5 טריקים מופלאים שיכפילו את קצב הכתיבה שלך (ויעזרו לך להגיע במהירות ליותר לקוחות)

איך לייצר תוכן בקלות ובמהירות

הכפלת קצב הכתיבה,לכתוב בקלות ובמהירות, כדי להפיק מהתוכן את מקסימום התועלת במינימום זמן. כשכתיבת תוכן היא חלק קריטי של הפעילות העסקית, וכשכמות המשימות היומית עולה בקצב מטורף, יותר ויותר בעלות עסקים מחפשות דרך לקיצור זמן הכתיבה, נשמע מוכר? האם גם את מרגישה שכתיבת תוכן לשיווק העסק יושבת לך כמו יציקה על הראש, וממש, אבל ממש, אין לך זמן בשביל זה? כי אם זה המצב, ובמיוחד עכשיו, בתחילתה של שנה חדשה ופעילות חדשה והמון המון החלטות חדשות – אני רוצה לפרגן לך 5 טריקים מופלאים מארסנל הטיפים המקצועיים שלי, שיעזרו לך ליהנות מכל העולמות: גם לכתוב יותר מהר (והרבה יותר מדויק), גם להגיע יותר בקלות ללקוחות משלמים, וגם ליהנות. כן, ליהנות! מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף.

חולמת על הכפלת קצב הכתיבה? אם רק היית יכולה לכתוב את התוכן לשיווק העסק בחצי מהזמן… ובכן, יש לי בשורה בשבילך: לא זו בלבד שזה אפשרי, זה אפילו פשוט וקל לביצוע, במיוחד כשאפשר לשלוף מהכיס כמה טריקים מופלאים – וזה בדיוק מה שאני הולכת להעניק לך השבוע, לכבוד השנה החדשה – 5 טריקים לכתיבה מהירה, קלה ויעילה.

טריק מופלא מס’ 1: הציבי תחילה את שלד המאמר

אחד הטריקים הכי יעילים, שעוזרים לי לכתוב יותר מהר ויותר ממוקד, הוא להגדיר תחילה את מטרת המאמר ואז לבנות את השלד הבסיסי שלו. אני יודעת שזה נשמע רעיון כל כך פשוט, שזה כמעט מצחיק, אבל תכל’ס, רוב האנשים, גם כשהם יודעים עד כמה טיוטת שלד יכולה ליעל את הכתיבה שלהם, לא עושים עם זה כלום. ככה זה. זה שאנחנו יודעות לא אומר שאנחנו עושות… לא כך?

איך זה עובד?
קחי למשל את המאמר שלפניך:

  • מטרת המאמר היא לעזור לבעלות עסקים לכתוב יותר מהר בעזרת 5 טריקים, כדי להצליח יותר בשנה החדשה
  • השלד שמתאים למאמר כזה, הוא רשימה של 5 טריקים שבאמת עונים על הגדרת המטרה.

אז עכשיו, תשאלי את עצמך: מה מטרת המאמר שלך ומה השלבים שיובילו את הקוראים שלך למטרה. כתבת? מעולה. כי ברגע שהשלד מוצב – המאמר גמור! כל מה שנשאר לך עכשיו זה רק לשפוך פנימה את הפרטים הקטנים.

וזאת עוד הוכחה לכך שיש לך את כל המשאבים שאת צריכה, כדי להשיג את התוצאות הרצויות לך.

טריק מופלא מס’ 2: תפרגני לעצמך מיקוד מקסימלי

הצעד הבא לכתיבה מהירה ויעילה הוא, לאפשר לעצמך להתמקד אך ורק במשימת הכתיבה. בלי פייסבוק ברקע. בלי צפצופים של הודעות. בלי להציץ “רק לשנייה” במייל. תכל’ס, בלי לתת לאשליית המולטי-טסקינג לקלקל לך את הפרודוקטיביות. מיקוד
מגביר את התפוקה ואת מהירות הכתיבה באופן משמעותי. אבל ממש (ולא רק אותה…).

איך זה עובד?
אחרי שהגדרת את המטרה והצבת את השלד – תפרגני לעצמך “זמן זהב”:

  • במצב “טיסה”, את שמה בסמרטפון טיימר ל-50 דקות
  • ומרגע זה את מתמקדת אך ורק בכתיבת התוכן שממלא את שלד המאמר שלך.

כשהשעון מצלצל – את שותה כוס מים (מאמץ, גם מאמץ מנטלי – מייבש), ולוקחת לעצמך 10 דקות להתרעננות ומילוי מצברים. אני רוקדת ושרה עם אדל בקולי קולות. איך את הולכת לחגוג את ההישג שלך? לפעמים, הרענון הטוב ביותר הוא פשוט להסתכל במה שהספקת לכתוב ב-50 דקות של תשומת לב ממוקדת ולהתמלא בתחושה מעצימה של יכולת (וכן, 50 דקות מספיקות כדי לכתוב מאמר איכותי לשיווק העסק).

וזאת עוד הוכחה לכך שלא משנה מה את חושבת שאת, את תמיד הרבה יותר מזה.

טריק מופלא מס’ 3: השתיקי את העורך הפנימי

המחסום מס’ אחת לכתיבה מהירה ויעילה הוא המבקר הפנימי שנמצא בכל אחת מאתנו, ואף פעם לא שבע רצון מהתוצאות. הוא פרפקציוניסט ידוע, הוא דורש שלמות, והוא עלול להוביל את הכתיבה שלך לקיפאון מוחלט, אם לא תלמדי לנהל אותו בחוכמה.

איך זה עובד?
אם גם את מאמינה שהמצוין הוא האויב של הטוב מאוד (זה לא את. זה הוא), כדאי שתגיעי איתו לעסקת טיעון הדדית כבר על ההתחלה:

  • קודם כל, תסבירי לו, שכשכותבים – כותבים. לא עורכים (או בגרסת “הטוב, הרע והמכוער”: “כשצריך לירות – יורים, לא מדברים”)
  • עכשיו, קחי את ההתחייבות הזאת צעד אחד קדימה, והגדירי לעצמך זמן קצוב ותחום לעריכה, כמו שהבטחת לו.

עריכה מדויקת היא חלק מובנה מכל כתיבה איכותית. כדי שתוכלי להפיק ממנה את מירב התועלת בזמן הקצר ביותר – רוצי תחילה עם המלים, ורק אחר כך התייחסי לעורך הפנימי: הסתכלי על התמונה הגדולה, שפרי את הניסוחים ובדקי את הנתונים. עריכה קפדנית ברגע הנכון – תיקח את המאמר שלך ללא ספק לגבהים חדשים, ותפיק ממך את המיטב.

וזאת עוד הוכחה לכך שכל התנהגות מונעת על ידי כוונה חיובית.

טריק מופלא מס’ 4: משנה מקום משנה מזל

לפני הרבה שנים, בחוג לעיתונאות באוניברסיטת תל אביב, היה לי מורה, סופר ופובליציסט ידוע, שהכתיבה שלו הייתה זקוקה לעט ונייר. אני מאמינה שהיום כולנו כבר חיות דיגיטליות, ודווקא משום כך, אנחנו כבר לא חייבות להיתקע מול המחשב השולחני, עם כל התזכורות ולוח העבודה השנתי שמסביב. קחי את הלפטופ ותני לעצמך להתמלא באנרגיות חדשות במקום אחר.

איך זה עובד?
הנה שתי אופציות שאחת מהן בוודאי תעבוד גם בשבילך:

  • אם רעש פותח לך את המחשבה – קחי את המחשב הנייד והתמקמי בבית הקפה השכונתי (הערך המוסף: תחושת מחויבות לעמוד בקצב כי כולם מסתכלים…)
  • אם כדי להתחבר ליצירתיות שלך את דווקא זקוקה לשקט – התרווחי לך על הספה בסלון, והניחי את המחשב הנייד על הברכיים (הערך המוסף: כשהעיניים שלך מופנות כלפי מטה – תגלי שקל לך הרבה יותר להתחבר לדיבור הפנימי שלך, והכתיבה תזרום בקלילות).

ויש גם אופציה שלישית, והיא להפעיל את ההיפוקמפוס ולהיזכר בפעם האחרונה שכתבת והרגשת שהתוכן שלך זורם בקלות. מתי זה היה? איפה היית? מה היה מיוחד באותו מעמד כתיבה? נסי לזהות את העוגן ולהבין את האסטרטגיה שעזרה לך אז, ושחזרי את הרגע.

וזאת עוד הוכחה לכך שאנשים עושים את הבחירה הטובה ביותר שיש ביכולתם לעשות עם המשאבים הזמינים עבורם.

טריק מופלא מס’ 5: מצאי את הברק בעיניים ואת השיר בלב

התלהבות היא אחד הכלים הכי יעילים לאפקטיביות ומוטיבציה. כשהתשוקה בוערת בתוכנו, כשיש לנו אש בעיניים, כשאנחנו רואות מולנו את המטרה שאליה אנחנו מכוונות ואת התרומה הענקית שיש לנו לתת לעולם עם המקצועיות שלנו – כל אחת בתחומה – הכל זורם לנו בקלות. גם הכתיבה.

איך זה עובד?
היכנסי לאתר שלך והתחברי אל שניים ממקורות האנרגיה המופלאים ביותר שנמצאים בתוכו:

  • דף האודות – לכל אחת מאיתנו יש יכולות ומיומנויות מלוא חופניים, שעלולות להישכח בין משימות החיים השוטפות. דף “אודות” כתוב היטב יזכיר לך מה כבר עשית וכמה חשוב שתמשיכי לעשות ולכתוב, כדי להגיע לעוד ועוד לקוחות
  • דף לקוחות מספרים – מרגישה שעדיין לא קל לך לטפוח לעצמך על השכם? תקראי מה אומרים עליך הלקוחות שלך. כמה הם נלהבים מהעזרה שלך ואיזה שינוי חוללת בחייהם

עכשיו, כשאת מבינה שהכתיבה שלך היא צינור החמצן ללקוחות שעדיין מחכים לך – תני לעצמך להתלהב, להיסחף, להתחבר לתשוקה ענקית להיות כוח מניע ומשפיע בעולם. ההתלהבות תעבור דרך המילים, הכתיבה תהיה קלה יותר, והקוראים יהיו מעורבים יותר. הרבה יותר.

וזאת עוד הוכחה לכך שהאנרגיה זורמת לכיוון שאליו פונה תשומת הלב.

בשורה התחתונה

כשכתיבת תוכן היא חלק קריטי של הפעילות העסקית (וזה בדיו מה שהיא, היום), חשוב למצוא דרך פרודוקטיבית לכתוב בקלות ובמהירות, כדי להפיק מהתוכן את מקסימום התועלת במינימום זמן.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, בעזרת כמה טריקים פשוטים – הכתיבה שלך תרוץ קדימה הכי מהר, כמו יוסיין בולט, ותמריא הכי גבוה, כמו החללית אוריון. כל מה שאת צריכה לזכור זה: לבנות שלד תחילה, לשמור על מיקוד מקסימלי, להשתיק את העורך הפנימי, לצאת מהסביבה המוכרת ולמצוא מחדש את ההתלהבות.

עכשיו את

עד כאן חלקתי אתך 5 טריקים מופלאים שיעזרו לך לכתוב את המסרים לשיווק העסק בקלות ובמהירות. עכשיו הבמה כולה שלך. איזה טריק את יכולה להוסיף, מניסיונך? מה הדבר שעוזר לך לעמוד בקצב ולייצר נוכחות תוכן מניבה בזמן קצר? מוזמנת לשתף את כולנו בתגובות.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה