פרפקציוניזם: המיתוס הכי מעצבן שתוקע את השיווק שלכם ואיך להתגבר עליו אחת ולתמיד

פרפקציוניזם הוא אחד הדברים הכי מתסכלים והכי תוקעים שחווים בעלי עסקים, שמנסים לג’נגל בסביבה הדיגיטלית עתירת הערוצים והאפשרויות, ומרגישים שהם לא מספיק טובים…

מיתוסים הם צרה-צרורה. הם שייכים למשפחת האמונות המגבילות והפרדיגמות השגויות שמנהלות רבים מאיתנו, שכולם ביחד חוסמים אותנו, ובונים סביבנו חומות גבוהות של חוסר יכולת, שאין להן שום אחיזה במציאות – חוץ מהמחשבה ש”אנחנו לא יכולים” או ש”אי אפשר”, או ש “לא כדאי”, וכל מיני קולות שליליים ומקטינים ומחלישים שמזמזמים לנו בראש – כי… כי ככה חינכו אותנו, כי ככה מישהו אמר פעם ומאז זה יושב לנו בראש, כי ככה התרגלנו לחשוב, כי ככה אנחנו מרגישים יותר בטוחים, או יותר מקצועיים, או יותר איכותיים, ואפילו יותר צודקים… אבל – יש לזה מחיר, והמחיר שהמיתוס שעליו אני הולכת לדבר היום גובה מאתנו הוא זה: בגללו – אנחנו תקועים!  במאמר שלפניכם תגלו למה פרפקציוניזם הוא מיתוס כל כך בעייתי ומה האמת שחשוב להכיר ולפעול לפיה. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

 

hafnaya-le-video

מיתוס השלמות

מיתוס השלמות אומר, שכל מה שאתם מוציאים החוצה חייב להיות מושלם. פרפקט. טיפ-טופ. State of the art – או לא להיות. כי אחרת – מה יגידו עליכם? ומה יחשבו עליכם? ומה זה אומר עליכם? ואז מגיע גם… אז למה שהם יבואו אליכם?, וזה כבר נוגע בעצבים המאוד חשופים של הביטחון הכלכלי שלכם …

ומה אז?

ברוב המקרים, כשמה שאתם עושים בעצמכם לא נראה לכם מספיק טוב – ייתכן שתנסו לשפר את זה בעצמכם… וברוב המקרים זה לא עונה על המיתוס שמנהל אתכם, כי גם כשתשפרו – עדיין תהיו לא מרוצים…. או, שתעבירו את ביצוע המשימה למישהו מקצועי, שיעשה את זה עבורכם … כדי לא “להתבזות” בפומבי …

וואו, זה כבד….!

ובאמת, המיתוס הזה הוא אחד המיתוסים היותר קשים ומטרידים, שכבעלי עסק – אתם מכירים היטב, גם אם אתם לא ממש מודעים אליו, שלא לומר מתכחשים לקיומו… וזאת הסיבה לכך שהמיתוס הזה, מפרנס הרבה מאוד אנשי מקצוע, שיודעים לזהות את הטרף הקל, ומציעים את השירותים שלהם במחירים מופקעים… שהרבה בעלי עסקים מוכנים לשלם, ובלבד שיוכלו להשתיק את הקול הפנימי של חוסר הביטחון, ולטאטא מתחת לשטיח את המיתוס שמנהל אותם, שאומר, שלא משנה כמה הם יתאמצו לעשות את הדברים בעצמם – זה לא יהיה מספיק טוב!  או יפה… או מרשים… או מה שזה לא יהיה…

תשמעו סיפור

תכל’ס, המיתוס הזה צץ ועלה השבוע, כשדיברתי עם לקוחה אהובה ומוכשרת בטירוף, שנתקעה באמצע הכנת המדריך החינמי שלה, רק בגלל שהיא החליטה שהתמונות שהיא צילמה בסמרטפון שלה לא מספיק טובות, ושרק ווידיאו מקצועי יעשה את העבודה כמו שצריך.

אז היא פנתה לצלם מקצועי, וקיבלה הצעת מחיר של משהו כמו 3,000 ₪ … ו… מה אתם חושבים קרה מאז?  בדיוק כך. המדריך שלה תקוע… ויחד אתו תקועה כל הפעילות השיווקית שלה, כי המדריך הוא הכוח המניע של גיוס הלידים שמהם מגיעים הלקוחות המשלמים… וכשאין מדריך – אין לידים, ואין רשימה, ואין מכירה והכל-הכל תקוע.

אז רק כדי שלא יובן אחרת – אני רוצה להגיד שבעיניי, אין שום סיבה בעולם, שום סיבה שלא תהיה, להוציא 3,000 ש”ח על צילום וידיאו מקצועי של המדריך החינמי שלכם! ואם חיפשתי חיזוקים לזעזוע שהרגשתי כשהיא סיפרה לי את זה, קיבלתי אותם בענק כשהקשבתי השבוע למארי פורליאו מ- Bschool.

מה המסר של מארי פורליאו (וגם שלי)

מכירים את זה שמשהו מטריד אותנו… ואז אנחנו שומעים משהו אחר, שכאילו לא קשור בכלל, ואיכשהו – הכל מתחבר? אז גם פה – כאילו בהזמנה מהיקום – מארי פורליאו סיפרה על לקוחה שלה, שקיבלה הצעה ממשרד פרסום לקמפיין פייסבוק בעלות של 50,000 דולר. וכמו שהיא מספרת:

“קמתי מיד, תפסתי את הלקוחה שלי בכתפיים, טלטלתי אותה בחוזקה, ואמרתי לה: לא יקום ולא יהיה! את לא תוציאי 50 אלף דולר על משהו שאת יכולה לעשות בחינם עם הסמרטפון שלך, ושיעבוד הרבה יותר טוב”.

לשמחתה, או לא לשמחתה, של הלקוחה שלי, היא לא עמדה מולי, כי קרוב לוודאי שגם אני הייתי מטלטלת אותה… ואומרת לה בדיוק אותו הדבר: “את לא תוציאי 3,000 ש”ח על משהו שאת יכולה לעשות בחינם עם הסמרטפון שלך, ושיעבוד – שיווקית – הרבה יותר טוב”.

למה מה שתעשו בעצמכם יהיה תמיד יותר טוב ויותר נכון – שיווקית – ומה הסיבה שהפרפקציוניזם שלכם רוצח לכם את השיווק? בואו נראה למה:  

  1. אנשים מתחברים לאותנטיות

לא זו בלבד שאנשים לא מצפים לשלמות. יותר מזה. שלמות מפחידה אותם. אפילו מאיימת עליהם.

כי כשאנחנו מביאים אל החיבור בינינו לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלנו את עצמנו ה”מושלמים” – תחשבו, איזה פער זה יוצר בין הגרסה המושלמת והמהוקצעת שאנחנו מציגים להם, שמייצגת את המקום שאליו הם שואפים להגיע, לבין המקום שבו הם נמצאים עכשיו.

ואם אנחנו רוצים לאפשר להם לעשות את הדרך הזאת אתנו, אנחנו רוצים להעביר להם את המסר שהדרך הזאת אפשרית ואפילו קלה ופשוטה לביצוע, בדיוק כמו שאנחנו עשינו אותה… והצלחנו.

לאותנטיות יש תפקיד קריטי ביכולת שלנו ליצור אנגייג’מנט אמיתי עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. כי המסר שהכי חשוב לנו להעביר להם, בוודאי כשמדובר בתוכן שימושי ובעל ערך, הוא:

  • שגם הם יכולים,
  • ושזה לגמרי אפשרי
  • והעיקר – שהם לא לבד, כי אנחנו מלווים אותם צעד-אחר-צעד בכל השלבים של ההתקדמות, ושההסברים שלנו יספקו להם גם הדרכה וגם חיזוק ועידוד.

ותחשבו על כל הסרטונים הביתיים והתמונות שכולנו מעלים לרשת מהנייד. בלי צלם. בלי תפאורה. בלי סטיילינג. בלי ריטוש. וכמה אנגייג’מנט הם מייצרים. וזאת אחת המטרות הכי חשובות של התוכן שלכם: ליצור קשר ומערכת יחסים עם הלקוחות הפוטנציאליים. הכי מהר. הכי יעיל. הכי אמיתי. הכי מזמין. כי רק כך תוכלו ליצור את האמון שדרוש לרכישה.

ויש לכם כל מה שצריך כדי שזה יעבור ובצורה הכי טובה:

כשמדובר במילים כתובות – הידע שלכם הוא הדבר החשוב ביותר, ואף אחד, אף אחד בעולם, לא יעביר אותו בדרך שלכם – יותר טוב מכם.

וכשמדובר בתמונות או בווידיאו – הסמרטפון שיש היום לכל אחד בתיק, יחד עם שתי מנורות שולחן בסיסיות – יעשו את העבודה בצורה טובה מספיק –

  • בלי להוציא גרוש מהכיס!
  • ובלי להכניס את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו למגננה.

אז ברור, שהתוכן חייב להיות כתוב בצורה השיווקית הנכונה, ושהתאורה צריכה להיות בסדר, ושההסברים שלכם צריכים להיות מובָנים וברורים. אבל בשביל זה – לא צריך להוציא 3000 ₪, ובמיוחד כשאין…

האם זה קורה גם לכם?

האם גם אתם תקועים עם איזה מדריך או פוסט או פרוייקט, רק בגלל שיש עוד משהו לסדר או תמונות שצריך להחליף, או כמה סרטונים שאתם חייבים אבל ממש חייבים לצלם שוב… שלא יהיו פדיחות… ומה זה “שלא יהיו פדיחות” – אם לא וריאציה על הקול הפנימי הזה שלא נותן לכם להמשיך, כי “מה יגידו…” ???

ומה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגידו עליכם אם תוציאו תוכן לא מושלם, עם כמה טעויות הקלדה שלא שמתם אליהן לב, או עם תמונות שצילמתם בסמרטפון שאפשר לראות בהן את חוטי החשמל של המחשב או את החתול שהציץ לתוך הפריים בדיוק כשצילמתם?

אני יודעת מה אני הייתי אומרת על המדריך החינמי של הלקוחה שלי, שמלמד איך להכין תיבת תכשיטים מתוקה. הייתי אומרת: אוי מקסים! גם אני רוצה לעשות כזה… והדבר האחרון שהיה אכפת לי זה שיש קצת הצללה על האובייקטים המצולמים בגלל תאורת החדר…

ואם היה שם גם חתול בפריים – אז בכלל הייתי מחייכת ותיכף ומיד מתחברת אליה ברגע ההוא, שבו, בזמן שהיא סידרה את השולחן לצילום – החתול שהחליט שהכל נעשה לכבודו… והתנחל באמצע הפריים..

יותר לייק מזה? יותר I am like you מזה? אין. וזה כל היופי של החיבור האותנטי, עם כל הבאגים ועם כל חוסר המושלמות, ואפילו בגללם, ואולי בזכותם – שגורם לנו, ללקוחות הפוטנציאליים, להרגיש בבית ולהתחבר.

  1. זמן זה כסף

הדבר השני שבגללו מיתוס השלמות כל כך מזיק לכם הוא, שהוא גם עולה לכם כסף, והרבה מעבר ל-3000 ₪ שמהם יצאנו לדרך.

כל דקה שעוברת בלי שהמדריך החינמי שלכם אוסף לידים, או כשאתם מעכבים כל תוכן אחר בגלל השאיפה שלכם לפרפקציוניזם, ושאם זה לא מושלם – אין לזה מקום בעולם –  כל דקה כזאת מונעת מכם להניע את גלגלי השיווק ולהגיע לעוד לקוחות ולעוד הכנסות.

תשמעו סיפור:

בגלגול הקודם שלי היה לי עסק לתקשורת שיווקית, שהפיק חומרים שיווקיים ללקוחות. והיה לי צבא שלכם של מעצבים ובתי דפוס שהפכו את התוכן הכתוב למגזינים מהודרים…

וכיוון שזה מה שהכרתי  – אז גם כשעליתי לאינטרנט והתחלתי לשווק את עצמי, המשכתי להפעיל את המעצבים כדי שהכל ייראה פרפקט… כמו שהייתי רגילה…

ההלם שלי הגיע בסוף החודש הראשון, כשקיבלתי את החשבוניות… וזה לא שלא הייתי רגילה לחשבוניות של בעלי מקצוע … רק שעד אז – זה היה חלק מתקציב הפרוייקט והלקוחות שלימו. ואילו עכשיו – אני הייתי הלקוחה ואני נדרשתי לשלם אותן מכיסי… וזה היה מאוד מאוד כבד!

אבל היה עוד משהו:

הקצב של הסביבה הדיגיטלית הרבה יותר מהיר מהקצב של עולם הדפוס. אנחנו מצפים שהכל יהיה מוכן כאן, עכשיו ותיכף ומיד… גם אם זה שתיים בלילה ואני לא מצליחה להירדם כי הדף באתר לא נראה כמו שאני רוצה… או שאני חייבת להוציא את הניוזלטר, והעיצוב שלו לא נראה לי מספיק אטרקטיבי… או שאני צריכה תמונה לפוסט החדש כדי שאוכל לפרסם את המאמר – והתמונה שמצאתי לא מתאימה לגודל הנכון…

מיתוס השלמות – זוכרים? … אבל כשמדובר בשיווק השוטף שלכם – זמן איז מאני!

מה שהכי חשוב זה להתניע את השיווק, כי לעקביות ולהתמדה יש ערך מוסף מאוד חשוב לאפקטיביות של התוכן שלכם. וכשאנחנו נדרשים לכתוב תוכן – כל יום או כל שבוע או כל חודש – כל אחד בקצב שמתאים לו ולשוק שבו הוא פועל – אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתפנק באשליה של שלמות.

צריך לעשות. לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים. ואם צריך – לשפר תוך כדי תנועה.

וזה גם אחד היתרונות הנהדרים של האינטרנט, בהשוואה לעולם הפרינט.

  • מצאתם טעות הקלדה? נכנסים ומשנים אותה.
  • פרסמתם מאמר ואתם מרגישים שיש מקום לשפר את הפתיח? נכנסים ומשנים.
  • יש לכם שירות חדש ואתם רוצים לשווק אותו ללקוחות כמה שיותר מהר? כל מה שאתם צריכים זאת תבנית של דף נחיתה או מכירה, שלתוכה תכניסו את התוכן הרלבנטי וקדימה… לכו להביא לקוחות!

אנחנו חיים בעולם של מיומנויות.

אפשר ללמוד כל מה שאתם צריכים כדי לשווק את העסק שלכם – וזה הרבה יותר קל ופשוט ממה שאולי נדמה לכם.

כי בסופו של יום – כמו שנהגתי לומר גם למעצבים שעיצבו עבורי את המגזינים המהודרים של הארגונים שאתם עבדתי – מה שהכי חשוב זה תמיד התוכן! המטרה שלכם היא לא לזכות בפרס העיצוב העולמי. המטרה שלכם היא להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, ולהעביר את המסרים שלכם בצורה הכי ברורה ומועילה – וכמה שיותר מהר.

וכל דקה מבוזבזת של המתנה – היא בזבוז של כסף! וזה – עוד לפני שתידרשו להוציא את פנקס השקים ולשלם עבור השירות עצמו… לא חבל? וזה חבל במיוחד בגלל הדבר בא:

  1. אתם פה כדי לעזור

הרציונל החשוב ביותר של תוכן באינטרנט הוא לעזור, כי זה מה שהקוראים שלכם, שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, באו לחפש: עזרה. פתרונות. תשובות. סיוע. יש להם “כאב” – פיזי, נפשי, רגשי או מטאפורי – והם צריכים את עזרתכם הכי מהר שאפשר!

וזה המקום שבו נכנסים לתמונה ארבעת ה- SW’s

לא מושלם? לא מספיק טוב לטעמכם? מה יגידו? מה יחשבו עליכם? בכל דבר שתעשו, בין אם תשלמו עליו 3,000 ₪ או 50,000 דולר, ובין אם תעשו אותו בכלים שעומדים לרשותכם ובדרך החובבנית שלכם, וכל האופציות שנמצאות על הסקאלה בין זה לבין זה –  תמיד יהיו דעות לכאן ולכאן.

Some Will – חלק יאהבו את מה שאנחנו עושים… חלק יריעו לנו, ויחזקו אותנו, ויגיבו לנו בשמחה וזה נהדר.

Some Won’t – וחלק לא יאהבו את מה שעשינו… וגם זה בסדר, כי כמו שאומר הפתגם – אנחנו לא יכולים לרצות את כולם… ואנחנו גם לא באמת רוצים!

So What – אז מה… זה העולם. זה המצב. ככה זה.

אבל… וזה ה- SW הרביעי –

Someone is Waiting – מישהו מחכה לנו. מישהו מחכה לכם.

מישהו מחכה לתוכן שלכם, למדריך שלכם, למאמר שלכם, לעצה הטובה שלכם, לטיפים המצוינים שלכם, לעזרה שלכם שתקצר לו את הכאב או תפתור לו את הבעיה…

מישהו מחכה.

כל רגע שהמדריך שלכם תקוע בגלל שנדמה לכם שהוא לא מספיק טוב, או שהפוסט שלכם לא עולה לאוויר, כי אתם חייבים לשפצר שם כמה דברים אבל לא מוצאים את הזמן להגיע לזה, או שאתם לא כותבים בכלל – כי אתם מאמינים שאתם לא מספיק טובים או לא מספיק מוכשרים או שאתם פוחדים ממה יגידו…

תזכרו שמישהו מחכה…

מישהו שהמדריך שלכם, או הפוסט שלכם, או הפעילות השיווקית שלכם שתעזור לו למצוא אתכם – יכולים לשנות לו את החיים.

מישהו שלמרות התאורה הלא מי יודע מה, ולמרות הסאונד שלא יזכה באוסקר, ולמרות הכמה שגיאות כתיב או הקלדה שעשיתם… אתם יכולים לשנות לו את החיים…

וזה לא קורה, רק בגלל שמיתוס השלמות שלכם תוקע את הטוב שיש לכם לתת לעולם. לא חבל?

מודעה לתבניות מאמרים

אז מה עושים? לומדים לעשות בעצמכם והכי טוב שאתם יכולים – הכי מהר שאפשר.

זה בדיוק מה שאנחנו עושים בקורס “שיווק וניהול תוכן באינטרנט”, שבו אני מלמדת אתכם איך לעשות בעצמכם את כל מה שצריך כדי להגיע ללקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

אז במקום להוציא עוד ועוד כסף על כל מיני שירותים, או לחלופין – להיתקע, רק מפני שאתם מאמינים שאתם לא מספיק טובים לעשות את הדברים בעצמכם – בואו ללמוד איך לעשות את הכל בעצמכם – הכי מהר שאפשר ובלי להוציא גרוש אחד מיותר מהכיס. כי זה מה שחשוב באמת.

בשורה התחתונה

כמו שיכולתם ללמוד מההדרכה, אין שום סיבה בעולם להוציא כסף על משהו שאתם יכולים ללמוד לעשות בעצמכם לא פחות יעיל – ולהרוויח על הדרך גם חיבור ישיר ומהיר אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

  • כי זה מה שבאמת חשוב
  • וזה מה שיאפשר לכם לעזור לכל מי שמחפשים אתכם ברשת
  • וזאת המשמעות האמיתית של תוכן אליפות!

עכשיו אתם

חלקתי אתכם תובנות ועצות טובות שיעזרו לכם לצאת מקיפאון הפרפקציוניזם כדי לעשות ולהתקדם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? מה אתם נוהגים לעשות כדי לא לאפשר למיתוס השלימות להשתלט עליכם? אנא שתפו את כולנו בתגובות, כדי שנוכל ללמוד ולצמוח ביחד!

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה עצות טובות, הדרכות מעשיות וכלים לשיווק יעיל ופשוט שעובד? אם עדיין לא נרשמתם למיני קורס החינמי “לקוח החלומות” שבו אני אלמד אתכם איך לזהות ולאפיין את הלקוח האידיאלי שלכם – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולהצטרף אליי להדרכה המעולה והחשובה הזאת, שתעזור לכם לדייק את הדמות הכי חשובה בפעילות שיווקית שלכם, כדי למשוך יותר לקוחות נכונים ולהגדיל את ההכנסות. להצטרפות לקורס לוחצים כאן 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

השארת תגובה