סיפור מותג: 5 כללי אצבע לסיפור מותג אפקטיבי במיוחד שיחבר את הקוראים לעסק שלכם ישר מהלב

סיפור מותג: 5 כללי אצבע לסיפור מותג אפקטיבי במיוחד שיחבר את הקוראים לעסק שלכם ישר מהלב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סיפור מותג

סיפור מותג הוא הווריאציה השיווקית לדרך העתיקה והעמוקה ביותר שבה בני אדם מתקשרים ומבינים זה את זה – סיפורים.

איכשהו, כשאנחנו מדברים על מותגים – נדמה לנו שהם חסרי סיפורים וקולם אינו נשמע. טעות! כבעלי עסקים שמשווקים את המותגים שלהם – מוצרים או שירותים – באמצעות תוכן, חובתנו היא לבנות את סיפור המותג ולהדהד אותו בצורה הנכונה ביותר.
האם אתם יודעים איך לספר את סיפור המותג שלכם? האם הקוראים שלכם הופכים ללקוחות נלהבים או מעבירים דף ונעלמים ברשת? במיוחד בשבילכם אספתי 5 כללי אצבע לסיפור מותג אפקטיבי במיוחד, שיגרום לקוראים שלכם להתחבר מהלב ולהפוך ללקוחות נאמנים ונלהבים. מוזמנים לקרוא וליישם – וכמה שיותר מהר – יותר טוב.

למה כל כך חשוב שיהיה לכם סיפור מותג?

סיפור מותג שבנוי בצורה נכונה, הוא חלק בלתי נפרד מהדרך הבטוחה שלכם להצלחה. למה? כי הזיהוי, הכתיבה והחשיפה של סיפור המותג שלכם יעזרו לכם למכור אותו. ועדיין, אין פירושו של דבר שיש לכם רישיון לספר חצאי אמיתות, לשלב כותרות מושכות עין שאין להן קשר עם עולם התוכן שלכם, או להעמיס טענות והבטחות מפה ועד פתח תקווה, רק כדי למשוך עוד קוראים ועוד הקלקות…

נהפוך הוא…

סיפור מותג טוב מאפשר לכם להעביר את הרגשות שמאחורי ההחלטה שלכם להקים את העסק מלכתחילה. הסיפור הנכון יבנה אמון ויעורר את הרצון להיות חלק ממשהו הרבה יותר גדול מהמקום שהוא תופס כרגע בעיני הלקוח.

סיפור המותג שלכם חייב להיות מתואם עם האסטרטגיה הכוללת של העסק ולהיות נאמן למי שאתם, כעסק או חברה. מעבר לכך, הוא צריך לפנות לפרסונות הקונים שלכם ולדבר אליהן בקול המתאים להן. רק כך הוא יוכל ללמד ולספק ערך אמיתי למשתמשי המותג שלכם.

תכל’ס, אם יש משהו שאתם חייבים ללמוד לעשות בצורה הנכונה, זה סיפור המותג שלכם. והנה גם 5 כללים לבניית סיפור מותג מושך, משכנע ומזמין.

כלל # 1 לסיפור מותג אפקטיבי: ספרו את האמת ורק את האמת

כמו שאמרתי קודם, חצאי אמיתות ומידע מפוברק לא יובילו אתכם לשום מקום טוב… הקוראים שלכם לא רק חכמים. הם גם גולשים מיומנים שיודעים להצליב מידע בקליק וחצי, והם רוצים לדעת – יותר מכל – שאפשר לסמוך עליכם. מידע לא מדויק, שגוי או חלקי הוא מתכון בטוח למערכת יחסים בעייתית.

מה זה אומר בתכל’ס?

  • אל תייפו את המותג שלכם מעבר ליכולותיו בפועל
  • אל תבטיחו סתם מה שאינכם מתכוונים או יכולים לקיים
  • ספרו גם על הדברים הפחות מושכים. תיאום ציפיות הוא מתכון להצלחה!

והערך המוסף? תופתעו לגלות איך בזכות המיינדסט החדש שיצמח דרך הכתיבה – תמצאו גם אתם מחדש את האיכויות הנפלאות והעוצמות של השירותים או המוצרים שלכם!

כלל # 2 לסיפור מותג אפקטיבי: תנו לתשוקה העסקית שלכם לדבר 

זוכרים מה הוביל אתכם לפתוח את העסק שלכם מלכתחילה? זוכרים את הלילות שבהם לא הצלחתם להירדם מרוב התרגשות ואת הימים שבהם לא הצלחתם להוריד את החיוך מהפנים, כשהחלומות הגדולים קרמו עור וגידים לנגד עיניכם? שלבו את התחושות האלה בסיפור המותג שלכם, כדי להדביק גם את הקוראים בהתלהבות ובתשוקה שעומדות בבסיסה של אסטרטגיית השיווק שלכם.

מה זה אומר בתכל’ס?

  • שימו את השוטף בצד והתרכזו בסיבות ובנסיבות שהובילו אתכם להקים את העסק
  • כשאתם כותבים – עצמו עיניים ותנו לזיכרונות להוביל אתכם
  • מתקשים למצוא את התשוקה ההיא? תחפרו לעומק. היא שם!

והערך המוסף? גם אתם תוכלו לשאוב מהחזרה אל ימי התום והחלום את הכוחות להתגבר על השחיקה ביומיומית ולהעריך מחדש את הדרך שעשיתם!

כלל # 3 לסיפור מותג אפקטיבי: שתפו את הקוראים גם בקשיים

בכל סיפור טוב יש גיבור טוב – שיוצא למסע מחולל שינוי, ויש גיבור רע  – שעומד בדרכו ומנסה לחבל בהצלחתו. המאבק שמתחולל ביניהם לאורך הסיפור הוא הבסיס לדרמה הסוחפת שגורמת לקוראים להתחבר ולהרגיש חלק מהסיפור. מי היה הנבל בסיפור העסק שלכם? שלבו אותו בסיפור כדי להעביר לקוראים שלכם את תחושת המאבק ולגייס אותם לצד שלכם.

מה זה אומר בתכל’ס?

  • ספרו על הקשיים שעמדו בדרככם להגשמת החלום והקמת העסק
  • אל תמעיטו בערכם של הספקנים שלא האמינו בכם… מהספק שלהם תיבנה עוצמת הסיפור
  • שתפו את הקוראים ברגעי השבירה, בדמעות ובאכזבות. אין כמו דרמה טובה כדי ליצור הזדהות

והערך המוסף? גם אתם תצאו מחוזקים מהשידור החוזר של ההתמודדות מול “הרעים”, ותקבלו אישור מחודש לצדקת הדרך.

כלל # 4 לסיפור מותג אפקטיבי: שימו על עצמכם את גלימת הגיבור

עם יד על הלב, המוצר שלכם או השירות שלכם מביאים ברכה לעולם ומחוללים שינוי בחייהם של אנשים ו/או עסקים.   הם כאן – בזכות הדרך שעשיתם. המאבקים שניהלתם. הנחישות שגיליתם. האמונה שבערה בתוככם ולא נתנה לכם להרים ידיים, גם ברגעים הקשים והמייאשים ביותר. תנו לעצמכם מדליה. ברצינות. אתם גיבורים! עכשיו שימו על עצמכם את גלימת הגיבור, כדי שכולם יידעו ויתרשמו.

מה זה אומר בתכל’ס?

  • תנו משקל שווה לקושי ולהישגים. הם שני חלקי המשוואה של סיפור מסע הגיבור שלכם
  • אל תמעיטו בערככם. לא כל אחד מתמודד עם קשיים ויוצא כשידו על העליונה
  • חברו את ההצלחה שלכם להצלחה של הלקוחות שלכם. הם הנהנים הגדולים ממעמד הגיבור שלכם!

והערך המוסף? גלימת הגיבור תזכיר לכם מחדש את העוצמות שיש בכם ואת האחריות שלכם לכל אותם אנשים שחייהם השתפרו לבלי הכר בזכות הניצחון שלכם.

כלל # 5 לסיפור מותג אפקטיבי: תועלות! תועלות! תועלות!

אחרי שבניתם את הדרמה ושמתם על עצמכם, בצדק, את גלימת הגיבור – אל תבזבזו את הדרמה על עובדות משמימות של תהליכים, הוראות התקנה ופרטים טכניים. ספרו לקוראים שלכם על המוצר או השירות, במבחן התוצאה. אנשים לא קונים ידע. הם קונים פתרונות ותועלות. אבל אם לא תסבירו – הם לא יידעו…

מה זה אומר בתכל’ס?

  • הציגו לקוראים את המוצרים/השירותים דרך התועלות: מה ייצא להם מהשימוש במוצרים או בשירותים הללו
  • ספרו להם איך הם שינו את חייהם של המשתמשים ואיך הם יכולים לשנות גם את חייהם. לטובה
  • עוד יותר טוב: שלבו בסיפור עדויות של משתמשים, שהם יספרו את הסיפור שלהם.

והערך המוסף? המפגש המחודש עם משתמשים מרוצים יספק לכם תובנות שלא שיערתם כלל על התרומה של העסק שלכם לאנשים, וייתן לכם רוח גבית איתנה להמשך העשייה.

בשורה התחתונה:

כמו שיכולנו ללמוד מהמאמר, יש חשיבות גדולה לשלב סיפור מותג איוכתי ואמין שבכל שלב של תהליך השיווק. השתמשו בכל מפגש עם לקוח ו/או לקוח פוטנציאלי כדי לפתח עוד ועוד סיפורי מותג, שאותם תוכלו למנף לגיוס לידים איכותיים לעסק. התוצאות לא יאחרו להגיע, והרבה יותר מהר מכפי שדמיינתם!

עכשיו אתם

מה הרגעים האהובים עליכם בסיפור המותג שלכם, שעליהם אתם נוהגים לספר ללקוחות? אנא, רשמו אותם למטה בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולקבל רעיונות.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן