבר עליהם, ולא עליך
* שהוא חייב להתמקד בכאבים שלהם ולהציע להם פתרונות
* שהוא חייב לדבר אליהם בגובה העיניים, בשפה שהם מבינים וטוב מזה, בשפה שלהם
* שהוא חייב להיות כתוב בהתאמה לקשב שלהם ולהרגלי הקריאה האינטרנטיים שלהם… ועוד… ועוד…

רק כך – תוכלי להעביר להם את המסר שהם חשובים לך, ושכדאי להם לשמור על קשר כי את יכולה לעזור להם.

הדברים החשובים בתוכן של אתר אינטרנט

  • הדיבר החמישי: שימי באתר תוכן מעודד היכרות
    בהנחה שהגולשים שמגיעים לאתר שלך עדיין לא יודעים מי את – כדאי שהם יפגשו שם תוכן שמעודד את ההיכרות ביניכם ומתחיל לבנות את הקשרים הראשוניים ביניכם.

מה זה אומר בדיוק?
נתחיל מהבשורה המשמחת: כדי שאתר האינטרנט שלך יביא לך לקוחות הוא לא צריך מיליון דפים. בדיוק להיפך. כמה שפחות – יותר טוב.

אז ממה ייבנה כוח המשיכה של האתר?
אתר אינטרנט שבנוי נכון, מורכב בעצם משני חלקים: חלק סטאטי וחלק דינאמי, שתיכף נדבר עליו בנפרד. החלק הסטאטי כולל עמודים או דפים שתפקידם ליצור את הקשר הראשוני בינך לבין הקוראים שלך.

ברוב המקרים, אלה עמודים “ירוקי עד” שהתוכן שלהם לא משתנה חדשות לבקרים. אלה עמודים כמו: עמוד האודות, עמוד של המלצות לקוחות, עמוד של שאלות ותשובות, וכמובן, עמודים על מוצרים ושירותים שאת מציעה – בעצם, כל מה שהמבקר צריך לדעת עליך, כדי  להחליט איך להתקדם בקשר אתך.

מצד אחד, אלה עמודים מאוד חשובים ליצירת ההיכרות הראשונית בינך לבין הקוראים שלך. אבל מצד שני, בגלל שהעמודים האלה, בשאיפה, עולים פעם אחת ונשארים שם, זה אומר, שהזחלנים של גוגל יגיעו כדי לאנדקס אותם, ואז הם ילכו, ובעצם, לא יהיו להם יותר מדי סיבות לבוא שוב…

וגם לא לקוראים שלך, שהעמודים האלה לא נורא מעניינים אותם… אודות – בסדר. המלצות – ברור. מוצרים ושירותים – תלוי מה הם מחפשים… אבל בגדול – מה שהכי מעניין את הקוראים שלך, את הקוראים של כולנו, זה תוכן שמדבר עליהם ועוזר להם…

וזה מביא אותנו לדיבר ה-6 ולתוכן הבא שחייב להיות באתר שלך, כדי לייצר לך לקוחות משלמים:

  • הדיבר השישי: שימי באתר תוכן מחזק קשר
    ואת זה את עושה בבלוג העסקי שלך, שהוא בעצם מחברת המאמרים שלך און ליין. אבל הבלוג הוא הרבה יותר מזה. הבלוג הוא הכנפיים של השיווק שלך: זה המקום שאליו את רוצה להעלות מאמרים רלבנטיים ובעלי ערך לקהל המטרה שלך, שכתובים בצורה שיווקית נכונה, ובונים את הקשר עם הקוראים שלך – מאמר אחר מאמר.

ולמה זה כל כך חשוב להשגת המטרה השיווקית שלך?
מפני שבניגוד לתוכן הסטאטי של האתר, שדיברנו עליו קודם, כתיבה של בלוג עסקי כן מייצרת תנועה אורגנית לאתר – גם של גוגל וגם, ובעיקר, של קוראים רלבנטיים, שמחפשים בדיוק את התכנים האלה – שעוזרים להם. קוראים רלבנטיים – הם בדיוק הקוראים שאת רוצים למשוך לאתר שלך, כדי לתת להם הזדמנות להכיר אותך דרך המילים ולרצות להעמיק את ההיכרות הזאת – מפני שזה מה שיהפוך אותם מקוראים לקונים. אתר בלי בלוג שכתוב בצורה שיווקית נכונה – הוא כמו ציפור בלי כנפיים, או כמו רכב בלי גלגלים. הם יכולים להיות יפים, מרשימים ומיוחדים – אבל הם לא ילכו לשום מקום, וגם המטרות השיווקיות שלך – לא.

וזה מביא אותנו אל הדיבר השביעי…

  • הדיבר השביעי: שימי באתר תוכן לגיוס לידים
    כי גם אם כתבת תוכן בעל ערך, ויצרת תנועה, והזרמת לאתר קוראים – הסטטיסטיקה עובדת נגדך: מחקרים מראים שרק 2% מהגולשים שיגיעו לאתר שלך ישאירו אחריהם עקבות, למשל: ימלאו את הפרטים בעמוד “צרו קשר”. 98% מהם – ייעלמו לבלי שוב, וכל מה שהשקעת כדי להביא אותם – יילך לזבל…ולכן, כדי שהאתר שלך יוכל לשמש כקרש קפיצה ליצירת לקוחות משלמים – הוא חייב לכלול תוכן לגיוס לידים, כלומר: לתת למבקרים באתר סיבה טובה והנעה לפעולה, להשאיר את הפרטים שלהם, כדי שתוכלי לחזור אליהם או ליצור אתם קשר המשכי באופן יזום.

מה זה אומר בתכל’ס?
שמעבר לאתר האינטרנט שלך, את חייבת להקים תשתית תומכת לגיוס לידים, שתשתלב באתר, ותאפשר לך להפוך את התנועה המגיעה אליו – ללקוחות פוטנציאליים. אם את רוצה לראות על מה אני מדברת – הנה דוגמה. פשוט, לחצי על המודעה.

נעבור לדיבר השמיני?

  • הדיבר השמיני: הכניסי לאתר תוכן מכירתי
    הדרך היחידה להפוך את התוכן החינמי שלך ללקוחות משלמים, ולהכניס כסף לעסק היא… למכור, וכדי שהאתר שלך יוכל לסייע במשימה – חשוב שיהיה בו תוכן שמעודד את הקוראים לרצות לדעת עוד על המוצרים והשירותים שלך.
  • וזה אומר שהאתר שלך צריך לכלול את 3 תכנים הבאים:
  • מידע מכירתי על המוצרים והשירותים שלך + הזמנה ליצור אתך קשר לקבלת פרטים
  • הפניות אסטרטגיות למוצרים ו/או לשירותים שאת רוצה לקדם את המכירה שלהם בזמן נתון (את יכולה למשל לראות את ההפניות פה, באתר, בעמוד הראשון)
  • ואם זה אפשרי – לבחור באתר שמאפשר לך להקים בתוכו גם את דפי המכירה עצמם (זה דורש הגדרות שונות מבעמודים הרגילים), כדי שגם התנועה שאת מזרימה אליהם – תתרום לקידום האתר שלך.
    (האתר שאני מעניקה לך במתנה בתכנית “ניהול תוכן למקצועניות” עושה את הכל ועוד הרבה יותר…!)

וזה מביא אותנו לדיבר התשיעי.

  • הדיבר התשיעי: כתבי תוכן תומך קידום
    כדי לתת לאתר האינטרנט שלך סיכוי אמיתי להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל ולעבוד בשבילך – את חייבת לחשוב “קידום אתרים”. ואני לא מדברת על קידום אתרים בתשלום, למרות שכמה מחבריי הטובים הם מקדמי אתרים מוכשרים ומקצועיים (וגם אני, אגב, מקדמת אתרים בהכשרתי, בוגרת של הקורס המעולה במכללת ג’ון ברייס).

אני מדברת על כמה דברים בסיסיים שכל אחת יכולה לעשות בעצמה, ממש בקלות:

  • קודם כל – לפני שכותבים, חשוב להשקיע מחשבה מקדימה באיתור ביטויי החיפוש הרלבנטיים לתוכן שלך – שזה הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מקלידים בגוגל, כשהם מחפשים אותך, ולשלב אותם בתוכן בצורה חכמה
  • שנית – חשוב מאוד שבכל פעם שאת מעלה תוכן לאתר – תמלאי כל מה שצריך בתוסף הקידום של האתר שלך, ואם אין לך עדיין תוסף קידום – אז רוצי לחפש ולהטמיע (או הצטרפי עכשיו לקורס “ניהול תוכן למקצועניות” כי האתר שאני מעניקה לתלמידים במתנה יש תוסף מתקדם שהוא היעיל ביותר מסוגו לקידום אתרים, מה שמאפשר לבוגרים להגיע לעמודי החיפוש הראשונים בגוגל תוך מספר שבועות – בלי להוציא גרוש מהכיס על קידום!)
  • ושלישית – התחילי לחשוב “קישורים”. למשל: לכתוב אחת לחודש מאמר אורח בבלוג של קולגה או לקוח, ולוודא שבסופו תהיה הפניה עם קישור לאתר שלך. כך תרוויחי חשיפה לקהלים חדשים ובנוסף, קישור אורגני נכנס שיחזק את האתר שלך ואת מעמדך אצל אלוהיי הגוגל.

ודיבר אחרון – בנושא תחזוקת האתר

  • הדיבר העשירי: עדכון ותחזוקה שוטפים
    אתר האינטרנט שלך הוא סוכן המכירות הראשון שלך שהלקוחות פוגשים און ליין. חשוב שהם יפגשו סוכן נקי, מקצועי, עדכני ומסביר פנים. אתר לא מעודכן, עם פרטים על פעילויות מלפני שנתיים, או כמה חודשים, ועם תמונות כבדות שגורמות לאתר לעלות בקצב של צב צולע – הוא אחד הדברים היותר מרגיזים ומציקים ברשת, ומתכון בטוח לגרום לגולשים שכבר הגיעו לאתר שלך – להקליק על העכבר ולברוח כל עוד רוחם בם.

היית מזמינה אורחים לבית מלוכלך והפוך, עם מלא כלים בכיור ואבק בכל פינה? כנראה שלא… וכיוון שאת לא יודעת מתי מגיעים מבקרים לאתר שלך – כדאי שתקפידי לתחזק אותו כמו שצריך על בסיס קבוע, ולהבטיח שיהיה מזמין ומשכנע 24/7 365 ימים בשנה (וזאת עוד סיבה לשמור על אתר רזה ופונקציונלי, שעיקר כוחו במאמרים שבבלוג, שמתחדשים אחת לחודש, ועושים בשבילך את העבודה השיווקית).

ולסיום, הנה הגענו אל השאלה השלישית, שאלת ה-64 מיליון דולר:

מה צריך כדי להקים ולתחזק אתר אינטרנט וכמה זה עולה?

קחי נייר ועט – והתחילי לרשום:

  • אתר
    השוק מלא וגדוש היצע של אתרים לקנייה, עם הבטחות מפה ועד מחרתיים

יש אתרים שמציעים לכם להשתמש בשירותי הקמת האתר שלהם, כולל אחסון, אבל אם תרצו לנייד את האתר למקום אחר – תגלו שזה לא אפשרי או מאוד-מאוד מורכב ומסובך

ויש בוני אתרים שישמחו לבנות אתר במיוחד בשבילכם, אבל כמו כל מוצר קאסטום מייד, הם גם יקרים יחסית, וגם יחייבו אתכם לחתונה קתולית עם המפתחים

ויש אתרים שמשלבים מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח, כמו וורדפרס, עם תבניות עיצוב שנותנות פתרונות לצרכים השונים של האתר – במחיר נמוך יחסית, אבל מישהו יצטרך לחבר את כל המרכיבים לאתר שאתם רוצים…

אם את לאבן אדם טכנולוגי, ורוב בעלי ובעלות העסקים שאני פוגשת הם לא – תצטרכי מתכנת מקצועי ו/או בונה אתרים, שגם יעשה עבורך את עבודת הבנייה או ההרכבה, וגם ידריך אותך לשימוש שוטף באתר – ברוב המקרים בשפה טכנולוגית לא ממש מובנת… כשבדקתי את הנושא לפני שהקמתי את האתר החדש שלי, ההצעות נעו בסביבות ה- 3,500 ₪ וצפונה, וזה עוד לפני שהגענו לדבר על זמן ההדרכה – וכמובן – ללא תוכן!

ורק תזכורת: אני מעניקה למשתתפות קורס “ניהול תוכן למקצוענים” אתר וורדפס מתקדם וחדשני, בדיוק כמו האתר שבו את קוראת עכשיו את המאמר הזה, עם תוסף קידום מתקדם, פתרונות לכל צורכי השיווק, ולמעלה מ-120 הדרכות אינטרנטיות ברמת צעד-אחר-צעד, שכתובות בשפה ידידותית – במתנה. כן, לגמרי בחינם!
ובנוסף, אנחנו כותבות ביחד את כל התוכן שצריך לאתר, לגיוס לידים ולחשיפה אפקטיבית בפייסבוק. פשוט ה-כ-ל!

  • דומיין
    כל אתר צריך דומיין – כתובת משלו. דומיין עולה 50-70 ₪ לשנה. בתנאים מסוימים אפשר לקבל את הדומיין בחינם מחברת האחסון.
  • אחסון
    כל אתר צריך אחסון בשרת און ליין – מחירי האחסון משתנים בהתאם לסוג השרת, נפח האחסון, משך ההתקשרות ומקום השרת – בארץ או בחו”ל. בעקרון, כשהמחיר נשמע מאוד זול – כדאי לבדוק טוב-טוב מי הכלה ומה היא מביאה אתה. אני יכולה להגיד שחברת האחסון שאתה אני עובדת גובה פחות מ-40 ₪ לחודש על אחסון בנפח של 250 מ”ב, וכ- 800 ₪ ל-24 חודשים על אחסון בנפח של 500 מ”ב, שזה מביא אותנו לכ- 39 ₪ לחודש בשקלול חודשי. 
  • זמינות
    רוב בוגרי הקורס שלי נשארים בשרת שמאחסן את אתר הקורס (ואת האתר שבו את נמצאת כרגע), ולאו דווקא בגלל המחיר המצוין, אלא בעיקר מפני שלחברת האחסון שאני עובדת איתה יש יתרון שהוא מאוד נדיר בחברות אחסון, והוא לא נמדד בכסף, והוא – שהבעלים של החברה זמין להם לפתרון מיידי של בעיות – בטלפון הנייד האישי שלו. וזה – שווה כל גרוש.

(אגב, במסגרת הקורס, כל האתרים שאני נותנת לתלמידים מאוחסנים בשרת שלי עד שהאתר גמור ומוכן – כדי שתוכלי להתקדם עם בניית האתר בנחת, וללא עלויות נוספות. רק כשהאתר מוכן וגמור – הוא מועבר לאחסון עצמאי, כדי שיוכל לצאת לדרך ולהתחיל לצבור נקודות אצל גוגל).

  • תחזוקה שוטפת
    כמו שאמרנו, חשוב לשמור על אתר מעודכן, מדוגם ובוודאי תקין. שעת תמיכה של מתכנת יכולה לנוע בין 100-150 ₪ לשעה וצפונה. מניסיוני, אני יכולה לומר שהיקף התחזוקה השוטפת של האתר הוא משהו כמו שעה- גג שעתיים לחודש, ועדיף שהיא תבוצע על ידי מישהו מיומן, כי קל מאוד לגרום נזק לאתר – ואז – זה יעלה הרבה יותר לתקן…

הדבר החשוב שכדאי מאוד שתדעי לעשות בעצמך, זה להזין את המאמרים לבלוג שלך. ואני מבטיחה לך שאחרי הדרכה קצרה – את עושה את זה כמו גדולה, ממש בקלות.

  • קידום אורגני
    קידום אורגני זה תוכן. תכתבי – האתר יתקדם. לא תכתבי – לא יעזור שום קידום… וממש חבל. גם פה, אפשר למצוא מקדמים מצוינים שיתנו לכם שירותים נקודתיים וייעוץ תמורת 150 ₪ וצפונה לשעה. הם לא יכתבו בשבילכם תוכן! וזה עוד יתרון גדול של בוגרות קורס “ניהול תוכן למקצועניות” – שיודעות וכותבות בקלות את התוכן לקידום האתר שלהן – בלי טובות מאף אחד.
  • תוכן
    כל מה שקשור לתוכן, החל בכתיבה של דפי האתר והמאמרים, דרך דפי נחיתה, תמונות ומרכיבים גרפיים אחרים, ועד לעיצוב בכלל, יכול להגיע להרבה הרבה ת’אלפים, בהתאם לכמויות, לאיכויות ולפנטזיות שלך. משום כך, הדרך היעילה ביותר, הזולה ביותר והאותנטית ביותר ליצור את התוכן לאתר שלך, ולשיווק שלך בכלל – היא ללמוד איך לכתוב את התוכן שלכך – בעצמך.

זכרי:
* אף אחד לא יכתוב את התוכן שלך בצורה מדויקת, ממוקדת ואותנטית – כמוך
* ואף תמונה קנויה לא תעביר את רוח העסק שלך כמו תמונה שלך, ואפילו סלפי מהנייד.

בשורה התחתונה

כשזה מגיע לאתרי אינטרנט – יש המון היצע ועוד יותר מכך בלבול וחוסר ידע. ויחד עם זאת, יש דבר אחד ברור כשמש: אתר הבית הוא הלב של השיווק ואת רוצה אתר משלך, בשליטתך ובבעלותך!

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש 10 דברים שאת חייבת לדעת כדי שהאתר שלך יוכל להיות כלי שיווקי ומכירתי אפקטיבי, ויש גם מדד מחירים מקובל שחשוב להכיר – כדי לבחון את העסקה המוצעת לך ולדעת לדרוש את העסקה הטובה ביותר בשוק, שבאמת מתאימה לצרכים שלך ולהצלחה שלך.

עכשיו את

עד כאן ציידתי אותך ב-10 הדיברות לאתר אינטרנט שיעשה את העבודה השיווקית ויביא לך לקוחות משלמים. מה תוכלי להוסיף מניסיונך? איזה דיבר היית מוסיפה לרשימה? מוזמנת לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? למדתם מוזמנת לשתף את המאמר עם חברים וקולגות. אני בטוחה שהם יגידו לך תודה ענקית.

הבנת שאתר הוא הלב של השיווק? רוצה לבנות תשתית תוכן מושלמת לשיווק, כולל אתר אינטרנט (שבנוי בדיוק כמו האתר שבו את נמצאים כרגע), וכל יתר מרכיבי השיווק שחיוניים להצלחה העסקית שלך?

מוזמנת להצטרף אליי לקורס הדגל שלי “קורס ניהול תוכן למקצועניות” ולהקים יחד אתי פס ייצור ללקוחות, שיבטיח לך יציבות כלכלית ויהפוך אותך למותג מוביל ומבוקש בתחומך. לכל הפרטים ולהצטרפות למחזור הקרוב לוחצים פה.  

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן