ניהול תוכן: 5 מפתחות זהב שיעזרו לך לשמור על איזון בין העסק והבית (ולמצוא מחדש את השפיות)

השבוע, פנו כמה מתלמידותיי בתכנית “מתוכן לתוצאות” בבקשה להתחיל את השיעור הקרוב מאוחר מהרגיל, כדי שיוכלו להלביש את הילדים בבוקר לקרנבל פורים, וללוות אותם עם מצלמה ביד והמון גאווה בלב. לצערי, לא ניתן היה לדחות את השיעור (וממש לא נורא, כי כל השיעורים של הקורס מוקלטים און ליין ועומדים לרשות התלמידים 24/7), אבל זה הביא אותי לחשוב על השילוב הבלתי אפשרי, לעתים, בין המחויבויות שלנו לעסק לבין המחויבויות שלנו למשפחה, לחיים הפרטיים ולעצמנו. נשמע לך מוכר? האם גם את מג’נגלת בין מטלות העסק לבין דרישות החיים, מתקשה למצוא את שביל הזהב בין השניים, ועל הדרך משלמת מחיר יקר של כאב לב, תחושת החמצה, לילות ללא שינה וימים של סטרס ותסכול? במאמר שלפניך הכנתי לך 5 מפתחות זהב שיעזרו לך לשפר את האיזון בין העסק והחיים הפרטיים. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף.

מחקרים רבים מוכיחים שהשילוב בין בית ועבודה הולך ונהיה יותר ויותר קשה ומעיק וקיים קושי אמיתי להגיע לאיזון, איזון בין העסק והבית. לפי המחקרים, כ-38% מהצעירים בני דור ה-Y מוכנים אפילו לעקור לארץ אחרת, בניסיון להגיע לאיזון מוצלח יותר בין העבודה והחיים הפרטיים.

אלא שעם קצת תשומת לב ומודעות, ניתן למצוא פתרונות הרבה פחות רדיקליים ולא פחות אפקטיביים לבעיה. בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניך, שבו גייסתי עבורך 5 מפתחות זהב יעילים מארגז הכלים האישי שלי, שיעזרו גם לך לשמור על איזון אפקטיבי יותר בין העסק לבין הבית והמשפחה. 

מפתח זהב מס’ 1 לאיזון: הגדירי לעצמך יום יום מטרות בנות השגה

רוב האנשים שאני פוגשת עובדים בצורה לא מתוכננת. ביום טוב זה נראה כמו שליפות מהמותן. ביום טוב פחות זה עובר למוד של כיבוי שריפות. התוצאה בשני המקרים זהה: המון עומס, שמתורגם לדחיינות, שיוצרת תסכול, שגורם לירידה בתפוקה, שמוביל לעומס… וחוזר חלילה – מעגל שוטה של ירידה באפקטיביות וזינוק בסטרס. כדי להרגיע – חייבים לעבור לעבודה בשיטת “פרה-פרה”.

איך עושים את זה?

  • הגדירי לעצמך כל בוקר כמה מטרות נקודתיות קטנות והתמקדי בהשגתן. מהר מאוד תגלי שאגורה ועוד אגורה מצטרפות לחשבון גדול
  • כדי שהקסם יעבוד, רשמי לעצמך רק 2-3 מטרות כל יום. ברגע שתבצעי אותן – תרגישי שעשית את היומית. כל היתר כבר ירוץ כמעט מעצמו

לטכניקה של עבודה בצעדים קטנים ומצטברים קוראים קאיזן, וזו הדרך הטובה ביותר להתגבר על תחושת ההצפה ולוודא שהמוח שלך משתף פעולה ברצון, ולא מעביד אותך שעות נוספות, על חשבון שעות הבית והמשפחה.

מפתח זהב מס’ 2 לאיזון: תני לעצמך רשות לשנות את כללי המשחק

כשהייתי בצבא, היו ישיבות מטה הגדוד נקבעות לשעות הקטנות של הלילה, ומפקדים טרוטי עיניים היו מתעפצים בתוך אוהל המג”ד אפוף עשן הסיגריות. איך ניצחנו במלחמות? אלוהים יודע… אחר כך, כשפתחתי משרד בבית, אמרו המומחים שאסור לשים מכונת כביסה בשעות הבוקר, כי עבודה זה עבודה… הפעם, כבר יכולתי לסרב פקודה, ובניתי לי סביבת עבודה שתומכת בי ובהעדפות הנוחות שלי. וגם את יכולה.

איך עושים את זה?

  • כל בוקר הוא מירוץ מסויט בין הילדים, הבית, ההתארגנות האישית והמחויבות להגיע לעסק בשעה “מקובלת”? שני את חוקי המשחק! קבעי לעצמך את שעות העבודה שמתאימות לך.
  • ומי יענה ללקוחות? תקשרי את שעות הפעילות החדשות ללקוחות, ותני להם חלופות נוחות להשאיר הודעות, לקבל מענה וליהנות משירות נינוח ורגוע. גם הם יעריכו זאת.

את לא חייבת להשתתף בעל כורחך במירוץ העכברים, רק כי כך מקובל או “כך עושות כולן”. העסק שלך צריך לשרת אותך, ולא להשתלט לך על החיים. בעסק, בדיוק כמו בבית, ההצלחה שלך לא נמדדת בזמן ההשקעה אלא באיכות התוצאה. וההנאה שלך היא מרכיב מאוד חשוב בדרך לשם.

מפתח זהב מס’ 3 לאיזון: הרשי לעצמך להתנתק לפעמים מהמירוץ

עד לא מזמן, בבסיס פירמידת הצרכים של מסלו עמדו הצרכים הקיומיים הכי-הכי, כמו: מים, חמצן, מין ואוכל. אלא שלאחרונה נוסף לפירמידה הבסיס הקיומי האמיתי של חיינו: wi fi… כולנו שבויות של התקשורת החדשה, והמיילים מהעבודה רודפים אחרינו לחופשה, לשעות המשפחה ואפילו למיטה (ולשירותים…). רוצה להחזיר לחיים את השפיות? התנתקי!

איך עושים את זה?

  • מבלה עם משפחה וחברים? אל תוציאי את הסמרטפון בכלל מהתיק, וליתר ביטחון השתיקי אותו, שלא תתפתי לצרצורים…
  • החלטת על זמן איכות לעצמך? כבי את כל המכשירים האלקטרוניים סביבך. אם תפרוץ מלחמה – כבר תדעי. ואם לא – העולם יסתדר בלעדיך שעה-שעתיים. יותר טוב: את תסתדרי בלעדיו!

מאמינה שאת יכולה לג’נגל בקלילות בין לבין? שהעבודה לא תוכל להסתדר רגע אחד בלעדיך? שזה רק רגע, ולמה עושים מזה כזה עניין? סיבה מצוינת לאמץ את שני העקרונות מלמעלה, וכמה שיותר מהר.

מפתח זהב מס’ 4 לאיזון: סגרי זמן מיוחד ביומן רק בשבילך

זוכרת את ההנחיות לשימוש במסכות חמצן בטיסה? היה ואת מלווה בילדים – קודם כל עליך לשים את מסכת החמצן עליך, ורק אחר כך להלביש את המסכה לילד. והסיבה היא, שכדי שתוכלי לעזור לילד שאתך, עליך לדאוג תחילה לעצמך. אותו עקרון עובד גם בחיים האמיתיים. כדי לנהל, לקדם, להיות פוריה ואפקטיבית – יש לסגור ביומן זמן איכות שכולו שלך, ולהתייחס אליו במלוא הרצינות והמחויבות.

איך עושים את זה?

  • קודם כל החליטי על הפעילויות שיסבו לך כיף, ירעננו לך את הראש וימלאו אותך יצירתיות והתלהבות
  • ואז – התחייבי וסגרי יומן: חצי שעה לצעדת בוקר, חצי שעה להפסקת צהרים הרחק מהמחשב (גם העיניים שלך יכירו לך תודה), שעתיים בערב לחזרת מקהלה… כל אחת – ומה שעושה לה את זה.

זמן “אני” לא רק ימלא אותך באנרגיות שדרושות לך כדי לנהל את העסק ולהוביל אותו לצמיחה ושגשוג, הוא גם ייצור עבורך גבולות ברורים בין זמן העסק לבין הזמן האישי שלך, שכל כך קל למסמס אותו, במיוחד כשהמשרד נמצא בבית… 

מפתח זהב מס’ 5 לאיזון: אל תשכחי לפנות זמן גם לחברים ומשפחה

רן פקר, מגדולי הטייסים שקמו למדינת ישראל, אמר פעם, שמי שאין לו זמן לחברים, כשיש לו זמן – אין לו חברים. וכולנו מכירים גם משפחות שהתפרקו כשהמחויבות לעסק השתלטה על מרחב המחיה… המשפחה והחברים הם מערכת הגיבוי שלנו. הם מחברים אותנו לקרקע והם שם, כשאנחנו צריכים עזרה, תמיכה ועצה טובה. אל תוותרי עליהם.

איך עושים את זה?

  • לפני שאת מתנפלת עליי – לכי ליומן וסגרי “זמן איכות” עם המשפחה (משישבת בגליל ועד קפיצה מתוקה לגלידריה השכונתית)
  • ועכשיו – הרימי טלפון לחבר או חברה, וסגרי ביומן פגישה לקפה וענייני כל מיני.

על פי מחקרים, כ-46% מבעלי העסקים מדווחים שדרישות העסק מפריעות לחיי המשפחה והבית. אם תלמדי לשלב ביום יום גם זמן משפחה וחברים – תרוויחי פעמיים: גם תפחיתי את רמת הסטרס בעבודה וגם תשפרי את מערכות היחסים שלך עם היקרים לך.

בשורה התחתונה

עולם העסקים התובעני רץ קדימה וכולנו נאלצות לרוץ אתו, ולהקריב על הדרך כמה מהדברים החשובים שמרכיבים את חיינו, כמו: משפחה, חברים, תחביבים, וזמן איכות משלנו.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, גם בסביבת עבודה תובענית ומאתגרת, אפשר וחשוב לייצר זמן פרטי – לעצמנו וליקרים לנו. הגדרת מטרות ברורות, כיפוף של כללי המשחק המקובלים, התנתקות מבוקרת וסגירת יומנים גם לדברים שאינם קשורים לעסק ו/או לעבודה – הם רק חלק מהטקטיקות שיאפשרו לך לשלב בין העולם העסקי והפרטי בצורה הרבה יותר טובה ונעימה – לשני הצדדים.

מציאת שביל הזהב בין זמן עבודה לזמן אישי הוא לא עניין של מה בכך, ואין כללי אצבע מוגדרים שמתאימים לכולם. אבל, אם רק תעצרי לרגע את המרוץ, ותנסי למצוא את הכלים והכללים שעובדים טוב בשבילך, גם אם יהיו לכאורה קטנים וחסרי משמעות, תצליחי בסופו של דבר ליצור את השינוי הגדול – גם בסביבת העבודה שלך וגם באיכות החיים והרווחה האישית שלך, ושל הסובבים אותך.

עכשיו את

חלקתי אתך 5 מפתחות זהב לאיזון בין העסק והחיים הפרטיים. עכשיו הבמה כולה שלך. איזה עוד מפתח חשוב ומועיל תוכלי להוסיף מניסיונך, כדי לעזור לבעלות עסקים שמג’נגלות בין העסק והמשפחה, למצוא את שביל הזהב בין השניים? אנא, שתפי את תגובותיך פה, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את המאמר עם חברות. רוצה לקבל ממני עוד המון טיפים, רעיונות ועצות חכמות לשיווק שמביא תוצאות? במיוחד בשבילך כתבתי את “מדריך מסלול ההגשמה שלך” שבו תגלי איך להפוך את הידע והיכולות שלך לעסק משגשג ב-3 צעדים, ואני מזמינה אותך להוריד אותו עכשיו – באהבה ממני ולגמרי בחינם! להורדת המדריך – לחצי עכשיו על הקישור

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

השארת תגובה