ניהול תוכן שוטף: 5 היתרונות שיהפכו את התוכן שלכם לאיש המכירות המוביל בעסק

ניהול תוכן שוטף, שמתבסס על תשתית תוכן בנויה קומה על גבי קומה, חוסך זמן, מיעל את העבודה, ומוביל להרבה יותר תוצאות בהרבה פחות מאמץ. וכן, אם תשאלו את סת’ גודין, הגורו המוביל של השיווק בתקופתנו, ניהול תוכן הוא בעצם השיווק היחידי שעדיין עובד, וזו בהחלט סיבה טובה ללמוד איך להפיק ממנו את התועלת המירבית.

כי אם השעות הארוכות שאתם מבלים בכתיבה – גוזלות מכם המון זמן ואנרגיה, ובשורה התחתונה אתם מרגישים בעיקר מתוסכלים ומבולבלים – אני רק רוצה להניח כאן את 5 היתרונות שעשויים להפוך את התוכן שלכם לאיש המכירות המוביל בעסק. כל מה שצריך כדי שזה יקרה זה לכתוב את התוכן הנכון (כלומר, תוכן אסטרטגי מבוסס יעדים), במקום הנכון (הכי-הכי – בבלוג העסקי שלכם), ללקוח הנכון (מה שקוראים בשיווק “הלקוח האידיאלי) ובתזמון המתאים (על פי תכנית אסטרטגית ברורה שתומכת ביעדים העסקיים שלכם. ב-5 היתרונות המופלאים הללו עוסק המאמר שלפניכם, ואני מזמינה אתכם לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים, כדי לעזור גם להם לייצר ולנהל את התוכן שלהם  בצורה יעילה ומשתלמת. גם בקופה.

 

קחו למשל את יעל. כשנפגשנו, הייתה לה מכללה קטנה עם חלומות גדולים. היא פנתה למגוון ענק של קהלים והציעה קורסים ותכניות העזרה, סדנאות ומפגשים. היה לה נורא חשוב לעקוף את המתחרה הגדולה והוותיקה שלה – שהייתה מוסד ותיק, גדול וממוסד שפעל באותו תחום. והיה לה חשוב לגלות איך אפשר למלא קורסים בתלמידים משלמים.

אז בניגוד לשאיפות שליוו אותה שנים רבות ולכיוון שבו פעלה במרץ וללא לאות, הצעתי לה לשים לרגע את כל הקהלים ופעילויות בצד, ולחשוב על הקהל שיוכל להפיק ממנה את התועלת הגדולה ביותר. בפעם הראשונה – היה רגע ארוך של שקט. אחר כך, לאט לאט, התחלנו לנער את יתרון הגודל והחלפנו אותו ביתרון המיקוד. לא כולם. לא המון. לא ענק, אלא להיפך. קטן. מחבק ותומך. בוטיק.

ואז כתבנו ביחד את המאמר הראשון שדיבר מהמקום החדש והציע פתרון ממוקד לקהל הממוקד. והתוצאות? תוך שעתיים נכנסו למאמר כ-3,500 איש, ששהו באתר כ- 4.5 דקות (זמן שהייה ממוצע באתר הוא 17 שניות!!!), ותוך יום וחצי היא מילאה את הקורס הראשון.

כתיבה והפצה של תוכן היא ללא ספק הכלי השיווקי היעיל ביותר בעולם.

עובדה. וזה לא היה קורה אם לא היו הוכחות ברורות ומוצקות לכך שכתיבה והפצה של תוכן רלבנטי ובעל ערך באמת משנות חיים של אנשים, מייצרות הנעה לפעולה והופכות יותר קוראים ללקוחות משלמים. אלא שכמו בכל תחום ובכל נושא, גם כשמדובר בתוכן, כדי שזה באמת יצליח – חייבים להבין תחילה מה לעשות, למה ואיך.

אז מה, הייתם רוצים איש מכירות שעובד עבורכם 24/7 ללא שעות נוספות?

כי זאת בדיוק המשמעות המעשית של תשתית שיווקית מבוססת תוכן, שכתובה נכון ובנויה כהלכה. יותר מכך. כשיש לכם תשתית כזאת, שנבנתה נדבך על גבי נדבך, בצורה שיטתית ובדיוק לפי הסדר הנכון, כל מה שצריך עכשיו, זה רק תחזוקה שוטפת מינימלית. כמה מינימלית? חצי שעה ביום – גג, כולל קפה (גם חליטת צמחים זה בסדר…). עדיין לא השתכנעתם? קבלו את 5 היתרונות המופלאים שהופכים את התוכן הנכון לאיש המכירות המוביל בעסק.

יתרון מופלא # 1 של ניהול תוכן שוטף: מאפשר לכם קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות שלכם

בעבר, כשרציתם לפנות אל הלקוחות שלכם – הייתם תלויים בגורמים מתווכים יקרים או בחסדי הממליצים מפה לאוזן. היה – נגמר! היום, הודות לכלים הזמינים והחינמיים או כמעט חינמיים של האינטרנט – ניהול תוכן שוטף, מבוסס אסטרטגיה, מאפשר לכם להגיע בקלות אל הלקוחות, דרך ערוצי שיווק אינטרנטיים, חינמיים וישירים.

אז מה עליכם לעשות כדי לתת לתוכן לעבוד בשבילכם?

  • הכלי האפקטיבי ביותר הוא אתר אינטרנט משלכם, עם בלוג, שבו תוכלו לייצר תוכן מושך, מעשיר ורלבנטי לקהל המטרה שאליו אתם מתכווננים
  • השתמשו בטכניקות של תוכן גם כדי להביא את הקוראים לקרוא. כך הם יבינו מה אתם יכולים לעשות בשבילם.

אל תתפתו לצפות שגוגל תביא את הקוראים אליכם. מדי יום ביומו, עולים לאוויר מיליוני דפים חדשים. השתמשו בתוכן שלכם כדי לתת לקוראים סיבה טובה להגיע אליכם, לבלוג, ולצבור זמן אתר בקריאה. אין דרך יעילה מזו כדי לאותת לגוגל שמשהו טוב קורה אצלכם, באתר, ולגרום לה לקדם אותו בתוצאות החיפוש – בצורה אורגנית ובלי להוציא גרוש מהכיס!

יתרון מופלא # 2 של ניהול תוכן שוטף: פוגש את לקוחותיכם בדיוק איפה שהם מחפשים אתכם

רוב האנשים מגיעים לאינטרנט כשהם צריכים משהו. זה יכול להיות מוצר, שירות, תשובה לשאלה או תרופה למחלה. זה מה שהם מחפשים וזה מה שהם רוצים למצוא.

אז מה לעשות כדי לתת לתוכן לעבוד בשבילכם?

  • הכינו רשימה של דברים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש אצלכם
  • עכשיו, ודאו שהתוכן שלכם מדבר בדיוק על הדברים האלה – לא הכל בבת אחת, כמובן. אחד-אחד.

וזה היתרון הגדול של כתיבת תוכן נכונה: היא נותנת לקוראים בדיוק את הפתרונות הדרושים להם, במנות קלות לעיכול ולהבנה, בקצב שלהם ובשפה שהם מבינים, מאמר אחר מאמר – עד לשכנוע המוחלט.

יתרון מופלא # 3 של ניהול תוכן שוטף: מייצר את החשיפה האפקטיבית ביותר במונחי עלות/תועלת

רק מי שהוציא אלפי שקלים על הפקת פלייר מודפס לעסק (שנזרק כמו כל הפליירים היישר לפח הזבל), או על פרסום ממומן בפייסבוק שבמקרה הטוב מייצר לייקים והרבה פחות מכך לידים אפקטיביים, יודע באמת להעריך את היתרונות המופלאים של ניהול תוכן שוטף באינטרנט: אין עלויות הדפסה, ניתן לבצע שינויים בקלות בכל עת, העיצוב מזערי, וחיי המדף של התוכן הם אינסופיים.

אז מה עליכם לעשות כדי לתת לתוכן לעבוד בשבילכם?

  • פשוט לחשוב מה אתם רוצים להגיד ולמי, ואז לכתוב את זה בבלוג העסקי שלכם – מאמר אחר מאמר
  • רצוי מאוד ללוות את התוכן בתמונה מושכת ורלבנטית, שתתמוך בתוכן ותחזק את המסר (ולא, לא צריך להוציא מאות שקלים על עיצוב מקצועי. יש דרך הרבה יותר קלה ויעילה לייצר תמונות תומכות שיווק בלי להוציא גרוש מהכיס!).

הקפידו על עימוד מסודר, הבליטו את הכותרות, ואז תנו עוד מבט, לסיום. לא רק הקוראים שלכם יעדיפו תוכן שימושי ומסייע, על פני כל פלייר מכירתי מעוצב ויוקרתי. גם חשבון הבנק שלכם…

יתרון מופלא # 4 של ניהול תוכן שוטף: מאפשר לכם לגשר על המרחק הפיזי וליצור חיבור רגשי

החלטת קנייה היא החלטה רגשית. כדי להגיע אליה צריך ליצור חיבור רגשי עם הקונה הפוטנציאלי. בחנות – די בחיוך או מלה טוב, והעניין סגור. אבל איך מייצרים חיבור רגשי עם קוראים שעדיין לא פגשתם (ובהחלט יכול להיות שגם לעולם לא תיפגשו)? זה בדיוק המקום שבו תוכן נכון יכול לגשר על הפער ולהוביל את הקוראים לרכישה, גם בלי שתיפגשו, פיזית.

אז מה לעשות כדי לתת לתוכן לעבוד בשבילכם?

  • שימו את הקוראים במרכז התוכן שלכם והתמקדו בהם ובכאבים שלהם – תמיד
  • דברו אל הקוראים בשפה שלהם, שקפו להם את הרגשות שלהם ועטפו אותם באמפתיה. שימוש בטכניקה של סטוריטלינג תעזור לכם ליצור יותר קרבה ותחושת הזדהות ביניכם לבינם, ותאפשר להם להבין מהר יותר את הערך הייחודי שלכם עבורם – דרך הסיפור ולאו דווקא דרך התמקדות במסר שיווקי מכירתי.

מפליא כמה עסקים עדיין מתעקשים להשתמש באתר כדי לספר לקוראים שלהם כמה הם גדולים, ותיקים ואמינים, או לדבר על מושגים מקצועיים שאף אחד לא מבין… במקום פשוט לדבר עם הקוראים על עצמם, על החלומות שלהם ועל הפתרונות שיש לכם כדי לעזור להם. שאגיד לכם משהו? שום דבר אחר לא מעניין אותם!

יתרון מופלא # 5 של ניהול תוכן שוטף: הופך את הידע המקצועי שלכם למנוף שיווקי ועסקי מייצר הכנסות

אצל רוב בעלי המקצוע המומחים, המומחיות משמשת כדי לטפל, לשרת או לייצר את המוצר הדרוש. כתיבת תוכן מאפשרת לכם להשתמש בדיוק באותה מומחיות, גם כדי להביא את הלקוחות הנכונים ולטעת בהם את האמון ביכולות המקצועיות שלכם.

אז מה לעשות כדי לתת לתוכן לעבוד בשבילכם?

  • לכתוב כדי לעזור: טיפים, עצות טובות וידע מסייע. נדיבות היא כלי מכירתי מעולה. אל תחסכו במלים
  • ועכשיו, קראו שוב. האם השתמשתם בז’רגון מקצועי או נתתם הסברים פשוטים שכל קורא יכול להבין? כתבו בשפה שלהם, זוכרים? אז אני שוב מזכירה, כי זה אחד החשובים, אם לא ה…

והנה עוד ערך מוסף של כתיבת תוכן שמסייעת לקוראים: היא בונה לכם מיצוב של מומחים ומקנה לכם אוטוריטה מקצועית, שמבדלת אתכם מהמתחרים ומושכת אליכם יותר לקוחות, יותר מעוניינים.

בשורה התחתונה:

אם השעות הארוכות שאתם מבלים בכתיבה – גוזלות מכם המון זמן ואנרגיה, ובשורה התחתונה אתם מרגישים בעיקר מתוסכלים ומבולבלים – הגיע הזמן להפוך את התוכן שלכם לאיש המכירות המוביל בעסק, ולתת לו לעבוד בשבילכם.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כל מה שצריך כדי שזה יקרה זה לכתוב את התוכן הנכון (כלומר, תוכן אסטרטגי מבוסס יעדים), במקום הנכון (הכי-הכי – בבלוג העסקי שלכם), ללקוח הנכון (מה שקוראים בשיווק “הלקוח האידיאלי) ובתזמון המתאים (על פי תכנית אסטרטגית ברורה שתומכת ביעדים העסקיים שלכם. ניהול תוכן שוטף, שמתבסס על תשתית תוכן בנויה היטב, חוסך זמן, מיעל את העבודה, ומוביל להרבה יותר תוצאות בהרבה פחות מאמץ.

עכשיו אתם:

עד כאן מניתי 5 יתרונות מושלמים של כתיבת תוכן נכונה לצמיחה עסקית. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה יתרון נוסף של כתיבה נכונה תוכלו לתרום לקוראים? מוזמנים לשתף אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים.

רוצים לשווק את העסק שלכם באמצעות כתיבת תוכן אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? יש לכם המון רעיונות אבל אין לכם מושג איך לרתום אותם לטובת השיווק? מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בין כל הערוצים והאפשרויות ולא יודעים במה נכון לכם לבחור ולמה?

אני רוצה להזמין אתכם לשיחת ייעוץ בטלפון או בסקייפ, שבה נבחן ביחד את מרכיבי הפעילות השיווקית שלך, נאתר את נקודות התורפה במשפך השיווקי שלך, ונחליט ביחד על הצעדים שיוציאו אותך מתקיעות לרווחיות. השיחה בחינם, אבל כדי שהיא תהיה אפקטיבית – חשוב למלא את הפרטים. לכל הפרטים ולהרשמה לשיחה – לוחצים כאן.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה