ניהול תוכן: 5 טיפים מבריקים שיעזרו לך לצחצח את המסרים השיווקיים שלך

פחות משבוע לליל הסדר, ובתורים לקופות הסופר עומדות עגלות עמוסות חומרי ניקוי ומצרכים לחג. נשמע מוכר? האם גם את מגויסת, להברקת חלונות ולמרדפים אחר פירורי חמץ חמקניים? כי על הדרך, אם כבר – אז כבר, עדיין לא מאוחר לנצל את תנופת הניקיון העונתית כדי לצחצח גם את הנוכחות השיווקית שלך און ליין, להיפטר ממטענים עודפים, למרק את הכותרות ולתת לתוכן שלך הזדמנות חדשה לעשות עיניים ללקוחות חדשים ומבטיחים. במיוחד בשבילך אספתי 5 טיפים מעולים לניקיון תוכן אביבי שיעזרו לך לצחצח את המסרים השיווקיים שלך, ואני מזמינה אותך לקרוא, ליישם ולשתף עם חברות.  

פסח בפתח, האוויר מלא בניחוחות של חומרי ניקיון ותרסיסי חיטוי, וזהו זמן נהדר להתלבש גם על התוכן שלך ולצחצח גם אותו, בעזרת 5 טיפים מבריקים וסופר יעילים, שיעזרו לך להחזיר את הניצוץ לנוכחות האינטרנטית שלך.

טיפ מבריק מס’ 1: לא צריכה? השליכי!

לכולנו יש נטייה להתאהב במלים של עצמנו. אנחנו מגלגלות רעיון מתוך רעיון, קושרות דבר בדבר, נותנות למחשבות להוליך אותנו כרצונן… וכל המרבה לספר ביציאת מצרים – הרי זה משובח… מה, לא? אז זהו, שממש לא.

אז מה לעשות?

  • שחררי! הגידי יפה שלום לכל המלים המיותרות, להצטעצעות המכבידה, לתוארי השם הכפולים, ולמשפטים המסורבלים האלה, שמלהגים את המסר השיווקי שלך לדעת
  • סוד הקסם האמיתי של המסרים שלך נמצא בתמצות: קצר. ממוקד. לעניין. ומובן. הרבה יותר מובן!

ידידי טוד ויטלנד קורא לזה “להרוג את הצ’יר לידר”, או במלים שלי: אל תתני להתלהבות היצירתית שלך, להרוג את האפקטיביות של התוכן שלך. ואיך יודעים מה העיקר, מה לזרוק ומה להשאיר? על זה נדבר הבהמשך. ובינתיים – התחילי למחוק ולזרוק!

טיפ מבריק מס’ 2: פחות זה הרבה יותר

אז איך תדעי מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? מה מבריק ומה מעיק? פשוט מאוד, ועכשיו אני הולכת לגלות לך את הסוד.

אז מה לעשות?

  • תשאלי את עצמך מה מטרת התוכן? (לכל מסר חייבת להיות מטרה, ורק אחת ויחידה)
  • עכשיו, תבדקו עם עצמך מה הנושא המרכזי? (לכל מסר יכול להיות רק ציר תוכן מרכזי אחד)

כל מה שחורג – הורג (את האפקטיביות של המסר). ומה עושים עם זה? אם את לא יכולה לוותר – העבירי למסר אחר. ומה אם זה לא כזה מוצלח? לפח!

טיפ מבריק מס’ 3: קחי אחריות על המלים

אחרי שהעפנו את הצ’יר לידר, ויישרנו קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלנו, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את “לעניות דעתי”? אתם בוודאי מכירים את “אולי”, “לפעמים”, “ייתכן”, “יש אומרים” ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים להם “ביטויים מחלישים”, כי אלה כל הביטויים שאנחנו דוחפים לטקסט בשביל להיות בסדר עם כולם. ככה לא כותבת אוטוריטה!

אז מה לעשות?

  • רוצה להיות אוטוריטה? להוביל בתחומך? להנהיג? קחי אחריות חד משמעית גם על המסרים שלך
  • מה זה אומר? הגידי מה שיש לך לומר – חזק וברור.

גם אם לא כולם יסכימו איתך – זה בסדר. העיקר שתשמרי על הגיון פנימי ויושרה מקצועית
למען האמת, דווקא למסרים שנויים במחלוקת יש אפקט ויראלי משובח. אז… לכי על זה. 

טיפ מבריק מס’ 4: עשי לקוראים סדר בעיניים

עברת על הארונות? הוצאת פריטי לבוש שלא לבשת כמה עונות וסתם מקמטים את אלה שכן? עכשיו לכי אל התוכן שלך, ושחררי גם אותו מדברים מיותרים. כן, אמרנו שכותבים כמו שמדברים… אבל אחרי שכותבים – צריך לערוך.

אז מה לעשות?

  • תני עוד מבט: האם המשפטים שלך קריאים וברורים, או שלקוראים שלכם נגמר האוויר הרבה לפני שנגמר המשפט?
  • וגם, האם שמת נקודות בסופי משפטים, או שהכל מתחבר לרצף מבולבל שמקשה על הבנת הנקרא?

זמנם של הקוראים שלך יקר ותשומת הלב שלהם מוגבלת. משפטים לא ברורים או מסרים ארוכים מדי עלולים להקשות על הקריאה ולהרחיק את הקוראים שכל כך התאמצת להביא…

טיפ מבריק מס’ 5: השאירי רק את הסיפורים הטובים באמת

אחרי שבדקת אם לזרוק או לא לזרוק, מגיע הרגע לשאול: להשאיר או לא להשאיר, ומה?
וזה בדיוק המקום לחשוב “הגדה של פסח”. יש דרמה. יש אקשן. יש טובים ורעים. אחלה סיפור. ומי שכתב אותו ידע בדיוק מה הוא עושה. עכשיו תורך.

אז מה לעשות?

  • להשאיר דוגמאות ספציפיות שממחישות ומחזקות את המסרים שלך
  • בשום אופן לא לוותר על סיפורים חזקים, שיתרמו לקשר שלך עם הקוראים ויחזקו את האוטוריטה המקצועית שלך.

מסר שיווקי טוב הוא קודם כל סיפור טוב, שמאפשר לקורא להזדהות עם הגיבור, ולייצר את הטרנספורמציה הרגשית שתהפוך אותו בסופו של יום מקורא ללקוח משלם.

בשורה התחתונה

ערב פסח, כשכל עם ישראל טרוד ועסוק בניקיונות וסידורים, הוא זמן מצוין להרחיב את מבצעי הניקיון גם לעולם הווירטואלי.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 דברים שאת יכולה לעשות, בלי להתאמץ יותר מדי, כדי לנער את התוכן שלך, לתת לו ניראות חדשה ורעננה, ולאפשר לו לעשות בשבילך עבודה שיווקית טובה יותר.

עכשיו תורך

חלקתי אתך 5 טיפים שיעזרו לך לנצל את תנופת הניקיון של האביב כדי לאוורר גם את המסרים השיווקיים שלך, ולתת להם חיים חדשים. עכשיו הבמה כולה שלך. האם יש לך רעיונות נוספים לריענון התכנים בבלוג ובאתר? אנא, שתפי אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות. רוצה לקבל ממני עוד המון טיפים, רעיונות ועצות חכמות לשיווק שמביא תוצאות? במיוחד בשבילך כתבתי את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” ואני מזמינה אותך להוריד אותו עכשיו – באהבה ממני ולגמרי בחינם! להורדת המדריך שיגלה לך כל מה שצריך כדי לכתוב מסרים שיווקיים אפקטיביים בקלות ובמהירות – לחצי עכשיו על הקישור.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    היי עידית, טיפים נהדרים ושימושיים מאוד,
    תודה רבה!

השארת תגובה