העצמה: עשרת אלפים סיבות טובות לקום בבוקר

העצמה: עשרת אלפים סיבות טובות לקום בבוקר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

10,000 צעדים ביום הם נוסחת קסם משנה חיים. כך למדתי הבוקר מאילה טייכמן, מומחית בשיטת פלדנקרייז שמקדמת את העסק שלה בכלים של שיווק מבוסס תוכן. כחלק מאסטרטגיית התוכן העסקית שלה, שולחת אילה אחת לשבוע “פלדנטיפ” לקבוצה נבחרת של מנויים, שיש לי העונג והכבוד להיות ביניהם. הפלדנטיפ של הבוקר עסק ב- 10,000 הצעדים החיוניים לבריאות, וכיוון שבדיוק חזרתי מהליכת הבוקר – אני שמחה להקדיש לאילה, למנויי הפלדנטיפים שלה ולכל שוחרי הבריאות בינינו את הפוסט שלפניכם  

הליכה היא פעילות גופנית מתונה, המפעילה את הגוף בתנועה מאוזנת והרמונית, ומשפיעה לטובה על גוף ונפש גם יחד. הליכה רגלית יומיומית מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות כרוניות, שומרת על בריאות הלב, משחררת מתחים ועושה עוד המון דברים טובים. אלה מאיתנו שלא יוצאים לצעדות ערבית מסביב לשכונה (דווקא רעיון לא רע…), נוהגים להתנחם במספר הפעמים שעלו וירדו במשך היום במדרגות הבית (התקדמות.. אבל לא מספיק…), או במספר מסעות ההזנה שערכו בין שולחן העבודה למקרר ובחזרה (הליכה לצורך אכילה – פסולה!)…

צחוק בצד, אבל כל צעד – נספר, וכמו שכבר אמר חכם סיני אחד: כל מהלך של מאה מילין מתחיל בצעד אחד.

מחקרים מראים כי רובנו הולכים בין 3,000 ל- 4,000 צעדים ביום (כולל הצעדים בדרך לשירותים או למכונת הקפה). על פי אותם מחקרים, כדי לשמור על בריאות תקינה, יש לצעוד 10,000 צעדים ביום ל-פ-ח-ו-ת, שהם שווי ערך לפעילות גופנית בעצימות בינונית במשך 30 דקות. בין זה לזה, משתרע לו מרחב צעדים עצום ורב, שקורא לנו לקום ולהתחיל ללכת. יותר.

למה כדאי ללכת?

מסתבר, שאצל אנשים שהוסיפו בהדרגה כ- 2,000 צעדים לממוצע הצעדים היומי שבו היו מורגלים – נמצא ותועד שיפור בריאות משמעותי! אגב, למי שמתחבר להליכה כחלק מתהליך כולל של ירידה במשקל – מומלץ להוסיף למכסה המומלצת בין 2,000  ל- 5,000 צעדים נוספים. 

ואיך נדע כמה צעדים אנחנו הולכים ביום?

הכירו את מכשיר ה”פדומטר” (Pedometer), ובעברית: “סופר צעדים” – ידיד הטוב ביותר אחרי הגולדנית (שניהם עוזרים לי להיות בריאה יותר. היא מוציאה אותי לרחוב. הוא סופר לשתינו את הצעדים).

בין הפדומטרים הקיימים בשוק ניתן למצוא כאלה שסופרים אך ורק צעדים. אחרים, משוכללים יותר, מחשבים, בנוסף, את מרחק ההליכה, את משך הפעילות ואת כמות הקלוריות שנשרפו בדרך. מרבית מכשירי ה”פדומטר” מיועדים לתלייה באזור המותנים, אולם ניתן למצוא בשוק גם פדומטרים הניתנים לתלייה על הצוואר, או לאחסון בכיס ואפילו בתוך התיק (בתנאי שאתם לוקחים איתכם את התיק לכל מקום)…

זכרו: כל אחת ואחד מאיתנו צריך להתקרב כמיטב יכולתו ל- 10,000 צעדים ביום, וכל המרבה בצעדים – הרי זה משובח.

חושבים צעדים – הולכים יותר

במחקר שבחן את יעילות השימוש בפדומטר, לקחו חלק 58 נשים בגיל העמידה, כולן ללא רקע של פעילות יומית קבועה, אשר נחלקו באופן אקראי לשתי קבוצות: לקבוצה הראשונה הורו ללכת 10,000 צעדים מידי יום. לקבוצה השנייה נאמר לערוך מידי יום צעידה נמרצת בת 30 דקות. כל הנשים ענדו בעת הפעילות מכשירי פדומטר מכוסים, שמדדו את מספר הצעדים. חברות הקבוצה שמשימתה הייתה ללכת 10,000 צעדים מידי יום צוידו בפדומטר נוסף, כדי שיוכלו לבדוק את כמות הצעדים.

במשך ארבעת השבועות של המחקר, תועד שוני משמעותי במספר הצעדים שנספרו בשתי הקבוצות: נשים בקבוצת ה- 30 דקות, הלכו 8,270 צעדים בממוצע ביום, לעומת 10,159 צעדים בממוצע בקבוצת נושאות הפדומטרים הגלויים.

  1. שלוש מסקנות שכדאי לאמץ, בדרך להגשמת המטרה:
    הליכה עם פדומטר הופכת למעין משחק, שבו האתגר נמצא כל הזמן מול העיניים

    המשוב המיידי עוזר להגברת המוטיבציה
    הידיעה שכל צעד נחשב, מעודדת את נושאי הפדומטר לצבור עוד ועוד צעדים עד השלמת היעד, ואפילו קצת יותר…
  2. ארבעה יעדים שכדאי לזכור, בדרך לשיפור הכולל:
    לשיפור הבריאות ולשמירה על המשקל – צעדו 10,000 צעדים ביום

    לירידה במשקל – אמצו מסגרת של 12,000-15,000 צעדים ביום
    לשיפור נוסף בכושר האירובי – קחו לכם 2,000-4,000 צעדים מתוך המכסה היומית, וגמאו אותם בקצב מהיר!
    ואם כמות הצעדים הנתונה לעיל נשמעת לכם דימיונית – החליטו על 5,000 אבל לכו על זה יום-יום, בלי הנחות!!!
  3. רק אני והפדומטר שלי
    הצמידו את הפדומטר לגוף מרגע הקימה בבוקר, ועד לשעת השינה.

    אל תשכחו לאפס את המכשיר בתחילת כל יום… ולהתחיל את הספירה מחדש (המכשיר שלי מתאפס מעצמו)
    בשבוע הראשון רשמו את מס’ הצעדים מידי יום וערכו ממוצע בסופו. בשבוע השני, הוסיפו 20-10% לממוצע הצעדים השבועי, עד להשגת היעד.
  • אחת… שתיים… שלוש… לזוז!
    הגעתם לפגישה וכל החניות תפוסות? חנו מעט רחוק יותר והשלימו את המרחק בהליכה
    הפגישה שלכם נערכת בקומה ה- 10? עלו קומה-שתיים ברגל, והמשיכו במעלית. אמצו את השיטה גם בדרך למטה
    צריך להביא חלב מהמכולת? הכנתם מעטפית לכספומט? אם זה לא באמת-באמת רחוק – לכו ברגל
    האינטרקום מצלצל? קבלו את האורחים ליד הדלת. הם ישמחו, ואתם תרוויחו צעדים
    זקוקים למסמך ממשרד סמוך? אל תשלחו את המזכירה. קומו ולכו להביא אותו בעצמכם
    בא לכם לחלוק סיפור חביב עם עמית לעבודה? ותרו על הדוא”ל וצעדו למשרדו. הקפה – עליו (העוגה – לא עלינו…)
    יצאתם עם הכלבה לסיבוב מבצעי? בעוד היא מרחרחת את העשבים, נצלו את ההמתנה לצעידה במקום. כך תיטיבו גם עם ידידתכם הטובה וגם עם עצמכם!

האם יש לכם רעיונות נוספים לשיפור מאזן הצעדים היומי? אתם מוזמנים לחלוק עם כולנו המלצות ורעיונות נוספים כאן, בתגובות.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן