כתיבת מאמרים שיווקיים: איך להתגבר על אימת הדף הלבן ולכתוב מאמרים שיווקיים מעולים בקלות

כתיבת מאמרים שיווקיים היא ללא ספק הטקטיקה היעילה ביותר והזולה ביותר היום ליצור נוכחות אפקטיבית און ליין ולהגיע ליותר לידים ולקוחות.

האם גם אתם כותבים מאמרים כחלק מפעילות השיווק של העסק, או שאתם חוששים שזה יהיה קשה מדי / מסובך מדי / תובעני מדי / מביך מדי (מחקו את המיותר…) ואתם מוותרים על הערוץ השיווקי המתגמל והאפקטיבי ביותר שעומד לרשותכם? איך להיפטר אחת ולתמיד מאימת הדף הלבן ולכתוב מאמרים שיווקיים מעולים בקלי קלות – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.  

 

מאמרים שיווקיים שכתובים בצורה נכונה – בדגש על “כתובים בצורה נכונה” מאפשרים לכם:

  • להעביר את הקוראים דרך התהליך הרגשי החיוני לקנייה (KLT) – למרות הריחוק הגיאוגרפי
  • מבססים אתכם כאוטוריטה בתחומכם ובונים לכם מוניטין של מומחים שאנשים משחרים לפתחם בכל מחיר
  • מאפשרים לכם לגייס את היכולות המקצועיות שלכם כדי לסייע לקוראים ולהפעיל את חוק ההדדיות
  • מאפשרים לקוראים להבין איך בדיוק אתם יכולים לעזור להם ולמה כדאי להם לפנות אליכם
  • וכמובן, מקדמים  את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל ומאפשרים ליותר לקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם און ליין.  

כמו בכל טקטיקה – החוכמה הגדולה היא לעשות את זה בצורה קלה ויעילה:

  • קלה – כדי לעשות. כי רק כשעושים – יש תוצאות!
  • יעילה – כדי להשיג את התוצאות הרצויות

להתגבר על אימת הדף הלבן

הצעד הראשון שלכם בדרך לכתיבת מאמרים שיווקיים מעולים הוא להתגבר על אימת הדף הלבן.

מה זה אומר?

קרה לכם פעם שרציתם לכתוב משהו, מאמר, ברכה, עבודה סמינריונית… ואז התיישבתם מול הדף הלבן – מנייר או על המחשב, ובהיתם בו והוא בהה בכם, ולא ידעתם מאיפה להתחיל? איכשהו, לכולנו, הבעיה הגדולה היא… איך להתחיל. מה יהיה המשפט הפותח… איך ניגשים לנושא… וזה יכול לתקוע אותנו שעות ואפילו ימים…

ולא רק אותנו…

אימת הדף הלבן היא מושג ידוע ומוכר גם בעולמם של סופרים וכותבים מקצועיים, שגם הם מתחבטים תמיד עם נקודת ההתחלה….  יכול להיות שזאת הסיבה לכך, שהרבה מאוד ספרים מתחילים לא משהו… ואחת החוויות שמוכרות לכל מי שקורא ספרים היא… “ההתחלה לא משהו אבל אם מתגברים על הכמה דפים הראשונים…” – מכירים את זה?

לנו, כבעלי עסקים שכותבים תוכן לשיווק העסק, אין את הלוקסוס הזה לחכות שהאינרציה של הקוראים תגיע מתישהו… כי זה לא יקרה. אנשים לא ניגשים למאמר כמו שהם ניגשים לספר. הם רוצים ערך – כאן, עכשיו ומיד, ותיכף על ההתחלה. אם לא נספק את הערך הזה כבר מהמילה הראשונה – פשוט נפספס אותם! 

וגם את הלוקסוס הזה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, כי המאמרים שאנחנו כותבים הם סוכני השיווק והמכירות של העסק שלנו. אם לא נכתוב – אנחנו עלולים להיעלם מהרדאר של הקוראים שלנו, והקוראים שלנו הם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו…

  • אז מה עושים? איך מתגברים על אימת הדף הלבן ומתחילים לכתוב?
  • ואיך מתחילים לכתוב בדיוק בנקודת ההתחלה הנכונה והמושכת ביותר לקוראים?
  • ואיך מתקדמים עם הכתיבה בצורה מושכת, שתגרום לקוראים להמשיך לקרוא?

והפתרון הוא?

אחת הטקטיקות היעילות ביותר לנצח את אימת הדף הלבן היא – להעלים את הדף לבן…  לא לאפשר לו להתקרב אלינו… להתחיל תמיד עם משהו על הנייר….  קצה של חוט, שלד ראשוני… להתחיל לזרוק מילים על הנייר…

העניין הוא, שגם כשמתגברים על אימת הדף הלבן ומתחילים לכתוב – עדיין יש מרחק מאוד גדול בין “לזרוק מילים על הנייר” לבין מאמר שיווקי אפקטיבי שכתוב בצורה נכונה ושיוכל לשרת את העסק שלכם. 

 

וזה המקום שבו נכנסות לתמונה תבניות המאמרים 

תבנית של מאמר היא כמו מגדל של קוביות, שיושבות זו על גבי זו, בדיוק בסדר הנכון,  כך שהוא יעמוד כמו שצריך – לאורך זמן. בדיוק כמו מגדל הקוביות – גם תבנית תוכן טובה מורכבת מרצף של חלקי תוכן, שנתונים בדיוק בסדר הנכון – כדי לבנות את המאמר שדרוש לכם. 

מה זה אומר?

שבמקום להתחיל כל פעם את המאמר שלנו מחדש, ולנסות להמציא את הגלגל עם איזה משפט מפוצץ שאף אחד עוד לא כתב, או עם איזה רעיון מבריק שאף אחד עוד לא חשב עליו לפנינו – אנחנו יכולים פשוט לקחת תבנית מוכנה מראש של מאמר שמתאים לנושא שעליו אנחנו רוצים לכתוב, ואז – להתקדם לפי ההנחיות של התבנית – צעד צעד.

תבנית טובה של מאמר שיווקי – שבנויה בצורה נכונה ואיכותית שמשרתת את המטרות השיווקיות שלכם – עונה על 6 האתגרים הגדולים ביותר שלכם, כבעלי עסקים כותבים: 
  1. מונעת את התסכול של “אימת הדף הלבן” – כמו שאמרנו, כרגע שמתחילים לכתוב לפי תבנית תוכן נתונה – לא צריך להמציא את הגלגל ולא צריך להתעכב כדי לתכנן מה כותבים עכשיו ולמה… פשוט מתקדמים, שלב אחר שלב וצעד אחר צעד, ופתאום – יש מאמר שיווקי מוכן – כתוב בדיוק כמו שצריך כדי לעשות את העבודה עבורכם
  2. חוסכת זמן יקר – כתיבה לפי תבנית פשוט מעיפה אתכן קדימה. בכל רגע נתון יש לכם הנחיה ברורה מה לכתוב ואיך לכתוב, ועם הדרכה נכונה שמכוונת אתכם לעבוד בצורה מדויקת וממוקדת – אפשר בקלות רבה לכתוב מאמר שיווקי איכותי ובעל ערך ב-30 דקות ואפילו בפחות. תחשבו – כמה זמן לוקח לכם היום לכתוב מאמר, ואיך היה העסק שלכם נראה, אם הייתם יכולים לכתוב מאמרים שייצרו לכם נוכחות אפקטיבית ברשת – ב-30 דקות בלבד! …
  3. ממקדת אתכם בנושא – מכירים את זה שאתם מתחילים לכתוב על א’ ואז זה מזכיר לכם את ב’, ואז אתם עוברים לדבר על ב’, ורק אחרי חצי עמוד או כמה – אתם נזכרים לחזור לא’… ועכשיו אתם בדילמה – מה יותר חשוב… על מה כדאי לשים את הדגש… ובינתיים – הקוראים שלכם כבר מזמן הלכו לאיבוד…
    כתיבה לפי תבנית – ממקדת את הכתיבה בדיוק בנושא שבו בחרתם, צעד-אחר-צעד, ולא נותנת לכם לסטות ימינה ושמאלה. וזה אומר שהכתיבה הרבה יותר יעילה, ולקוראים שלכם הרבה יותר קל לעקוב אחר המאמר
  4. ממקדת את הבנת הקוראים – מכירים את זה שאתם קוראים מאמר שמבטיח לכם 3 פתרונות אבל אחרי שאתם קוראים את הפתרון הראשון – אתם הולכים לגמרי לאיבוד בשטף המילים והתיאורים… ומתישהו אתם מרימים ידיים ונוטשים כי אתם לא מצליחים למצוא את שני הפתרונות האחרים…
    בסופו של יום, גם הקוראים שלכם לא באים להתרשם מהיכולות הספרותיות שלכם, אלא להיעזר ביכולות המקצועיות שלכם דרך קריאת המאמר. ככל שהוא יהיה ממוקד יותר, מדויק יותר ותבניתי יותר – שזה בדיוק מה שהתבנית עושה – כך יהיה להם קל יותר להתמקד ב”מה” ולא ב”איך” שכתבתם…
  5. שומרת אתכם מחוברים למטרה האסטרטגית – וגם לכם! כי ה”מה” שלכם הוא לפני הכל – החיבור בין המאמר לבין המטרה העסקית האסטרטגית שהמאמר נועד לקדם. ככל שתתעסקו פחות במבנה – תוכלו להתמקד יותר בחשיבה השיווקית ולוודא שהמאמר שלכם באמת עושה עבורכם את העבודה!
  6. מניעה אתכם לכתיבה – בהרבה מקרים, השימוש בתבנית תוכן היא ההבדל הגדול בין “גו” ו”נו גו”. בין בעלי עסקים שכותבים מאמרים ומגיעים באמצעותם ללקוחות הנכונים, לבין בעלי עסקים שלא כותבים – ומפספסים בגדול את ערוץ השיווק הכי יעיל והכי זול בסביבה….

אבל אם כולם יכתבו לפי אותן תבניות תוכן – כל המאמרים ייראו אותו דבר, לא?

והתשובה היא: התבנית היא בסך הכל המסגרת שלתוכה אתם מכניסים את מי שאתם ואיך שאתם רואים את הדברים.
כל הבתים בנויים אותו דבר: קודם יוצקים יסודות, אחר כך בונים קירות, אחר כך מארגנים את הגג ואז מרצפים וצובעים… ולמרות זאת – כל בית משקף את האישיות של מי שגר בו, לא כך? עכשיו דמיינו לעצמכם איך היו נראים הבתים, אם כל קבלן היה בונה איך שבא לו…

בסופו של יום, המאמרים שלנו הם מי שאנחנו. התבניות – מאפשרות לנו להביא את עצמנו – בנטו – בלי להתעסק עם “הברזלים”, ולהביא את המסרים שלנו בצורה הכי מדויקת והכי נכונה – לקוראים. 

מודעה לתבניות מאמרים

אחרי שהתגברנו על אימת הדף הלבן – בואו נראה איך כותבים מאמרים שיווקיים נכונים – בקלות וביעילות 

כתיבת מאמר שיעשה את העבודה השיווקית עבורכם מורכבת כמה חלקים: 

לפני הכתיבה – תכנון אסטרטגי:
  • מה המטרה העסקית של המאמר?
  • מה הנושא המרכזי שבו הוא יעסוק?
  • למי אנחנו מכוונים?
  • מה אנחנו רוצים שהם ירגישו בזמן הקריאה?
  • מה אנחנו רוצים שהם יעשו בתום הקריאה? >>> הנעה לפעולה

רק תכנון אסטרטגי ברור יאפשר למאמר שלכם להיות כלי עבודה אפקטיבי, והוא – אולי – החלק הכי חשוב בכתיבה, כי למרות שאת מה שתכתבו בשלב הזה הקוראים שלכם לא ייראו – הוא יהיה שם בכל מילה ומילה, לאורך כל המאמר! 

כתיבה של לב המאמר – לפי הנחיות התבנית

זוכרים איך נראה המבורגר? יש לחמנייה מתחת ולחמנייה מלמעלה ובאמצע – יש קציצה עם ירקות. תבנית המאמר היא הקציצה. זה בעצם התוכן. לב התוכן. לב המאמר. למשל: אם לקחנו תבנית של טעויות – אנחנו נכתוב מהן 3 הטעויות שאנשים עושים בנושא כזה או אחר – לפי הנושא שבו עוסק המאמר, כמובן, ומה צריך לעשות במקום.

למה רק 3 טעויות?

כי בסופו של יום, אנחנו לא רוצים לכתוב מאמר ארוך מדי, וכשאנחנו מדברים על 3 – טעויות, בעיות, אמונות… או 3 מפתחות, דברים, צעדים וכד’… יחד עם כל יתר מרכיבי המאמר, שתיכף נדבר עליהם – זה מביא אותנו לגודל של מאמר אופטימלי, וזה מה שצריך!

כמה זמן זה לוקח?

עם הדרכה צמודה וטיימר צמוד – אפשר בקלות רבה לכתוב את לב המאמר ב-10 דקות, כולל כתיבת כותרת מושכת – שגם אותה נכתוב לפי הנחיות התבנית. וזה אומר שעכשיו – כבר אין לנו דף לבן, אלא יש לנו גרעין של מאמר שנבנה תוך 10 דקות, וכל מה שצריך זה לעטוף אותו ביתר החלקים שיהפכו אותו למאמר שיווקי מושלם.

כתיבה של מעטפת המאמר – לפי הנחיות התבנית 

חשוב מאוד שגם החלקים האלה יהיו בנויים בצורת תבנית – כדי לקצר תהליכים ולאפשר לכם לכתוב בקלות ובמהירות.

  • הפתיח – זה המקום שבו נציג את הבעיה. נחבר אותה לחוויית הבעיה של הקורא, ונבטיח לו פתרון בהמשך המאמר.

למה זה חשוב?

קודם כל, אנחנו רוצים שהקוראים שלנו ימשיכו לקרוא… כי אם הם לא יקראו את המאמר – מה עשינו? אז אנחנו צריכים לדחוף אותם קדימה, משפט אחר משפט, קטע אחר קטע… וזאת אחת המיומנויות הכי חשובות שאנחנו מפעילים במאמר שיווקי שכתוב באמת נכון.

ושנית, כי אחת המטרות החשובות ביותר של המאמר שלנו היא ליצור את החיבור הריגשי בינינו לבין הקוראים, ולכן, חשוב שכבר בפתיח נפנה אליהם בגוף שני, ונהפוך את הבעיה הכללית לבעיה הפרטית שמפריעה להם. אותה בעיה שמפריעה להם באופן ספציפי ושלכן, יהיה להם חשוב לקרוא את המאמר כדי לקבל את הפתרון שניתן להם.

  • הסיכום – זה המקום שבו נעלה שוב את הבעיה, ואז נזכיר לקוראים מה היו הפתרונות שהם קיבלו במאמר.

למה זה חשוב?

כי כדי שהמאמר שלנו יעשה עבורנו עבודה שיווקית – העזרה שסיפקנו בו חייבת להירשם בתודעה של הקוראים. הכרת התודה היא חלק מאוד חשוב מהחיבור הרגשי, והיא מתחברת לחוק ההדדיות – שאומר, שאנשים שמקבלים מרגישים צורך להחזיר. בעצם, כאן אנחנו טומנים את הזרע שממנו יצמח החיבור העסקי בינינו לבין הקוראים – אותו חיבור שיהפוך אותם בהמשך מקוראים לקונים.

  • השאלה – שתפקידה לחזק את האנגייג’מנט בינינו לבין הקוראים 

למה זה חשוב?

כי עד עכשיו, המאמר שלנו היה מונולוג מהצד שני. אבל כדי להדק את הקשר עם הקוראים – אנחנו רוצים להכניס אותם לשיחה, וזאת ההזדמנות שלנו. לכן, זה המקום שבו אנחנו שואלים אותם שאלות, ומזמינים אותם לקחת חלק בדיאלוג.

  • ההנעה לפעולה – שתפקידה למנף את המאמר לצעד הבא של הקשר בינינו לבין הקוראים

למה זה חשוב?

כי כמו שאמרנו – התפקיד של המאמר הוא להיות איש השיווק והמכירות שלנו. לכן, חשוב שהוא יוביל את הקוראים אל עוד שלב בתהליך הקנייה – ובעצם, יצמצם את הפער בינינו, ויאפשר להם להתקרב עוד צעד בדרך שלהם לרכישה.

כמה זמן זה לוקח?

גם פה, עם הדרכה צמודה וטיימר צמוד – אפשר בקלות רבה לכתוב את המעטפת של המאמר, בדיוק לפי הכללים שיהפכו אותה למעטפת שיווקית אפקטיבית – ב-10 דקות בלבד, וזה מביא אותנו למאמר כמעט מושלם – ב-20 דקות!

עריכה אינטרנטית של המאמר – בהתאמה להרגלי הקריאה של הקוראים

הדבר היחידי שנשאר לנו לעשות זה להתאים את המאמר לקוראים האינטרנטיים שלנו, או במילים אחרות: לערוך אותו כך – שיהיה להם קל לקרוא אותו, בשאיפה – עד הסוף, ועד ההנעה לפעולה. זה המקום שבו:

  • נפרק את המאמר לפסקאות – כדי להקל על הקריאה
  • ניתן לכל פסקה-שתיים כותרת – כדי לאפשר לקוראים להתמקד במה שחשוב להם
  • נקצר את המשפטים הארוכים – כדי להקל על הבנת הנקרא
  • נהפוך מה שאפשר לרשימות עם בוליטים או מספרים – כדי להבליט את הדברים
  • נוודא שהכל כתוב בשפה שהקוראים שלנו יכולים להבין – KISS
  • נבדוק מה ביטוי המפתח הכי מתאים למאמר – וזה חשוב-חשוב-חשוב במיוחד היום
  • ונעשה הגהה טובה על מה שכתבנו! 

כמה זמן זה לוקח?

גם פה, עם הדרכה צמודה וטיימר צמוד – אפשר בקלות רבה לערוך את המאמר, ולהתאים אותו לקורא האינטרנטי – שמגיע עם הפרעת קשב ועם אפס סבלנות – ב-10 דקות בלבד. וזהו. המאמר שלנו גמור ומוכן – תוך 30 דקות, כמו שהבטחתי.

כל מאמר צריך תמונה  

תמונה היא חלק בלתי נפרד מכל מאמר שיווקי. כשאתם מכינים תמונה – חשבו על הנקודות הבאות:

  • רצוי שתמונה תהיה עם כיתוב רלבנטי שיתמוך במסר השיווקי של המאמר – כי כך היא תגבה את המאמר בעוד תהודה, וזה תמיד טוב
  • תמונה מאוד חשובה לניראות של המאמר שלכם, והיא מרכיב חשוב בקידום את המאמר בגוגל
  • שימו לב, שהכיתוב לא יעבור 20% משטח הטקסט כדי שהתמונה תתאים גם לקידום ממומן בפייסבוק – אם תרצו לקדם אותה שם
  • וכמובן, חשוב שלא תהיה כבדה מדיי כדי שלא תכביד על פתיחת האתר ותפגע בקידום שלו בגוגל. 

בשורה התחתונה

כשכתיבת מאמרים היא הכלי השיווקי היעיל ביותר והזול ביותר העומד לרשותם של בעלי עסקים, חשוב לפתח מיומנויות כתיבה, להתגבר על אימת הדף הלבן ולהכיר את המרכיבים הבסיסיים של מאמר שיווקי נכון ומועיל.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר – כדאי מאוד להיעזר בתבניות מאמרים לכתיבה מהירה וקלה וחשוב לבחור בתבניות איכותיות שבאמת נותנות מענה לכל השלבים הקריטיים של מאמר שיווקי שבנוי בצורה נכונה. ברגע שתלמדו לעשות שימוש נכון בתבניות מאמרים – תרגישו איך אתם מתקדמים עם הכתיבה במהירות, תאפשרו ללקוחות שמחפשים אתכם – למצוא אתכם ברשת, ופתאום תגלו – שיש לכם עסק – אליפות!

עכשיו אתם

עד כאן, ציידתי אתכם בכלים מעשיים לכתיבת מאמרים שיווקיים אפקטיביים שיעזרו לכם להגדיל את החשיפה ברשת ולהגיע ליותר לקוחות נכונים. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה חלקים במאמר מדברים אליכם יותר ובמה הייתם מתמקדים? מוזמנים לחלוק אתנו את ניסיונכם בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.
רוצים להגיע ליותר לקוחות שמתאימים לכם ולהגדיל משמעותית את ההכנסות? רכשו עכשיו את קובץ 12 תבניות המאמרים ובו תצבניות מאמרים עם הנחיות ברורות ליישום קל ומהיר, וגם נספח הדרכה לכתיבה שיווקית, שיכניס למאמרים שלכם את כל השכנוע וההנעה שצריך – וכל זה במחיר מצחיק! לרכישת קובץ תבניות המאמרים – לוחצים פה!

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה