ניהול תוכן חכם: 5 טריקים מופלאים שיכפילו את קצב הכתיבה שלכם (כדי להגיע יותר מהר ליותר לקוחות)

ניהול תוכן חכם פירושו בין היתר: הכפלה של קצב הכתיבה וכתיבה קלה ומהירה, כדי להפיק מהתוכן את מקסימום התועלת במינימום זמן.

כשכתיבת תוכן היא חלק קריטי של הפעילות העסקית, וכשכמות המשימות היומית עולה בקצב מטורף, יותר ויותר בעלי עסקים מחפשים דרך לקיצור זמן הכתיבה, נשמע מוכר? האם גם אתם מרגישים שכתיבת תוכן לשיווק העסק יושבת לכם כמו יציקה על הראש, וממש, אבל ממש, אין לכם זמן בשביל זה? כי אם זה המצב, אני רוצה לפרגן לכם 5 טריקים מופלאים מארסנל הטריקים המקצועי שלי, שיעזרו לכם ליהנות מכל העולמות: גם לכתוב יותר מהר (והרבה יותר מדויק), גם להגיע יותר בקלות ללקוחות משלמים, וגם ליהנות. כן, ליהנות (וזה לא פחות חשוב!). מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף.

אם רק הייתם יכולים לכתוב את הפוסטים שכל כך חשובים לשיווק העסק, בחצי מהזמן… תארו לעצמכם, שבמקום לשבת על כל מאמר יום-יומיים, הייתם יכולים לתקתק את הכתיבה בחצי שעה – שעה בלבד… ובכן, יש לי בשורה בשבילכם: זה לא רק אפשרי, זה אפילו פשוט וקל לביצוע, במיוחד כשאפשר לשלוף מהכיס כמה טריקים מופלאים – וזה בדיוק מה שאני הולכת להעניק לכם השבוע: 5 טריקים מופלאים לכתיבה מהירה, קלה ויעילה.

אז קדימה, בואו נצא לדרך.

טריק מופלא מס’ 1: הציבו תחילה את שלד המאמר

אחד הטריקים הכי יעילים, שעוזרים לי לכתוב יותר מהר ויותר ממוקד, הוא להגדיר תחילה את מטרת המאמר ואז לבנות את השלד הבסיסי שלו. אני יודעת שזה נשמע רעיון כל כך פשוט, שזה כמעט מצחיק, אבל תכל’ס, רוב האנשים, גם כשהם יודעים עד כמה טיוטת שלד יכולה ליעל את הכתיבה שלהם, לא עושים עם זה כלום. ככה זה. זה שאנחנו יודעים לא אומר שאנחנו עושים… לא כך?

איך זה עובד?
קחו למשל את המאמר שלפניכם:

  • מטרת המאמר היא לעזור לבעלי עסקים לכתוב מאמרים יותר מהר בעזרת 5 טריקים, כדי להגיע ליותר לקוחות, יותר מהר
  • השלד שהכי מתאים למאמר כזה, הוא רשימה של 5 טריקים שבאמת תואמים להגדרת המטרה.

יש? אז עכשיו, תשאלו את עצמכם: מה מטרת המאמר שלכם, ומה השלבים שיובילו את הקוראים שלכם למטרה. כתבתם? מעולה. כי ברגע שהשלד מוצב – המאמר גמור! ברצינות. כל מה שנשאר לכם עכשיו זה רק לשפוך פנימה את הפרטים הקטנים.

וזאת עוד הוכחה לכך שבעצם, יש לכם את כל המשאבים שאתם צריכים כדי להשיג את התוצאות הרצויות לכם.

תבניות מאמרים - מודעה

טריק מופלא מס’ 2: תפרגנו לעצמכם מיקוד מקסימלי

הצעד הבא לכתיבה מהירה ויעילה הוא, לאפשר לעצמכם להתמקד אך ורק במשימת הכתיבה. בלי פייסבוק ברקע. בלי צפצופים של הודעות. בלי להציץ “רק לשנייה” במייל. תכל’ס, בלי לתת לאשליית המולטי-טסקינג לקלקל לכם את הפרודוקטיביות. מיקוד
מגביר את התפוקה ואת מהירות הכתיבה באופן משמעותי. אבל ממש (ולא רק אותה…).

איך זה עובד?
אחרי שהגדרתם את המטרה והצבתם את השלד – תפרגנו לעצמכם “זמן זהב”. מה זה אומר ואיך עושים את זה?

  • מעבירים את הסמרטפון למצב “טיסה”, ושמים את הטיימר על 50 דקות
  • מרגע זה אתם מתמקדים אך ורק בכתיבת התוכן שממלא את שלד המאמר שלכם.

כשהשעון מצלצל – אתם שותים כוס מים (מאמץ, גם מאמץ מנטלי – מייבש), ולוקחים לעצמכם 10 דקות להתרעננות ומילוי מצברים. אני רוקדת ושרה עם אדל בקולי קולות. איך אתם הולכים לחגוג את ההישג שלכם? לפעמים, הרענון הטוב ביותר הוא פשוט להסתכל במה שהספקתם לכתוב ב-50 דקות של תשומת לב ממוקדת ולהתמלא בתחושה מעצימה של יכולת (וכן, 50 דקות מספיקות כדי לכתוב מאמר איכותי לשיווק העסק. אפשר גם בפחות!).

וזאת עוד הוכחה לכך שלא משנה מה אתם חושבים שאתם, אתם תמיד הרבה יותר מזה.

טריק מופלא מס’ 3: השתיקו את העורך הפנימי

המחסום מס’ 1 לכתיבה מהירה ויעילה הוא המבקר הפנימי שנמצא בכל אחת ואחד מאתנו, ואף פעם לא שבע רצון מהתוצאות. הוא פרפקציוניסט ידוע, הוא דורש שלמות, והוא עלול להוביל את הכתיבה שלכם לקיפאון מוחלט, אם לא תלמדו לנהל אותו בחוכמה.

איך זה עובד?
אם גם אתם מאמינים שהמצוין הוא האויב של הטוב מאוד (זה לא אתם. זה הוא), כדאי שתגיעו איתו לעסקת טיעון הדדית כבר על ההתחלה:

  • קודם כל, תסבירו לו, שכשכותבים – כותבים. לא עורכים (או בגרסת “הטוב, הרע והמכוער”: “כשצריך לירות – יורים, לא מדברים”)
  • עכשיו, קחו את ההתחייבות הזאת צעד אחד קדימה, והגדירו לעצמכם זמן קצוב ותחום לעריכה, כמו שהבטחתם לו.

עריכה מדויקת היא חלק מובנה מכל כתיבה איכותית. כדי שתוכלו להפיק ממנה את מירב התועלת בזמן הקצר ביותר – רוצו תחילה עם המלים, ורק אחר כך התייחסו לעורך הפנימי: הסתכלו על התמונה הגדולה, שפרו את הניסוחים ובדקו את הנתונים. עריכה קפדנית ברגע הנכון – תיקח את המאמר שלכם ללא ספק להישגים חדשים, ותפיק מכם את המיטב.

וזאת עוד הוכחה לכך שכל התנהגות מונעת על ידי כוונה חיובית.

טריק מופלא מס’ 4: משנה מקום משנה מזל

רוב בעלי  העסקים שאני פוגשת, מחוברים לשולחן העבודה שלהם, וכשהם רוצים לכתוב מאמר או תוכן בכלל לשיווק העסק – הם מתיישבים לשולחן במשרד או בחדר העבודה, כי זה נראה להם המקום הכי מדויק לכתיבה. אבל האמת היא, שממש לא חייבים להיתקע מול המחשב השולחני, עם לוח העבודה השנתי מול העיניים וכל יתר המרכיבים של שגרת העבודה. קחו את הלפטופ ותנו לעצמכם להתמלא באנרגיות חדשות במקום אחר.

איך זה עובד?
הנה שתי אופציות שאחת מהן בוודאי תעבוד גם בשבילכם:

  • אם רעש פותח לכם את המחשבה – קחו את המחשב הנייד והתמקמו בבית הקפה השכונתי (הערך המוסף: תחושת מחויבות לעמוד בקצב כי כולם מסתכלים…)
  • אם כדי להתחבר ליצירתיות שלכם אתם דווקא זקוקים לשקט – התרווחו לכם על הספה בסלון, והניחו את המחשב הנייד על הברכיים (הערך המוסף: כשהעיניים שלכם מופנות כלפי מטה – תגלו שקל לכם הרבה יותר להתחבר לדיבור הפנימי שלכם, והכתיבה תזרום לכם הרבה יותר בקלילות).

ויש גם אופציה שלישית, והיא להפעיל את ההיפוקמפוס ולהיזכר בפעם האחרונה שכתבתם והרגשתם שהתוכן שלכם זורם בקלות. מתי זה היה? איפה הייתם? מה היה כל כך מיוחד באותו מעמד כתיבה? נסו לזהות את העוגן ולהבין את האסטרטגיה שעזרה לכם אז, ושחזרו את הרגע.

וזאת עוד הוכחה לכך שאנשים עושים את הבחירה הטובה ביותר שיש ביכולתם לעשות עם המשאבים הזמינים עבורם.

טריק מופלא מס’ 5: מצאו את הברק בעיניים ואת השיר בלב

התלהבות היא אחד הכלים הכי יעילים לאפקטיביות ומוטיבציה. כשהתשוקה בוערת בתוכנו, כשיש לנו אש בעיניים, כשאנחנו רואים מולנו את המטרה שאליה אנחנו מכוונים ואת התרומה הענקית שיש לנו לתת לעולם עם המקצועיות שלנו – כל אחת ואחד בתחומו – הכל זורם לנו בקלות. גם הכתיבה.

איך זה עובד?
היכנסו לאתר שלכם והתחברי אל שניים ממקורות האנרגיה המופלאים ביותר שנמצאים בתוכו:

  • דף האודות – לכל אחת ואחד מאיתנו יש יכולות ומיומנויות מלוא חופניים, שעלולות להישכח בין משימות החיים השוטפות. דף “אודות” כתוב היטב יזכיר לכם מה כבר עשיתם וכמה חשוב שתמשיכו לעשות ולכתוב, כדי להגיע לעוד ועוד לקוחות
  • דף לקוחות מספרים – מרגישים שעדיין לא קל לכם לטפוח לעצמכם על השכם? תקראו מה אומרים עליכם הלקוחות שלכם. כמה הם נלהבים מהעזרה שלכם ואיזה שינוי חוללתם בחייהם.

עכשיו, כשאתם מבינים שהכתיבה שלכם היא צינור החמצן של הלקוחות שעדיין מחכים לכם – תנו לעצמכם להתלהב, להיסחף, להתחבר לתשוקה ענקית להיות כוח מניע ומשפיע בעולם. ההתלהבות תעבור דרך המילים, הכתיבה תזרום הרבה יותר בקלות, והקוראים יהיו מעורבים יותר. הרבה יותר.

וזאת עוד הוכחה לכך שהאנרגיה זורמת לכיוון שאליו פונה תשומת הלב.

בשורה התחתונה

כשכתיבת תוכן היא חלק קריטי של הפעילות העסקית (וזה בדיוק מה שהיא, היום), חשוב למצוא דרך פרודוקטיבית לכתוב בקלות ובמהירות, כדי להפיק מהתוכן את מקסימום התועלת במינימום זמן, ולהתחבר יותר מהר ליותר לקוחות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, בעזרת כמה טריקים פשוטים – גם הכתיבה שלכם תרוץ קדימה הכי מהר, כמו יוסיין בולט, ותמריא הכי גבוה, כמו החללית אוריון. כל מה שאתם צריכים לזכור זה: לבנות שלד תחילה, לשמור על מיקוד מקסימלי, להשתיק את העורך הפנימי, לצאת מהסביבה המוכרת ולמצוא מחדש את ההתלהבות.

עכשיו אתם

עד כאן חלקתי אתכם 5 טריקים מופלאים שיעזרו לכם לכתוב את המסרים לשיווק העסק הרבה יותר בקלות ובמהירות. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה טריק אתם יכולים להוסיף, מניסיונכם? מה הדבר שעוזר לכם לעמוד בקצב ולייצר נוכחות תוכן מניבה בזמן קצר? מוזמנים לשתף את כולנו.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה