טיפים מבריקים: כך תתפסו טרמפ על ניקיונות החג כדי לצחצח את המסרים השיווקיים שלכם

טיפים מבריקים: כך תתפסו טרמפ על ניקיונות החג כדי לצחצח את המסרים השיווקיים שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טיפים מבריקים

טיפים מבריקים לפסח זה לא רק איך לצחצח חלונות ולהבריק את התנור.  נכון, שבוע וקצת לליל הסדר, עומדות בתורים לקופות הסופר עגלות עמוסות חומרי ניקוי ומצרכים לחג, ועדיין לא מאוחר לנצל את תנופת הניקיון העונתית כדי לצחצח גם את הנוכחות השיווקית שלכם און ליין. 

כי אם כבר התגייסתם להברקת חלונות ולמרדפים אחר פירורי חמץ חמקניים, אני מאוד ממליצה על הדרך להיפטר ממטענים עודפים של תוכן, למרק את הכותרות ולתת למסרים שלכם הזדמנות חדשה לעשות עיניים ללקוחות חדשים ומבטיחים. אז במיוחד בשבילכם אספתי 5 טיפים מעולים לניקיון תוכן אביבי, שיעזרו לכם לצחצח את המסרים השיווקיים שלכם. מוזמנים לקרוא, ליישם, לשתף עם החברים וגם להגיד מילה טובה למטה, בתגובות.  

פסח בפתח, האוויר מלא בניחוחות של חומרי ניקיון ותרסיסי חיטוי, וזהו זמן נהדר להתלבש גם על התוכן שלכם ולצחצח גם אותו, בעזרת 5 טיפים מבריקים וסופר יעילים, שיעזרו לכם להחזיר את הניצוץ לנוכחות האינטרנטית שלכם.

מודעה מומנטום

טיפ מבריק מס’ 1: לא צריכים? משליכים!

לכולנו יש נטייה להתאהב במלים של עצמנו. אנחנו מגלגלים רעיון מתוך רעיון, קושרים דבר בדבר, נותנים למחשבות להוליך אותנו כרצונן… וכל המרבה לספר ביציאת מצרים – הרי זה משובח… מה, לא? אז זהו, שממש לא.

אז מה לעשות?

  • שחררו! הגידו יפה שלום לכל המלים המיותרות, להצטעצעות המכבידה, לתוארי השם הכפולים, ולמשפטים המסורבלים האלה, שמלהגים את המסר השיווקי שלכם לדעת
  • סוד הקסם האמיתי של המסרים שלכם נמצא בתמצות: קצר. ממוקד. לעניין. ומובן. הרבה יותר מובן!

ידידי טוד ויטלנד קורא לזה “להרוג את הצ’יר לידר”, או במלים שלי: אל תתנו להתלהבות היצירתית שלכם להרוג את האפקטיביות של התוכן שלכם. ואיך יודעים מה העיקר, מה לזרוק ומה להשאיר? על זה נדבר בהמשך. ובינתיים – התחילו למחוק ולזרוק!

טיפ מבריק מס’ 2: פחות זה הרבה יותר

אז איך תדעו מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? מה מבריק ומה מעיק? פשוט מאוד, ועכשיו אני הולכת לגלות לכם את הסוד.

אז מה לעשות?

  • תשאלו את עצמכם מה מטרת התוכן? (לכל מסר חייבת להיות מטרה, ורק אחת ויחידה)
  • עכשיו, תבדקו עם עצמכם מה הנושא המרכזי? (לכל מסר יכול להיות רק ציר תוכן מרכזי אחד)

כל מה שחורג – הורג (את האפקטיביות של המסר). ומה עושים עם זה? אם אתם לא יכולים לוותר – העבירו למסר אחר. ומה אם זה לא כזה מוצלח? לפח!

טיפ מבריק מס’ 3: קחו אחריות על המלים

אחרי שהעפנו את הצ’יר לידר, ויישרנו קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלנו, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את “לעניות דעתי”? אתם בוודאי מכירים את “אולי”, “לפעמים”, “ייתכן”, “יש אומרים” ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים להם “ביטויים מחלישים”, כי אלה כל הביטויים שאנחנו דוחפים לטקסט בשביל להיות בסדר עם כולם. ככה לא כותבים אוטוריטות!

אז מה לעשות?

  • רוצים להיות אוטוריטה? להוביל בתחומכם? להנהיג? קחו אחריות חד משמעית גם על המסרים שלכם
  • מה זה אומר? הגידו מה שיש לכם לומר – חזק וברור.

גם אם לא כולם יסכימו אתכם – זה בסדר. העיקר שתשמרו על הגיון פנימי ויושרה מקצועית
למען האמת, דווקא למסרים שנויים במחלוקת יש אפקט ויראלי משובח. אז… לכו על זה. 

טיפ מבריק מס’ 4: עשו לקוראים סדר בעיניים

עברתם על הארונות? הוצאתם פריטי לבוש שלא לבשתם כמה עונות וסתם מקמטים את אלה שכן? עכשיו לכו אל התוכן שלכם, ושחררו גם אותו מדברים מיותרים. כן, אמרנו שכותבים כמו שמדברים… אבל אחרי שכותבים – צריך לערוך.

אז מה לעשות?

  • תנו עוד מבט: האם המשפטים שלכם קריאים וברורים, או שלקוראים שלכם נגמר האוויר הרבה לפני שנגמר המשפט?
  • וגם, האם שמתם נקודות בסופי משפטים, או שהכל מתחבר לרצף מבולבל שמקשה על הבנת הנקרא?

זמנם של הקוראים שלכם יקר ותשומת הלב שלהם מוגבלת. משפטים לא ברורים או מסרים ארוכים מדי עלולים להקשות על הקריאה ולהרחיק את הקוראים שכל כך התאמצתם להביא…

טיפ מבריק מס’ 5: השאירו רק את הסיפורים הטובים באמת

אחרי שבדקתם אם לזרוק או לא לזרוק, מגיע הרגע לשאול: להשאיר או לא להשאיר, ומה?
וזה בדיוק המקום לחשוב “הגדה של פסח”. יש דרמה. יש אקשן. יש טובים ורעים. אחלה סיפור. ומי שכתב אותו ידע בדיוק מה הוא עושה. עכשיו תורכם.

אז מה לעשות?

  • להשאיר דוגמאות ספציפיות שממחישות ומחזקות את המסרים שלכם
  • ובשום אופן לא לוותר על סיפורים חזקים, שיתרמו לקשר שלכם עם הקוראים ויחזקו את האוטוריטה המקצועית שלכם.

מסר שיווקי טוב הוא קודם כל סיפור טוב, שמאפשר לקורא להזדהות עם הגיבור, ולייצר את הטרנספורמציה הרגשית שתהפוך אותו בסופו של יום מקורא ללקוח משלם.

בשורה התחתונה

ערב פסח, כשכל עם ישראל טרוד ועסוק בניקיונות וסידורים, הוא זמן מצוין להרחיב את מבצעי הניקיון גם לעולם הווירטואלי.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 דברים שאתם יכולים לעשות, בלי להתאמץ יותר מדי, כדי לנער את התוכן שלכם, לתת לו ניראות חדשה ורעננה, ולאפשר לו לעשות בשבילכם עבודה שיווקית טובה יותר.

עכשיו תורכם

חלקתי אתכם 5 טיפים מבריקים שיעזרו לכם לנצל את תנופת הניקיון של האביב כדי לאוורר גם את המסרים השיווקיים שלכם, ולתת להם חיים חדשים. עכשיו הבמה כולה שלכם. האם יש לכם רעיונות נוספים לרענון התכנים בבלוג ובאתר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לקבל ממני עוד הרבה רעיונות טובים והדרכות פרקטיות שיעזרו לכם לעבוד פחות, להרוויח יותר ולבנות עסק משגשג בעזרת תוכן? מוזמנים להצטרף אליי ל“מומנטום” – מועדון השיווק באינטרנט לעצמאים, וליהנות מהדרכות מעשיות מעולות לשיווק באמצעות תוכן, בצירוף תמיכה שוטפת בקבוצת המועדון הסגורה. ועכשיו לזמן מוגבל – חודש ראשון ב-65 ש”ח בלבד, ללא התחייבות ארוכת טווח.

לכל הפרטים על התועלות והיתרונות של מועדון “מומנטום” – לוחצים כאן. 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן