טיפים מבריקים לשיווק? בדיוק כך! פסח בפתח, האוויר מלא בניחוחות של חומרי ניקיון ותרסיסי חיטוי, ואם כבר התגייסתם להבריק את החלונות ולרדוף אחר פירורי חמץ חמקנים, אני ממליצה לכם לנצל את המומנטום כדי להיפטר על הדרך גם ממטענים עודפים של מילים מיותרות ומחלישות, למרק את הכותרות ולתת למסרים השיווקיים שלכם הזדמנות פז לעשות עיניים ללקוחות חדשים ומבטיחים.
כדי לעזור לכם במשימה, ליקטתי בשבילכם 5 טיפים מבריקים לניקיון תוכן אביבי, שיעזרו לכם לדייק את המסרים, להדק את החיבורים, להבליט את מה שחשוב, ותכל’ס – להחזיר את הניצוצות לנוכחות האינטרנטית שלכם ולהעניק לה מתיחת פנים מרשימה ומזמינה.
וכדי להפיק את מקסימום התועלת מהמאמר – אני ממליצה לכם לבחור מאמר ספציפי וליישם את 5 הטיפים המבריקים עליו. ויש גם חוברת עבודה מעשית שתעזור לכם לדייק את הפעילות, לתעד את המסקנות, ולהתחיל לכתוב… הרבה יותר טוב! מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים!
להורדת חוברת העבודה המעשית שתעזור לכם ליישם את הרעיונות בקלות וביעילות
*** לוחצים פה ***
טיפ מבריק מס’ 1: לא צריכים? משליכים!
לכולנו יש נטייה להתאהב במלים של עצמנו. אנחנו מגלגלים רעיון מתוך רעיון, קושרים דבר בדבר, נותנים למחשבות להוליך אותנו כרצונן… וכל המרבה לספר ביציאת מצרים – הרי זה משובח… מה, לא? אז זהו, שממש לא.
אז מה לעשות?
- שחררו! הגידו יפה שלום לכל המלים המיותרות, להצטעצעות המכבידה, לתוארי השם הכפולים, ולמשפטים המסורבלים האלה, שמלהגים את המסר השיווקי שלכם לדעת ומתישים את הקוראים
- סוד הקסם האמיתי של מסר שיווקי איכותי נמצא בתמצות: קצר. ממוקד. לעניין. ומובן. הרבה יותר מובן!
ידידי טוד ויטלנד קורא לזה “להרוג את הצ’יר לידר”, או במלים שלי: אל תתנו להתלהבות היצירתית שלכם להרוג את האפקטיביות של התוכן שלכם. ואיך יודעים מה העיקר, מה לזרוק ומה להשאיר? על זה נדבר בהמשך. ובינתיים – התחילו למחוק ולזרוק!
נקודה למחשבה: האם אתם מזהים בכתיבה דפוסים חוזרים? מילים שעוצרות את רצף הכתיבה? רשמו אותן בחוברת – וזכרו להימנע מהן במאמר הבא!
טיפ מבריק מס’ 2: פחות זה הרבה יותר
אז איך תדעו מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? מה מבריק ומה מעיק? הנה הסוד – פשוט מאוד. מכירים את האנשים האלה שמתחילים לספר סיפור ואז שוברים ימינה לסיפור שעל יד… ואחר כך, אפרופו, נזכרים ומספרים סיפור נוסף… ו…? אז כשאתם כותבים – אתם לא רוצים לכתוב כמו שהם מספרים סיפור.
אז מה לעשות?
- דבר ראשון – תשאלו את עצמכם מה מטרת התוכן (לכל מסר חייבת להיות מטרה, ורק אחת ויחידה)
- עכשיו, תבדקו עם עצמכם מהו הנושא המרכזי של המאמר או הפוסט (כי לכל מסר צריך להיות רק ציר תוכן מרכזי אחד)
כל מה שחורג – הורג (את האפקטיביות של המסר). ומה עושים עם זה? אם אתם לא יכולים לוותר – העבירו למסר אחר. ומה אם זה לא כזה מוצלח? לפח!
נקודה למחשבה: האם אתם מזהים בכתיבה דפוסים חוזרים של חומרים עודפים? הרחבות מיותרות? סיפורים בתוך סיפורים או דוגמאות שמתנפחות ומשתלטות על המסר? רשמו לעצמכם דוגמה או שתיים – וזכרו להימנע מהן במאמר הבא!
טיפ מבריק מס’ 3: קחו אחריות על המלים
אחרי שהעפתם את הצ’יר לידר, ויישרתם קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלכם, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את “לעניות דעתי”? אתם בוודאי מכירים את “אולי”, “לפעמים”, “ייתכן”, “יש אומרים” ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים להם “ביטויים מחלישים”, כי אלה כל הביטויים שכותבים דוחפים לטקסט בשביל להיות בסדר עם כולם. אממה, ככה לא כותבים אוטוריטות בעלי סמכות ובטחון!
אז מה לעשות?
- רוצים להיות אוטוריטה? להוביל בתחומכם? להנהיג? קחו אחריות חד משמעית גם על המסרים שלכם
- מה זה אומר? הגידו מה שיש לכם לומר – חזק וברור.
חלק יסכימו אתכם. חלק לא. אז מה, כי גם אם לא כולם יסכימו – זכרו את אלה שמחכים למסר המיוחד והאמיץ שלכם! לקול הייחודי שלכם! כל זמן שאתם שומרים על הגיון פנימי ויושרה מקצועית – לכו עם הקול האותנטי שלכם!
נקודה למחשבה: האם את מזהים נושאים ספציפיים שגורמים לכם להסס? לסייג את המילים ולאפשר לספק להזדחל פנימה? רשמו מהם, והכניסו אותם לתכנית הלמידה השבועית שלכם, כדי להתחזק בידיעת העובדות ולגבש לעצמם עמדה איתנה וברורה בנושא.
טיפ מבריק מס’ 4: עשו לקוראים סדר בעיניים
עברתם על הארונות? הוצאתם פריטי לבוש שלא לבשתם כמה עונות וסתם מקמטים את אלה שכן? עכשיו לכו אל התוכן שלכם, ושחררו גם אותו מדברים מיותרים. כן, אמרנו שכותבים כמו שמדברים… אבל אחרי שכותבים – צריך לערוך.
אז מה לעשות?
- תנו עוד מבט: האם המשפטים שלכם קריאים וברורים, או שלקוראים שלכם נגמר האוויר הרבה לפני שנגמר המשפט? האם שמתם נקודות בסופי המשפטים, או שהכל מתחבר לרצף מבולבל שמקשה על הבנת הנקרא?
- חלקו משפטים ארוכים למשפטים קצרים, ושברו שורות לבולטים. לקוראים יהיה הרבה יותר קל לקרוא והמסר שלכם יזרח בצורה הרבה יותר ברורה וחזקה.
זמנם של הקוראים שלכם יקר ותשומת הלב שלהם מוגבלת. משפטים לא ברורים, או מסרים ארוכים ומורכבים מדי עלולים להקשות על הקריאה ולהרחיק את הקוראים שכל כך התאמצתם להביא…
נקודה למחשבה: כשאתם פוגשים משפט ארוך במיוחד בטקסט שלכם – העתיקו אותו לחוברת ותרגלו עליו את עקרונות הפירוק. כתיבה היא כמו רכיבה על אופניים. אחרי שתתנסו פעם-פעמיים – הכל יזרום הרבה יותר בקלות, ולקוראים שלכם יהיה הרבה יותר קל להתקדם בקריאה ולהתחבר למסרים.
טיפ מבריק מס’ 5: השאירו רק את הסיפורים הטובים באמת
אחרי שבדקתם אם לזרוק או לא לזרוק, מגיע הרגע לשאול: להשאיר או לא להשאיר, ומה? וזה בדיוק המקום לחשוב “הגדה של פסח”. יש דרמה. יש אקשן. יש טובים ורעים. אחלה סיפור. ומי שכתב אותו ידע בדיוק מה הוא עושה. עכשיו תורכם.
אז מה לעשות?
- להשאיר דוגמאות ספציפיות שממחישות ומחזקות את המסרים שלכם (ואם אין – אז להוסיף, בקיצור)
- לשלב במאמר נגיעות של סטוריטלינג שיעזרו לכם לבנות קשר עמוק יותר עם הקוראים ולחזק את האוטוריטה המקצועית שלכם, דרך המילים, התיאורים והדימויים.
מסר שיווקי טוב הוא קודם כל סיפור טוב, שמאפשר לקורא להזדהות עם הגיבור, ולייצר את הטרנספורמציה הרגשית שתהפוך אותו בסופו של יום מקורא ללקוח משלם.
נקודה למחשבה: אני מזמינה אתכם להיזכר ולרשום סיפורים שעשויים להיות רלבנטיים לתוכן שלכם. ואז לשאול את עצמכם – איך להשתמש בהם בצורה חכמה ומדוייקת, בלי לגנוב את ההצגה מהתוכן המרכזי.
בשורה התחתונה
לקראת פסח, ובמיוחד השנה, כשרובנו עורכים את הקניות און ליין ולא נתקעים שעות בקופות הסופר – יש לכם הזדמנות לנצל את תנופת הניקיון העונתית כדי לצחצח גם את הנוכחות השיווקית של העסק שלכם און ליין.
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, אתם יכולים להתחיל עם 5 פעולות קטנות שיחוללו הבדל ענק בנוכחות העסקית שלכם ברשת: להעיף מילים ומשפטים מיותרים, לדייק את ההגיון הפנימי של התוכן, להעצים את האוטוריטה המקצועית שלכם, לעשות סדר בניראות של התוכן, ולחזק את התוכן עם דוגמאות מעולות וסטוריטלינג כובש ומשכנע.
עכשיו תורכם
חלקתי אתכם 5 טיפים מבריקים שיעזרו לכם לנצל את תנופת הניקיון של האביב כדי לאוורר גם את המסרים השיווקיים שלכם, ולתת להם חיים חדשים. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה עוד רעיונות תוכלו להוסיף, לרענון המסרים באתר, בבלוג ומרכיבי המשפך השיווקי שלכם? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות.
הצעד הבא שלכם להצלחה
אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.
רצים אחרי הלקוחות ומרגישים מותשים ומתוסכלים? עדיין אין לכם משפך שיווקי אוטומטי בעסק? הגיע הזמן שגם אתם תדעו איך לייצר תוכן אסטרטגי בעל ערך שיהפוך עוד ועוד קוראים לקונים. הצטרפו עוד היום לתכנית “מסלול הכסף” – ובואו להקים יחד אתי משפך מכירה אוטומטי שיזרים לעסק שלכם לקוחות מעולים – בדרך קלה, יעילה ויציבה! הנחה מיוחדת למקדימים להירשם.
לכל הפרטים ולתיאום שיחת ייעוץ והתאמה אתי – לוחצים כאן